Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen

14-09-2025 22:27 215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.

Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.

Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.

Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.

Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.

Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.

We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.

We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.

Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
BuzzieBee schreef:
15-09-2025 15:14
En vanavond heeft ie obstipatie en zit zijn drol halverwege vast als ie op de pot zit, morgen kan ook niet want hij zal wel slecht geslapen hebben na zijn eerste werkdag. Komop zeg. Gewoon nu doen en blokkeren.

Beste..... , we kennen elkaar nu een aantal weken maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me niet prettig voel in deze relatie. Daarom wil ik deze per direct eindigen en geen contact meer met je hebben. Ik hoop dat je een fijne partner vindt die de klik met jou wel voelt. groet Miranda.

Versturen, blokkeren en klaar.
Een happy end zit er niet in Miranda, dit gaat niet ineens leuk worden.
Dus hups die pleister eraf en dan kun jij uithuilen en doorrrrr.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
15-09-2025 15:22
Een happy end zit er niet in Miranda, dit gaat niet ineens leuk worden.
Dus hups die pleister eraf en dan kun jij uithuilen en doorrrrr.
Dit.

Je vreest je eigen vrezen en gaat daar onder gebukt. En alleen jij kan hier een einde aan maken door hem te laten weten dat je verder contact niet meer wil. Je besluit staat vast. Wens hem vooral het allerbeste :bye: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 14:43
Alleen is hij nu net weer voor de eerste dag begonnen met werken na zijn vakantie. Is het dan niet erg lullig om het nu te doen? Daarom dacht ik dat vanavond sturen beter was. Pff ik ben zo zenuwachtig.
Heeft hij zich ooit afgevraagd of het niet lullig was om jou zo te manipuleren? Volgens mij niet.

Pak de tekst van Buzzybee. Kopieer, plak en blokkeer. Niet in discussie gaan met die gast. Hij redde zich voordat hij jou ontmoette en zes weken later valt hij echt niet zomaar dood neer omdat jij het uitmaakt.

Makkelijk gezegd, ik weet het, maar het is wel zo. Even doorbijten, dan ben je van hem af. Zijn woedeaanvallen zijn niet jouw probleem.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Je kan het! Nu versturen die app!

En doe onder geen beding de deur voor hem open vanavond. Laat hem niet binnen! Deze man kan je niet vertrouwen en zou je zelfs kwaad kunnen doen.
Sterker nog, zijn boosheid/ woede aanvallen zijn niet eens jouw verantwoordelijkheid.
Je lijkt me een hele lieve loyale vriendin. Wees alsjeblieft ook eens lief voor jezelf!
Ik kan plaatsvervangend boos worden op de mensen die jou zo geprogrammeerd hebben dat je niet eens na 6 weken het contact durft op te zeggen.
Normaal gesproken zou iemand kunnen balen als het daten wordt stopgezet, maar boos worden hoort daar niet bij en doet hij echt zichzelf aan.
Niet jouw verantwoordelijkheid, niet jouw probleem!!
Zet m op :heart:
haarclipje wijzigde dit bericht op 15-09-2025 15:35
Reden: Letter verwijderd
0.09% gewijzigd
Wat, Miranda, heb jij nodig om dit te beëindigden?
Zou het bv behulpzaam kunnen zijn om vanavond bij een vriendin, zus, moeder te zijn en samen dit appje te versturen?

En daar te blijven slapen zodat je niet bang hoeft te zijn dat hij naar je toe komt?
.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 14:43
Alleen is hij nu net weer voor de eerste dag begonnen met werken na zijn vakantie. Is het dan niet erg lullig om het nu te doen? Daarom dacht ik dat vanavond sturen beter was. Pff ik ben zo zenuwachtig.
Weet je wat lullig is? Dat jij je niet veilig voelt bij hem.
Wees lief voor jezelf en hak die knoop door.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik ga het echt zo proberen te sturen ik ben al mijn moed aan het verzamelen.
Zou hij kunnen denken dat ik hem gebruikt heb voor seks? Want dat is echt niet zo.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 16:13
Zou hij kunnen denken dat ik hem gebruikt heb voor seks? Want dat is echt niet zo.
Het kan dat hij denkt dat jij hem hebt gebruikt. Het kan ook dat hij dat niet denkt. Jij wilt niet meer. Actie dus. Hoe langer je wacht hoe zeerder de zweer.
Miranda3232 schreef:
het maakt niet uit wat hij denkt, niet jouw probleem! Jij voelt je niet fijn en veilig in dit contact en dat is wat belangrijk is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het maakt niets uit wat hij denkt. Het doet er niet toe. En jij hebt er geen invloed op.

Het doet er ook niet toe voor het wel of niet beëindigen.

Jij kunt niet zijn beeld over jou beïnvloeden. Niet door het hebben van seks. Niet door de heerlijkste maaltijden te koken. Niet door altijd beschikbaar te zijn. Niet door integer te zijn.

Je hebt echt alleen maar voor jou te zorgen.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Ik denk eerder dat hij jou gebruikt hoor.

Ik hoop dat je de moed hebt verzameld om die app te versturen. We staan achter je!
toulouse_74 wijzigde dit bericht op 15-09-2025 16:34
50.60% gewijzigd
Het maakt niet uit wat hij denkt als jij het uitmaakt.
En trouwens: een man die zich gebruikt voelt doordat een vrouw seks met hem had? 🤣
Dat is heel seksistisch van mij, maar jeetje, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Ik denk trouwens dat die uitslag op je lijf eerder komt van de stress omdat je het uitmaken voor je uit blijft schuiven, dan omdat je een soa hebt.
ladadieladieda schreef:
15-09-2025 14:49
Waarom maakt het jou uit of het lullig voor hem is? Je hebt níet verantwoordelijk voor zijn gevoelens.
Hij is niet verliefd op je, hij gebruikt je. Hij heeft geen enkel liefdevol gevoel voor jou. Hij is een weggewaaid dakraam.
Denk je dat hij zich er druk over maakte dat het lullig voor jou zou kunnen zijn toen hij je uitschold of kil behandelde? Nou dan!

Dit, TO. Lees dit 30 keer of vaker door. Hij ís niet lief. Een lieve man wil het beste voor jou, en doet niet naar.

Je voelt het zelf heel goed. Hij is niet goed voor je.

Is er iets wat je minder zenuwachtig kan maken? Angst kan heel heftig zijn en dan lijkt het makkelijker om er voor weg te lopen. Maar wat is het alternatief? Doorgaan met deze man? Hij laat nu al zien hoe hij echt is, beter gaat dat niet worden, eerder minder.

TO, we zijn er online voor jou.

En zoek hulp voor je angsten. Dan ga jij je na verloop van tijd sterker voelen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Miranda3232 schreef:
Jij hebt hem gepijpt terwijl je het nu uit wil maken. Dus denk dat hij jou eerder gebruikt heeft voor seks.

Je hebt niet veel mensen om je heen zeg je. Wie wel? Wie vindt het belangrijk dat het goed gaat met jou? Bel diegene op en vraag je te helpen.
Miranda3232 schreef:

Wat is er met jou gebeurd waardoor jij dit soort dingen denkt?
.
Miranda3232 schreef:
Niet proberen. Gewoon doen. En wat doet het er toe wat hij denkt. Het is een grafbak. Je ziet jezelf niet oud worden met hem. Elke minuut, wat zeg ik… seconde die je verspilt aan die zak kan je leuker met je kind doorbrengen. Hij is een nare man, manipulatief, doet niet aardig tegen je. Wat DOET het ertoe wat hij überhaupt denkt. Dat hoef je niet te weten. Daarom blokkeer je hem ook. Who cares wat hij denkt. Het is een stomme piemel. Hij mag van alles vinden van je. Maar dat mag hij lekker houden zonder dat jij daar last van hebt. En wat hij ook denkt of vindt…. Daar hoef je geen enkele verantwoording over af te leggen naar hem. Wat boeit het jou als hij denkt dat je het om de sex deed? Daar deed hij net zo hard en zeer willig aan mee.
buzziebee wijzigde dit bericht op 15-09-2025 17:36
14.71% gewijzigd
Het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn dat hij moeilijk gaat doen hè? Kan ook het type man zijn dat vooral geen moeite wil doen.
Kom op TO, bericht sturen en blokkeren. Als ie dan op andere manieren moeilijk gaat doen helpen we je hier wel verder.
Merys schreef:
15-09-2025 17:34
Het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn dat hij moeilijk gaat doen hè? Kan ook het type man zijn dat vooral geen moeite wil doen.
Kom op TO, bericht sturen en blokkeren. Als ie dan op andere manieren moeilijk gaat doen helpen we je hier wel verder.
Inderdaad, wij zijn hier gewoon hoor. Ik ga nergens heen. Zit vast aan dit forum. Stap voor stap. Dus app versturen en blokkeren is stap 1. Als je hem blokkeert hoef je namelijk ook niet te horen wat hij allemaal denkt en vindt. Komop, het is gewoon maar een scharrel van een paar weken. Geen echtscheiding na 25 jaar. Je maakt het echt veel te heftig in je hoofd. Je hebt hem maar 8!!!! keer gezien waarvan bijna de helft of meer al ellende.

Het was meer een soort die reclame van dat uitzendbureau. “Het waren 2 fantastische dagen, en doei he”. Daarbij laat hij zijn ware aard nu al in 6 weken zien. Waarvan hij ook nog op vakantie is geweest. Dus het zal eerder een stuk beroerder worden dan dat het leuker wordt hoor. Dus hoeveel tijd wil je nog kwijt zijn aan hem?
Beantwoord de volgende vragen eens met een ja of een nee

Zie jij jezelf oud worden met deze man?
Voel jij je fijn bij deze man?
Wil jij deze man in het leven van je kind?
Heb jij het gevoel ‘dit is hem’?
Behandelt hij je met respect?
Geeft hij je het gevoel dat hij je op handen draagt?
Geeft hij je een warm en vertrouwd gevoel?

Hoe vaak heb je nee geantwoord?
Dan weet je dus wat je te doen staat.

Hij zegt dat je Goud in handen hebt met hem? Ik zie zie eigenlijk alleen aangespoeld weggegooid plastic afval. En dan ben ik nog positief.
Voor mij was het al duidelijk toen ik in de OP las: “Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar…”

Je wilt gewoon een man die aantrekkelijk is zonder maar. Iemand op wie je verliefd wordt en die het helemaal is. Die man is hij niet. Meer redenen om het uit te maken heb je niet nodig.
Hoe gaat het TO?
Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik lees ze allemaal goed. Het gaat niet zo ik ben echt aan het proberen om hem te appen maar m'n hart springt bijna uit m'n borst als ik dat doe en dan voel ik me niet lekker worden. Gelijk blokkeren durf ik niet want dan weet ik zeker dat hij boos wordt en dat hij misschien aan de deur staat. Ook zal hij boos worden dat ik het in een apje zeg dat ik wil stoppen. Want hij heeft al eerder gezegd dat hij whatsapp vreselijk vindt met dit soort dingen en liever belt of afspreekt.
Maar ook bellen zie ik niet zitten want ik klap dan zeker weten dicht.

Pff, wat heb ik mezelf weer op de hals gehaald.
Dat kan best zijn dat hij dat niet wil. Maar dat is nou net het probleem: je bent alleen bezig met wat hij wil en niet met wat jij zelf wilt.
Heb je een buur die je in kan lichten?
Dat zij de politie bellen mocht hij voor de deur staan als je hem blokt?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven