Puberverkering, bij elkaar slapen

08-07-2025 09:15 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter, 15, eerste 'serieuze' verkering met een jongen van 16.
Ze zijn vooral heel schattig samen en nog niet aan sex toe.
Maar dat kan snel veranderen natuurlijk.

De vader van verkering wil (nog) niet dat ze samen slapen/logeren.
Ze zijn wel heel veel samen en liggen dan ook te chillen (en knuffelen) in bed.

Ik ben even benieuwd, hoe gaan jullie om met puberverkeringen?
Blijven die ook slapen? Samen in één bed?
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
08-07-2025 17:51
Ergens is dit topic geworden tot een advies over samen slapen en al dan niet sex hebben.

Leuk om te lezen hoor maar daar ben ik al lang over uit.

Het ging mij alleen vooral om ervaringen en of de Viva pubers bij elkaar mogen slapen van jullie.

Maar daar heb ik ook al veel reacties op gehad. Dank!
Als bij het meisje vriendinnen altijd wel mochten blijven logeren.
En bij de jongen zijn vrienden wle mochten logeren.
Draait het niet om logeren maar om seks.
Zomeravond schreef:
08-07-2025 10:22
Wij doen het wel, zowel bij zoon als dochter. Inderdaad onder het mom van, als ze seks willen, doen ze het toch wel, en dan maar beter thuis. Ik merk wel dat andere ouders er soms anders in staan, maar dat correleert niet met wanneer hun kinderen met seks beginnen.
Het praatje was hier ook ongemakkelijk voor de kinderen en condooms liggen voor het grijpen. Beide stellen zeggen er nog niet aan toe te zijn, en dat is uiteraard ook oke.
Overigens wil ik het niet te vaak, maar dat geldt voor alle logés. Ik wil in het weekend ook weleens rustig in mn pyjama kunnen blijven hangen, en altijd opletten hoe ik uit de badkamer loop, daar heb ik ook niet altijd zin in (en dat wordt wel verwacht door de pubers :-D ).

De pubers hebben hier trouwens allemaal een twijfelaar/bed van 1,40 breed, daar slapen ze dan samen in. Dochter slaapt ook samen met vriendinnen in haar bed bij logeerpartijtjes.
1.40 een twijfelaar? Mijn man en ik hebben een bed van 1.40
Ik vind 15 wel aan de jonge kant voor seks. Dat heb ik de kinderen volgens mij ook wel eens verteld. Uiteindelijk hadden ze pas na hun 17e voor het eerst verkering, oudste toen ze al op zichzelf woonde. Jongste weet ik dat ik liever geen logees heb, dus haar vriend logeert alleen bij ons als ik er niet ben (en dat is best vaak).
Bekeken vanuit mijn eigen ervaring als puber. Ik was ook smoorverliefd op mijn 15e en we lagen ook veel op bed te knuffelen en te ontdekken en heeeeel veel te zoenen. Dat je met een zere kin thuiskomt :proud: Het langzaam kunnen ontdekken en daardoor 'klaar' zijn voor seks vond ik achteraf gezien heel erg mooi. We mochten niet bij elkaar logeren en vonden wel onze manier ;-D

Een vriendin van mij heeft haar puberzoon wel met vriendin laten logeren. Condooms gegeven. Meisje aan de ontbijttafel erbij. Fijn en veilig, maar ook gelijk ontzettend burgerlijk. Niets van de stiekeme spanning en het geheimzinnige ontdekken.

Ik denk dus dat ik mijn dochter lange tijd niet bij haar toekomstige vriendje laat logeren, puur om deze spanning te laten voelen.
Friezin71 schreef:
03-08-2025 16:35
Bekeken vanuit mijn eigen ervaring als puber. Ik was ook smoorverliefd op mijn 15e en we lagen ook veel op bed te knuffelen en te ontdekken en heeeeel veel te zoenen. Dat je met een zere kin thuiskomt :proud: Het langzaam kunnen ontdekken en daardoor 'klaar' zijn voor seks vond ik achteraf gezien heel erg mooi. We mochten niet bij elkaar logeren en vonden wel onze manier ;-D

Een vriendin van mij heeft haar puberzoon wel met vriendin laten logeren. Condooms gegeven. Meisje aan de ontbijttafel erbij. Fijn en veilig, maar ook gelijk ontzettend burgerlijk. Niets van de stiekeme spanning en het geheimzinnige ontdekken.

Ik denk dus dat ik mijn dochter lange tijd niet bij haar toekomstige vriendje laat logeren, puur om deze spanning te laten voelen.
Wat een onzin. Elkaar ontdekken is sowieso spannend, in welke omgeving dan ook. Wel of niet blijven slapen staat daar in mijn ogen volledig los van.
Friezin71 schreef:

Djeez, hoe krijg je het uit je toetsenbord 😂
Wat zal je dochter dat fijn vinden. Wat jij heel geweldig vond achteraf hoeft helemaal niet voor haar te gelden hè, zeker niet als ze nog moet beginnen aan die zoektocht.
Laat ze lekker zelf ondervinden wat ze achteraf fijn vond.
Als je principiële bezwaren hebt tegen bepaalde zaken, soit. Maar willen bepalen hoe haar seksuele zoektocht gaat verlopen omdat je die van jou achteraf zo fijn vond, brrr.
Friezin71 schreef:

Gatverdamme wat ranzig. Het is de bedoeling dat haar toekomstige vriendje/vriendinnetje haar spanning laat voelen he, niet dat jij dat doet. Bah bah.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
04-08-2025 16:13
Gatverdamme wat ranzig. Het is de bedoeling dat haar toekomstige vriendje/vriendinnetje haar spanning laat voelen he, niet dat jij dat doet. Bah bah.
Nou, inderdaad. Erg.. Apart.
Lady*Voldemort schreef:
04-08-2025 16:13
Daarbij, als je wel mag blijven slapen wil dat ook niet zeggen dat je dat meteen de eerste de beste week al doet en dat het "dus" geen ontdekkingstocht wordt. Ik vind het ook een gekke reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou, dat is de eerste keer dat ik 'het forum' over me heen krijg, Waarom wordt het op zo'n negatieve manier uitgelegd? Of zelfs ranzig genoemd? Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, als je tenminste kunt uitgaan van de beste bedoelingen ipv alles uit zijn verband trekken.

Tuurlijk komt de spanning van haar vriendje, duh. Wat stomme opmerking. En ik gaf alleen een ander beeld, dan dat het logeren gelijk wordt gesteld aan veilige seks ipv in een steegje. Ook als je niet logeert bij elkaar kun je veilig seks hebben, dat hoeft nog steeds niet in een steegje. Wat ik mooi vond aan mijn eerste keer was dat het zo lief en vanuit een ontdekking was opgebouwd, niet seks omdat het kan omdat je bij elkaar slaapt en dat je 'schoonmoeder' 's ochtends koffie voor je maakt. Juist het langzaam opbouwen en urenlang zoenen en dan weer naar huis moeten, vond ik een hele mooie ervaring. Het geheimzinnige in het samen op zijn kamer zijn ipv out in the open en de hele familie weet 's ochtends aan de keukentafel dat jullie Het doen.

Maar, hey, dat is kennelijk raar en ranzig. Het zij zo. En natuurlijk heeft mijn dochter straks haar eigen seksuele ontdekkingstocht, leg me geen woorden in de mond.

Ik vind het overigens nog steeds fijn om een nieuwe relatie nog even voor mezelf te houden, om niet gelijk aan de wereld als stel naar buiten te treden. Wellicht ook héél raar.
Flipflop schreef:
04-08-2025 14:41
Wat een onzin. Elkaar ontdekken is sowieso spannend, in welke omgeving dan ook. Wel of niet blijven slapen staat daar in mijn ogen volledig los van.

In mijn ogen niet, ik heb het uitgelegd.
fryskefaam schreef:
04-08-2025 14:45
Djeez, hoe krijg je het uit je toetsenbord 😂
Met twee vingers.
LaFleurNoire schreef:
04-08-2025 14:56
Wat zal je dochter dat fijn vinden. Wat jij heel geweldig vond achteraf hoeft helemaal niet voor haar te gelden hè, zeker niet als ze nog moet beginnen aan die zoektocht.
Laat ze lekker zelf ondervinden wat ze achteraf fijn vond.
Als je principiële bezwaren hebt tegen bepaalde zaken, soit. Maar willen bepalen hoe haar seksuele zoektocht gaat verlopen omdat je die van jou achteraf zo fijn vond, brrr.
Bepalen hoe de seksuele zoektocht van mijn dochter gaat verlopen is wel erg hoekig gelezen, jeetje.
Dubbel
friezin71 wijzigde dit bericht op 04-08-2025 19:45
Reden: dubbel
98.99% gewijzigd
Maar je hoeft niet meteen in week 1 bij elkaar te slapen, daar gaan meestal wel wat weken of maanden overheen. Dat is iets anders dan "lange tijd". En als er voor het eerst bij elkaar geslapen wordt wil dat nog niet zeggen dat het dan meteen tot seks moet komen. Jij doet net alsof de hele ontmaagding van bovenaf wordt georganiseerd als ouders wel toelaten dat de verkering blijft slapen, alleen omdat de schoonmoeder 's morgens met de koffie klaar zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
04-08-2025 19:45
Maar je hoeft niet meteen in week 1 bij elkaar te slapen, daar gaan meestal wel wat weken of maanden overheen. Dat is iets anders dan "lange tijd". En als er voor het eerst bij elkaar geslapen wordt wil dat nog niet zeggen dat het dan meteen tot seks moet komen. Jij doet net alsof de hele ontmaagding van bovenaf wordt georganiseerd als ouders wel toelaten dat de verkering blijft slapen, alleen omdat de schoonmoeder 's morgens met de koffie klaar zit.

Dat zeg ik helemaal niet. Is het écht zo moeilijk om te begrijpen?
Als zoveel mensen het volgens jou verkeerd opvatten, zou je wellicht eens moeten kijken naar je eigen bijdrage aan dat verkeerde opvatten.

Ik vind sowieso dat je als ouder niks te maken hebt met het seksleven van je kind, hoe zich dat zou moeten ontwikkelen.
Wie weet vind je dochter het wel helemaal geweldig, het voorbeeld wat jij aanhaalt, vlot blijven slapen, condooms die klaarliggen en ontbijt ‘s ochtends met pa en ma van het vriendje.

Ik heb 4 kinderen, alle 4 seksueel actief in inmiddels vaste relaties en in welk tempo en hóe ze dat ontdekt hebben is geheel en al aan hun geweest.
Ze zijn goed voorgelicht, ze zijn bekend met niks doen zonder duidelijke wederzijdse toestemming, ze konden en kunnen altijd bij ons terecht maar hun seksleven is hún zaak.

Ik heb me ook werkelijk nooit voorgesteld hoe ik het het liefst voor ze zou hebben, dat is iets van hen, daar houdt ouderlijke bemoeienis wel op hoor, ook al zou dat alleen in je hoofd zitten en spreek je het niet uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven