Stalking; hij houdt niet op
woensdag 20 augustus 2025 om 14:29
Een paar maanden geleden hier ook al een topic geplaatst;
psyche/stalking-en-narcisme/list_messag ... #p35806438
Opzich is het vrij rustig. Alleen hij belt niet meer aan. Maar wel regelmatig voor mijn huis fietsen en dom zwaaien. Of gedag zeggen als ik hem tegen kom en willen praten.
De buren heb ik al ingelicht.
Maar ik vind het erg irritant worden.
Nu is hij er achter gekomen waar mijn zusje woont. Laatst fietstte hij voor mijn huis langs op een avond. Een half uur later krijg ik een appje van mijn zusje; weet je wie hier langs fietsste? Ja die man. Maar mijn zusje zat in auto met vriend en gingen weg. Maar die man zag dat en toen is hij gekeerd en weg gefietst.
En vandaag ook. Er was rommelmarkt en ging ik even kijken omdst zusje en mijn nichtje en moeder er ook zaten. Ik bleef niet lang. Ik was nog niet zolang weg of mijn zusje appte die man was hier. Kort praten en ging toen weg.
Later belde mijn zusje mij dat die man haar achtervolgde. Mijn zusje ging even naar haar huis en pakte de fiets van mijn moeder maar daar stond hij ook. Maar hij fietsste haar achterns en vroeg; heb je een vriend? Later zei hij je bent een mooie vrouw, misschien kan ik iets voor je betekenen. Hij is op sex uit met zusje. Maar mijn zusje vond het eng.
Op dat moment was ik echt boos en dacht laat haar met rust. Maar toen zag ik hem weer voor mijn huis fietsen.
Ik vind het best irritant worden. Ik noteer alles wanneer ik hem zie maar het is een openbare weg. Maar zodra hij op mijn pad komt mag ik de politie bellen.
Destijds was ik wel een beetje bang omdst de politie toen ook een stopgesprek wou doen met hem maar ik heb dat toen afgewezen.
Nu heb ik zoiets van; hij houdt niet op? Ik zal wel laten zien dat ik niet bang ben. Ik heb destijd wel vaak gezegd anders bel ik de politie maar hij voelt en weet dat ik dat waarschijnlijk niet durf of dat ik bang ben. En waarschijnlijk denkt, ze zegt maar wat, ze doet het toch niet.
Maar ik weet ook dat hij erg boos kan worden en dst het ksn escaleren.
Hebben jullie tips/advies hier mee om te gaan?
psyche/stalking-en-narcisme/list_messag ... #p35806438
Opzich is het vrij rustig. Alleen hij belt niet meer aan. Maar wel regelmatig voor mijn huis fietsen en dom zwaaien. Of gedag zeggen als ik hem tegen kom en willen praten.
De buren heb ik al ingelicht.
Maar ik vind het erg irritant worden.
Nu is hij er achter gekomen waar mijn zusje woont. Laatst fietstte hij voor mijn huis langs op een avond. Een half uur later krijg ik een appje van mijn zusje; weet je wie hier langs fietsste? Ja die man. Maar mijn zusje zat in auto met vriend en gingen weg. Maar die man zag dat en toen is hij gekeerd en weg gefietst.
En vandaag ook. Er was rommelmarkt en ging ik even kijken omdst zusje en mijn nichtje en moeder er ook zaten. Ik bleef niet lang. Ik was nog niet zolang weg of mijn zusje appte die man was hier. Kort praten en ging toen weg.
Later belde mijn zusje mij dat die man haar achtervolgde. Mijn zusje ging even naar haar huis en pakte de fiets van mijn moeder maar daar stond hij ook. Maar hij fietsste haar achterns en vroeg; heb je een vriend? Later zei hij je bent een mooie vrouw, misschien kan ik iets voor je betekenen. Hij is op sex uit met zusje. Maar mijn zusje vond het eng.
Op dat moment was ik echt boos en dacht laat haar met rust. Maar toen zag ik hem weer voor mijn huis fietsen.
Ik vind het best irritant worden. Ik noteer alles wanneer ik hem zie maar het is een openbare weg. Maar zodra hij op mijn pad komt mag ik de politie bellen.
Destijds was ik wel een beetje bang omdst de politie toen ook een stopgesprek wou doen met hem maar ik heb dat toen afgewezen.
Nu heb ik zoiets van; hij houdt niet op? Ik zal wel laten zien dat ik niet bang ben. Ik heb destijd wel vaak gezegd anders bel ik de politie maar hij voelt en weet dat ik dat waarschijnlijk niet durf of dat ik bang ben. En waarschijnlijk denkt, ze zegt maar wat, ze doet het toch niet.
Maar ik weet ook dat hij erg boos kan worden en dst het ksn escaleren.
Hebben jullie tips/advies hier mee om te gaan?
zaterdag 13 september 2025 om 19:30
En spijtig voor je. Het komt op mij niet over alsof je een deskundig iemand voor je had. Je had veel meer geholpen moeten worden met de punten goed op een rijtje zetten en daar moet iemand wel de tijd voor nemen om dat te doen. Het voelt voor mij alsof je eigenlijk heel slecht gehoord en begrepen bent en dat maakt me boos! Zo zie je maar hoe verdomd belangrijk het is dat je vreselijk goed uit je woorden moet kunnen komen, omdat er mensen in het werkveld anders gewoon hun werk niet goed doen. Dat ligt niet aan jou to, maar helaas aan de persoon die je voor je had!
zaterdag 13 september 2025 om 19:40
Op dit moment stalkt en chanteert hij mij niet meer door de stopgesprek met wijkagent.aikidoka schreef: ↑13-09-2025 18:31Ik zou zeker nog eens gaan met een advocaat of iemand anders die jou goed kan helpen om je verhaal te vertellen. Ik kan me voorstellen dat je dan veel duidelijker kunt maken wat er nu nog gebeurt. Wat er ooit gebeurd is, is veel minder van belang. Hij stalkt en chanteert je nu en dat is strafbaar. Ongeacht wat jullie ooit hadden.
Ik wilde ook gewoon mijj verhaal vertellen om het te verwerken, alleen telefonisch voel ik mij soms onder druk gezet en weet ik soms niet goed hoe het uit te leggen.
Maar het feit dat hij als leidinggevende mij behoorlijk onder druk heeft gezet en ik uiteindelijk toch ja heb gezegd voelt als vrijwillig dat ik er toch in mee ben gegaan.
zaterdag 13 september 2025 om 19:40
NomenNescio schreef: ↑13-09-2025 19:30En spijtig voor je. Het komt op mij niet over alsof je een deskundig iemand voor je had. Je had veel meer geholpen moeten worden met de punten goed op een rijtje zetten en daar moet iemand wel de tijd voor nemen om dat te doen. Het voelt voor mij alsof je eigenlijk heel slecht gehoord en begrepen bent en dat maakt me boos! Zo zie je maar hoe verdomd belangrijk het is dat je vreselijk goed uit je woorden moet kunnen komen, omdat er mensen in het werkveld anders gewoon hun werk niet goed doen. Dat ligt niet aan jou to, maar helaas aan de persoon die je voor je had!
Ah, je hebt ook al verstand van de zeden recherche?
zaterdag 13 september 2025 om 19:46
Paulowna, wat bedoel je met telefonisch onder druk gezet? Als er een stopgesprek is gevoerd met hem en hij neemt nog telefonisch contact met je op, maakt de reden niet uit. Hij moet gewoon helemaal nul contact meer met je zoeken. Er is geen enkele, maar dan ook absoluut geen enkele reden voor hem om je met welk excuus dan ook op te bellen. Nogal logisch dat je dat dan vervelend ervaart. Al praat hij alleen maar bloemetjes. Hij moet je 200% met rust laten. Dat is niet aanbellen, geen post sturen, niet reageren op socials, niet bellen, niet appen, niet voor je deur staan, niet voor de deur staan van familie, ook geen contact opnemen met familie. HELEMAAL NIKS.
Doet hij dat toch, dan heeft dat stopgesprek niet voldoende zijn werk gedaan en zou ik echt zorgen dat dit duidelijk overkomt bij de zedenpolitie of wijkagent.
Doet hij dat toch, dan heeft dat stopgesprek niet voldoende zijn werk gedaan en zou ik echt zorgen dat dit duidelijk overkomt bij de zedenpolitie of wijkagent.
zaterdag 13 september 2025 om 19:47
NomenNescio schreef: ↑13-09-2025 19:30En spijtig voor je. Het komt op mij niet over alsof je een deskundig iemand voor je had. Je had veel meer geholpen moeten worden met de punten goed op een rijtje zetten en daar moet iemand wel de tijd voor nemen om dat te doen. Het voelt voor mij alsof je eigenlijk heel slecht gehoord en begrepen bent en dat maakt me boos! Zo zie je maar hoe verdomd belangrijk het is dat je vreselijk goed uit je woorden moet kunnen komen, omdat er mensen in het werkveld anders gewoon hun werk niet goed doen. Dat ligt niet aan jou to, maar helaas aan de persoon die je voor je had!
Ik vond haar idd eerst wel bot overkomen. Vond haar ook wat streng. Eerst zeggen ik kon of telefonisch of op het politiebureau een gesprek aan gaan. Heb toen aangegeven liever face 2 face. Maar toen wou ze mijn verhaal horen en telefonisch voel ik mij ongemakkelijk bij met die stiltes en alles. Verhaal zo goed mogelijk uitgelegd maar ze stelde soms ingewikkelde vragen. Maar aan het eind van het gesprek zoiets van het was niet strafbaar en er kwam geen geweld aan te pas. En aangezien het eerst vrijwillig was vanuit mij konden ze niks doen. Nou ja, hij als leidinggevende had al vanaf de 1e sollicitatie een oogje op mij maar heeft het zo gespeeld en op mij ingespeeld, ik zei eerst steeds nee, maar hij ging door en uiteindelijk ben jk overstag gegaan en heb ik ja gezegd
dat voelt als vrijwillig. Maar hij bleef maar zeuren
zaterdag 13 september 2025 om 20:02
Ik bedoel het telefonisch contact met de zedenrechercheur. Vind t het via telefoon moeilijker uit te leggen en het gevoel dat ze mij niet begreep.NomenNescio schreef: ↑13-09-2025 19:46Paulowna, wat bedoel je met telefonisch onder druk gezet? Als er een stopgesprek is gevoerd met hem en hij neemt nog telefonisch contact met je op, maakt de reden niet uit. Hij moet gewoon helemaal nul contact meer met je zoeken. Er is geen enkele, maar dan ook absoluut geen enkele reden voor hem om je met welk excuus dan ook op te bellen. Nogal logisch dat je dat dan vervelend ervaart. Al praat hij alleen maar bloemetjes. Hij moet je 200% met rust laten. Dat is niet aanbellen, geen post sturen, niet reageren op socials, niet bellen, niet appen, niet voor je deur staan, niet voor de deur staan van familie, ook geen contact opnemen met familie. HELEMAAL NIKS.
Maar die man is inmiddels al wel gestopt met stalken
zaterdag 13 september 2025 om 20:05
Het is echt handiger om het gesprek nogmaals aan te gaan en nu met iemand (dat mag een advocaat zijn maar ook de wijkagent waarmee je al gesproken hebt of je begeleiding) en laat het je nogmaals goed uitleggen.
Op dit forum gaan de verschillende meningen je nog meer in de war brengen en dat is wel het laatste wat je nu nodig hebt.
Op dit forum gaan de verschillende meningen je nog meer in de war brengen en dat is wel het laatste wat je nu nodig hebt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in