Pannekoeken

24-08-2025 14:44 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net geluncht met pannenkoeken en nu vraag ik me af hoe jullie pannenkoeken maken.
Koop je ze kant en klaar of maak je ze from scratch of iets ertussenin?

Je kan meerdere opties kiezen in de peiling als je het niet altijd op dezelfde manier doet :) .

Deel ook jouw geheime tips voor nog lekkerder pannenkoeken en alles wat je er verder over kwijt wil.

Ik maak pannenkoeken:

Totaal aantal stemmen: 224

from scratch (55%)
met pannenkoekenmix (36%)
met kant en klaar beslag (3%)
ik koop ze kant en klaar (6%)
Kant en klare pannenkoeken zijn niet te eten. En pannenkoekenmix is de grootste oplichting ooit. Wat is er nou moeilijk aan die paar ingrediënten samen gooien?
Pannenkoeken von scratch! Ja ik zoek een koe, dors het graan en leg een ei. Afijn pannenkoeken zijn heel makkelijk. Iedereen die trapt in kant en klaar is af.
Ik maak pannenkoeken volgens een recept uit het Blue band basis kookboek dat ik al heel lang heb. Ik bak ze in margarine of zonnebloemolie.

Mijn moeder smolt altijd margarine door het beslag heen, dat vond ze makkelijk, dan hoefde ze niet elke keer margarine in de pan te doen.
Het is pannekoekenweer, denk ik, ik heb het al 2 keer gegeten deze week (1 keer bij anderen en 1 keer thuis). Ik doe er vaak extra ei in. En, afhankelijk van wat ik erbij wil eten, een beetje stroop of kaneel of vanille door het beslag.
hvm schreef:
24-08-2025 14:45
Kant en klare pannenkoeken zijn niet te eten. En pannenkoekenmix is de grootste oplichting ooit. Wat is er nou moeilijk aan die paar ingrediënten samen gooien?
Wat moet je daar nog bij gooien? Scheelt het je alleen het afwegen van bloem/meel?
framboise-t schreef:
24-08-2025 14:49
Het is pannekoekenweer, denk ik, ik heb het al 2 keer gegeten deze week (1 keer bij anderen en 1 keer thuis). Ik doe er vaak extra ei in. En, afhankelijk van wat ik erbij wil eten, een beetje stroop of kaneel of vanille door het beslag.
Dat ga ik ook een keer proberen.
Wat ik ook lekker vind: Jamie Oliver's pannekoekentaart, met laagjes chocola slagroom en gehakte hazelnoten bovenop.
Soms from scratch, als ik courgettepannenkoekjes maak, soms met een mix (meergranenvariant).
From scratch omdat ik ze graag volkoren en bio heb, dat staat niet als mix in de supermarkt en zelf doen is op zich net zo makkelijk :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Boekweit, melk, ei en snufje zout. Bakken in margarine. De mijne zijn de lekkerste volgens mijn dochter, nichtje en elk kind dat bij ons pannenkoeken at :)

Met spek of verse aardbeien. En stroop natuurlijk!
I wanna live my life with the volume full!
Waarom bakken jullie in margarine? Gezondheid of smaak of…? Ik gebruik altijd roomboter.

En ik doe ook meestal ‘from scratch’ en soms een meergranenpak.
Glutenvrij van scratch.

En als het nodig is kan ik ze ook lactose en ei vrij maken
Meel, melk, ei en een snufje zout. Ik zou niet weten wat je daar aan mixen bij nodig hebt. Deze vier dingen heb ik altijd in huis, mixpakken niet.

En soms leef ik me uit met bananenpannenkoekjes, courgettekoekjes etc maar dat is een ander genre.
Na zevenhonderd jaren
Meel, melk, ei en een snuf zout.
Bakken in boter, meestal een vegan roomboter variant.
Lampje25 schreef:
24-08-2025 15:09
Waarom bakken jullie in margarine? Gezondheid of smaak of…? Ik gebruik altijd roomboter.
Ik dacht dat roomboter sneller aanbrandt.
Eidde schreef:
24-08-2025 15:03
Boekweit, melk, ei en snufje zout. Bakken in margarine. De mijne zijn de lekkerste volgens mijn dochter, nichtje en elk kind dat bij ons pannenkoeken at :)

Met spek of verse aardbeien. En stroop natuurlijk!
Oeh lekker! Doe je dan 100% boekweit of mix je?
Ik koop altijd een pak pannenkoekenmix. Melk erbij en klaar. Daarna bakken in margarine.
Meestal from scratch maar er staat ook al tijden een pak in de kast, weet niet waarom en waar die vandaan komt eigenlijk maar die moet wel eens op dus dat eten we volgende week zondag waarschijnlijk.
Meestal ook from scratch maar soms ook een volkoren pannenkoek mix. Daar gooi ik dan regelmatig ook nog kaneel of iets van chiazaad of gebroken lijnzaad doorheen voor de extra vezels. Ik eet ze meestal met poedersuiker, maple syrup en ik heb sinds kort ook kaneelsuiker in huis.

Had laatst ineens zo'n zin in poffertjes maar geen poffertjes pan dus die maar kant en klaar gehaald, niet zo goed als vers en net gebakken maar toch.
Bontebok schreef:
24-08-2025 14:46
Pannenkoeken von scratch! Ja ik zoek een koe, dors het graan en leg een ei. Afijn pannenkoeken zijn heel makkelijk. Iedereen die trapt in kant en klaar is af.
Afbeelding
What would Patsy do?
Catan schreef:
24-08-2025 15:21
Ah, ja, dat verbranden is altijd wel een dingetje.
dolfje schreef:
24-08-2025 15:29
Meestal from scratch maar er staat ook al tijden een pak in de kast, weet niet waarom en waar die vandaan komt eigenlijk maar die moet wel eens op dus dat eten we volgende week zondag waarschijnlijk.
Kerstpakket?
Daar krijg ik ze bijna ieder jaar
Lampje25 schreef:
24-08-2025 15:51
Ah, ja, dat verbranden is altijd wel een dingetje.

Daarom gebruik ik altijd een scheutje arachide -olie bij de roomboter.
Dus klein klontje roomboter, beetje olie en dan door draaien met de bakpan met elkaar mengen.
Je kunt het dan loeiheet maken en er verbrandt niets.
Catan schreef:
24-08-2025 15:21
Integendeel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven