Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 3 september 2025 om 18:42
woensdag 3 september 2025 om 19:55
Hier ook nog wel warm geworden. Zie wel op tegen het weekend want mijn mobiele airco is dus kapot 
Nu miezert het hier, zeggen de apps. Ik weet niet wat hun beeld van miezer is, maar volgens mij komt het gewoon met bakken uit de lucht.
Achteraf vonden ze toch ook wel dat het een zware bui was van 20+ mm /uur ipv motregen. En is de 'er valt ongeveer 3mm regen vandaag' toch ook maar aangepast naar 12mm. Ik heb echt een hekel aan die plensbuien, het kan dan ook niet gewoon even een beetje normaal regenen. Nee meteen zo extreem.
Nu miezert het hier, zeggen de apps. Ik weet niet wat hun beeld van miezer is, maar volgens mij komt het gewoon met bakken uit de lucht.
Achteraf vonden ze toch ook wel dat het een zware bui was van 20+ mm /uur ipv motregen. En is de 'er valt ongeveer 3mm regen vandaag' toch ook maar aangepast naar 12mm. Ik heb echt een hekel aan die plensbuien, het kan dan ook niet gewoon even een beetje normaal regenen. Nee meteen zo extreem.
woensdag 3 september 2025 om 22:46
donderdag 4 september 2025 om 22:04
donderdag 4 september 2025 om 22:10
Ik stond ook heel suf voor die schappen te kijken. Zie ik nou kerstballen staan? Om vervolgens aan de andere zijde nog meer schappen vol met kerstspullen te zien. Het wordt hier dit weekend nog 27 graden
donderdag 4 september 2025 om 22:17
donderdag 4 september 2025 om 22:34
vrijdag 5 september 2025 om 11:52
vrijdag 5 september 2025 om 16:15
De ochtenden zijn wel fijn nu inderdaad (al vind ik het nog steeds te warm) maar de middagen zijn nu echt stom, de temperatuur loopt dan toch weer op.. mis dan echt dat cozy Herfst gevoel.
Ik was vandaag even in de stad en heb hele leuke Herfst items gekocht maar dan zitten de terrassen weer vol en loop je in je tshirt

Hoop dat de temperaturen gauw naar beneden gaan en geen tshirt weer meer!
vrijdag 5 september 2025 om 21:45
Klein weekje Normandie gedaan.
Van Fecamp, Etretat en Deauville via Parijs weer terug.
Zalig weer gehad.
Zon, bewolking, af en toe een bui maar konden we omzeilen. Graad of 20,21 overdag. Wind want kust. In de nacht heerlijk koel.
In Parijs iets warmer maar ook af en toe bewolking en wind. Heerlijk.
Hier thuis weer 24 vandaag en morgen 28? Pffff.
Maar de voorspelling ziet er goed uit!
Zalig weer gehad.
Zon, bewolking, af en toe een bui maar konden we omzeilen. Graad of 20,21 overdag. Wind want kust. In de nacht heerlijk koel.
zaterdag 6 september 2025 om 10:23
Ohh dat klinkt heel leuk! Ik ben gek op normandie!flawed schreef: ↑05-09-2025 21:45Klein weekje Normandie gedaan.
Zalig weer gehad.
Morgen inderdaad nog even bikkelen, daarna lijkt het echt klaar
zaterdag 6 september 2025 om 15:20
Ik vind weer even niet zo leuk meer. Zoals elk weekend zit ik bij mijn ouders die hun huis op het Zuiden hebben. Wat is het warm!
Toen ik aankwam was het nog lekker bewolkt, maar dat is helaas helemaal weg!
Het begon trouwens ook al toen ik aankwam en ze al in de tuin zag zitten, helemaal prima dat ze daar van houden natuurlijk maar toch voelde dat als een domper. Ik wil lekker coconnen!
Hoewel ik dit laatste wel los kan laten, gaat dat niet altijd even goed
Toen ik aankwam was het nog lekker bewolkt, maar dat is helaas helemaal weg!
Het begon trouwens ook al toen ik aankwam en ze al in de tuin zag zitten, helemaal prima dat ze daar van houden natuurlijk maar toch voelde dat als een domper. Ik wil lekker coconnen!
Hoewel ik dit laatste wel los kan laten, gaat dat niet altijd even goed
zondag 7 september 2025 om 16:31
zondag 7 september 2025 om 16:32
Ik ook.. ben maar verplaatst naar mijn bed met hoofdpijn
was zo toe aan zo'n heerlijk thuis dagje en weer even tot rust komen, nu weer zo overbelicht en benauwd in huis.
Gisterochtend was het zo heerlijk, nog lekker fris, buiten gesport merk dan meteen hoe goed het me doet en nu weer lamlendig en hoofdpijn
Echt zo geen zin meer in dit soort dagen.

Gisterochtend was het zo heerlijk, nog lekker fris, buiten gesport merk dan meteen hoe goed het me doet en nu weer lamlendig en hoofdpijn

Echt zo geen zin meer in dit soort dagen.
yesss wijzigde dit bericht op 07-09-2025 17:15
20.48% gewijzigd
zondag 7 september 2025 om 16:56
Hier in het dorp ook de jaarlijkse braderie.Sterrenstof74 schreef: ↑07-09-2025 16:31Hier is het nu 28. In de zon echt bloedheet. Was naar braderie, maar had het binnen 10 minuten wel bekeken. Pffff...bah.
Ben niet geweest. In die hitte lopen trek ik gewoon niet. Jammer maar helaas.
Afgelopen week Normandie was een stuk beter vertoeven.
zondag 7 september 2025 om 17:18
Balen is dat dan he..Sterrenstof74 schreef: ↑07-09-2025 16:31Hier is het nu 28. In de zon echt bloedheet. Was naar braderie, maar had het binnen 10 minuten wel bekeken. Pffff...bah.
Ik zat vanmorgen nog te twijfelen om iets te gaan doen want word ook heel onrustig van dit weer, maar weet ook dat ik er echt niet blij van ga worden dus toch maar thuis. Hierna in ieder geval weer een beetje normale temperaturen! Hopelijk was dit echt de laatste warme dag.
zondag 7 september 2025 om 18:57
Toevallig hier ook een braderie haha! Ik ben er wel door gegaan. Mijn zoontje zit in een soort slaapregressie, was om 4u30 al wakker en weigerde zijn dutje ook nog eens, dus uit pure wanhoop ben ik maar met hem gaan wandelen zodat hij kon slapen in de buggy. Gelukkig heb ik wel even met een ijskoffie onder de bomen in het park kunnen zitten waar het een stuk koeler was.
Alle buren zitten nu natuurlijk ook buiten te barbecueën. Jongens, wat kijk ik er naar uit dat de buitenwereld weer rustiger is
Alle buren zitten nu natuurlijk ook buiten te barbecueën. Jongens, wat kijk ik er naar uit dat de buitenwereld weer rustiger is
zondag 7 september 2025 om 19:17
Oh ja dat vooral ook.. gewoon de rust buiten en kortere dagen
Dat klinkt dan wel weer lekker met een ijskoffie, als je dan een beetje de schaduw en rust op kan zoeken.
Wel een positieve noot, de zon gaat nu al achter de huizen dus het wordt al soort van schemerig in huis, geeft in ieder geval al wat meer rust.

Dat klinkt dan wel weer lekker met een ijskoffie, als je dan een beetje de schaduw en rust op kan zoeken.
Wel een positieve noot, de zon gaat nu al achter de huizen dus het wordt al soort van schemerig in huis, geeft in ieder geval al wat meer rust.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in