Hoe vaak heb jij bezoek?
donderdag 25 september 2025 om 16:04
Nav het andere topic over schoon & gewoon dat ik niet wilde kapen. Hoe vaak heb je bezoek?
To trapt af. Hier is bijna dagelijks aanloop, ik woon met vier jongvolwassen kinderen. Visite of bezoek is wrs een verkeerd woord, mensen blijven niet zo lang. Het is onaangekondigd bezoek meestal.
Kinderen hebben de meeste aanloop. Na sporten nog even theedrinken, samen opmaken voor het uitgaan, indrinken, voetbal kijken samen in de tuin etc. Ik nodig graag mensen uit om mee te eten maar dat is miss 4 x per jaar. Zakelijke afspraken heb ik soms ook thuis. Een buurman die iets komt lenen en een kop koffie mee drinkt. Een vriendin die te vroeg is en mij op komt halen en die een toetje mee eet. Familie die even langskomt. Volwassen zoon die uit huis is en die in de buurt was. Behalve zo'n etentje is het allemaal niet afgesproken.
Daarnaast mijn vriend en de vriend van mijn dochter, niet echt bezoek meer te noemen. Zorgt er wel voor dat er soms 3 mensen tegelijk logeren. En vaak zijn ze ook allemaal elders en is het hier stil.
Voor mij is dit gewoon. Meestal vind ik het gezellig. Soms vind ik het teveel en druk en dan stuur ik ze naar hun kamer, de tuin of de stad. Of ik ga zelf weg of naar mijn kamer. Of ik vraag iemand niet binnen. Maar als ik 20 min met de buurman sta te kletsen , dan vraag ik meestal na 10 min zullen we even koffie doen bijv.
Ben benieuwd hoe het bij anderen is.
To trapt af. Hier is bijna dagelijks aanloop, ik woon met vier jongvolwassen kinderen. Visite of bezoek is wrs een verkeerd woord, mensen blijven niet zo lang. Het is onaangekondigd bezoek meestal.
Kinderen hebben de meeste aanloop. Na sporten nog even theedrinken, samen opmaken voor het uitgaan, indrinken, voetbal kijken samen in de tuin etc. Ik nodig graag mensen uit om mee te eten maar dat is miss 4 x per jaar. Zakelijke afspraken heb ik soms ook thuis. Een buurman die iets komt lenen en een kop koffie mee drinkt. Een vriendin die te vroeg is en mij op komt halen en die een toetje mee eet. Familie die even langskomt. Volwassen zoon die uit huis is en die in de buurt was. Behalve zo'n etentje is het allemaal niet afgesproken.
Daarnaast mijn vriend en de vriend van mijn dochter, niet echt bezoek meer te noemen. Zorgt er wel voor dat er soms 3 mensen tegelijk logeren. En vaak zijn ze ook allemaal elders en is het hier stil.
Voor mij is dit gewoon. Meestal vind ik het gezellig. Soms vind ik het teveel en druk en dan stuur ik ze naar hun kamer, de tuin of de stad. Of ik ga zelf weg of naar mijn kamer. Of ik vraag iemand niet binnen. Maar als ik 20 min met de buurman sta te kletsen , dan vraag ik meestal na 10 min zullen we even koffie doen bijv.
Ben benieuwd hoe het bij anderen is.
donderdag 25 september 2025 om 21:45
Probeer je weleens een buurvrouw, collega of iemand van de sportclub of andere hobby uit te nodigen?
donderdag 25 september 2025 om 21:49
Best veel, spontaan en afgesproken. Als ik zelf echt op bezoek ga is dat vaak wel afgesproken, maar in de buurt bij een vriend binnenstappen als ik langs fiets doe ik spontaan. Zij ook bij mij. Heerlijk!
Huis is eigenlijk altijd opgeruimd, ben altijd gekleed, dus het is nooit echt ongelegen. Hooguit had ik wat anders te doen. Als het niet uitkomt zeg ik het ook, maar het meeste kan wachten en is lang niet zo leuk als een bakkie aan de keukentafel.
Huis is eigenlijk altijd opgeruimd, ben altijd gekleed, dus het is nooit echt ongelegen. Hooguit had ik wat anders te doen. Als het niet uitkomt zeg ik het ook, maar het meeste kan wachten en is lang niet zo leuk als een bakkie aan de keukentafel.
donderdag 25 september 2025 om 21:50
donderdag 25 september 2025 om 22:17
Het is hier een zoete inval maar eigenlijk nooit echt binnen. We wonen in Amsterdam met een gezamenlijke binnentuin waar iedereen elkaar ontmoet. Heel gezellig en vooral erg fijn dat als je er geen zin in hebt, je alleen maar de schuifdeur dicht hoeft te doen. Dat betekent niet thuis of geen zin. En als je zin hebt in een praatje is er altijd wel iemand die dat ook wil.
Allemaal prima. Ik wil hier echt nooit meer weg.
Allemaal prima. Ik wil hier echt nooit meer weg.
vrijdag 26 september 2025 om 04:38
Ja hier ook zo.
Zag dat bij vrienden met kinderen toen ze nog thuis woonden ook altijd, er was wel elke dag iemand.
Hier gemiddeld 1xper 2 maanden of zo mijn vader.
Zo'n 2 keer per jaar de schoonouders ( voor onze verjaardagen) een enkele keer extra. Wij gaan meestal naar hun ( nu met Alzheimer schoonvader zeker)
Vrienden ook eigenlijk maar een aantal keer per jaar ( andere vrienden wonen ver en blijven dan als ze naar onze provincie komen meestal bij andere vrienden slapen en gaan we daarheen).
Collega /vriendinnen komen af en toe maar meestal spreken we nu ivm hun kinderen bij hun af of gaan ergens koffie drinken met een speeltuin erbij.
Ik vind het wel prima. Onverwacht bezoek hou ik helemaal niet van.
En ik zie en spreek op mijn werk de hele dag mensen ( collega's en bezoekers) heb er in de avond geen behoefte aan en vaak geen energie voor.
vrijdag 26 september 2025 om 06:54
Dankzij mijn ouders zo min mogelijk. Zij hadden vroeger bijna elke dag wel iemand over de vloer. Als het in de avond was moest ik naar boven. En er zaten af en toe niet al te prettige mensen bij. Wat dat betreft was ik ook blij dat ik het huis uit ging.
Tijdens de basisschooltijd was het een zoete inval en nu ze werken spreken ze elders af.
Nu helpt een snelle overprikkeling na een burn-out ook niet echt mee, naast een erg sociaal beroep.
Ik ben blij als ik even niets hoef te doen en te zeggen.
Tijdens de basisschooltijd was het een zoete inval en nu ze werken spreken ze elders af.
Nu helpt een snelle overprikkeling na een burn-out ook niet echt mee, naast een erg sociaal beroep.
Ik ben blij als ik even niets hoef te doen en te zeggen.
vrijdag 26 september 2025 om 07:16
ik loop wel vaak in joggingpak thuis. Of in badjas als ik een slow morning heb, maar dan zet ik iemand gewoon even neer met koffie en ga me snel wassen en aankleden.
Heb ik geen koekje ofzo in huis dan leen ik het even bij de buren. Of ik vraag 1 van de kinderen even snel naar de supermarkt te gaan.
Heb ik geen koekje ofzo in huis dan leen ik het even bij de buren. Of ik vraag 1 van de kinderen even snel naar de supermarkt te gaan.
vrijdag 26 september 2025 om 08:14
Over het jaar genomen denk ik eens in de maand. Ik spreek veel af buiten de deur. Dat vind ik prettiger. En gezelliger.
Omdat ik niet veel boodschappen in huis heb vind ik zoete inval lastig, dan komen ze er beperkt vanaf en ik wil toch wat aanbieden als er iemand langs komt.
Mijn vader was een beetje zoete inval, drinkt niet meer dan koffie of thee, maar door zijn gezondheid is dat er al een tijdje niet meer van gekomen. Ik ben veel bij mijn ouders vanwege hun leeftijd en gezondheid.
De kattenoppas is er vaak, maar dan ben ik er zelf niet
Omdat ik niet veel boodschappen in huis heb vind ik zoete inval lastig, dan komen ze er beperkt vanaf en ik wil toch wat aanbieden als er iemand langs komt.
Mijn vader was een beetje zoete inval, drinkt niet meer dan koffie of thee, maar door zijn gezondheid is dat er al een tijdje niet meer van gekomen. Ik ben veel bij mijn ouders vanwege hun leeftijd en gezondheid.
De kattenoppas is er vaak, maar dan ben ik er zelf niet
vrijdag 26 september 2025 om 09:03
Heel weinig eigenlijk. Ik heb geen vriendinnen in de buurt wonen, en spreek eigenlijk altijd buiten de deur af (1 a 2x per week). Ouders overleden, zusje woont wel in de buurt maar ik ga vaker naar haar dan andersom omdat zij een groter gezin en huis heeft. Kinderen zien hun vrienden ook voornamelijk op school, sportclub, of buiten de deur eigenlijk. Al met al denk ik dat we 1a 2x per maand iemand over de vloer hebben die niet bij ons gezin hoort.
Ik heb volgens mij sinds mijn studententijd al niet meer ergens gewoond waar vrienden/vriendinnen dichtbij genoeg waren om spontaan langs te waaien. Opvallend dat veel mensen dat hier wel hebben! Wonen jullie nog in de plaats waar je geboren bent?
Ik heb volgens mij sinds mijn studententijd al niet meer ergens gewoond waar vrienden/vriendinnen dichtbij genoeg waren om spontaan langs te waaien. Opvallend dat veel mensen dat hier wel hebben! Wonen jullie nog in de plaats waar je geboren bent?
vrijdag 26 september 2025 om 09:04
vrijdag 26 september 2025 om 22:32
vrijdag 26 september 2025 om 22:48
vrijdag 26 september 2025 om 23:04
Grappig topic
Merk ook wel dat het uitmaakt waar je precies woont, vroeger toen ik pal in de binnenstad woonde, kwam echt iedereen aanwaaien, soms ook vage kennissen, echt heel erg vervelend op bepaalde momenten, als de was weer rondslingerde, vuilniszak klaar stond om weggebracht te worden, ik net een nieuwe vlam op bezoek had hahaha enz enz,
Nu wonen we jaaaaaren later helemaal aan de rand van een buitenwijk en heb het een stuk minder. Alleen soms met buurtgenoten en die kijken niet op van rommel.
Familie en vrienden is meestal toch wel met appje van tevoren en dan vlieg ik even snel door het huis,
Wat juul234 zei dat herken ik ook wel van vroeger, dat elke dag wel iemand (vaak ook wel werkgerelateerd) bij m’n vader langs kwam en dan bleef hangen. Man wat hadden we daar allemaal een bloedje hekel aan, en m’n vader maar gastvrij en aardig blijven, want ja je was wel ondernemer..
Merk ook wel dat het uitmaakt waar je precies woont, vroeger toen ik pal in de binnenstad woonde, kwam echt iedereen aanwaaien, soms ook vage kennissen, echt heel erg vervelend op bepaalde momenten, als de was weer rondslingerde, vuilniszak klaar stond om weggebracht te worden, ik net een nieuwe vlam op bezoek had hahaha enz enz,
Nu wonen we jaaaaaren later helemaal aan de rand van een buitenwijk en heb het een stuk minder. Alleen soms met buurtgenoten en die kijken niet op van rommel.
Familie en vrienden is meestal toch wel met appje van tevoren en dan vlieg ik even snel door het huis,
Wat juul234 zei dat herken ik ook wel van vroeger, dat elke dag wel iemand (vaak ook wel werkgerelateerd) bij m’n vader langs kwam en dan bleef hangen. Man wat hadden we daar allemaal een bloedje hekel aan, en m’n vader maar gastvrij en aardig blijven, want ja je was wel ondernemer..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in