Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1254 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
@RRT wat een fijn bericht om te lezen 🤗Lekker kunnen lachen met iemand is ook echt zo belangrijk.
Ik heb een relatie gehad die door meerdere dingen helaas niets is geworden, Maar buikpijn van het lachen, wat voelde dat bevrijdend! Dus ik begrijp je ook helemaal red rose thorn.

En Peertjes, het kan wellicht zo zijn he dat hij je leuk vindt. Maar dat er op een of andere manier bij hem iets in de weg stond. Ms het werk wel.
Of is hij met andere collega’s ook zo dat zij denken dat hij hen leuk vindt? Die indruk kreeg ik niet van je.
Niet dat je er (nu) iets aan hebt maar dan zou ik niet twijfelen aan mijn beoordelingsvermogen.
Ik heb gisteren ook weer voor de 8975ste keer zowel Bumble als Tinder aangemaakt🤣 Ik ben klaar om teleurgesteld te worden! Haha. Nee, grapje.. of nouja klein beetje dan.. ;) Op Bumble een match maar die praat niet echt, vooral hele korte antwoorden. Voorbeeld: Ik vertelde welke sport ik deed en toen zei hij alleen ‘Leuk💪🏻’ Naja en dat gaat dus de hele tijd zo, wel een beetje jammer dus misschien geef ik dat wel aan. Tinder nog niet veel nieuws. En soms vraag ik mijzelf echt af of de leuke mannen niet gewoon op zijn want een leuke man vinden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Het lijkt wel alsof we geen naald maar een lens zoeken in een hooiberg zo hoog als de Mount Everest.
[/quote]

Hééél erg herkenbaar! En het klopt zo wat je zegt over de kruimel in de hooiberg. En wat je in een later bericht schrijft is ook herkenbaar, als je ervaring hebt met daten verwacht je ook niet zoveel en ben je realistisch. Met dat idee ook mijn breeze-dates.. ik had omdat ik niet durfde al 2 x profiel gewist ;-D en d8 de 3e x 'en nu ga je het gewoon doen'! Mezelf uit de comfortzone halen. Niet wetende dat de 2e date raak en wederzijds zou zijn :) . (Het gaat lekker, het is een ontzettende lieve man :heart:)
Ja, ik ben het helaas wel eens met anderen hier dat het een haast onmogelijke zoektocht lijkt als je niet meer piep bent. Ik heb heel wat jaren af en aan op datingapps gezeten en er is nooit iemand ook maar in de buurt gekomen van Musman. Dat was echt een voltreffer die ik zelf ook totaal niet had verwacht.

Maar goed, het kán dus wel. Zie onder meer de succesverhalen van @Mimali en @MissHolmes (maar ook ex-medeschrijvers die inmiddels gelukkig in de liefde zijn).

Ik ga hem vanavond weer ophalen van het vliegveld... :jump:
The impossible only takes a little longer
@Attra, ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp. Bedoel je dat daten je kan beschadigen, omdat je vertrouwen teveel kan worden geschaad? Ik kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment steeds geharnaster in gaat staan.

Om echt een verbinding aan te gaan met iemand moet je je heel kwetsbaar opstellen. Love like your heart has never been broken zag ik laatst op de rouwkaart van iemand staan. En dat is het denk ik wel een beetje. Maar ik weet niet zeker of ik het nog een keer zou kunnen als het met Musman stuk zou lopen.
Ja dat bedoel ik precies Mus.
En je laatste zin herken ik ook erg.
Vroeger had ik een grote singles-vriendengroep. Een deel was een stuk ouder, zowat de leeftijd die ik nu ben. Verstokte vrijgezellen, al jaren, ‘ik ben en blijf happy single’ zongen ze in koor. Ik hoopte nooit op dat punt te komen!
Wanneer de gesprekken dan wat dieper werden bleek dat ze helemaal geen happy singles waren en in feite liever een relatie hadden maar het niet meer durfden. Té vaak gekwetst en beschadigd.
Ik begin het te begrijpen…
Hi Attra, ik heb de verwijderde posts gemist, maar ik begrijp dat je MM hebt afgekapt? Verstandig.
Attraverso schreef:
29-09-2025 10:38
Wanneer de gesprekken dan wat dieper werden bleek dat ze helemaal geen happy singles waren en in feite liever een relatie hadden maar het niet meer durfden. Té vaak gekwetst en beschadigd.

