Vervolg op 'Wat doe ik verkeerd...?''
maandag 12 juni 2023 om 09:18
Goedemorgen,
Een nieuw topic geopend om verder te kunnen schrijven. Dit gezien mijn vorige topic de 3000 berichten (ruim) is gepasseerd en het verzoek van de moderator om een nieuw topic aan te maken zodat de laatste op slot kan.
Ik wist niet zo goed wat een goede titel zou kunnen zijn, dus vandaar deze, maar voelt niet helemaal prettig gezien dat ook niet (meer) mijn vraag is. Bij andere suggesties hoor ik het graag.
Wel even getwijfeld, gezien de laatste reacties. Welke ik zeker begrijp, maar ze raakten me nogal. Tegelijkertijd kan ik nu niet terug gaan naar m'n kop in het zand steken, dus dit is nodig.
Net als in het vorige topic zou ik willen vragen of jullie mijn berichten niet willen quoten? Dat voelt veiliger.
Een nieuw topic geopend om verder te kunnen schrijven. Dit gezien mijn vorige topic de 3000 berichten (ruim) is gepasseerd en het verzoek van de moderator om een nieuw topic aan te maken zodat de laatste op slot kan.
Ik wist niet zo goed wat een goede titel zou kunnen zijn, dus vandaar deze, maar voelt niet helemaal prettig gezien dat ook niet (meer) mijn vraag is. Bij andere suggesties hoor ik het graag.
Wel even getwijfeld, gezien de laatste reacties. Welke ik zeker begrijp, maar ze raakten me nogal. Tegelijkertijd kan ik nu niet terug gaan naar m'n kop in het zand steken, dus dit is nodig.
Net als in het vorige topic zou ik willen vragen of jullie mijn berichten niet willen quoten? Dat voelt veiliger.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 12-06-2023 09:47
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
8.52% gewijzigd
zondag 3 augustus 2025 om 15:43
Je doet het hartstikke goed hoor! En je vaart precies de goede strategie, er niet op ingaan (don't feed the troll!) en proberen wat hij zegt tegenover kind te "neutraliseren". Wat anderen ook zeggen: ze komt er (helaas) heus vanzelf achter hoe hij is. Jij bent de veilige haven. Dit is inderdaad heel beschadigend voor je kind, dus het is geruststellend om te weten dat ze binnenkort meer bij jou zal zijn.
Waarom dit juist nu gebeurt, is gewoon omdat het ALTIJD weer zal gebeuren, als hij even de pest in heeft, gewoon omdat het kan. Mijn ex kan ook nog steeds met een opmerking uit de hoek komen waarvan ik denk: Hè? Heb je het nog steeds niet verwerkt? Heel naar dat dit via jullie kind gaat, maar het heeft inderdaad ABSOLUUT geen zin hem hierop aan te spreken.
Waarom dit juist nu gebeurt, is gewoon omdat het ALTIJD weer zal gebeuren, als hij even de pest in heeft, gewoon omdat het kan. Mijn ex kan ook nog steeds met een opmerking uit de hoek komen waarvan ik denk: Hè? Heb je het nog steeds niet verwerkt? Heel naar dat dit via jullie kind gaat, maar het heeft inderdaad ABSOLUUT geen zin hem hierop aan te spreken.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
zondag 3 augustus 2025 om 17:56
Jahallo222 schreef: ↑02-08-2025 22:16Kipzonderkop, ik snap wat je schrijft, zie ook mijn reactie hierboven. Maar ik ga niet zeggen dat papa en mama ruzie maakten.
Dat gebeurde niet namelijk. Ik maakte geen ruzie. Hij maakte ruzie, schreeuwde, schold mij uit, maakte van alles kapot.
Ik reageerde daar ook niet goed op, maar ik ging huilen, werd stil en ging me verontschuldigen. Dat is ook niet oké, maar ik heb hem niet zo behandeld.
Ik vind juist dat je er normaal op reageerde. Hoe moet je je in hemelsnaam gedragen als iemand je voor varken uitmaakt en dingen stuk maakt? Terugschelden levert met zo'n man alleen maar meer ellende op. Je bent weggegaan toen je ertoe in staat was.
Misschien is er een andere boodschap die neutraal is, waarbij duidelijk is dat het niet jouw schuld is? Want ik vind dat er nu erg veel bij jou gelegd wordt. Door hem.
"Papa was vaak boos, dat vond mama niet fijn", is misschien nu niet geschikt. Maar als het kind ouder is en hij ook vaak boos op haar is, dan is het misschien juist helpend voor haar.
Nogmaals, ik heb zelf nooit in deze situatie gezeten. Ik vind dat je het ontzettend goed doet.
zondag 3 augustus 2025 om 19:04
Of papa doet vaker lelijk tegen andere mensen dan dat ik oké of fijn vind. Want inderdaad, ik loop een jaar of 6 op je voor en kind heeft zich echt wel afgevraagd of het aan hem/haar ligt.
Daarnaast is mijn Bevrijdingsdag dus zo’n 8 jaar geleden en hier gebeurt het ook nog steeds. Dit zijn wel de next level exen. Of het controle, macht of pesten is, boeit me ondertussen niks meer. Enige wat ik doe is er niet op in gaan en kind zo weerbaar mogelijk maken. En uitzitten, want lees in het AD het stuk maar van die advocate over slachtoffers van femicide. Alle hulpverlening is leuk, die gaan nog steeds uit van: waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld. Dat er zieke geesten (m/v) bestaan, geloven ze daar niet.
Daarnaast is mijn Bevrijdingsdag dus zo’n 8 jaar geleden en hier gebeurt het ook nog steeds. Dit zijn wel de next level exen. Of het controle, macht of pesten is, boeit me ondertussen niks meer. Enige wat ik doe is er niet op in gaan en kind zo weerbaar mogelijk maken. En uitzitten, want lees in het AD het stuk maar van die advocate over slachtoffers van femicide. Alle hulpverlening is leuk, die gaan nog steeds uit van: waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld. Dat er zieke geesten (m/v) bestaan, geloven ze daar niet.
dinsdag 5 augustus 2025 om 09:38
Bulbul, ja ik dacht misschien heel naïef dat na 2 jaar dit wel wat rustiger zou worden. Met name nu hij alweer een behoorlijke tijd een relatie heeft enzo.
Bloem1970, wat ontzettend naar. Lijkt me heel lastig voor je kind ook. Is er een omgangsregeling of co-ouderschap? Gaat zijn gedrag bij jullie constant door of gaat dat ook in fases? En hoe is jouw leven ondertussen?
Ik heb het stuk in de AD gelezen inderdaad. Helaas valt er nog veel te winnen op dat gebied.
Bloem1970, wat ontzettend naar. Lijkt me heel lastig voor je kind ook. Is er een omgangsregeling of co-ouderschap? Gaat zijn gedrag bij jullie constant door of gaat dat ook in fases? En hoe is jouw leven ondertussen?
Ik heb het stuk in de AD gelezen inderdaad. Helaas valt er nog veel te winnen op dat gebied.
maandag 11 augustus 2025 om 23:40
Ik zou tzt ook wel zeggen dat je ex niet lief voor jou was en dat je daarom bent weggegaan. Om je dochter het goede voorbeeld te geven. Want neem aan dat hij ook niet echt lief zal zijn naar zijn nieuwe partner, en zijn ware aard ook wel bij haar naar boven komt. En dat zal je dochter ook mee krijgen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in