Strategisch stemmen om de pvv te breken
zondag 21 september 2025 om 11:13
Zou jij op een andere partij dan je eerste keuze stemmen om te voorkomen dat de pvv het grootste wordt en de formatie sneller kan?
We zouden dat met elkaar kunnen voorkomen door enkel op de andere grote partijen te stemmen: PvdA/GL, CDA, VVD. Dus je wil eigenlijk SP of PvdD stemmen, maar dan zou je PvdA/GL stemmen, of eigenlijk CU, maar dan CDA.
Als iedereen dat zou doen is er uiteraard minder kans dat jouw denkbeelden níet vertegenwoordigd worden, maar de kans is veel groter dat de PVV, die iedereen die er niet op stemt echt niet wil, te klein wordt om een stem in de formatie te krijgen.
Ik ben al jaren een VVD/D66 stemmer, maar ga nu PvdA/GL stemmen. Omdat dat de 2e partij is na de PVV, en zij elke stem nodig hebben om de grootste te worden. Niet omdat ik dat de beste partij vindt, maar wel de beste keuze.
In het huidige politieke klimaat, ook wereldwijd, kunnen we ons een lange formatie niet veroorloven, en we moeten de macht van uiterst rechts verbreken om te voorkomen dat Geert hetzelfde gaat doen als Trump, namelijk mensen aanzetten tot geweld en over gestolen verkiezingen gaan raaskallen.
Raar idee van mij, of een goede manier om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt? Want dát zie ik als de grootste bedreiging van onze democratie.
We zouden dat met elkaar kunnen voorkomen door enkel op de andere grote partijen te stemmen: PvdA/GL, CDA, VVD. Dus je wil eigenlijk SP of PvdD stemmen, maar dan zou je PvdA/GL stemmen, of eigenlijk CU, maar dan CDA.
Als iedereen dat zou doen is er uiteraard minder kans dat jouw denkbeelden níet vertegenwoordigd worden, maar de kans is veel groter dat de PVV, die iedereen die er niet op stemt echt niet wil, te klein wordt om een stem in de formatie te krijgen.
Ik ben al jaren een VVD/D66 stemmer, maar ga nu PvdA/GL stemmen. Omdat dat de 2e partij is na de PVV, en zij elke stem nodig hebben om de grootste te worden. Niet omdat ik dat de beste partij vindt, maar wel de beste keuze.
In het huidige politieke klimaat, ook wereldwijd, kunnen we ons een lange formatie niet veroorloven, en we moeten de macht van uiterst rechts verbreken om te voorkomen dat Geert hetzelfde gaat doen als Trump, namelijk mensen aanzetten tot geweld en over gestolen verkiezingen gaan raaskallen.
Raar idee van mij, of een goede manier om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt? Want dát zie ik als de grootste bedreiging van onze democratie.
donderdag 25 september 2025 om 14:36
Dus racisme is de drijfveer van die mensen. En qua asielmigratie vraag ik me nog steeds af hoe het kan dat 0,25% van het aantal mensen in Nederland zogenaamd alle grote problemen kan veroorzaken. Helaas lopen mensen als Wilders weg als je ze met dat soort feiten confronteert.Questy schreef: ↑24-09-2025 21:06De PVV is onderwerpeigenaar van het onderwerp migratie. En er is in Nederland best een grote groep die kiest voor eigen volk eerst las ik vandaag nog in de NRC.
" Vier op de tien Nederlanders vinden dat de belangen van mensen die in Nederland zijn geboren zwaarder moeten wegen dan die van anderen"
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/09/24/er ... d-a4907307
Hoe krijg je het de mensen die denken dat het de oorzaak van de problemen tussen de oren dat asielmigratie niet de oorzaak van de problemen is?
donderdag 25 september 2025 om 15:27
"Desgewenst" natuurlijk, dus zolang ze werken en niet crimineel zijn mogen ze blijven tot hun pensioen (dan worden ze te duur). Ik vraag me af wat de gemiddelde Nederlander antwoordt hierop als er een echt voordeeltje aan vast zit, zoals vrijkomende woningen.
donderdag 25 september 2025 om 23:22
Geeft die 0,25% wel een juist beeld? Is dat voor 1 jaar?Appletje schreef: ↑25-09-2025 14:36Dus racisme is de drijfveer van die mensen. En qua asielmigratie vraag ik me nog steeds af hoe het kan dat 0,25% van het aantal mensen in Nederland zogenaamd alle grote problemen kan veroorzaken. Helaas lopen mensen als Wilders weg als je ze met dat soort feiten confronteert.
Hoe krijg je het de mensen die denken dat het de oorzaak van de problemen tussen de oren dat asielmigratie niet de oorzaak van de problemen is?
Er is veel kritiek op Yeşilgöz, maar zij is ook een voorbeeld van asielmigratie. 41 jaar geleden kwam ze hier.
De effecten van asielmigratie werken veel langer door dan men vaak beseft.
En dat Wilders de discussie niet aangaat. Jan van der Beek doet dat wel en is kritisch op migratie: https://x.com/FlowerMarket7/status/1970499084898443400
vrijdag 26 september 2025 om 07:08
Integendeel, de effecten van slecht beleid werken vaak langer door dan men vaak beseft.
Uit een artikel op nu.nl https://www.nu.nl/asielcrisis/6370153/a ... maken.html
data van de Adviesraad Migratie laten zien dat asielzoekers niet disproportioneel bij criminaliteit betrokken zijn vergeleken met Nederlanders met vergelijkbare demografische en inkomenskenmerken. In veel gemeenten is er bovendien weinig tot geen overlast rond azc’s.
Desondanks wegen feiten in de publieke beleving vaak minder dan emoties. Experts signaleren een vicieuze cirkel: incidenten leiden tot paniek, die politiek en media benutten, waaruit slecht beleid en chaotische opvang volgen — waarna de negatieve beeldvorming weer toeneemt. Hun advies is duidelijk: politici, bestuurders en media zouden tegenwicht moeten bieden door genuanceerdere verhalen over migratie te vertellen en zo de polariserende dynamiek te doorbreken.
Uit een artikel op nu.nl https://www.nu.nl/asielcrisis/6370153/a ... maken.html
data van de Adviesraad Migratie laten zien dat asielzoekers niet disproportioneel bij criminaliteit betrokken zijn vergeleken met Nederlanders met vergelijkbare demografische en inkomenskenmerken. In veel gemeenten is er bovendien weinig tot geen overlast rond azc’s.
Desondanks wegen feiten in de publieke beleving vaak minder dan emoties. Experts signaleren een vicieuze cirkel: incidenten leiden tot paniek, die politiek en media benutten, waaruit slecht beleid en chaotische opvang volgen — waarna de negatieve beeldvorming weer toeneemt. Hun advies is duidelijk: politici, bestuurders en media zouden tegenwicht moeten bieden door genuanceerdere verhalen over migratie te vertellen en zo de polariserende dynamiek te doorbreken.
vrijdag 26 september 2025 om 08:19
Ja en dat doet weer terug denken aan crisis dertiger jaren toen ook deel mensen de schuld kregen. We riepen na die oorlog die volgde dat dat nooit meer mocht gebeuren. Dat is mij althans nog ingepeperd door mijn ouders.Appletje schreef: ↑25-09-2025 14:36Dus racisme is de drijfveer van die mensen. En qua asielmigratie vraag ik me nog steeds af hoe het kan dat 0,25% van het aantal mensen in Nederland zogenaamd alle grote problemen kan veroorzaken. Helaas lopen mensen als Wilders weg als je ze met dat soort feiten confronteert.
vrijdag 26 september 2025 om 11:45
Dat denk ik niet. Ik denk dat ze vooral voor hun eigen hachje willen opkomen.Appletje schreef: ↑25-09-2025 14:36Dus racisme is de drijfveer van die mensen. En qua asielmigratie vraag ik me nog steeds af hoe het kan dat 0,25% van het aantal mensen in Nederland zogenaamd alle grote problemen kan veroorzaken. Helaas lopen mensen als Wilders weg als je ze met dat soort feiten confronteert.
vrijdag 26 september 2025 om 12:10
Dat zogenaamd nooit meer gebeuren is dus een wassen neus. Mensen doen letterlijk wat er gebeurde bijna 100 jaar geleden. De mens is slecht en makkelijk te beïnvloeden. Bijna 100 jaar geleden liep men achter een Oostenrijkse meneer met een snorretje aan en geloofden dat alle problemen vooral door 1 groep kwam en dat die weg moesten. Nu lopen mensen achter figuren als wilders, Trump aan en zouden het liefst de zogenaamde schuldigen willen vernietigen. Dit gaat pas stoppen als de mens uitsterft. En ik hoop dat de klimaatopwarming daar voor gaat zorgen.Doddieweer schreef: ↑26-09-2025 08:19Ja en dat doet weer terug denken aan crisis dertiger jaren toen ook deel mensen de schuld kregen. We riepen na die oorlog die volgde dat dat nooit meer mocht gebeuren. Dat is mij althans nog ingepeperd door mijn ouders.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 26 september 2025 om 12:47
Dat denk ik ook, de mens is bang voor verandering. Voor het kwijt raken van verworvenheden. Met name in landen waar het goed gaat en dus aantrekkelijk zijn voor mensen die wonen in landen waar veel armoede is. Als de mens van nature niet zo zou vast willen houden aan wat het heeft zou het mogelijk beter gaan. Is natuurlijk voor klimaat ook zo, daar wordt ook een gedragsverandering voor gevraagd. Zo'n gedragsverandering heeft wat generaties nodig.Nogevendit schreef: ↑26-09-2025 11:45Dat denk ik niet. Ik denk dat ze vooral voor hun eigen hachje willen opkomen.
vrijdag 26 september 2025 om 14:17
Dat laatste hoeft van mij nu ook weer niet, maar verder eens dat mensen altijd een zondebok nodig lijken te hebben. En achter mannen aanlopen die makkelijke beloftes doen. En vooral niet verder kijken dan vandaag en misschien morgen.
Ik hoop dan altijd maar dat meer verstandige politici minder kortzichtig zijn en minder leuke besluiten durven te maken en niet met hun onderbuik regeren. Maar dat lijkt de laatste tijd steeds lastiger te worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 26 september 2025 om 17:52
Stel dat we echt een restrictief asiel- en migratiebeleid invoeren. Bijvoorbeeld naar voorbeeld van wat Denemarken doet.
Dat betekent toch niet dat we in de jaren '30 zijn beland?
Het schermen met de jaren '30 is zo ongrijpbaar.
Wordt er niet te makkelijk met de jaren '30 geschermd? Soms moet ik zelfs denken aan Putin die 'Denazificatie' gebruikt in zijn propaganda in de oorlog in Oekraïne.
zaterdag 27 september 2025 om 00:20
Nee, maar als we dat beleid invoeren door de rechterlijke toetsing aan banden te leggen, politieke tegenstanders te intimideren en grondrechten naast ons neer te leggen zijn we een aardig eind op weg.Questy schreef: ↑26-09-2025 17:52Stel dat we echt een restrictief asiel- en migratiebeleid invoeren. Bijvoorbeeld naar voorbeeld van wat Denemarken doet.
Dat betekent toch niet dat we in de jaren '30 zijn beland?
Het schermen met de jaren '30 is zo ongrijpbaar.
Wordt er niet te makkelijk met de jaren '30 geschermd? Soms moet ik zelfs denken aan Putin die 'Denazificatie' gebruikt in zijn propaganda in de oorlog in Oekraïne.
Ik ben voorstander van een restrictiever asielbeleid maar sta echt versteld van de intimiderende houding die politici uit die hoek er op na houden. Om nog maar te zwijgen van hun houding tav lhbti'ers en b.v. onze "vriend" Rusland.
zaterdag 27 september 2025 om 09:57
Vanielje schreef: ↑27-09-2025 00:20Nee, maar als we dat beleid invoeren door de rechterlijke toetsing aan banden te leggen, politieke tegenstanders te intimideren en grondrechten naast ons neer te leggen zijn we een aardig eind op weg.
Ik ben voorstander van een restrictiever asielbeleid maar sta echt versteld van de intimiderende houding die politici uit die hoek er op na houden. Om nog maar te zwijgen van hun houding tav lhbti'ers en b.v. onze "vriend" Rusland.
Als je minder instroom van asielzoekers wilt, moet je zorgen dat er meer mensen in de regio kunnen worden opgevangen, en dat de omstandigheden ter plekke beter worden. Investeren in ontwikkelingssamenwerking dus. En dat is wat PVV, FvD en JA21 juist niet doen. Net als overigens al die (wereld)leiders als Trump, Melonie, Orban, etc. Door de financiering van bijv USAID stop te zetten vergroot je juist de stroom mensen die hun eigen land verlaten.
zaterdag 27 september 2025 om 11:29
Illegale migratie was een belangrijk thema van Trump bij de verkiezingen en hij heeft toch echt wel zaken veranderd. De instroom is bijna gestopt en men is druk bezig met deportaties.Mariana schreef: ↑27-09-2025 09:57Als je minder instroom van asielzoekers wilt, moet je zorgen dat er meer mensen in de regio kunnen worden opgevangen, en dat de omstandigheden ter plekke beter worden. Investeren in ontwikkelingssamenwerking dus. En dat is wat PVV, FvD en JA21 juist niet doen. Net als overigens al die (wereld)leiders als Trump, Melonie, Orban, etc. Door de financiering van bijv USAID stop te zetten vergroot je juist de stroom mensen die hun eigen land verlaten.
De Trump-maatregelen zijn zo voortvarend dat sommige Trump-stemmers zeggen, dit gaat te ver, kan het een tandje minder?
USAID deed onder Biden weinig om de instroom te stoppen. Er zijn zelf berichten over documenten waaruit blijkt dat USAID de illegale migratie mede faciliteerde.
zaterdag 27 september 2025 om 20:52
De maatregelen van Trump zijn vooral ineffectief:
hij laat allerlei immigranten oppakken die gewoon werken, in plaats van de criminelen te pakken.
(en hij zorgt dat buitenlandse auto's goedkoper worden dan auto's uit de VS, want de heffingen op ruw staal zijn hoger dan de heffingen op auto's.)
hij laat allerlei immigranten oppakken die gewoon werken, in plaats van de criminelen te pakken.
(en hij zorgt dat buitenlandse auto's goedkoper worden dan auto's uit de VS, want de heffingen op ruw staal zijn hoger dan de heffingen op auto's.)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 27 september 2025 om 22:26
Hear hear, dit zeg ik ook altijd. Je kunt niet én ontwikkelingshulp stopzetten en minder investeren in arme regio’s en tegelijkertijd verwachten dat je hier de asielinstroom kunt verminderen.Mariana schreef: ↑27-09-2025 09:57Als je minder instroom van asielzoekers wilt, moet je zorgen dat er meer mensen in de regio kunnen worden opgevangen, en dat de omstandigheden ter plekke beter worden. Investeren in ontwikkelingssamenwerking dus. En dat is wat PVV, FvD en JA21 juist niet doen. Net als overigens al die (wereld)leiders als Trump, Melonie, Orban, etc. Door de financiering van bijv USAID stop te zetten vergroot je juist de stroom mensen die hun eigen land verlaten.
De enige manier om de asielinstroom werkelijk in te dammen is ervoor zorgen dat het aantrekkelijker is om te blijven. Want Fort Europa of Fort NL is niet houdbaar, dan krijgen we een eiland dat aan alle kanten bedreigd wordt. We hebben de zaken hier nu eenmaal goed voor elkaar, dat zal deels verdienste van onze voorouders zijn, maar ook geluk en sluit onze dubieuze wereldhandel in het verleden niet uit. Adel verplicht.
zaterdag 27 september 2025 om 22:47
Was die illegale instroom nu echt een probleem, of hebben arme Amerikanen gewoon een uitzichtloos bestaan omdat het land op de pof leeft? Trump denkt dat te omzeilen met z’n tariefoorlog en afbraak van overheidstaken, maar ze innen gewoon te weinig belastingen om hun overheidstaken goed uit te voeren.Questy schreef: ↑27-09-2025 11:29Illegale migratie was een belangrijk thema van Trump bij de verkiezingen en hij heeft toch echt wel zaken veranderd. De instroom is bijna gestopt en men is druk bezig met deportaties.
De Trump-maatregelen zijn zo voortvarend dat sommige Trump-stemmers zeggen, dit gaat te ver, kan het een tandje minder?
USAID deed onder Biden weinig om de instroom te stoppen. Er zijn zelf berichten over documenten waaruit blijkt dat USAID de illegale migratie mede faciliteerde.
Maar ja, het beeld dat belastingverhoging communistisch is heeft daar zo’n wortel geschoten dat er behoorlijk wat geld naar onderwijs moet om dat te weerspreken.
zaterdag 27 september 2025 om 22:57
Maar dat heeft Trump juist wel gedaan. Sterk verminderen van de illegalen-instroom en tegelijkertijd USAID afbouwen.ladadieladieda schreef: ↑27-09-2025 22:26Hear hear, dit zeg ik ook altijd. Je kunt niet én ontwikkelingshulp stopzetten en minder investeren in arme regio’s en tegelijkertijd verwachten dat je hier de asielinstroom kunt verminderen.
Als de wil er is dan is een streng beleid prima mogelijk. Zie ook Polen: https://www.youtube.com/shorts/fJL-tlBdnfQ
zaterdag 27 september 2025 om 23:08
Dat heeft hij zeker gedaan, maar hun vluchtelingen komen niet uit de landen waar USAID investeert.Questy schreef: ↑27-09-2025 22:57Maar dat heeft Trump juist wel gedaan. Sterk verminderen van de illegalen-instroom en tegelijkertijd USAID afbouwen.
Als de wil er is dan is een streng beleid prima mogelijk. Zie ook Polen: https://www.youtube.com/shorts/fJL-tlBdnfQ
Het asielbeleid hier hoeft niet strenger, de boel moet beter geregeld worden. Nu wordt er kunstmatig een crisis in stand gehouden door steeds dure tijdelijke opvang op te tuigen en weer af te breken en doorstroom te stoppen.
Met hetzelfde geld als nu kun je het ook goed regelen. Maar dan zijn de azc’s permanent. En op de een of andere manier is het frame dat dat zorgt voor ellende in de omgeving heel fijne input voor de media. Terwijl het gros van de locaties prima draait zonder veel criminaliteit. Maar ja, dat willen sommige mensen niet horen.
zaterdag 27 september 2025 om 23:58
Als de instroom hoog blijft dan is het dweilen met de kraan open. Alles raakt vol en we hebben ook nog een wooncrises.ladadieladieda schreef: ↑27-09-2025 23:08Dat heeft hij zeker gedaan, maar hun vluchtelingen komen niet uit de landen waar USAID investeert.
Het asielbeleid hier hoeft niet strenger, de boel moet beter geregeld worden. Nu wordt er kunstmatig een crisis in stand gehouden door steeds dure tijdelijke opvang op te tuigen en weer af te breken en doorstroom te stoppen.
Met hetzelfde geld als nu kun je het ook goed regelen. ......
Beter is netto-emigratie en terugkeer want dan komt echt ruimte vrij in dit dichtbevolkte land. Ook stikstofruimte.
zondag 28 september 2025 om 00:43
Stikstofproblemen en de wooncrisis zijn niet opgelost als er geen asielzoekers meer zijn. Dat zijn 2 andere problemen die niet wonderbaarlijk verdwijnen als de asielinstroom 0 is.
Het is wel makkelijk om dat te roepen, want dan hoef je die andere problemen niet op te lossen. Ons land is dichtbevolkt, dat ben ik met je eens. Maar de problemen die dat veroorzaakt komen niet door overvolle azc’s.
Er moeten 100.000 huizen per jaar gebouwd worden, ik geloof de komende 15 jaar ofzo. Dat is niet om 3 miljoen vluchtelingen te bergen hoor.
Er moeten ook boeren uitgekocht worden, en dat is een impopulaire maatregel waar politici zich niet aan durven te wagen uit angst voor miljoenen liters mest die op het Binnenhof gestort worden.
Maar als de 10% grootste veebedrijven gesloten worden, slinkt de veestapel met iets van 50%, en is er heel veel ruimte om te bouwen. Helaas zijn veel kleine boeren opgenaaid door de agro-industrie en staan ze klaar met hooivorken als er ook maar gehint wordt op gedwongen uitkoop.
Zolang er ellende is in de wereld en wij rijk, stabiel en welvarend zijn, verdwijnen die vluchtelingen niet hoor. Dat is wensdenken.
De hele asielketen is 1 groot vat doffe ellende. Maar dat is niet te wijten aan de vluchtelingen, maar aan politieke beslissingen.
Ik vind dat wij, als rijk en welvarend land bepaalde verantwoordelijkheden jegens arme landen hebben. Iets met solidariteit en sterke schouders die zware lasten kunnen dragen. Ik snap dat je dat anders kunt zien, omdat je vind dat NL geen rijk land is, omdat er genoeg arme mensen zijn die hun rekeningen niet kunnen betalen. Maar met goed bestuur kun je veel problemen oplossen. Ik meen alleen wel zeker te weten dat onze problemen niet zijn opgelost met een netto-migratie instroom van 0.
zondag 28 september 2025 om 01:50
Trump dwingt door zijn tarievenoorlog productie in de VS af van goederen die nu voor een heel groot deel worden gemaakt in landen met lagere lonen. Tegelijkertijd zet hij illegalen uit en houdt hij de grens dicht voor buitenlandse medewerkers die in die sectoren werken, en de werkloosheid is ook nog eens laag. Het is een volkomen achterlijk beleid dat een heel gemene inflatie aanjaagt waarvan de gemiddelde Amerikaanse consument het slachtoffer gaat zijn.Questy schreef: ↑27-09-2025 22:57Maar dat heeft Trump juist wel gedaan. Sterk verminderen van de illegalen-instroom en tegelijkertijd USAID afbouwen.
zondag 28 september 2025 om 01:51
Kun je misschien kort uitleggen hoe Nederland die netto-emigratie kan realiseren, helemaal in overeenstemming met wet en regelgeving?
zondag 28 september 2025 om 08:18
als het alleen om criminele immigranten zou gaan, zou je een punt hebben, maar iedere immigrant is nu zijn bestaan niet zeker. Het gevolg is dat in een heel aantal staten de oogst niet binnengehaald wordt, want dat wordt gedaan door immigranten. Well done Donald!Questy schreef: ↑27-09-2025 22:57Maar dat heeft Trump juist wel gedaan. Sterk verminderen van de illegalen-instroom en tegelijkertijd USAID afbouwen.
Verder heeft hij niks afgebouwd, hij heeft het gewoon stopgezet, met als gevolg dat er in de gebieden die ondersteund werden er geen medicatie meer verstrekt kan worden, mensen verhongeren en alsnog vluchten naar andere landen. Well done Donald!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 28 september 2025 om 09:11
ladadieladieda schreef: ↑28-09-2025 00:43Stikstofproblemen en de wooncrisis zijn niet opgelost als er geen asielzoekers meer zijn. Dat zijn 2 andere problemen die niet wonderbaarlijk verdwijnen als de asielinstroom 0 is.
Het is wel makkelijk om dat te roepen, want dan hoef je die andere problemen niet op te lossen. Ons land is dichtbevolkt, dat ben ik met je eens. Maar de problemen die dat veroorzaakt komen niet door overvolle azc’s.
Er moeten 100.000 huizen per jaar gebouwd worden, ik geloof de komende 15 jaar ofzo. Dat is niet om 3 miljoen vluchtelingen te bergen hoor.
Er moeten ook boeren uitgekocht worden, en dat is een impopulaire maatregel waar politici zich niet aan durven te wagen uit angst voor miljoenen liters mest die op het Binnenhof gestort worden.
Maar als de 10% grootste veebedrijven gesloten worden, slinkt de veestapel met iets van 50%, en is er heel veel ruimte om te bouwen. Helaas zijn veel kleine boeren opgenaaid door de agro-industrie en staan ze klaar met hooivorken als er ook maar gehint wordt op gedwongen uitkoop.
Zolang er ellende is in de wereld en wij rijk, stabiel en welvarend zijn, verdwijnen die vluchtelingen niet hoor. Dat is wensdenken.
De hele asielketen is 1 groot vat doffe ellende. Maar dat is niet te wijten aan de vluchtelingen, maar aan politieke beslissingen.
Ik vind dat wij, als rijk en welvarend land bepaalde verantwoordelijkheden jegens arme landen hebben. Iets met solidariteit en sterke schouders die zware lasten kunnen dragen. Ik snap dat je dat anders kunt zien, omdat je vind dat NL geen rijk land is, omdat er genoeg arme mensen zijn die hun rekeningen niet kunnen betalen. Maar met goed bestuur kun je veel problemen oplossen. Ik meen alleen wel zeker te weten dat onze problemen niet zijn opgelost met een netto-migratie instroom van 0.
Wat een mooie post!
Heel veel van ons Nederlandse vlees is voor de export, hebben we zelf niet nodig, maar de inkomsten wel. Dus lastig om dat in één keer te stoppen. Ik denk wel dat daar een deel van de oplossing van het stikstofprobleem zit.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in