Ja, ik vrees eerlijk gezegd dat dit vaak het geval is bij mensen (vooral vrouwen) die zich 'happy single' noemen. Ik ging ook lang prat op mijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Maar het was vooral zelfbescherming. Ik had me gewapend tegen (opnieuw) gekwetst worden. Veel vrouwen die niet op zoek zijn, zeggen dat een relatie alleen maar 'gedoe' geeft en dat ze daarom liever alleen blijven. Maar eigenlijk is dat dus een negatieve keuze: tégen een relatie, maar niet vóór het singlebestaan.
Attraverso schreef:
29-09-2025 10:38
Ik denk ook wel dat dat naast elkaar kan bestaan. Happy single zijn, maar ook gewoon niet meer durven/willen.

Voor mezelf vind ik het eigenlijk best wel lastig te bepalen of ik liever een relatie zou hebben. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar ik breng nu veel tijd door met een vriendin die ook single is. Misschien zou het anders zijn als dat er niet was.
Gewoon _melon met login problemen
Mus* schreef:
29-09-2025 09:56
Ja, ik ben het helaas wel eens met anderen hier dat het een haast onmogelijke zoektocht lijkt als je niet meer piep bent. Ik heb heel wat jaren af en aan op datingapps gezeten en er is nooit iemand ook maar in de buurt gekomen van Musman. Dat was echt een voltreffer die ik zelf ook totaal niet had verwacht.

Maar goed, het kán dus wel. Zie onder meer de succesverhalen van @Mimali en @MissHolmes (maar ook ex-medeschrijvers die inmiddels gelukkig in de liefde zijn).
Ik loop vooral tegen de kinderwens aan, ben zelf 38 en ik heb geen kinderwens (al zeg ik wel altijd 'zeg nooit nooit') maar heel veel mannen van mijn leeftijd en iets ouder hebben nog wel een kinderwens. Ik had bijv gisteren echt een leuke match, hele middag gekletst via Tinder en eind van de middag over gegaan op whatsapp en later zelfs 'even' (bijna 2 uur :lol:) gebeld wat écht heel leuk was! Maar de man is 40 en heeft een kinderwens en ik niet, dit kwam naar voren tijdens het bellen maar verder lagen we met zoveel dingen op één lijn en de tijd vloog voorbij. Dus dat vind ik dan zó enorm jammer.
Mus* schreef:
29-09-2025 09:56
Ik ga hem vanavond weer ophalen van het vliegveld... :jump:
Yessss :cheer: Echt super fijn dat jullie elkaar weer zien!

En ook écht heel leuk dat jij helemaal in love bent MissHolmes :-D

En wat betreft het ‘happy single’ zijn. Ik ben niet persé happy single want uiteindelijk vind ik een relatie veel leuker dan ‘alleen’ zijn máár ik ben in het verleden wel heel erg gekwetst in een relatie en dat maakt wel dat ik echt heel voorzichtig ben. Ook één van de redenen waarom ik bij de POH ben. Ik vind het ‘extreem’ moeilijk om iemand toe te laten, om iemand te vertrouwen en om mij kwetsbaar op te stellen omdat daar o.a. door mijn ex misbruik van is gemaakt.
_melon2 schreef:
29-09-2025 10:58
Ik denk ook wel dat dat naast elkaar kan bestaan. Happy single zijn, maar ook gewoon niet meer durven/willen.

Voor mezelf vind ik het eigenlijk best wel lastig te bepalen of ik liever een relatie zou hebben. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Herkenbaar. Ik vind een single bestaan doorgaans echt prettiger dan een relatie hebben. Niet uit gekwetstheid of angst, maar simpelweg omdat ik (ruim 50+) voor het eerst in mijn leven he-le-maal geen zorgtaken heb en echt mijn leven zo kan indelen als ik zelf wil. Dat wil ik echt niet laten verstoren door een relatie.

Soms mis ik het gevoel van speciaal voor iemand te zijn, of iemand de leukste/lekkerste/grappigste/liefste van de wereld te vinden. En dan ga ik weer even kortstondig daten om tot de conclusie te komen dat de mannen in de vijver waar ik dan in vis, echt niet leuk genoeg zijn.

Ik merk in mijn omgeving dat mensen dit bovenstaande vaak niet geloven. Als je niet met alle geweld een relatie wilt, dan zul je wel gewoon bang of te erg beschadigd zijn. Dat vind ik dan altijd wat vervelend, want ik voel het echt, serieus, oprecht zo. Ik geloof dus eigenlijk ook niet dat ik ooit nog eens een man zal vinden die bij mij past, en dat vind ik ok.
Hierboven werd ook geschreven dat veel singles een relatie dan omschrijven als gedoe, maar voor mij voelt dat eigenlijk ook gewoon echt zo.

Ik heb 2 kleine kinderen (co-ouderschap), help vaak op school, werken, zwemles, clubjes en alle andere dingen die bij die kinderen komen kijken. En als ik dan alleen ben, ben ik ook echt graag alleen met m'n creatieve dingen en series. Of juist lekker met vriendinnen, uit eten gaan of koffie drinken.
Was echt echt echt hartstikke gek op mijn ex waarmee ik het in de zomer uitgemaakt heb, maar ik vond het gewoon vaak te veel. Had het idee dat ik mijn aandacht moest verdelen, terwijl dat voor hem helemaal niet hoefde, hij vond gewoon bij ons zijn al prima. Maar dat gevoel dat het veel was en ik mijn aandacht moest verdelen zat bij mij wel heel erg.
En dan wilde ik alleen zijn of met vriendinnen, maar is er ook nog een relatie die aandacht nodig heeft. Gaf ik hem dan wel genoeg aandacht? Ik heb daar schijnbaar nogal moeite mee in mijn hoofd en vind het dus ook oprecht wel gedoe.
Gewoon _melon met login problemen
MissUnderstood schreef:
29-09-2025 11:23
Ik merk in mijn omgeving dat mensen dit bovenstaande vaak niet geloven. Als je niet met alle geweld een relatie wilt, dan zul je wel gewoon bang of te erg beschadigd zijn. Dat vind ik dan altijd wat vervelend, want ik voel het echt, serieus, oprecht zo. Ik geloof dus eigenlijk ook niet dat ik ooit nog eens een man zal vinden die bij mij past, en dat vind ik ok.

Ik snap dat dit ook heel irritant is hoor. En ik herken het ook wel. Er wordt door sommige mensen in mijn omgeving zo enthousiast gereageerd op Musman, dat ik me afvraag of ze hebben gedacht dat ik jarenlang ongelukkig ben geweest in mijn eentje. Terwijl dat veel genuanceerder lag. Ja, ik beschermde mezelf tegen gekwetst worden. Maar ik heb ook ontzettend veel kunnen doen en bereiken omdat ik alles zelf mocht beslissen en met niemand rekening hoefde te houden. Dat is bijvoorbeeld waarom ik nu in het buitenland woon.
Pupke schreef:
29-09-2025 11:02
Ik loop vooral tegen de kinderwens aan, ben zelf 38 en ik heb geen kinderwens (al zeg ik wel altijd 'zeg nooit nooit') maar heel veel mannen van mijn leeftijd en iets ouder hebben nog wel een kinderwens. Ik had bijv gisteren echt een leuke match, hele middag gekletst via Tinder en eind van de middag over gegaan op whatsapp en later zelfs 'even' (bijna 2 uur :lol:) gebeld wat écht heel leuk was! Maar de man is 40 en heeft een kinderwens en ik niet, dit kwam naar voren tijdens het bellen maar verder lagen we met zoveel dingen op één lijn en de tijd vloog voorbij. Dus dat vind ik dan zó enorm jammer.

Ach, wat balen @Pup! Dat snap ik heel goed,dat je dat heel jammer vindt. Het moet allemaal zo precies passen, het lijkt haast onmogelijk.
_melon2 schreef:
Voor mezelf vind ik het eigenlijk best wel lastig te bepalen of ik liever een relatie zou hebben. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar ik breng nu veel tijd door met een vriendin die ook single is. Misschien zou het anders zijn als dat er niet was.

