Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 491 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
pepexx schreef:
13-08-2025 18:09
Mijn god, wat een chagrijn.
Nogal, en dan vallen over wat onvriendelijkheid van een moderator :@@:
Live Life to the fullest
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 17:26
Moet ik eerst naar de winkel om dingen te halen :cry:

Gewoon ijs. En frisdrank. Ofzo.
S-Groot schreef:
13-08-2025 18:18
Gewoon ijs. En frisdrank. Ofzo.
Ik heb mijn zoon al bereid gevonden :proud:
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:22
Ik heb mijn zoon al bereid gevonden :proud:

Om ijs te halen?
GeweldigWeer schreef:
13-08-2025 18:15
Nogal, en dan vallen over wat onvriendelijkheid van een moderator :@@:
Oh gezellig we hebben geloept? Zielepoot. Je snapt toch zelf ook wel dat het irritant is als je een topic opent over het weer en mensen beginnen pagina's lang offtopic te zaniken over de energiekosten? Ik had natuurlijk ook kunnen staffen maar ja, zo zit ik niet in mekaar dan zeg ik het liever zelf.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:26
40.28% gewijzigd
S-Groot schreef:
13-08-2025 18:23
Om ijs te halen?
IJs en fris en zoute chips. Zo overleef ik het wel.
Het viel me mee, de terugweg van kantoor naar huis. Het was bewolkt en waaide heel tijdelijk, best lekker. Buiten kantoor heb ik meteen slippers aangedaan. Zonder zware rugzak had ik het zelfs redelijk aangenaam gevonden. Langzaam naar huis geschuifeld.

Misschien tijd voor een ijsje vanavond.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:03
Nou dit was wel extreem hoor. Wij woonden toen in Alkmaar en ze hebben mij door een bovenlichtje moeten frommelen zodat ik de ingangen van het het huis sneeuwvrij kon maken, want de deuren gingen naar buiten open en er lag een meter sneeuw voor :lol:
En mijn vader kon niet naar zijn werk in Haarlem, want de treinen reden niet en op de A9 lag een sneeuwduin van drie meter hoog dus de auto was ook geen optie. Maar het was wel een stuk prettiger qua temperatuur dan op dit moment.
Mijn vader kon ook niet werken ( internationaal chauffeur) en dat vond ik helemaal niet erg. Hij bakte zelf brood want brood lag er niet meer in de supermarkt. Mijn broer sprong van de eerste verdieping uit het raam om alle sneeuw voor de deur weg te halen. Zeer grote iglo gebouwd achter het huis. We waren wel naar school gestuurd door moeder maar daar was vrijwel niemand :lol: lekker weer klunen naar huis dus.
Maar mensen gaan voorbij
Dan ga je op weg naar huis langs de supermarkt en zijn alle waterijsjes op. Klein leed, ik weet het, maar na een dag op een bloedheet kantoor had ik daar zo’n zin in. Ik had de puf niet meer om naar een andere supermarkt te gaan.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:24
IJs en fris en zoute chips. Zo overleef ik het wel.

:yes:
Ik heb net maar een ijsje als voorgerecht genomen. Een Solero. Kreeg vorige week een pak met 3 stuks gratis bij de Jumbo. Misschien dat ik straks nog een pastakliekje opwarm, maar moet er nu nog niet aan denken.

Ik tel af naar volgende week vrijdag. Dan ben ik 2 weken vrij en lijkt het wat koeler te zijn (hopelijk blijft het wel droog). Thank God!

Moet straks echt douchen en mijn haren wassen. Daarna maar voor de ventilator gaan hangen.

Kakweer!
Bij de vorige hittegolf was de airco op werk niet goed afgesteld en was het steeds 16-18 graden, ook als t buiten heet was. Dus iedereen trui op kantoor.

Nu is hij stuk-stuk. 29 graden vandaag :|
Het is hier nog steeds 27 graden buiten. Gad-ver-damme.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Henk-und-Roelie schreef:
13-08-2025 16:42
Het leek gisteren net alsof na een beetje afkoeling er een soort van extra indringende warmtevlaag was. Dat heb ik wel vaker gemerkt bij die gekke hittegolven van de laatste tijd zo rond 18:00.
ik zat de hele dag in de airco, had het gewoon koud :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Het duurde gisteren even voordat ik in slaap viel en schrok net wakker. Is het alweer bijna 29 graden en het raam van mijn slaapkamer stond nog open. Dus binnen nu ook 27 graden :facepalm:
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 17:39
Afbeelding

Lekker koel plaatje.

Winter 1979, dat was mijn lievelingswinter.
Ik heb mijn omslagfoto op FB ook weer hittegolf-proof gemaakt: een sneeuwfoto.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
SweetFirefly schreef:
13-08-2025 18:37
Dan ga je op weg naar huis langs de supermarkt en zijn alle waterijsjes op. Klein leed, ik weet het, maar na een dag op een bloedheet kantoor had ik daar zo’n zin in. Ik had de puf niet meer om naar een andere supermarkt te gaan.
Klein leed? O_O
Drama!!!!

David Dunning
Graze schreef:
14-08-2025 09:41
Het duurde gisteren even voordat ik in slaap viel en schrok net wakker. Is het alweer bijna 29 graden en het raam van mijn slaapkamer stond nog open. Dus binnen nu ook 27 graden :facepalm:

Bizar. Hier nu 23, dus toch de ramen maar even opengezet nog, toch nog wat 'frisse' lucht.
S-Groot schreef:
14-08-2025 10:53
Bizar. Hier nu 23, dus toch de ramen maar even opengezet nog, toch nog wat 'frisse' lucht.
Hier net zo. En helemaal bewolkt. Alles kan even lekker doorwaaien.
Ik ging om 11 uur boodschappen doen en toen was het windje nog licht verkoelend. Maar inmiddels niet meer.

Helga (van Leur) schrijft dat de wind langzaam naar het westen draaot en dan voor enige verkoeling gaat zorgen.

David Dunning
Elizabethie schreef:
14-08-2025 10:54
Hier net zo. En helemaal bewolkt. Alles kan even lekker doorwaaien.
Hier tot een uur of 9 alles open gehad maar er stond echt helemaal geen wind. Inmiddels volop zon. Ik werk thuis met de ventilator recht voor me op tafel.
Hier ook alles open gehad, maar geen zuchtje wind dus het was nog steeds 26 graden in de woonkamer.

Mijn mobiele airco doet haar best, het is nu 25 graden binnen en buiten 28 graden.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Mijn laatst bestelde wollen sloffen werden zojuist bezorgd.
Kom maar op met de kou.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Hier is het dik 31 graden, in de achtertuin geen wind en alleen maar zon… binnen is het bij ons ook dik 30 graden word het gek van! Zit gewoon en het zweet loopt al overal
Ik kan normaal heel goed tegen de warmte maar vandaag ff niet. Ik heb een uit de hand gelopen blaasontsteking (waarschijnlijk al paar dagen zonder klachten dus had het niet door). Ben flink beroerd nu, vandaag begonnen aan de kuur.

Heb dus maar voor de eerste keer deze zomer mijn airco uit de kast gehaald. Was hier 30 graden binnen, is binnen 30 minuten al 2,5 graad minder dus komt goed. Hoop dat mijn hoofd ook snel koeler wordt van binnenuit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven