Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 481 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Anaïs schreef:
10-09-2025 16:47
Gisteren was heerlijk. Lekker grauw en regen. En vooral: rust (ondanks een drukke werkdag). Hier in de buurt hoeft maar 1 zonnestraaltje te schijnen en iedereen zit buiten. Dan krijg ik ook het gevoel dat ik sociaal ‘moet’ zijn. Ik wil herfst/winter en lekker in mijn eigen coconnetje kruipen
Ja vreselijk.. ben er ook helemaal klaar mee, toe aan rust!
Anaïs schreef:
10-09-2025 16:47
Gisteren was heerlijk. Lekker grauw en regen. En vooral: rust (ondanks een drukke werkdag). Hier in de buurt hoeft maar 1 zonnestraaltje te schijnen en iedereen zit buiten. Dan krijg ik ook het gevoel dat ik sociaal ‘moet’ zijn. Ik wil herfst/winter en lekker in mijn eigen coconnetje kruipen
Gister was zeker een feestje! En helemaal mee eens, daarom is januari ook een van mijn favoriete periodes, koud, iedereen is er wel klaar mee naar de feestdagen, dus voelt altijd als de meest relaxte maand voor mij.

Vanochtend was het heerlijk koud! Vanmiddag helaas wel wat warmer, maar gelukkig wordt het al vroeger donker en dus ook koeler.
Dala schreef:
10-09-2025 16:44
Ja! Eindelijk!! Zo hoort september te zijn. :heart: Maar in de middag toch wel weer te warm hoor. Ik zie nog steeds mensen in zomerkleren...
Hier geen zomerse jurken ofzo, maar loop nog wel in een t-shirt. Het duurt altijd even bij mij voordat de warmte uit mijn lichaam is. Terwijl ik aan de andere kant ook niet kan wachten om weer herfstkleding aan te doen.

Scheelt wel dat ik in de ochtend alleen van huis naar auto moet lopen en van parkeerplaats naar kantoor. Dan is een tshirt nog prima te doen in de ochtend
Helemaal eens.
Ondanks de flinke warmte hier nog vanmiddag en fikse zon is het wel september. En dus einde in zicht.
En vannacht raam wagenwijd open en weer lekker onder mijn (zomer) dekbed kruipen. Oh oh oh. Wat zaaaalig.

Zoveel meer energie
Het klus seizoen is hier alleen helaas nog niet afgelopen :facepalm:
Ik heb Duux, mijn ventilator naar boven gebracht. En ik wil hem niet meer nodig hebben dit jaar!
Hier nu net een heerlijke fikse regenbui. Alles knapt op, inclusief mezelf!
Mensen, wat een weertje! Heerlijk om weer lange mouwen aan te hebben en de frisse wind te voelen tijdens de hond uitlaten. Of dat je de lampen aan moet doen omdat het zo lekker donker wordt tijdens een regenbui. Ik vind werken ook veel minder erg als ondertussen de regen gezellig op het raam tikt. Helemaal genieten hier
Brooklyn28 schreef:
11-09-2025 15:21
Ik heb Duux, mijn ventilator naar boven gebracht. En ik wil hem niet meer nodig hebben dit jaar!
Hier nu net een heerlijke fikse regenbui. Alles knapt op, inclusief mezelf!
Ik ga mijn Duux ook opruimen! Goeie!
Lekkere regenbui hier nu.
Kwam dit tegen.... kunst op straat die alleen verschijnt als het regent. Wat leuk bedacht.

https://www.facebook.com/share/19XGusP8 ... tid=wwXIfr
Lisa1986 schreef:
11-09-2025 23:23
Lekkere regenbui hier nu.
Kwam dit tegen.... kunst op straat die alleen verschijnt als het regent. Wat leuk bedacht.

https://www.facebook.com/share/19XGusP8 ... tid=wwXIfr
Heel gaaf!
Mijn jongste was droog over en toen ging het los. Heerlijk!
https://www.nu.nl/binnenland/6368805/st ... rland.html
Oh heeeerlijk!
:cheer2:
:yes:
Ook weer typisch he 'Het wordt onvervalst Herfstweer' ja het is ook gewoon Herfst en dan weer over die Nazomer pfff. Voorlopig geen Nazomer, hoezo voorlopig? Volgende maand is het oktober dus wanneer is de Zomer dan wél voorbij :sarcastic:
Die Zomer moet altijd zo lang mogelijk duren, nu is het gewoon echt Herfst heerlijk, tijd voor een nieuwe seizoen🍂🍁☕
Nou inderdaad. Hier ook het weerbericht: voorlopige koele temperaturen. Ik kijk in de voorspelling en zie 18/19 graden. Lijkt mij volstrekt normaal in tweede helft september.
Anaïs schreef:
12-09-2025 17:10
Nou inderdaad. Hier ook het weerbericht: voorlopige koele temperaturen. Ik kijk in de voorspelling en zie 18/19 graden. Lijkt mij volstrekt normaal in tweede helft september.
Ja precies.. mag van mij nog wel een stuk kouder :lol:
Vandaag tijdens mijn wandeling toch trui weer uit.. voor september oke maar voor oktober wil ik dat echt niet meer. Vandaag had ik ook Herfstiger verwacht maar helaas toch weer vrij warm en zonnig.
Hier staat voor de komende 2 dagen een rood vlaggetje, ik kan niet wachten!
Mede omdat ik niet buiten liep en het totaal niet koud vond, ik had een spijkerjas aan wat totaal niet nodig was

Mijn vader zei net dat ze voor volgend weekend alweer 23 graden afgeven, gelukkig wel met weinig zon
Niet dat ik me er druk om maar, maar juist die schommelingen raak ik beu!

Wat ik toch ook even kwijt moet: ik snap niet dat mensen het (binnen) nu al koud kunnen hebben
noas_1993 schreef:
13-09-2025 14:54
Hier staat voor de komende 2 dagen een rood vlaggetje, ik kan niet wachten!
Een rood vlaggetje?
ZuurSnoepje schreef:
13-09-2025 15:55
Een rood vlaggetje?
In de weerapp. Vergeten erbij te zetten
noas_1993 schreef:
13-09-2025 14:54

Wat ik toch ook even kwijt moet: ik snap niet dat mensen het (binnen) nu al koud kunnen hebben
Ik heb het zelf in mijn huis nog niet hinderlijk koud, ik vind dat namelijk wel lekker. Maar net als dat mijn huis bloedheet wordt bij een zonnestraal, koelt mijn huis ook bizar snel af als het buiten afkoelt. Dus ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die het in een vergelijkbare woning nu al koud kunnen hebben
noas_1993 schreef:
13-09-2025 16:15
In de weerapp. Vergeten erbij te zetten

Aaah check haha! Welke weerapp gebruik je? Ik heb dat niet!
Liv8 schreef:
13-09-2025 16:41
Ik heb het zelf in mijn huis nog niet hinderlijk koud, ik vind dat namelijk wel lekker. Maar net als dat mijn huis bloedheet wordt bij een zonnestraal, koelt mijn huis ook bizar snel af als het buiten afkoelt. Dus ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die het in een vergelijkbare woning nu al koud kunnen hebben
Hier hetzelfde. Van de week was het 's morgens 19 graden beneden en dat voelde best kil zonder straling van zon of radiator.
ZuurSnoepje schreef:
13-09-2025 16:58
Aaah check haha! Welke weerapp gebruik je? Ik heb dat niet!
Ik kom er serieus net achter dat er ook een webpagina van is, maar de app is toch net iets duidelijker
Degene die ik gebruik: https://www.weerenradar.nl/
Het regent het regent, de pannetjes worden nat :-)
Vanity of vanities; all is vanity

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven