Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:57
Als hij dan toch geen flikker uitvoert en jij al zo'n beetje alles geregeld hebt zou ik overigens nog liever zelf gaan bellen over die medicatie dan een kind mee te slepen zonder medicatie.
Echt niet dat we 14 dagen "gezellig samen vakantie gaan vieren" zonder medicatie met een kind dat niet zonder medicatie kan.
Dan ben je na 3 dagen al allemaal doorgedraaid.
Echt niet dat we 14 dagen "gezellig samen vakantie gaan vieren" zonder medicatie met een kind dat niet zonder medicatie kan.
Dan ben je na 3 dagen al allemaal doorgedraaid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

vrijdag 8 augustus 2025 om 13:58
Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:56Ik had er heel veel zin in, tot de afgelopen week. Eerlijk gezegd. Niet om die meiden, wel om het gebeuren er omheen.
Het is wat mij betreft niet nodig om alle betrokkenen verder te diskwalificeren.
Mijn partner en ik zijn geen harteloze, domme en/ of onnozele mensen. Gewoon niet. Dat dit geen ideale situatie is, is ook wel helder.
De medicatieverklaring, is geregeld, als in: partner moet einde middag de verklaring persoonlijk weer ophalen bij het CAK. Dus dat is getackeld.
Verder hebben we, op mijn aandringen wel, met oudste dochters en moeder een gesprek zondagmiddag. Ik neem de input vanuit dit topic ook mee.
Moet jij wel mee willen bij dit gesprek?
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:58
Nee, dat niet, maar wel hem ervan weerhouden om met ze naar het buitenland te gaan. Natuurlijk doe je dat niet uit afgunst of om dwars te liggen, maar moeder weet ten eerste uit eigen ervaring dat de oudste dat niet trekt, iets wat vader waarschijnlijk volstrekt niet serieus neemt, en ten tweede regelt hij zijn zaken niet voldoende wat een onveilige situatie oplevert. Gronden genoeg om geen toestemming te geven, lijkt mij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:59
Goed idee, dat gesprek. Bedenk voor jezelf vooraf een paar punten waar jouw grens ligt. Ik ben zoals jij, spring ook snel in de bres als anderen (zeker kinderen) de dupe worden van slechte planning. Maar daarin schuilt het gevaar dat je in het moment altijd je eigen grenzen overgaat omdat je daar dan niet op focust. Als je vooraf op een rustig moment erover na kunt denken en voor jezelf wat kernpunten hebt, is dat fijn in mijn ervaring.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:56Ik had er heel veel zin in, tot de afgelopen week. Eerlijk gezegd. Niet om die meiden, wel om het gebeuren er omheen.
Het is wat mij betreft niet nodig om alle betrokkenen verder te diskwalificeren.
Mijn partner en ik zijn geen harteloze, domme en/ of onnozele mensen. Gewoon niet. Dat dit geen ideale situatie is, is ook wel helder.
De medicatieverklaring, is geregeld, als in: partner moet einde middag de verklaring persoonlijk weer ophalen bij het CAK. Dus dat is getackeld.
Verder hebben we, op mijn aandringen wel, met oudste dochters en moeder een gesprek zondagmiddag. Ik neem de input vanuit dit topic ook mee.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:00
Jawel hoor, dan moet je langs het CAK in Den Haag voor een stempel aan het loket en daarna kan je naar de rechtbank voor een stempel. Kan in een middag geregeld worden.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 11:42De medicatieverklaring kan niet meer. Dat moet via het CAK en die procedure duurt minimaal twee weken. Partner heeft wel een medicatiepaspoort met daarin een ondertekend briefje van de psychiater kunnen regelen. Maar formeel gezien is dat niet voldoende voor dit type medicatie.
Ook dat kan niet zomaar en als kind van 17 wil, wat ga je doen dan?Susan schreef: ↑08-08-2025 13:58Nee, dat niet, maar wel hem ervan weerhouden om met ze naar het buitenland te gaan. Natuurlijk doe je dat niet uit afgunst of om dwars te liggen, maar moeder weet ten eerste uit eigen ervaring dat de oudste dat niet trekt, iets wat vader waarschijnlijk volstrekt niet serieus neemt, en ten tweede regelt hij zijn zaken niet voldoende wat een onveilige situatie oplevert. Gronden genoeg om geen toestemming te geven, lijkt mij.
Misschien eens stoppen met moeders verantwoordelijk maken voor alles wat de andere ouder uitvreet.
missnuada wijzigde dit bericht op 08-08-2025 14:01
8.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:02
Heb ik ook bedacht. Maar ik wil deze zaken gewoon echt zelf bespreken, of er onderdeel van zijn. Ik moet ook mee op deze vakantie. Wat ze verder als ouders samen willen overleggen of over lange termijnzaken bespreken is niet aan mij, maar dit topic toevallig wel.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:02
Ik vind jou helemaal geen harteloos of dom mens, gezien je dit topic opent en het verloop ervan denk je juist wel na en heb je welzijn van de kinderen voor ogen m.i. Een beetje naïef en gemakzuchtig vind ik je partner wel. Jij hebt geen kinderen, maar denkt al verder dan hij.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:56Ik had er heel veel zin in, tot de afgelopen week. Eerlijk gezegd. Niet om die meiden, wel om het gebeuren er omheen.
surferrosa wijzigde dit bericht op 08-08-2025 14:08
Reden: Heel
Reden: Heel
0.31% gewijzigd
Where is my mind?
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:03
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:05
Ik vind moeder niet verantwoordelijk, natuurlijk is hij hier degene die tekort schiet en fout zit. Zoals TO het omschrijft denkt moeder wel: zijn probleem, hij zoekt het maar uit, en dat kan ik me dan weer moeilijk voorstellen, dat je er zo laconiek in kan staan. Zeker in dat hele medicijnverhaal. Neemt niet weg dat hij evengoed de l*l is in dit verhaal die beter had moeten weten.
De stempel van het CAK is niet genoeg, deze moet gevalideerd worden met een apostillestempel. Die haal je bij de rechtbank.
Helemaal eens en ook helemaal voor dat iedere puber dat kan beleven. Maar blijkbaar kent pa zijn kinderen niet zo goed en er wordt eerst geschreven dat alles speciaal voor deze kinderen wordt omgeboekt naar een bruisende badplaats en er hogere kosten zijn, oa cocktails op het terras.
Om vervolgens te lezen dat zelfstandig een ijsje halen om de hoek wellicht haalbaar is.
Deze kinderen staan al met 100 punten achter natuurlijk. Ook hoe dit alles op voorhand al ( niet) is georganiseerd. Daar kan To ook niets aan doen mi, zij is in alle overtuigingen in een helpende rol gestonken.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:06
Ik denk dat jouw partner liever een leuke uitpakkende papa wil zijn, en dat verwart met een goede vader zijn. Dat laatste lijkt mij eerder (ook nav wat je zei over hoe hij in het huwelijk slofte) iets voor hem om te bewijzen dan dat hij leuk is.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:38Ik denk dat mijn partner sterke bewijsdrang heeft. Het ideaalplaatje voor ogen heeft. Dat hij heus een goede vader is. Kijk, ik neem mijn 3 dochters mee naar een prachtig oord in spanje, precies wat ze willen, met alles erop en eraan.
Ik denk ook, zoals ik al in de OP schreef dat dit een utopische verwachting is.
Mijn eigen gang gaan klinkt als een heel prima advies, maar ik weet nu al dat ik de neiging zal hebben in de bres te springen, mijn reisleider/ politieagent/ entertainer-rol op zal gaan pakken. En dat stukje is mijn verantwoordelijkheid.
Zoals ik al schreef, ik had hier nooit mee in moeten stemmen. Ik ben door dit topic nog eens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt. Komt hard aan, maar het is niet anders dan deze bizarre realiteit.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:06
Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 14:02Heb ik ook bedacht. Maar ik wil deze zaken gewoon echt zelf bespreken, of er onderdeel van zijn. Ik moet ook mee op deze vakantie. Wat ze verder als ouders samen willen overleggen of over lange termijnzaken bespreken is niet aan mij, maar dit topic toevallig wel.
Snap ik ook. Wellicht is het ook verhelderend. Probeer wel weg te blijven van de bemiddelende rol en kijk vooral naar de dynamiek en waar jouw partner dingen laat liggen. Dat wordt namelijk jouw toekomst.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:07
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:09
Ik vraag me dan weer af of het nog veel zin heeft om "de goede vader" te proberen te zijn.
Bij kinderen van 15 en 17.
Hij heeft de boot voor een groot stuk toch echt gemist. Binnenkort zijn die kinderen volwassen.
Dan maar de leuke vader die trakteert op 14 dagen zwemmen in Spanje.
Waarbij bepaalde zaken wel handig zijn om geregeld te hebben, zoals die medicatie.
Is dit nu later?
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:09
Susan schreef: ↑08-08-2025 14:05Ik vind moeder niet verantwoordelijk, natuurlijk is hij hier degene die tekort schiet en fout zit. Zoals TO het omschrijft denkt moeder wel: zijn probleem, hij zoekt het maar uit, en dat kan ik me dan weer moeilijk voorstellen, dat je er zo laconiek in kan staan. Zeker in dat hele medicijnverhaal. Neemt niet weg dat hij evengoed de l*l is in dit verhaal die beter had moeten weten.
Misschien staat ze er niet laconiek in en is er al heel wat aan vooraf gegaan. Maar dat is gissen natuurlijk. Hoe dan ook hou je een 17 jarige niet tegen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:10
Het is al geregeld, als goed is heeft hij vanmiddag de juiste stempel op de papieren.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:10
Ik zou niet meegaan naar het gesprek. Door dat te doen, pak je weer die rol die hij moet nemen. Tuurlijk ben jij onderdeel van de vakantie, maar dat is iets tussen jullie. En daar staat ex eigenlijk weer los van. Hij moet de zaakjes rond de kinderen goed regelen met zijn ex, daar hoef jij helemaal geen rol in te hebben. En kan hij dat niet, dan weet je ook genoeg. Al het andere speelt tussen jullie en zal jij met hem moeten regelen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:11
Je schrijft dat hij een sterke bewijsdrang heeft, maar hij is dan toch dingen aan het bewijzen die hij helemaal niet waar kan maken? Als hij zo graag iets wil bewijzen, laat hij dan beginnen met het gewoon echt goed doen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:11

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in