Ik heb voor mezelf wel gemerkt dat dit uitmaakt. Toen ik nog in Amsterdam woonde, was denk ik wel de helft van mijn vrienden single. En met de vrienden die niet single waren, sprak ik bijna altijd zonder partner af. Ik zit nu in een heel andere scene. Bijna alleen maar stellen, die ook nog eens heel veel als stel dingen doen. Daardoor begon mijn singlebestaan anders te voelen en werd het ook eenzamer. Geen vriendinnen meer die ik op wekelijkse basis zie en telkens bij etentjes en feestjes met je neus op de feiten worden gedrukt: Kees & Miep, Anja & Gerard, Piet & Sandra... en Mus. Dat heeft er bij mij zeker aan bijgedragen dat mijn behoefte aan een relatie groeide.
MissUnderstood schreef:
29-09-2025 10:52
Hi Attra, ik heb de verwijderde posts gemist, maar ik begrijp dat je MM hebt afgekapt? Verstandig.
Ja inderdaad, hebben elkaar veel liefde en geluk gewenst.
Mis leuk vooruitzicht! Jullie zien elkaar toch wel verrassend vaak!

Pup dat is inderdaad wel jammer en lastig.
Het is toch wel belangrijk dat die dingen in een profiel staan.

Miss uiteraard zijn er echt wel happy singles hoor! Maar soms zit er ook wat achter bleek toen in die vriendenkring.

Ik merk dat ik happy single ben na een relatiebreuk, wanneer ik de rust terug vindt na een woelige relatie. Na een tijdje komt dan die drang om te daten weer terug.
_melon2 schreef:

Dat dus...ik ben single maar als ik terug kijk op de laatste en over het algemeen genomen in mijn leven ben ik gewoon zo vaak gekwetst, teleurgesteld en ben ik daardoor reuze wantrouwig geworden.

Ik wil wel weer maar heb ik er zin in, om keer op keer weer teleurgesteld te worden?

Kwam dit weekend een liedje tegen die alles samenvatten is 'forever start'. Geweldig nummer en heb een aardig potje zitten janken erdoor.

En een goede vriend die ook single is (echt goede vriend geen match op liefdes gebied wij tweetjes) heeft het ook een beetje opgegeven.
Er wordt tegenwoordig van alles georganiseerd om in contact te komen met singles. Volgens mij zijn er via Lexa ook borrels en events. Maar ook via allerlei andere organisaties die singles met elkaar in contact willen brengen.

Mensen willen graag iemand in het wild tegenkomen ipv online, nou dan is dit toch je kans :)

Ik denk dat gebruik van Tinder of Bumble alleen maar meer frustratie oplevert dan een serieuze liefde. Denk dat daar echt weinig serieus is.
Mus: ik denk dat dat klopt hoor dat het echt lastiger wordt als je ouder bent. Dan heb je ook al wat ervaring wat je ook wat kritischer maakt. (En daar is niks mis mee vind ik)
Ik was echt hele periodes totaal klaar met dat daten en eerlijk gezegd had ik dit ook echt niet verwacht. (En dat hoefde de laatste jaren ook niet meer want ik was ook blij alleen. Ik datete ook vooral om mijzelf uit te dagen en je weet nooit wie je tegenkomt, zo blijkt maar weer in mijn geval)

Pupke: ik heb ook geen kinderwens, nooit gehad (En nu ben ik 43 jaar en vind ik mijzelf sowieso over de datum daarvoor) en al mijn vroegere relaties zijn daarop stukgelopen. Dat is met huidige lover in ieder geval zeker geen probleem en dat is best wel lekker want daar was ik wel een beetje klaar mee...
Dank je! Ik vind het ook leuk :proud: , het gaat zo makkelijk tot nu toe...En hij is echt ontzettend lief. :heart:
Attraverso schreef:
29-09-2025 12:31
Mis leuk vooruitzicht! Jullie zien elkaar toch wel verrassend vaak!

Ja, op dit moment wel. Hij kan wat lastig zonder me :$ Maar we beseffen allebei dat deze frequentie niet is vol te houden. We kijken natuurlijk wel vooruit, maar proberen ook maar in het moment te leven. Het heeft niet zoveel zin om ons heel druk te gaan maken over hoe dit de komende jaren moet. De tijd zal het uitwijzen. Maar voor nu is het in ieder geval heel fijn dat hij hier weer is :)
Marathonloopster schreef:
29-09-2025 18:21
Ik denk dat gebruik van Tinder of Bumble alleen maar meer frustratie oplevert dan een serieuze liefde. Denk dat daar echt weinig serieus is.

Ik ken Musman van Bumble. Maar hij was daar wel mijn enige interessante match.
MissHolmes schreef:
29-09-2025 19:39
Mus: ik denk dat dat klopt hoor dat het echt lastiger wordt als je ouder bent. Dan heb je ook al wat ervaring wat je ook wat kritischer maakt. (En daar is niks mis mee vind ik)
Ik was echt hele periodes totaal klaar met dat daten en eerlijk gezegd had ik dit ook echt niet verwacht. (En dat hoefde de laatste jaren ook niet meer want ik was ook blij alleen. Ik datete ook vooral om mijzelf uit te dagen en je weet nooit wie je tegenkomt, zo blijkt maar weer in mijn geval)

Pupke: ik heb ook geen kinderwens, nooit gehad (En nu ben ik 43 jaar en vind ik mijzelf sowieso over de datum daarvoor) en al mijn vroegere relaties zijn daarop stukgelopen. Dat is met huidige lover in ieder geval zeker geen probleem en dat is best wel lekker want daar was ik wel een beetje klaar mee...
Dank je! Ik vind het ook leuk :proud: , het gaat zo makkelijk tot nu toe...En hij is echt ontzettend lief. :heart:
Stomme vraag misschien maar als je een kinderwens had, heb je dan nooit overwegen voor het BAM (bewust alleenstaande moederschap?) Ik heb ook een kinderwens, ik wordt komende maand 35 jaar...maar ik heb wel besloten dat ik mijn kinderwens niet laat afhangen van een partner die ik misschien/misschien niet tegenkom. Ik weet er zijn talloze meningen over.
Huh? Ze zegt toch dat ze geen kinderwens had en heeft Plasticss?

Attraverso schreef:
29-09-2025 12:31
Pup dat is inderdaad wel jammer en lastig.
Het is toch wel belangrijk dat die dingen in een profiel staan.
En dat had hij dus niet. Ik heb dat wel in mijn profiel staan maar ik heb een nieuwe tactiek toegepast: Ik vraag nu gewoon heel snel of ze een kinderwens hebben ;).

Echt super fijn dat je iemand getroffen hebt die er hetzelfde in staat MissHolmes! Dat is nogal lastig tegenwoordig.. ik ben 38 en vind mijzelf al te oud worden haha.

Oja en ik trof gisteren weer zo'n rare vent op Tinder. Ik ben al vaker een match met hem geweest maar ik vergeet de gesprekken :lol: Maar als hij begint met 'praten' denk ik weer 'Ohja'. Hij zegt dus altijd hetzelfde -> ''Ruiken of voelen'', wat is dat voor iets raars? Nah goed ik vroeg of hij niets beters kon verzinnen want dit zegt hij dus elke keer (Note voor mezelf: Hem niet meer liken). Zegt hij ''Kiezen of wegwezen'' Ok. Doei. En dan zoekt zo'n iemand een serieuze relatie, leuke bio en dan kom je hiermee.. dat is toch heel raar?
Mus* schreef:
29-09-2025 12:04
Ik heb voor mezelf wel gemerkt dat dit uitmaakt. Toen ik nog in Amsterdam woonde, was denk ik wel de helft van mijn vrienden single. En met de vrienden die niet single waren, sprak ik bijna altijd zonder partner af. Ik zit nu in een heel andere scene. Bijna alleen maar stellen, die ook nog eens heel veel als stel dingen doen. Daardoor begon mijn singlebestaan anders te voelen en werd het ook eenzamer. Geen vriendinnen meer die ik op wekelijkse basis zie en telkens bij etentjes en feestjes met je neus op de feiten worden gedrukt: Kees & Miep, Anja & Gerard, Piet & Sandra... en Mus. Dat heeft er bij mij zeker aan bijgedragen dat mijn behoefte aan een relatie groeide.
Dit is heel herkenbaar. En ook merk ik toch dat je minder snel uitgenodigd wordt voor een avondje als single bij een stel.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring nog met online dating, maar ik kan me goed indenken dat het frustrerend kan gaan worden.
Het is ook een speld in de hooiberg wat betreft het vinden van een match.
Het lukt mij gewoon niet ahv foto's en een profiel; ik vind gewoon niemand leuk als ik scrol.

In de leeftijd van jou @Pupke lijkt het me ook lastig met de wel of geen kinderwens.

Ik wil het echt gaan proberen om eens echt tijd te maken voor dat daten, elke keer denk ik weer van laat maar en dan ben je druk en zo gaat de tijd voorbij.
Maar van de verhalen van RRT, Mus, Mimali, miss word ik wel blij.. toch ineens een match 🙂

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven