Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen
zondag 14 september 2025 om 22:27
Hallo,
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
maandag 15 september 2025 om 20:57
Ik zou hem ook even blokkeren.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
maandag 15 september 2025 om 20:57
Schuldig voelen is echt onzin. Dit hoort nou eenmaal bij daten. Hij klonk ontzettend manupulatief en heeft waarschijnlijk door gehad dat je enorm makkelijk te manipuleren bent en je snel schuldig voelt.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Hem nu ook blokkeren dan kun je geen last meer van hem krijgen.
Verder aan jezelf gaan werken, want anders blijf je een magneet voor dit soort types.
meisje22 wijzigde dit bericht op 15-09-2025 20:58
2.42% gewijzigd
maandag 15 september 2025 om 20:58
Super! Heel goed resultaatMiranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Goed gedaan!!
Het is zoals het is
maandag 15 september 2025 om 20:58
Helemaal goed toch. Echt waar. Wat goed dat je dat appje hebt gedaan!Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Schuldig voelen, niet nodig en daar mag je iets mee doen bij een psych. Sterkte

Vanity of vanities; all is vanity
maandag 15 september 2025 om 21:01
Dit is het allerbeste scenario voor jou. Geen boosheid, geen discussie, niks. Je hebt het in je hoofd van tevoren veel groter en belangrijker gemaakt dan dat het in werkelijkheid is. In plaats van je schuldig te voelen, probeer je te focussen op iets positiefs, het feit dat je nu van hem af bent en dan ook nog zonder teveel gedoe.
maandag 15 september 2025 om 21:01
Ik hoop niet dat je dat ziet door hem zelf tijdelijk te deblokkeren. Houd hem geblokkeerd!Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
maandag 15 september 2025 om 21:04
Je voelt je schuldig omdat je geen relatie hebt met een man die je niet leuk vindt? Zou jij graag een relatie willen met een man die eigenlijk van je af wil?Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 20:47Hij heeft zonder wat terug te sturen mij geblokkeerd. Ik voel me echt schuldig maat het is beter zo.
Vind je dat je verplicht bent om een relatie aan te gaan met elke man die jou wel ziet zitten?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
maandag 15 september 2025 om 21:19
Nou dat is maar goed ook dan hoef jij je nergens slecht over te voelen.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 21:13Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
Stop deze energie maar in jezelf en ga in therapie TO. Je doet jezelf echt tekort.
maandag 15 september 2025 om 21:46
beste uitkomst!Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 21:13Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.

Vanity of vanities; all is vanity
maandag 15 september 2025 om 21:51
Helemaal goed! Hopelijk is het hiermee daadwerkelijk klaar en kun jij verder.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 21:13Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 15 september 2025 om 22:49
Goed gedaan, TO. En helemaal mooi dat hij je blokkeert. Heb je dat zelf ook al gedaan?
TO, dit was een hele stap, dit heb je toch maar even gedaan.
Wel zou ik hulp zoeken voor je angsten. En voorlopig niet meer gaan daten. Zolang je niet sterk in je schoenen staat, zul je verkeerde types aantrekken. Jij bent meer waard dan dat.
TO, dit was een hele stap, dit heb je toch maar even gedaan.
Wel zou ik hulp zoeken voor je angsten. En voorlopig niet meer gaan daten. Zolang je niet sterk in je schoenen staat, zul je verkeerde types aantrekken. Jij bent meer waard dan dat.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
maandag 15 september 2025 om 23:19
Mooi zo. Probleem opgelost.Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 21:13Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 16 september 2025 om 01:45
Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 19:04Ik heb hem geapt. M'n hart klapt haast uit m'n keel en ik ben er misselijk van maar ik heb het gedaan. Ik ben toch geen slecht mens?
Goed van je!
dinsdag 16 september 2025 om 07:22
Miranda3232 schreef: ↑15-09-2025 21:13Nee natuurlijk heb ik hem niet meer proberen te bereiken. Ik zag opeens zijn profielfoto niet meer. Dus hij heeft me geblokkeerd of uit zijn contacten verwijderd.
Stap 1 heb je genomen: je hebt het uitgemaakt door al je angsten en spanning heen.
Stap 2 is dat je hem nu blokkeert en stopt met jezelf toestemming te geven om de boel te proberen te controleren.
Stap 3 is hulp zoeken voor jezelf.
Hoe ga je dit aanpakken?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in