Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 257 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hier binnen is het afgekoeld naar 22.5 :cheer:

En 2x 19 graden? Yes ma'am!
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Solomio schreef:
17-08-2025 09:19
17 graden? Ga je emigreren? Hier komende twee weken elke dag minstens 20 graden (wat ik perfect vind, maar vraag me af waar die 17 graden dan wordt verwacht).
Haha nee hier gewoon in NL. Midden en oosten. Al is het inmiddels al wel 18 geworden. En weeronline zit op 20 inderdaad. Maar ik werd gewoon al even blij van het zien van 17. Dat het überhaupt weer een mogelijkheid is :-D
Ik was het onkruid op de oprit aan het weghalen maar toch maar gestopt. De zon brand weer flink en ondanks de temperatuur van 21,5 is dat mij te warm. Heb geen zin in gezweet als het niet nodig is.

Nu lekker in tuin op het Noorden.
Hier in het oosten toch echt geen voorspelling van 17 of 18 graden! Zaterdag 23 augustus staat er 19 graden als laagste temperatuur volgende week. Verder tussen de 22 en 24 graden. Zal helaas wel weer wat omhoog gaan.
De avonden en nachten worden inderdaad al wel wat koeler. Vanavond hier rond 20.00 uur 17 graden, en in de nacht al een stuk lager.
Anna285 schreef:
17-08-2025 13:57
Hier in het oosten toch echt geen voorspelling van 17 of 18 graden! Zaterdag 23 augustus staat er 19 graden als laagste temperatuur volgende week. Verder tussen de 22 en 24 graden. Zal helaas wel weer wat omhoog gaan.
Ik woon ook in het oosten. 19 graden 2x.
eindelijk lekker weer, bewolkt, fris. Net in slaap gevallen, ben zooooooo moe, krijg niks voor elkaar :(
Die 17 is er inmiddels wel vanaf inderdaad. Maar toch nog wel een 19 hier. Maar alles kan nog veranderen.

In de loop van de ochtend werd voor hier nog een zonnige middag van 24 graden voorspeld, maar dat werd een bewolkte van 20 met misschien nog een spatje regen.

Toch is het in huis wel weer wat warmer geworden. Toch zo even de ventilator aan
Vandaag was hier (Flevoland) echt heerlijk, ik knap weer helemaal op en heb een hoop energie
Ik vond het vannacht helaas weer te warm. Slecht geslapen.
Maar komende nachten lijken wel weer koeler te worden gelukkig.

Vandaag 25 en morgen 27. Minder blij mee. Dan via een 24 richting 20. Klinkt goed.
Vlaginvaas schreef:
17-08-2025 18:09
Vandaag was hier (Flevoland) echt heerlijk, ik knap weer helemaal op en heb een hoop energie
Ik voelde me ook weer even helemaal mezelf. Vooral zaterdag, toen was het hier koel en bewolkt en in het park al volop herfstkleuren. Ik heb al helemaal zin om bezig te gaan voor Halloween. Ik maak ook ieder jaar mijn eigen kerstkaartjes en ben daar ook alweer inspiratie voor aan het verzamelen.
Gisteren toch weer een beetje hoofdpijn van het felle zonlicht, maar we gingen naar een barbecue en het was in de schaduw wel goed te doen. Hopelijk zal de warmte deze week wat meevallen, zolang het bewolkt is is het nog wel te doen op mijn werk. Maar we hebben een glazen dak dus zodra de zon erop staat is het een broeikas. Wel goed nieuws: er is een offerte in de maak voor een airco dus waarschijnlijk is dit de laatste zomer dat ik in die hitte moet werken :cheer:
Ik las dat de bomen nu al (dus veel vroeger dan normaal) herfstkleuren laten zien en uitvallen door het watertekort.
Ik vond de temperatuur van afgelopen weekend heerlijk. Helaas wordt het vandaag weer 25 graden.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik vind het al best warm buiten en ik heb ook nog eens korte kleding aan. Even gekeken: 22 graden en volle zon.
Vandaag 27, dan 29, 26 en 24. Bah
Vrijdag pas weer verkoeling (hoop ik).

Binnenblijven maar weer.
Het viel me vanmiddag ook tegen met de warmte. Op de fiets helemaal in het zweet. Ik wist dat het weer warmer zou worden, maar zo warm! Pffff...
Weer veel te warm inderdaad ja pffff
Het blijft maar duren.. echt geen zin meer in dit weer :-x
Hier in het midden van het land vond ik het vandaag nog wel te doen, maar ik heb dan ook ‘s ochtends alles open gezet en de rest van de dag dicht gehad.

Morgen nog 25, daarna wordt het koeler :cheer:
Hier was het wel weer vervelend warm vandaag. En dan moet je eind van de middag even anderhalf uur weg (en dus de airco uit) en dan kom je thuis en dan is het gewoon weer bloedheet in huis
Sun.lover schreef:
18-08-2025 10:14
Ik las dat de bomen nu al (dus veel vroeger dan normaal) herfstkleuren laten zien en uitvallen door het watertekort.
Oh dat is dan weer minder goed nieuws. Maar toch geniet ik er al van :A:
Vandaag vond ik het wel een lekker dagje. Ik was niet thuis hier in het oosten van het land maar op bezoek, meer in het midden van het land. Aan de waterkant met een fijn fris windje. Niet slecht!
Vandaag was het dik 30 graden en nu is het nog serieus 23.
Ik wil gewoon weer eens koel slapen :"-(
De kou valt hier in, en het is heerlijk. Een lijzig laken maakt plaats voor een gevulde deken. Een kop thee, zelfs lauw, mag mee slapen.
't Smoort, het smuikt, het smokkelwedert
Wilde het net zeggen, wat koelt het weinig af 's avonds.. hier ook weer 29 graden vandaag en dan weer die warmte/zon tot in de avond.
Zo blijft het ook benauwd in huis.
Mijn huis blijft ook zo lang warm.. heel handig in de winter maar niet zo fijn in de zomer.

Het helpt ook niet dat er steeds mensen thuis zijn, als strakjes de scholen beginnen zet ik alles tegen elkaar open in hele huis voor paar uur en dan koelt gewoon wat beter af.
Maar de pubers stinken in hun kamers tot in de middag en dan heeft nul nog om alles open te hebben.

Het is hier te doen qua weer, zon en bewolking en 24 graden vanmiddag maar het is weer zo plakkerig en benauwd. :"-(
Weer liggen slapen vanmiddag omdat ik vannacht weer te kort heb geslapen.
Nu weer 24 graden en natuurljk weer tot in de avond zon.
Ben die lange dagen ook echt helemaal beu, wat wil ik me graag weer mezelf voelen zeg!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven