Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2597 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
loulou39 schreef:
19-08-2025 21:08
Ik heb je nu al twee keer gevraagd (in beide topics) of blaasontsteking etc. al gecheckt is, dus nu nog maar een keer.

Dat kan door stress ontstaan en dan gaan katten ook buiten de bak plassen.
nee nog niet. Wilde morgen de dierenarts gaan bellen.
Maar....

HEB GOED NIEUWS!!!

Ze zijn vandaag constant in de bench geweest en mochten er tussendoor soms een half uurtje / uurtje uit met constante aanwezigheid van twee personen (het lijken wel gevangenen :-)...we achtervolgden die kleine echt. Nu net ging t vrouwtje poepen, mannetje erbij gehouden. En die liep naar de andere bak om daar te plassen. Beloond. 10 minuten laten is ze weer naar de bak gelopen en heeft ze gepoept.
We zijn blij!! We gaan natuurlijk zo door maar dit is echt een goed begin en een opluchting
framboise-t schreef:
19-08-2025 21:49
Mogelijk wil het mannetje niet op dezelfde plek plassen als het vrouwtje en als zij wel makkelijk op de bak gaat, dan heeft hij geen eigen schone plek om te plassen. ik zou zorgen dat overal minimaal 2 kattenbakken staan, waar ze constant bij kunnen.

En 12 cm lijkt me vrij hoog, heb je niet iets van een dienblad met een lage rand waar je een bak van kan maken?

Zo makkelijk mogelijk maken voor het katertje en daarnaast, wat al genoemd is, blijven checken bij de dierenarts of er niet iets onderliggends is.
In de bench kan ik geen 2 bakken kwijt denk ik
framboise-t schreef:
19-08-2025 21:49
Mogelijk wil het mannetje niet op dezelfde plek plassen als het vrouwtje en als zij wel makkelijk op de bak gaat, dan heeft hij geen eigen schone plek om te plassen. ik zou zorgen dat overal minimaal 2 kattenbakken staan, waar ze constant bij kunnen.

En 12 cm lijkt me vrij hoog, heb je niet iets van een dienblad met een lage rand waar je een bak van kan maken?

Zo makkelijk mogelijk maken voor het katertje en daarnaast, wat al genoemd is, blijven checken bij de dierenarts of er niet iets onderliggends is.
2 kattenbakken in een bench? Wordt het wel krap in de bench. Bovendien is het juist goed dat hij de urine ruikt van de andere kat. Zo van: oh, is dat de bedoeling van dat rare ding.😁
Vanmorgen ook weer alles in de bak gedaan. Ik ben echt zó blij!
Fijn Yelps!
yeps1 schreef:
20-08-2025 09:39
Vanmorgen ook weer alles in de bak gedaan. Ik ben echt zó blij!
Wat fijn!!
Hoe gaat het bij jou loulou ?
Wat fijn yeps1

Hier effe een minder bericht. Kleine rooie heeft opgenomen gelegen. Zn blaas was verstopt geraakt en hij is inmiddels geopereerd er zijn stenen uit gehaald en deze zijn naar het laboratorium gestuurd. Maar het herstel gaat moeizaam. Weigert zn antibiotica, vind zn romper vreselijk en is mega onrustig. Piest en poept overal.
Och wat zielig zeg. Hoe komt dat met z'n blaas?
yeps1 schreef:
20-08-2025 16:07
Geen idee kleine rooie zn aandoeningen lijst is al lang.
Ach nee zeg, Rooiekater. Wat een nare situatie. Dat verklaard ook wel het plassen overal. Ach gossie.

En een rompertje is mega irritant net als medicatie. Even doorbijten. Aan het rompertje wend hij wel. Het is allemaal mega ongemakkelijk.

Sterkte ..
derooiekater schreef:
20-08-2025 15:16
Wat fijn yeps1

Hier effe een minder bericht. Kleine rooie heeft opgenomen gelegen. Zn blaas was verstopt geraakt en hij is inmiddels geopereerd er zijn stenen uit gehaald en deze zijn naar het laboratorium gestuurd. Maar het herstel gaat moeizaam. Weigert zn antibiotica, vind zn romper vreselijk en is mega onrustig. Piest en poept overal.
Oh nee! Wat erg en wat sneu!

Hopelijk was je er op tijd bij en is er verder niets beschadigd 🤞🏼
Dit soort dingen gaan zo snel en onmerkbaar, waardeloos.

Heel, heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en je lieve rooie ❤️

(Hou je ons op de hoogte als je er aan denkt? Ik leef echt heel erg met je mee)
yeps1 schreef:
20-08-2025 16:07
Katten krijgen vaak problemen met hun blaas en nieren.
Ze krijgen vaak blaasontsteking door stress, en bijna alle oudere katten hebben nierproblemen.

Een verstopte plasbuis kan bij elke kat voorkomen. Het is alleen bij katers gevaarlijker dan bij bij poezen omdat hun urinebuis langer en nauwer is.
Dank voor de lieve reacties :heart:

Volgens de dierenarts waren zn bloedwaarden verder goed. Wel tijdens de opname aan het infuus gelegen.

De antibiotica is echt drama. En hij ks verward uit de narcose gekomen lijkt het wel.
derooiekater schreef:
20-08-2025 20:47
Dank voor de lieve reacties :heart:

Volgens de dierenarts waren zn bloedwaarden verder goed. Wel tijdens de opname aan het infuus gelegen.

De antibiotica is echt drama. En hij ks verward uit de narcose gekomen lijkt het wel.
Hoe lang is hij al thuis?
Kan hij nog verward zijn van de narcose? Een van mijn katjes had dat soms wel drie tot vier dagen, of is het al langer geleden?
Eet hij wel?

Overigens ken ik geen kat die een romper fijn vindt, dus dat is het enige wat ik snap.
loulou39 schreef:
20-08-2025 20:51
Kan hij nog verward zijn van de narcose? Een van mijn katjes had dat soms wel drie tot vier dagen, of is het al langer geleden?
Eet hij wel?

Overigens ken ik geen kat die een romper fijn vindt, dus dat is het enige wat ik snap.
Hij is nu 48 uur thuis. Maar 2 keer narcose gehad. Afgelopen zondag op de spoed omdat zn urine buis geblokkeerd was en Afgelopen maandag geopereerd.

Het was of romper of kap.
loulou39 schreef:
20-08-2025 20:51
Eet hij wel?

Hoelang is de narcose geleden? Doorgaans zijn ze daar echt neit zo heel lang suffig van. Hou het wel even in de gaten, katten kunnen heel soms accuut nierfalen krijgen na een narcose en dit kan hersenverschijnselen geven (het accuut nierfalen), dit kan al vrij snel optreden. Ik zeg niet dat dit in jouw geval aan de hand is maar als het al een dag of 2 geleden is dan zou ik echt bellen voor overleg.
ikbenhetzozat schreef:
20-08-2025 20:57
Hoelang is de narcose geleden? Doorgaans zijn ze daar echt neit zo heel lang suffig van. Hou het wel even in de gaten, katten kunnen heel soms accuut nierfalen krijgen na een narcose en dit kan hersenverschijnselen geven (het accuut nierfalen), dit kan al vrij snel optreden. Ik zeg niet dat dit in jouw geval aan de hand is maar als het al een dag of 2 geleden is dan zou ik echt bellen voor overleg.
Het is geen suffigheid maar onrust. Ik mag eigenlijk nergens heen gaan. Hij ligt in de nacht tegen mij aangeplakt. Wat die nooit doet.
Kan nu ook door de romper niet lekker bewegen en normaal rolt die zich op met slapen en dat gaat niet.

Hij eet drinkt poept en plast gewoon.
ikbenhetzozat schreef:
Hoelang is de narcose geleden? Doorgaans zijn ze daar echt neit zo heel lang suffig van.
Een van mijn katjes dus wel, maar contact met de dierenarts is altijd een goede tip (heb ik destijds ook gedaan).
Daarna heb ik dat ook niet meer met andere katten meegemaakt., maar het kan dus wel. Helemaal als een kat binnen zo’n korte tijd twee keer narcose heeft gehad.
ikbenhetzozat schreef:
Hoelang is de narcose geleden? Doorgaans zijn ze daar echt neit zo heel lang suffig van.
Dubbel
loulou39 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 23:02
44.52% gewijzigd
derooiekater schreef:
20-08-2025 20:54
Hij is nu 48 uur thuis. Maar 2 keer narcose gehad. Afgelopen zondag op de spoed omdat zn urine buis geblokkeerd was en Afgelopen maandag geopereerd.

Het was of romper of kap.
Wel fijn dat hij eet, drinkt, poept en plast (uiteraard graag op de bak natuurlijk).
Als hij 48 uur geleden twee keer narcose heeft gehad, dan snap ik wel dat hij nog raar gedrag vertoont.
Ik zou sowieso wel even met de DA bellen, al was het maar om een en ander uit te sluiten of gewoon even jezelf gerust te stellen.

Ik heb ook altijd voor een rompertje gekozen, een kap vind ik helemaal zielig. Dan lopen ze overal tegenaan omdat ze de breedte niet snappen, eten is moeilijk, wassen is moeilijk, etc. etc. Ik geef je groot gelijk!
derooiekater schreef:
20-08-2025 21:17
Het is geen suffigheid maar onrust. Ik mag eigenlijk nergens heen gaan. Hij ligt in de nacht tegen mij aangeplakt. Wat die nooit doet.
Kan nu ook door de romper niet lekker bewegen en normaal rolt die zich op met slapen en dat gaat niet.

Hij eet drinkt poept en plast gewoon.
Ah ok, het kan door dat pakje komen hoor. Jaren geleden werd mijn poesje van 9 maanden geholpen en tegelijk aan een navelbreuk geholpen. Ze moest (het genas niet snel genoeg) twee weken een pakje aan. Ze heeft twee weken kwaad in haar speeltunnel gelegen en kwam er enkel uit om wat te eten of naar de bak te gaan. Ze was zo kwaad. Het pakje mocht toen uit en toen was ze gelijk weer helemaal normaal. Dus het zou best kunnen dat hij dat pakje zo erg vind dat hij niet weet wat hij moet. Onrust, steun zoeken bij jou.. Maar twee keer onder narcose is ook niet niks. Kan hij misschien nog pijn hebben?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven