Dramavakantie? OP aangepast

08-08-2025 08:35 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
Moiren schreef:
08-08-2025 12:32
Dit. Maar nog erger, waarom wil pa dat risico voor zijn dochter nemen?
Omdat dat makkelijker is dan iets te regelen.
Itsnojoke schreef:
08-08-2025 12:31
Inmiddels, na meer reacties, ook van to, stel ik mijn mening bij. Ik vond dat je eigenlijk niet aan kan komen met dat je toch niet meegaat. Nou vind ik dat nog steeds erg drastisch, om enkele dagen voor vertrek af te haken, maar ik ga het steeds meer begrijpelijk vinden, hoe meer ik lees.

Inmiddels weten we meer over de medicijnen. Daar zou ik ook echt van wakker liggen! Daar zou ik echt over in conclaaf gaan met je partner: wat nu? Kan ze wel mee? Wat zijn nu de mogelijke gevolgen voor haar en jullie? En hoe daarmee omgaan? Wat vindt dochter hiervan?
Ik ben geen controlfreak, verre van, maar inmiddels heb ik genoeg gelezen en zou ik hier zelf bloednerveus van worden. Mogelijk zelfs reden om inderdaad alsnog af te haken.

Wel vreemd dat jij omtrent die medicijnen contact onderhoudt met moeder. Waarom is dat?
Hier sluit ik me bij aan. Dat onzalige plan van medicatie verspreiden in diverse koffers, zou voor mij echt de grens zijn. Hij gaat dan maar lekker alleen dat risico lopen.
Onbegrijpelijk dat hij dit, en al het andere, niet geregeld heeft.
Zomer2025 schreef:
08-08-2025 12:27
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.

Dochter (de oudste dus) heeft naast haar psychische problematiek ook een verstandelijke beperking, het gesprek met haar hierover aangaan een lastige denk ik.
Je kan worden aangehouden en in t slechtste geval vervolgd. Sowieso wordt het in beslag genomen. Afhankelijk van het land waar je heen gaat kan er een hoop extra narigheid gebeuren. In sommige landen staat er zelfs de doodstraf op (was laatst nog een topic over Thailand). En dochter is ook nog eens verstandelijk beperkt?! Echt, onbegrijpelijk dat je partner hier zo laconiek mee omgaat.
Ik zou als een havik mijn eigen bagage in de gaten houden en zorgen dat hij daar niets instopt!
Dat hij het risico wil nemen om voor drugssmokkel opgepakt et worden, moet hij zelf weten, maar no way dat hij jou daarin mee neemt.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Johanna schreef:
08-08-2025 12:34
Omdat dat makkelijker is dan iets te regelen.
Een kind wat in een (ver?) land psychotisch raakt en daar dan hulp voor moeten zoeken lijkt me een stuk complexer. En zo intens verdrietig.

Ik zou de relatie beëindigen en niet mee gaan denk ik.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Susan schreef:
08-08-2025 12:25
Kan de jongste überhaupt goed overweg met die twee oudste meiden? Je schrijft dat er meestal drama is. Hoe is het tussen haar en haar zussen?
De jongste is veel bij haar vader/ mijn partner. De oudsten zijn pas sinds 6 maanden weer in beeld. Partner is gescheiden toen de jongste 2 was. De co-ouderschap verliep eerst ok maar daarna moeizaam. Moeder kreeg een nieuwe partner en toen veranderden de zaken. Ruzie bij overdrachtsmomenten ed. Na hun twaalfde kwamen de grote dochters eigenlijk gewoon niet meer. Ook vanwege praktische redenen. School dichterbij. Wonen in hun ouderlijk huis etc. Het contact tussen de oudste twee is wisselend, kwam op mij over als normaal zussen-pubergedrag. De jongste trekt gewoon meer naar mijn partner vanwege de rust en aandacht die ze bij moeder thuis niet vindt. Er is veel gedoe geweest rondom de oudste dochter (middelengebruik, psychische problemen, foute vriendjes ed)
Moiren schreef:
08-08-2025 12:35
Een kind wat in een (ver?) land psychotisch raakt en daar dan hulp voor moeten zoeken lijkt me een stuk complexer. En zo intens verdrietig.

Ik zou de relatie beëindigen en niet mee gaan denk ik.
Denk niet dat hij daar overna heeft gedacht...

Ik zou ook de relatie beëindigen en niet meegaan.
Johanna schreef:
08-08-2025 12:26
Klopt. De vader had bij moeder op tijd moeten checken of het geregeld was en daar actief op moeten inzetten en het zelf gaan onderzoeken en regelen.
Dat hij hulp zou vragen bij het opzoeken en regelen ervan, zou ik niet erg vinden. Maar het er gewoon bij laten, vind ik niet kunnen.
Bij moeder checken of het geregeld is? Hij had het gewoon zelf moeten regelen. Hulp daarbij vragen is uiteraard prima; er vanuit gaan dat iemand anders het regent, is niet prima.
Naar de jongste is ook uit te leggen dat jullie niet op vakantie kunnen omdat oudste dochter haar medicijnen niet mee mogen. Dat zal ze vast heel erg jammer vinden, maar zo te horen is de jongste ook tevreden als je met haar in Nederland leuke dingen gaat ondernemen. Dus na de eerste teleurstelling komt ze daar wel overheen. En heb jij een fijnere vakantie, ook nog. Dat geld is maar geld.
Itsnojoke schreef:
08-08-2025 12:36
Bij moeder checken of het geregeld is? Hij had het gewoon zelf moeten regelen. Hulp daarbij vragen is uiteraard prima; er vanuit gaan dat iemand anders het regent, is niet prima.
Met checken bedoelde ik eigenlijk 1 keer vragen. Je weet niet wat ze hadden afgesproken hierover. Verder eens met wat je schrijft.
Susan schreef:
08-08-2025 12:22
Ze gaan maandag al, dus dat wordt echt heel erg krap.
Ah, niet goed gelezen, dan alsnog zou het kunnen lukken door een spoed aanvraag te doen. Staat gewoon op internet.

Voor een Schengenverklaring kun je het document digitaal versturen en vervolgens contact opnemen met het CAK en aangeven dat het gaat om een spoedaanvraag (tel: 0800-2108)

Hoop dat vader begrijpt wat een digitale aanvraag is en dat hij snapt hoe een telefoon werkt :facepalm:
sinneljocht wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:40
6.23% gewijzigd
Zomer2025 schreef:
08-08-2025 12:35
De jongste is veel bij haar vader/ mijn partner. De oudsten zijn pas sinds 6 maanden weer in beeld. Partner is gescheiden toen de jongste 2 was. De co-ouderschap verliep eerst ok maar daarna moeizaam. Moeder kreeg een nieuwe partner en toen veranderden de zaken. Ruzie bij overdrachtsmomenten ed. Na hun twaalfde kwamen de grote dochters eigenlijk gewoon niet meer. Ook vanwege praktische redenen. School dichterbij. Wonen in hun ouderlijk huis etc. Het contact tussen de oudste twee is wisselend, kwam op mij over als normaal zussen-pubergedrag. De jongste trekt gewoon meer naar mijn partner vanwege de rust en aandacht die ze bij moeder thuis niet vindt. Er is veel gedoe geweest rondom de oudste dochter (middelengebruik, psychische problemen, foute vriendjes ed)
Als je hier nog mee door wil gaan zou ik overwegen om alleen met de jongste iets te gaan doen, als partner daarmee instemt. Al is het maar iets heel simpels, kamperen in Nederland, logeren bij jou en dagjes uit. Ik denk dat die vakantie voor haar ook een drama wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zomer2025 schreef:
08-08-2025 12:27
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.

Dochter (de oudste dus) heeft naast haar psychische problematiek ook een verstandelijke beperking, het gesprek met haar hierover aangaan een lastige denk ik.
Oké, that's it. Ik herzie mijn advies opnieuw, nu naar: ik zou niet meegaan én de relatie beëindigen. Wat een mafkees, dat ga je toch zeker niet doen?
“Tip
Gaat u binnen 24 uur op reis? Kom dan met uw ingevulde en ondertekende medicijnverklaring naar ons kantoor in Den Haag. Wij helpen u dan meteen aan de balie. Let op: dit is alleen mogelijk op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur.”

Dat wordt em niet meer.

Als je toch op vakantie gaat, zou ik absoluut niets van die medicijnen in mijn koffer willen hebben!!!
Pieremachochel
Als je echt niet af wil haken dan zou ik gezellig met de jongste gaan doen wat jullie gepland hebben en vader met de pubers laten dealen. Als ze niet opgepakt worden voor drugssmokkel tenminste.
Hoewel ik het eigenlijk trouwens ook totaal onverantwoord vind als hij wel met die twee oudste meiden gaat. Met name die met verstandelijke beperking. Als je kind dat heeft kan je het je niet veroorloven om maar wat aan te rommelen en je als een overjarige puber te gedragen. Maar ik weet niet of je daar echt iets mee kan, behalve hopen dat hij dat zelf ook inziet.
Danae schreef:
08-08-2025 12:41
Als je echt niet af wil haken dan zou ik gezellig met de jongste gaan doen wat jullie gepland hebben en vader met de pubers laten dealen. Als ze niet opgepakt worden voor drugssmokkel tenminste.
Als zij en de jongste zelf ook niet worden opgepakt voor drugssmokkel. Pa was van plan te doen aan "risicospreiding".
Of je gaat zelf! Laat man maar lekker aan kids vertellen dat ze door zijn nalaten niet kunnen gaan. Kan TO lekker in dat luxe huis aan het zwembad hangen!

:idee:
Zot om te bedenken om de medicatie maar even te spreiden over verschillende koffers. Koekoek, die is echt niet goed bij zijn hoofd. Laat hem de hele handel maar in zijn eigen bagage stoppen.
Ik zou hier echt een harde grens stellen TO, geen verboden middelen in jouw bagage of in de bagage van de kinderen.
noglangnietjarig schreef:
08-08-2025 12:39
“Tip
Gaat u binnen 24 uur op reis? Kom dan met uw ingevulde en ondertekende medicijnverklaring naar ons kantoor in Den Haag. Wij helpen u dan meteen aan de balie. Let op: dit is alleen mogelijk op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur.”

Dat wordt em niet meer.

Als je toch op vakantie gaat, zou ik absoluut niets van die medicijnen in mijn koffer willen hebben!!!
Had pa natuurlijk prima uitgezocht en geregeld kunnen hebben. Maar hij verdeelt de medicatie liever en denkt dat de rest niet gecontroleerd wordt als 1 iemand van het gezelschap gepakt wordt met drugs in haar koffer.
Wat een kansloze vent zeg :rofl:
Ruin it yourself.
noglangnietjarig schreef:
08-08-2025 12:39
“Tip

Dat wordt em niet meer.

Misschien als ze maandag laat in de middag vliegen?
Susan schreef:
08-08-2025 12:41
Hoewel ik het eigenlijk trouwens ook totaal onverantwoord vind als hij wel met die twee oudste meiden gaat. Met name die met verstandelijke beperking. Als je kind dat heeft kan je het je niet veroorloven om maar wat aan te rommelen en je als een overjarige puber te gedragen. Maar ik weet niet of je daar echt iets mee kan, behalve hopen dat hij dat zelf ook inziet.

Eens.
Tahini schreef:
08-08-2025 10:56
Ik zou in dit geval ook echt voor mezelf kiezen en tegen mijn partner zeggen, "schat, ik wens je een fijne vakantie, maar het is beter dat jij met de meiden een band opbouwt zonder mij, ik haak af!"
Dit.

Al gok ik dat hij dan ook niet wil gaan want alle zorg komt dan op hem terecht.
Maar ik zou dit ook zo brengen en wat anders gaan doen.

En ik zou al helemaal niet duizenden euro's meer mee gaan betalen voor hen, maar misschien wordt dat ook helemaal niet verwacht hoor.

Mosterd: het is precies wat ik dacht, totaal ongeschikt als vader. Geen idee wat je moet regelen voor je kinderen... blech.

Als je nu aanvraagt heb je vaak binnen 24 uur al een digitale versie in de mail terug. bij ons al meerdere keren in juli gewoon binnen een werkdag in de mail terug. Maar moet je wel het formulier gestempeld of getekend hebben door de verstrekker van de meds, behandelaar of HA.
Maar anders de spoedvariant doen.
En anders stopt hij al die medicatie maar in zijn eigen koffer.
Niets in die van de meiden en TO.
missnuada wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:47
33.13% gewijzigd
Moiren schreef:
08-08-2025 12:42
Had pa natuurlijk prima uitgezocht en geregeld kunnen hebben. Maar hij verdeelt de medicatie liever en denkt dat de rest niet gecontroleerd wordt als 1 iemand van het gezelschap gepakt wordt met drugs in haar koffer.
Wat een kansloze vent zeg :rofl:
Ja en sowieso, hoe had hij dat voor zich gezien? Jammer voor die ene die gepakt is, maar wij gaan lekker vakantie vieren, dag schat, we zien je wel weer als je over 35 jaar vrijkomt?
Zijn we het nou allemaal met elkaar eens? Moet niet gekker worden.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven