Entertainment alle pijlers

Astrid H wil zich niet langer verstoppen

27-08-2025 17:17 155 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond gaat Astrid Holleeder een zeer moedige stap zetten; zij gaat bij RTL Boulevard haar gezicht laten zien.
Ik vind dat ontzettend sterk van haar, en kan me ook indenken dat ze bang is.

Om dit te durven doen heb je enorme ballen en het is een dikke middelvinger naar haar broer Willem.

Zo enorm welverdiend ook, om eindelijk een leven in totale vrijheid te gaan leven.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:13
Oké.
Opgeschroefde beveiliging en hoge dreiging en prominent en consequent in de media komen, ik vind het een rare combinatie en timing dan. Maar oké.
Er zijn er meerdere he, die te maken hebben met beveiliging, een hoge dreiging en die toch consequent in de media komen.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:12
Je vindt het vreemd? Je gelooft haar gewoon niet.

Het idee dat iemand na jaren ondergedoken te hebben gezeten, vrienden te zijn verloren, zichzelf te zijn verloren, besluit het eigen leven terug te pakken komt niet in je op?
Eigen leven terugpakken en weer een beetje normaal gaan leven ja. Maar dit is van het ene naar het andere uiterste.

Maar blijkbaar mogen we in dit topic maar één mening hebben, dus ik haak af.
Dapper en geweldig hoor. Krachtig. Goed idee.
Don’t grow up, it’s a trap
Paradise schreef:
28-08-2025 00:15
Er zijn er meerdere he, die te maken hebben met beveiliging, een hoge dreiging en die toch consequent in de media komen.
Geen vergelijkbare situatie van eerst zoveel jaren compleet ondergedoken leven en dan van het ene naar het andere uiterste.
Maar goed, nogmaals. Het zal wel. Lekker belangrijk.
Miss-Pippi schreef:
Eigen leven terugpakken en weer een beetje normaal gaan leven ja. Maar dit is van het ene naar het andere uiterste.

Tja. Ik snap niet zo goed waarom je haar niet gewoon gelooft.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:18
Geen vergelijkbare situatie van eerst zoveel jaren compleet ondergedoken leven en dan van het ene naar het andere uiterste.
Maar goed, nogmaals. Het zal wel. Lekker belangrijk.
Het ene naar het andere uiterste? Een strafrechtadvocaat heeft ook gewoon een openbare functie hè. Die kan ook niet wegduiken.

En misschien heeft ze van RTL wel extra veiligheidsgaranties gekregen.

Of kiest ze juist voor dat andere uiterste omdat ze jaren onzichtbaar moest zijn.
Lees gewoon haar boeken, zeker de laatste. Dan hoor je de dingen vanuit haar perspectief. En dat verklaard waarom ze nu doet wat ze doet.
Paradise schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik haar niet geloof. Ik vraag of het haar angst en gevoel is of welke concrete aanwijzingen er zijn. Zij is niet een betrouwbare bron. Als de politie heeft gezegd dat haar leven gevaar loopt geloof ik dat wel. Maar ik kan het gewoon allemaal niet rijmen met deze stap en aanpak.
Dat je je leven weer op gaat pakken snap ik. Maar dit mediagedoe en aanschuiven bij een tv programma niet.
Maar nogmaals: haar leven en keuzes. Alleen is een topic er nu eenmaal voor verschillende meningen of gedachtes en niet alleen maar om één mening te mogen geven.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:25
Ik heb niet gezegd dat ik haar niet geloof. Ik vraag of het haar angst en gevoel is of welke concrete aanwijzingen er zijn. Zij is niet een betrouwbare bron. Als de politie heeft gezegd dat haar leven gevaar loopt geloof ik dat wel. Maar ik kan het gewoon allemaal niet rijmen met deze stap en aanpak.
Dat je je leven weer op gaat pakken snap ik. Maar dit mediagedoe en aanschuiven bij een tv programma niet.
Maar nogmaals: haar leven en keuzes. Alleen is een topic er nu eenmaal voor verschillende meningen of gedachtes en niet alleen maar om één mening te mogen geven.
Dus je gelooft haar niet.

Je mag je mening trouwens prima geven hier. Maar ik mag ook wat van die mening vinden.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:20
Het ene naar het andere uiterste? Een strafrechtadvocaat heeft ook gewoon een openbare functie hè. Die kan ook niet wegduiken.

En misschien heeft ze van RTL wel extra veiligheidsgaranties gekregen.

Of kiest ze juist voor dat andere uiterste omdat ze jaren onzichtbaar moest zijn.
Ja, het filmpje van vandaag en tegulier aanschuiven bij een tv programma. Dat vind ik van het ene naar het andere uiterste en niet gewoon je normale leven weer een beetje oppakken.
Maar misschien is het juist een strategie om juist enigszins van je ergste angst af te komen.
Het is ook niet belangrijk. Het voelt voor haar blijkbaar goed.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:27
Dus je gelooft haar niet.

Je mag je mening trouwens prima geven hier. Maar ik mag ook wat van die mening vinden.
Ik geloof dat zij die angst heeft en denkt dat haar leven gevaar loopt. Voor de rest vraag ik naar feiten en bronnen of wat de politie er over gezegd heeft. Maar ik zoek zelf wel.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:28
Ja, het filmpje van vandaag en tegulier aanschuiven bij een tv programma. Dat vind ik van het ene naar het andere uiterste en niet gewoon je normale leven weer een beetje oppakken.
Maar misschien is het juist een strategie om juist enigszins van je ergste angst af te komen.
Het is ook niet belangrijk. Het voelt voor haar blijkbaar goed.
Nogmaals: een strafrechtadvocaat doet het werk ook openbaar. Dat kan niet in de luwte.
Dus haar oude baan oppakken had sowieso hetzelfde effect gehad.

En het is speculatie van mijn kant: maar haar broer heeft een bekende kop. Die mocht zelfs uitvoerig op televisie bij Twan Huys zijn verhaal doen. Die mocht zijn kant van strafrecht vertellen.

Misschien denkt Astrid Holleeder wel: nu is het mijn buurt. Om de familie weer een normaal gezicht te geven. En om strafrecht op de juiste manier te duiden.

Omdat haar broer op een gegeven moment ook een mediapersoonlijkheid was, vind ik haar keuze niet onlogisch.

Misschien ook een soort genoegdoening.
paradise wijzigde dit bericht op 28-08-2025 00:36
0.05% gewijzigd
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:31
Ik geloof dat zij die angst heeft en denkt dat haar leven gevaar loopt. Voor de rest vraag ik naar feiten en bronnen of wat de politie er over gezegd heeft. Maar ik zoek zelf wel.
De politie hangt dat niet aan de grote klok.

En nogmaals: je gelooft haar niet. Alleen maar omdat jij er met je hoofd niet bij kan dat ze nu op televisie verschijnt.
Volgens mij heb je geen idee wat ondergedoken zitten met een mens doet.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:34
Nogmaals: een strafrechtadvocaat doet het werk ook openbaar. Dat kan niet in de luwte.
Dus haar oude baan oppakken had sowieso hetzelfde effect gehad.

En het is speculatie van mijn kant: maar haar broer heeft een bekende kop. Die mocht zelfs uitvoering op televisie bij Twan Huys zijn verhaal doen. Die mocht zijn kant van strafrecht vertellen.

Misschien denkt Astrid Holleeder wel: nu is het mijn buurt. Om de familie weer een normaal gezicht te geven. En om strafrecht op de juiste manier te duiden.

Omdat haar broer op een gegeven moment ook een mediapersoonlijkheid was, vind ik haar keuze niet onlogisch.

Misschien ook een soort genoegdoening.
Ik weet wel wat een strafrechtadvocaat doet en hoe dat werkt. Toch vind ik dat exht andets dan dit. Ik snap deze aanpak gewoon niet.
Ik denk dan eerder dat het een manier is om van je ergste angst af te komen. Door juist dit te doen en te weten dat je dan zo ‘exposed’ en bereikbaar bent. En als het dan hopelijk de komende tijd goed gaat, dat je dan hoopt dat je angst een heel klein beetje minder wordt.

Maar goed…. Dat theatrale filmpje vond ik ook gewoon raar. Dat is niet alleen maar een keuze van RTL natuurlijk. Zij is geen persoon die als een mak schaapje zonder inbreng zich schikt in dingen die haar niet aan staan.
Wat de familieleden gemeen hebben is dat ze van media-aandacht houden. Ik vind het ook theatraal.
Dat het theatraal is, is wat anders dan dat haar verhaal niet klopt.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:34
De politie hangt dat niet aan de grote klok.

En nogmaals: je gelooft haar niet. Alleen maar omdat jij er met je hoofd niet bij kan dat ze nu op televisie verschijnt.
Volgens mij heb je geen idee wat ondergedoken zitten met een mens doet.
Ik zeg niet dat ik haar niet geloof. Ik vraag gewoon naar bronnen en feiten en hoe het zit. Een angst van iemand hoeft niet altijd gebaseerd te zijn op concrete feiten. Ik begrijp haar angst heel goed, om wat Willem anderen aan heeft gedaan en hoe hij was/is. En omdat hij gezegd heeft ‘wie praat die gaat’.
Ik vraag alleen of er concrete bedreigingen geweest zijn?
Ik vind het bijvoorbeeld opmerkelijk dat er al die jaren dat het meer speelde dan nu geen/minder persoonsbeveiliging was en pas de laatste maanden wel/beter.
Maar je kunt nu nog tien keer herhalen ‘je gelooft haar niet’. Ik vraag wat er concreet bekend is. Maar ik word wijzer van internet en AI dan hier.
Paradise schreef:
28-08-2025 00:54
Dat het theatraal is, is wat anders dan dat haar verhaal niet klopt.
Dat heb ik ook niet gezegd.
Ik vraag alleen of ze gezegd heeft dat ze bang is voor haar leven door concrete bedreigingen of door wat Willem met anderen gedaan heeft en zijn uitspraak ‘wie praat die gaat’. Normale vragen, maar jij hebt alleen de oneliner ‘je gelooft haar niet’.
Ik ben weg hier, veel plezier verder met het gesprek.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 01:01
Dat heb ik ook niet gezegd.
Ik vraag alleen of ze gezegd heeft dat ze bang is voor haar leven door concrete bedreigingen of door wat Willem met anderen gedaan heeft en zijn uitspraak ‘wie praat die gaat’. Normale vragen, maar jij hebt alleen de oneliner ‘je gelooft haar niet’.
Ik ben weg hier, veel plezier verder met het gesprek.
Ja, want zij heeft zelf gesproken over concrete dreigingen.

Maar dat verhaal geloof jij inderdaad niet. Daar sta je uiteraard vrij in. Maar misschien ben ik te goedgelovig. Dat kan ook.
Het maakt niet uit of men haar ‘gelooft’ of niet.

Wat we wel zeker weten dat het een paar piepjonge huurcrimineeltjes is gelukt om de meer dan door de wol geverfde Peter R. de Vries neer te schieten in de 5 minuten tussen de RTL Boulevard studio en de parkeergarage.

Dat Astrid en haar dochter desondanks openbare levens (gaan) leiden, vergt enorme moed. Willem Holleeder is een geboren psychopaat.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:04
Als de dreiging zo enorm is wordt ook echt wel afgeraden om als vaste gast op een vast moment bij een tv-uitzending aan te schuiven. Met de dingen die ze gaat doen is ze amper fatsoenlijk te beveiligen.
Haar zus en dochter leven (gelukkig!!) ook nog.
Er is natuurlijk een risico en de angst, dat snap ik, maar of de kans nu echt zo groot is…
En ik geloof eerder dat die dreiging kleiner dan groter is geworden, dus dat ze de laatste maanden pas persoonsbeveiliging heeft vind ik ook vreemd.
Maar goed, het zal wel.

Google even op de broer van Nabil B, de kroongetuige in de Marengo zaak ofwel Taghi.

Volstrekt onschuldige ondernemer die in zijn eigen volstrekt legale bedrijf werd geliquideerd. Alleen maar omdat hij toevallig de broer was van de kroongetuige tegen een van de grootste criminelen. Om daarmee de kroongetuige te intimideren.

Precies over de onveiligheid van kroongetuigen en hun familie - zoals ook Astrid - gaat het al de laatste tien jaar.
Miss-Pippi schreef:
28-08-2025 00:58
Ik zeg niet dat ik haar niet geloof. Ik vraag gewoon naar bronnen en feiten en hoe het zit. Een angst van iemand hoeft niet altijd gebaseerd te zijn op concrete feiten. Ik begrijp haar angst heel goed, om wat Willem anderen aan heeft gedaan en hoe hij was/is. En omdat hij gezegd heeft ‘wie praat die gaat’.
Ik vraag alleen of er concrete bedreigingen geweest zijn?
Ja die zijn er. Er is al iemand betaald namelijk om haar om te leggen. Justitie heeft hele concrete aanwijzingen. Lees haar boeken en dan weet je ook waarom er nu wel goede persoonsbeveiliging is en de jaren ervoor niet.
Paradise schreef:
Dit. Er wordt wel vaker een slachtoffer niet gelooft, totdat het te laat is :nope:
Voor iedereen een groene tuin
Miss-Pippi schreef:

Je haakt af, dus je zal wel niet meer reageren. Maar zij en de politie zullen wel weten of ze bedreigd wordt. Daar weet jij niks van.
Ik begrijp het wel. Jaren opgesloten zitten, eigenlijk ben je ook een gevangene en dat is dieptriest. Je hele leven wordt je afgenomen doordat de situatie dreigend is, voelt.

Ik heb ook zo'n broer, uiteraard wel in veel minder heftige mate. Maar zich bezighouden met verkeerde zaken in een wereld die "wij" als "normale" mensen op geen enkele manier kunnen begrijpen en geloof me, dat wil je ook niet.

Ik leefde ook in die angst. Regelmatig de dreiging gevoeld als "de zus van". Mijn auto buiten het zicht parkeren en naar je oma wandelen zodat ze niet weten dat je daar bent. Een berichtje in je inbox op facebook (zonder herkenbare foto) krijgen met wat nonchalant, hee! Jij bent toch Henk zijn zus? Wat leuk! Woon je in de buurt? Ik heb er niet op gereageerd, geloof me, alle alarmbellen gaan af, jaar later was die man dood.

Broer die mij zegt om de deur niet zomaar open te doen. Hoezo? En dan gaan de jaren voorbij en dan wordt je eigen broer de dreiging, dat is zo naar, hij zal zijn eigen zus toch niet? Maar helaas zouden ze dat wel doen, gewoon uit simpele woede omdat je niet (meer) aan hun kant staat. Ik heb altijd alles geregeld voor hem, uiteraard wat wettelijk is toegestaan, want het is je broer. En ik had geen idee van de wereld waar hij zich in bevond. Mijn broer? Dat is ontzettend zuur.

Ondertussen heb ik hem 8 jaar niet gezien. En nog steeds voel je een soort onveiligheid. Ik ben weg uit die omgeving, verhuisd. In het begin reed hij nog weleens door de straat ook al was het een uur bij hem vandaan. Ons huis heeft jaren onder "politiemelding" gestaan. Belde ik 112, dan werd er gelijk politie ingezet. Dat is één keer gebeurd, terecht, maar ze zijn zo slim, ze weten precies hoever ze kunnen gaan.

Ondertussen lijkt het rustig. Paar jaar geleden nog gebeld door de politie met de vraag of mijn broer gevaarlijk is. Tja, ik vind van wel, maar ik heb al jaren geleden gebroken met mijn familie dus de huidige stand van zaken? Geen idee. Ik vroeg hoe ze ineens bij mij terecht kwamen aangezien er al jaren geen contact is. Iemand had mij genoemd als getuige om iets te bevestigen. En dat voelt dan echt helemaal niet lekker. Aangegeven dat ik er niks mee te maken wil hebben.

En ik heb dezelfde keuze gemaakt, ik wil leven! Dus ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, ik treed in de openbaarheid en maak (omdat dit nodig is voor verkoop) bekend waar ik soms ben. En dat voelt vreselijk spannend. Maar ik ben op het punt dat ik eventuele gevolgen accepteer omdat ik op geen enkele manier nog gevangen wil zitten in een leven wat niet van mij is. En ik geniet er ontzettend van!

Dus ik vind haar gruwelijk stoer en zoveel lef hebben! En idd, gewoon gelijk met een "big bang". Als je iets doet, doe het dan goed! Het is ook een statement richting hem.
En de beveiliging sinds een jaar? Misschien omdat ze hier al heel lang mee speelt in haar hoofd en de plannen vorm begonnen te krijgen en dan is dit helaas nodig.

Ik heb al haar boeken gelezen. Zo herkenbaar. De patronen, het gedrag. Lees haar boeken als je meer inzicht wil. Ik hoop dat ze over dit wat ze nu doet ook een boek gaat schrijven.

Zelfs mijn omgeving begrijpt het vaak niet. Hoe vaak ik gehoord heb "het zal wel loslopen toch?" Ik leg het niet meer uit. Ik accepteer het voor wat het is. Het is ook onbegrijpelijk. Het is zo'n charmante, knappe vent. Tja..... Maar zij kennen hem en de situatie niet zoals ik hem ken. En dat zag je bij Holleeder ook, wat een podium heeft die man gekregen. Nu is het de beurt aan zijn zus! Want het is niet alleen het onderduiken de laatste jaren, het beïnvloed je hele leven. Het moment dat je beseft dat je broer tuig is. Bbrrr. En ik heb hem geholpen uit houden van, ongeloof dat je broer zo is, het is iets wat haar hele leven al speelt.

Ik wilde niet reageren, alleen meelezen, maar sommige reacties zijn zo bizar dat ik toch de kant vanuit eigen ervaring wilde belichten.

Wat zo fijn is in mijn nieuwe omgeving, niemand kent mijn familie. Hier ben ik Truus en niet de zus van. Ik ben mijn hele jeugd en jongvolwassen leven veroordeeld geweest tot de zus van. Als kind ergens niet meer mogen spelen, achteraf om mijn broer. Heel verdrietig.
Wat heftig, Nounou. Lijkt me vreselijk.

Laten we allemaal ook niet vergeten dat criminele familie er ook voor kan zorgen dat je bepaalde beroepen niet mag uitoefenen, iets waar je zelf part noch deel aan hebt. Zo oneerlijk!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven