Astrid H wil zich niet langer verstoppen
woensdag 27 augustus 2025 om 17:17
Vanavond gaat Astrid Holleeder een zeer moedige stap zetten; zij gaat bij RTL Boulevard haar gezicht laten zien.
Ik vind dat ontzettend sterk van haar, en kan me ook indenken dat ze bang is.
Om dit te durven doen heb je enorme ballen en het is een dikke middelvinger naar haar broer Willem.
Zo enorm welverdiend ook, om eindelijk een leven in totale vrijheid te gaan leven.
Ik vind dat ontzettend sterk van haar, en kan me ook indenken dat ze bang is.
Om dit te durven doen heb je enorme ballen en het is een dikke middelvinger naar haar broer Willem.
Zo enorm welverdiend ook, om eindelijk een leven in totale vrijheid te gaan leven.
donderdag 28 augustus 2025 om 13:58
Wombat schreef: ↑28-08-2025 13:54Doen ze dat niet zo subtiel dat het niet heel erg opvalt?
Ik zou het trouwens wel netjes vinden om haar in de titel niet Astrid H te noemen.
Die notatie met die ene letter, niet zo fijn. Alsof ze een crimineel is, in plaats van het omgekeerde. En ze hoeft zich niet te schamen voor haar naam.
Dat weet ik niet. Maar wat ik zie in de media bij bijvoorbeeld bekende personen, daar lopen echt bodyguards omheen. Hoe moet ze anders worden beveiligd denk ik dan?
donderdag 28 augustus 2025 om 14:21
Het zal niet zo opvallend zijn als bij Wilders, daar staat een heel cordon aan alle kanten omheen en die vegen iedereen binnen dat cordon weg. Tegelijkertijd is niemand 100% te beveiligen. Dat bleek ook wel met die schietpartij waarbij Trump in zijn oor werd geschoten en een omstander overleed.
donderdag 28 augustus 2025 om 14:25
Ik ken iemand die altijd beveiligd wordt (sta wel eens met haar op feestjes, geen bestie of zo) en dan valt op dat op strategische plekken mannen met walkietalkie-achtige dingen de boel in de gaten houden. Discreet maar toch wel zichtbaar (zeker als je het weet, misschien letten argeloze voorbijgangers er niet op). Dus helemaal onzichtbaar kan persoonsbeveiliging niet zijn, denk ik.
donderdag 28 augustus 2025 om 14:51
Er bestaan nou eenmaal niet al te slimme mensen . Die moet je lekker laten praten.mienbillekesjeuken schreef: ↑28-08-2025 12:52Niet alleen hier hoor. Vooral op X en onder de krantenberichten op bv FB zijn de reacties soms heel heftig. Van aandachtzoekster tot NSBer tot leugenaar tot iemand die voordeel heeft van haar criminele broer.
Hier is het meer dat mensen vanuit zichzelf redeneren en een oordeel hebben over het in de openbaarheid treden. Terwijl niemand van ons kan zeggen: 'Ik zou dit. of ik zou dat' simpelweg omdat er hier niemand in deze unieke situatie zit.
Nounou licht al een tipje van de sluier op. En in het geval van Holleeder is het een naam en een persoon die echt iedereen kent.
donderdag 28 augustus 2025 om 14:52
Dat deed ik juist expres, niet voluit.Wombat schreef: ↑28-08-2025 13:54Doen ze dat niet zo subtiel dat het niet heel erg opvalt?
Ik zou het trouwens wel netjes vinden om haar in de titel niet Astrid H te noemen.
Die notatie met die ene letter, niet zo fijn. Alsof ze een crimineel is, in plaats van het omgekeerde. En ze hoeft zich niet te schamen voor haar naam.
Maar ook hier geldt; de ene vindt dit en de ander dat. Dus ik laat het zo.
donderdag 28 augustus 2025 om 14:55
Ze gaat met de persoonsbeveiliging op pad, en heeft daardoor gesprekken die ze anders niet zou hebben. Het maakt haar minder eenzaam, denk ik.
donderdag 28 augustus 2025 om 16:25
donderdag 28 augustus 2025 om 16:33
Als zij naar feestjes e.d. gaat, dan denk ik dat de mate van ernst van de dreiging nog wel meevalt. Misschien een beetje het niveau zoals sommige popsterren. Iemand als Wilders bijvoorbeeld, op wiens hoofd gewoon echt een prijs staat, zal dat nooit kunnen. Die kan zich op geen enkele manier vrijheden als naar feestjes gaan permitteren. Bij Astrid zal dat misschien een beetje er tussenin zitten. Ik denk bijvoorbeeld dat haar werk voor dat tv-programma best goed beveiligd kan worden, dat kan het voor John van den Heuvel ook. Maar allerlei feestjes aflopen lijkt me ook voor haar geen optie.Claire45 schreef: ↑28-08-2025 14:25Ik ken iemand die altijd beveiligd wordt (sta wel eens met haar op feestjes, geen bestie of zo) en dan valt op dat op strategische plekken mannen met walkietalkie-achtige dingen de boel in de gaten houden. Discreet maar toch wel zichtbaar (zeker als je het weet, misschien letten argeloze voorbijgangers er niet op). Dus helemaal onzichtbaar kan persoonsbeveiliging niet zijn, denk ik.
donderdag 28 augustus 2025 om 17:35
donderdag 28 augustus 2025 om 18:09
Dus zet je hem in de OP? Maar ze kiest juist voor openheid.
Die notatie met 1 letter voor de achternaam wordt (bij mijn weten) alleen voor criminelen gebruikt.
donderdag 28 augustus 2025 om 18:17
Dat ligt eraan wat voor feestjes denk ik. Rode loper evenement waarschijnlijk niet, een vernissage o.i.d. misschien wel.meisje85 schreef: ↑28-08-2025 16:33Als zij naar feestjes e.d. gaat, dan denk ik dat de mate van ernst van de dreiging nog wel meevalt. Misschien een beetje het niveau zoals sommige popsterren. Iemand als Wilders bijvoorbeeld, op wiens hoofd gewoon echt een prijs staat, zal dat nooit kunnen. Die kan zich op geen enkele manier vrijheden als naar feestjes gaan permitteren. Bij Astrid zal dat misschien een beetje er tussenin zitten. Ik denk bijvoorbeeld dat haar werk voor dat tv-programma best goed beveiligd kan worden, dat kan het voor John van den Heuvel ook. Maar allerlei feestjes aflopen lijkt me ook voor haar geen optie.
Ik heb wel eens deelgenomen aan een groots event in de periode na Fortuin. Daar was Rita Verdonk ook zichtbaar aanwezig en nam deel aan het evenement. Zij was met 2 mensen in burger die overduidelijk haar persoonsbeveiligers waren, daarnaast was er ook wat minder zichtbare beveiliging. Ze was wel gewoon benaderbaar. Een politicus die bij mij in de straat woonde had destijds een permanente politiepost voor de deur en werd dagelijks opgehaald met 2 auto’s. Nu hebben zij wel vaker een chauffeur, maar geen 2 auto’s, verder ging deze man wel ‘gewoon’ overal naartoe.
Where is my mind?
donderdag 28 augustus 2025 om 18:23
donderdag 28 augustus 2025 om 18:31
Maar Wilders woont in een safehouse en zijn werkkamer in het gebouw van de Tweede Kamer is ook een soort kluis. Zo ver is het bij iemand als Rita Verdonk echt nooit gekomen. Die werd ook niet internationaal bedreigd, zoals bij Wilders wel het geval is. Ik weet toevallig best e.e.a. van hoe Wilders wordt beveiligd en dat is echt buitencategorie. Hij kan zo goed als niks. Je kan veel van hem vinden, en dat vind ik ook, maar hoe hij zijn leven moet leiden heeft niks meer met leven te maken. Nauwelijks te vergelijken met andere politici.
donderdag 28 augustus 2025 om 18:33
Persoonsbeveiliging kan vaak ook juist in burger zijn. Dat licht vaak aan de locatie en soort van dreiging. En vaak hebben zij ook oortjes in, maar minder zichtbaar. Ze zojn meestal wel vlak rondom de persoon én wat verder. Soms zijn ze met zichtbaar én niet zichtbare beveiliging, soms een van beide. Het zijn wel bijna altijd meerdere personen.
Where is my mind?
donderdag 28 augustus 2025 om 18:36
Klopt, Wilders is wel een buitencatagorie idd. Dat wens je niemand toe. Rita Verdonk werd niet internationaal bedreigd, maar de moord op Fortuin was ook een binnenlandse aangelegenheid, in die periode ging dat best ver en was het heftig.meisje85 schreef: ↑28-08-2025 18:31Maar Wilders woont in een safehouse en zijn werkkamer in het gebouw van de Tweede Kamer is ook een soort kluis. Zo ver is het bij iemand als Rita Verdonk echt nooit gekomen. Die werd ook niet internationaal bedreigd, zoals bij Wilders wel het geval is. Ik weet toevallig best e.e.a. van hoe Wilders wordt beveiligd en dat is echt buitencategorie. Hij kan zo goed als niks. Je kan veel van hem vinden, en dat vind ik ook, maar hoe hij zijn leven moet leiden heeft niks meer met leven te maken. Nauwelijks te vergelijken met andere politici.
Maar ook Wilders heeft naast zichtbare ook onzichtbare beveiliging.
In het geval van Astrid Holleeder is een risico-inschatting best lastig lijkt me. In het criminele circuit waar haar broer zich bewoog/beweegt is onvoorspelbaarheid en de gewetenloosheid de moeilijke factor.
surferrosa wijzigde dit bericht op 28-08-2025 18:42
10.19% gewijzigd
Where is my mind?
donderdag 28 augustus 2025 om 18:39
SurferRosa schreef: ↑28-08-2025 18:33Persoonsbeveiliging kan vaak ook juist in burger zijn. Dat licht vaak aan de locatie en soort van dreiging. En vaak hebben zij ook oortjes in, maar minder zichtbaar. Ze zojn meestal wel vlak rondom de persoon én wat verder. Soms zijn ze met zichtbaar én niet zichtbare beveiliging, soms een van beide. Het zijn wel bijna altijd meerdere personen.
Ja, dat idee heb ik dus altijd, dat ze om een persoon heen lopen. En misschien wat verder inderdaad, maar sowieso om de persoon heen.
Ik zou niet graag beveiliger willen zij trouwens, want criminelen deinzen nergens voor terug natuurlijk. Als een beveiliger in de weg loopt als ze Astrid Holleeder zouden willen neerschieten, dan schieten ze die gewoon ook neer.
Ze zullen wel kogelwerende vesten dragen, maar dat zie je volgens mij ook gewoon. Zeker in de lente en zomer als je minder kleding draagt.
donderdag 28 augustus 2025 om 19:01
Een voormailig persoonsbeveiliger vertelt;
Astrid Holleeder dag en nacht met persoonsbeveiliger: zo gaat dat https://share.google/CjUpWuYmqkrwawSHX
Astrid Holleeder dag en nacht met persoonsbeveiliger: zo gaat dat https://share.google/CjUpWuYmqkrwawSHX
donderdag 28 augustus 2025 om 19:02
Het gaat er toch om, dat een beveiliger vlakbij is, en loopt? Maar ik begrijp je gedachte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in