Help! Single en 50+
woensdag 13 augustus 2025 om 21:18
Wat roept dit bij jullie op..? Ik ben 50+ en single. Kind wordt ook steeds zelfstandiger en het zal niet heel lang meer gaan duren voordat die gaat uitvliegen.. En dan.. ? Zijn er leuke mannen van 50+ te vinden..? En waar?? Van Tinder word ik nog niet erg enthousiast. En hoe ga ik het doen met vakanties? Met een vriendin weg? Groepsreis? Alleen..? En het empty nest syndroom hoe ga ik daar mee om? Af en toe overvalt me dit allemaal. Help! 
Hoe gaan jullie hier mee om?
Hoe gaan jullie hier mee om?
donderdag 14 augustus 2025 om 15:26
Om te beginnen moet je zelf je leven op orde hebben. Jezelf leuk gezelschap vinden. Oude ballast uit het verleden opruimen. En een eigen invulling van het leven vinden zonder je kind. Dat kan door je te richten op hobby's, werk, sport en sociale contacten. Ook reizen kan heel goed. Alleen of in een groep gelijkgestemden. Begin eens met een weekend weg in Nederland. Als je dat kunt bouw je dat verder uit. De mentale uitdagingen van alleen op reis gaan zijn overal hetzelfde.
Zodra je jezelf op orde hebt kijk je naar een man die ook zo in het leven staat. Geen mannen die vers van een ander afkomen of nog in de kleine kinderen, vechtscheiding of rouwfase zit. Maar iemand die een eigen huis en leven heeft en zichzelf kan redden. Jij bent geen huishoudster en op emotionele incontinentie zit je ook niet te wachten! Geef serieuze kandidaten minstens 2 afspraken de kans (tenzij er enorm rode vlaggen wapperen).
Als je een partner wilt ga dan online op zoek. Afwachten is zinloos. Ze bellen niet spontaan aan. En in je eigen kring is er vaak niets meer beschikbaar. Of ga naar single evenementen. En wil je alleen blijven dan is dat ook prima! En absoluut niet sneu of raar.
Zodra je jezelf op orde hebt kijk je naar een man die ook zo in het leven staat. Geen mannen die vers van een ander afkomen of nog in de kleine kinderen, vechtscheiding of rouwfase zit. Maar iemand die een eigen huis en leven heeft en zichzelf kan redden. Jij bent geen huishoudster en op emotionele incontinentie zit je ook niet te wachten! Geef serieuze kandidaten minstens 2 afspraken de kans (tenzij er enorm rode vlaggen wapperen).
Als je een partner wilt ga dan online op zoek. Afwachten is zinloos. Ze bellen niet spontaan aan. En in je eigen kring is er vaak niets meer beschikbaar. Of ga naar single evenementen. En wil je alleen blijven dan is dat ook prima! En absoluut niet sneu of raar.
donderdag 14 augustus 2025 om 16:15
Het is geen schande om te verlangen naar alles wat een relatie meebrengt toch?
Niet obsessief maar 'gewoon' op zoek zoals je zegt. Datingapps zou ik niet op de telefoon zetten. Er zijn zeker leuke 50+ mannen te vinden alleen moet je je misschien de tips die hier al gegeven zijn eerst proberen en niet in de valkuil te stappen van mannen met veel opties die niet voor je gaan kiezen. Tenzij je dat weer leuk vindt natuurlijk.

Vakanties kan met een vriend of vriendin die misschien ook single zijn, in een groep of alleen. Dat is echt wel het minst moeilijke. Ik heb ze nu alledrie geprobeerd en van alle soorten vakanties genoten. Net zoals van het single zijn of weer in een relatie zitten.
donderdag 14 augustus 2025 om 17:52
Heel fijn dat ik toch veel mooie en inspirerende reacties krijg hier !
Zoals het nu voelt is het denk ik vooral belangrijk dat ik me eerst eens ga richten op het weer eens oppakken / uitbreiden van dingen die ik voorheen leuk vond om te doen. Een sportclub, zingen bij een koor.. zoiets. En idd misschien eens een stedentripje in m'n eentje doen oid.. Ik krijg er al bijna zin in.. !

En... ik heb een date gepland staan..! Heel benieuwd !
Zoals het nu voelt is het denk ik vooral belangrijk dat ik me eerst eens ga richten op het weer eens oppakken / uitbreiden van dingen die ik voorheen leuk vond om te doen. Een sportclub, zingen bij een koor.. zoiets. En idd misschien eens een stedentripje in m'n eentje doen oid.. Ik krijg er al bijna zin in.. !
En... ik heb een date gepland staan..! Heel benieuwd !

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in