Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 481 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Toch nog 26 graden bij ons hoor vandaag! Nu wel lekker donker en aan het onweren dus daar geniet ik dan wel van. Ik heb voor mijn zoontje al allerlei winterkleding gekocht en een Halloweenpakje. Voor mezelf niet zo veel nodig dus dan maar los gegaan voor hem haha.
Hier ook nog wel warm geworden. Zie wel op tegen het weekend want mijn mobiele airco is dus kapot 😔

Nu miezert het hier, zeggen de apps. Ik weet niet wat hun beeld van miezer is, maar volgens mij komt het gewoon met bakken uit de lucht.

Achteraf vonden ze toch ook wel dat het een zware bui was van 20+ mm /uur ipv motregen. En is de 'er valt ongeveer 3mm regen vandaag' toch ook maar aangepast naar 12mm. Ik heb echt een hekel aan die plensbuien, het kan dan ook niet gewoon even een beetje normaal regenen. Nee meteen zo extreem.
Mensen wat een feest vandaag (in mijn omgeving in ieder geval)!
Lekker thuis gewerkt, hele dag grauw en druilerig, vanavond flinke regenbuien en zo bewolkt dat de lucht bijna paars leek, het was vroeg donker.
Nu heerlijk koel met alle ramen open. Ik ben aan het genieten, de zomer zit er echt op!
Ik moest vanmiddag wel even schakelen toen ik in de action kwam en daar twee rijen vol met kerstspullen stonden. Ik houd van kerst, maar zelfs ik vond dat vroeg 😅
Liv8 schreef:
04-09-2025 21:57
Ik moest vanmiddag wel even schakelen toen ik in de action kwam en daar twee rijen vol met kerstspullen stonden. Ik houd van kerst, maar zelfs ik vond dat vroeg 😅
Ja dat vind ik ook te snel. Ik wil eerst nog goed de herfst en halloween sfeer voelen.
Dala schreef:
04-09-2025 22:04
Ja dat vind ik ook te snel. Ik wil eerst nog goed de herfst en halloween sfeer voelen.
Ik stond ook heel suf voor die schappen te kijken. Zie ik nou kerstballen staan? Om vervolgens aan de andere zijde nog meer schappen vol met kerstspullen te zien. Het wordt hier dit weekend nog 27 graden 🙈
Liv8 schreef:
04-09-2025 22:10
Ik stond ook heel suf voor die schappen te kijken. Zie ik nou kerstballen staan? Om vervolgens aan de andere zijde nog meer schappen vol met kerstspullen te zien. Het wordt hier dit weekend nog 27 graden 🙈
:'(

Pfff echt niet blij mee...
Liv8 schreef:
04-09-2025 21:57
Hahaha ik kijk echt al uit naar de Kerst
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Ik zou nét de deur uit voor een wandeling. Op het moment dat ik de deur open trek plots een flits en een harde knal, vervolgens een hoosbui en gerommel. Ben terug naar binnen gegaan en zit nu met het raam open en een kaarsje aan op de bank met een cappuccino :shame:
Vandaag begon zo lekker... harde regen met onweer. Was direct in herfststemmingen. Helaas is het nu weer zomers ... met veel zon. Toch heel even geproefd aan de herfst. Kan niet wachten!
Dala schreef:
04-09-2025 22:04
Ja, vind ik ook! Ik vind kerst heerlijk. Maar herfst ook, die komt eerst!
Lisa1986 schreef:
05-09-2025 16:05
Vandaag begon zo lekker... harde regen met onweer. Was direct in herfststemmingen. Helaas is het nu weer zomers ... met veel zon. Toch heel even geproefd aan de herfst. Kan niet wachten!
De ochtenden zijn wel fijn nu inderdaad (al vind ik het nog steeds te warm) maar de middagen zijn nu echt stom, de temperatuur loopt dan toch weer op.. mis dan echt dat cozy Herfst gevoel.

Ik was vandaag even in de stad en heb hele leuke Herfst items gekocht maar dan zitten de terrassen weer vol en loop je in je tshirt :roll:
Hoop dat de temperaturen gauw naar beneden gaan en geen tshirt weer meer!
Klein weekje Normandie gedaan.
Van Fecamp, Etretat en Deauville via Parijs weer terug.
Zalig weer gehad.

Zon, bewolking, af en toe een bui maar konden we omzeilen. Graad of 20,21 overdag. Wind want kust. In de nacht heerlijk koel.
In Parijs iets warmer maar ook af en toe bewolking en wind. Heerlijk.

Hier thuis weer 24 vandaag en morgen 28? Pffff.
Maar de voorspelling ziet er goed uit!
Heerlijk deze nachten. Een beetje richting frisjes en dan ook droog zodat je het raam lekker goed open kan zetten. Dan voel je die frisse lucht zo door je kamer trekken terwijl je lekker in bed ligt :heart:
Liv8 schreef:
06-09-2025 09:52
Dan voel je die frisse lucht zo door je kamer trekken terwijl je lekker in bed ligt :heart:
Heeeeerlijk!
flawed schreef:
05-09-2025 21:45
Klein weekje Normandie gedaan.
Van Fecamp, Etretat en Deauville via Parijs weer terug.
Zalig weer gehad.

Zon, bewolking, af en toe een bui maar konden we omzeilen. Graad of 20,21 overdag. Wind want kust. In de nacht heerlijk koel.
In Parijs iets warmer maar ook af en toe bewolking en wind. Heerlijk.

Hier thuis weer 24 vandaag en morgen 28? Pffff.
Maar de voorspelling ziet er goed uit!
Ohh dat klinkt heel leuk! Ik ben gek op normandie!

Morgen inderdaad nog even bikkelen, daarna lijkt het echt klaar 🥳
Ik vind weer even niet zo leuk meer. Zoals elk weekend zit ik bij mijn ouders die hun huis op het Zuiden hebben. Wat is het warm!

Toen ik aankwam was het nog lekker bewolkt, maar dat is helaas helemaal weg!
Het begon trouwens ook al toen ik aankwam en ze al in de tuin zag zitten, helemaal prima dat ze daar van houden natuurlijk maar toch voelde dat als een domper. Ik wil lekker coconnen!
Hoewel ik dit laatste wel los kan laten, gaat dat niet altijd even goed
Vandaag nog 29 hier straks.
De zon is in ieder geval al volop aanwezig.

Morgen nog 25 en dan gaat het naar beneden, 20,21. Kan niet wachten.
31 is het nu. Pas na middernacht 20 en het wordt vannacht niet kouder dan 19.
Ben er zo klaar mee
flawed schreef:
07-09-2025 15:52
31 is het nu. Pas na middernacht 20 en het wordt vannacht niet kouder dan 19.
Ben er zo klaar mee
Hier is het nu 28. In de zon echt bloedheet. Was naar braderie, maar had het binnen 10 minuten wel bekeken. Pffff...bah.
Ik ook.. ben maar verplaatst naar mijn bed met hoofdpijn :facepalm: was zo toe aan zo'n heerlijk thuis dagje en weer even tot rust komen, nu weer zo overbelicht en benauwd in huis.

Gisterochtend was het zo heerlijk, nog lekker fris, buiten gesport merk dan meteen hoe goed het me doet en nu weer lamlendig en hoofdpijn :-?
Echt zo geen zin meer in dit soort dagen.
yesss wijzigde dit bericht op 07-09-2025 17:15
20.48% gewijzigd
Sterrenstof74 schreef:
07-09-2025 16:31
Hier is het nu 28. In de zon echt bloedheet. Was naar braderie, maar had het binnen 10 minuten wel bekeken. Pffff...bah.
Hier in het dorp ook de jaarlijkse braderie.
Ben niet geweest. In die hitte lopen trek ik gewoon niet. Jammer maar helaas.

Afgelopen week Normandie was een stuk beter vertoeven.
Sterrenstof74 schreef:
07-09-2025 16:31
Balen is dat dan he..
Ik zat vanmorgen nog te twijfelen om iets te gaan doen want word ook heel onrustig van dit weer, maar weet ook dat ik er echt niet blij van ga worden dus toch maar thuis. Hierna in ieder geval weer een beetje normale temperaturen! Hopelijk was dit echt de laatste warme dag.
Toevallig hier ook een braderie haha! Ik ben er wel door gegaan. Mijn zoontje zit in een soort slaapregressie, was om 4u30 al wakker en weigerde zijn dutje ook nog eens, dus uit pure wanhoop ben ik maar met hem gaan wandelen zodat hij kon slapen in de buggy. Gelukkig heb ik wel even met een ijskoffie onder de bomen in het park kunnen zitten waar het een stuk koeler was.
Alle buren zitten nu natuurlijk ook buiten te barbecueën. Jongens, wat kijk ik er naar uit dat de buitenwereld weer rustiger is 😅
Oh ja dat vooral ook.. gewoon de rust buiten en kortere dagen :flirting:
Dat klinkt dan wel weer lekker met een ijskoffie, als je dan een beetje de schaduw en rust op kan zoeken.

Wel een positieve noot, de zon gaat nu al achter de huizen dus het wordt al soort van schemerig in huis, geeft in ieder geval al wat meer rust.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven