Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
donderdag 2 oktober 2025 om 17:21
Het was gewoon gratis en omdat hij daar contacten had, heeft hij bijv. ook geregeld dat een kennis van hem grote spullen kwam ophalen voor de kringloop en voor vluchtelingen, dat soort contacten heb ik daar niet.
donderdag 2 oktober 2025 om 17:58
En toch snap ik het gevoel van mensen hier dat dit niet zo zeer gierig is en ook wel vreemd van jouw kant om er nu over te gaan klagen. Hij deed het extreem openlijk, jij wist wat hij deed en accepteerde blijkbaar dat jullie onderlinge relatie zo in elkaar zat. Als je dat meermalen over langere periode accepteert, moet je niet ineens gaan klagen dat iemand het opnieuw en opnieuw doet natuurlijk.Galileogalilei schreef: ↑02-10-2025 17:19Hij vond dit heel normaal en had ook absoluut geen last van schaamte, zei zelfs nog dat mensen in Nl nu eenmaal rijk zijn toen ik hem ermee confronteerde. En ik wist heel goed wat hij deed, vond het sneu gedrag, en dacht, ach ja.. dit is tijdelijk, het is voor nu leuk en hij helpt me goed, zonder hem had het allemaal veel langer geduurd.
Ja, het is eikel-gedrag. Maar ook eikel-gedrag waar de meeste mensen na een of twee keer wel klaar mee zijn. Ok, misschien nog een keer omdat hij zo geholpen heeft, maar daarna is het toch klaar? Of je gaat akkoord met het feit dat jij betaalt voor zijn diensten (de hulp bedoel ik, geen dubieuze diensten) op deze manier. Maar dan is hij niet gierig meer, maar het het onderdeel van de relatie.
donderdag 2 oktober 2025 om 18:01
dit deel kan ik nog enigszins snappen, maar waarom hem dan in Nederland uitnodigen?Galileogalilei schreef: ↑02-10-2025 17:19Hij vond dit heel normaal en had ook absoluut geen last van schaamte, zei zelfs nog dat mensen in Nl nu eenmaal rijk zijn toen ik hem ermee confronteerde. En ik wist heel goed wat hij deed, vond het sneu gedrag, en dacht, ach ja.. dit is tijdelijk, het is voor nu leuk en hij helpt me goed, zonder hem had het allemaal veel langer geduurd.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 2 oktober 2025 om 18:39
Dat is heel raar. Ik zou dat ook niet betalen. Als je een feestje viert en mensen of kinderen uitnodigt, ga je de genodigden geen tikkies sturen. Dat is echt not done.meisje85 schreef: ↑02-10-2025 16:50Ja goeie. Ik schreef hier laatst al over een (tiener)kampeerfeestje voor een jarige waarbij de ouders continu tikkies voor van alles stuurden naar de andere ouders. Maar nu hoorde ik van een vriendin een soortgelijk verhaal waarbij een jonger kind (jaar of 10) een nachtje een kampeerfeestje geeft en de ouders ook ineens een tikkie kregen voor overnachtingskosten (en daarnaast werden geacht hun kind te brengen op tijdstip X op een wat onmogelijke plek op 1 uur rijden, inclusief matje, slaapzak en liefst ook tentje. En de volgende dag weer op te halen, natuurlijk). Ik snap gewoon niet waarom je anderen (onverwacht) tikkies stuurt voor iets dat je zelf organiseert en de anderen ook nog allerlei gedoe bezorgt.
framboosje123 wijzigde dit bericht op 02-10-2025 18:42
0.63% gewijzigd
donderdag 2 oktober 2025 om 18:40
Nog geen reden om hem geen enkele keer te vragen mee te betalen of om continue je knip te trekken als soort van wandelende geldboom. Klinkt nu toch alsof je hem hebt betaald voor gezelschap en zijn hulp.Galileogalilei schreef: ↑02-10-2025 17:19Hij vond dit heel normaal en had ook absoluut geen last van schaamte, zei zelfs nog dat mensen in Nl nu eenmaal rijk zijn toen ik hem ermee confronteerde. En ik wist heel goed wat hij deed, vond het sneu gedrag, en dacht, ach ja.. dit is tijdelijk, het is voor nu leuk en hij helpt me goed, zonder hem had het allemaal veel langer geduurd.
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:57
Niet dan?
Jij blijft/bleef maar geld uitgeven aan deze man, zelfs nadat je bij de eerste dates al vond dat hij van je profiteerde.
De vergelijking met een "sugar mommy" vind ik wel degelijk van toepassing
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:59
Dit dusframboosje123 schreef: ↑02-10-2025 18:40Nog geen reden om hem geen enkele keer te vragen mee te betalen of om continue je knip te trekken als soort van wandelende geldboom. Klinkt nu toch alsof je hem hebt betaald voor gezelschap en zijn hulp.

Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 3 oktober 2025 om 13:34
Topics blijven hier vaak eindeloos door.
Misschien wel eens bedacht dat ik het misschien niet zo erg vond? Ik heb liever dat mensen gewoon voor zichzelf betalen, maar toen ik zag dat hij dat niet deed, vond ik het vooral sneu gedrag — zeker omdat hij zei dat hij een relatie met mij wilde. Voor mij was het echt een afknapper en een reden om juist geen liefdesrelatie met hem te willen, hooguit vriendschap.
Maar goed, ik dacht: hou dat geld dan maar lekker in je zak, mijn hart heb je er in ieder geval niet mee gekocht. En stel dat ik met jou op pad ga. We hebben dezelfde boeken gelezen, dezelfde films gezien, houden van hetzelfde eten en hebben een superleuke middag, lekker geklets en gelachen en we denken over sommige dingen hetzelfde maar als de rekening dan komt, dan hou je je hand op je knip. Dan vind ik dat een afknapper maar heb ik alsnog een leuke middag gehad. En daarbij, ik zat in een moeilijke periode, in het buitenland, een overlijden, huis dat uitgeruimd moest worden enz., was blij met de hulp die hij aanbood. Noem jij het maar sugar mommy (ik had een uitkering en deze man die werkte dus meer geld).
zaterdag 4 oktober 2025 om 11:06
Doe toch eens even normaal. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Om maar eens een bijbels citaat te gebruiken.
Such fun!1
zaterdag 4 oktober 2025 om 12:33
Ik heb er nog wel een. Binnen de familie. Voor recentelijke verjaardagen werden cadeautjes gevraagd van £30-40 per kind en dat was helemaal prima. Wat ik dat wel een beetje ergerlijk vind is dat ons kind (zonder te vragen wat ons kind op prijs zou stellen) van dezelfde familie een boek kreeg waar ze niets mee heeft dat minder dan £10 kost (prijs staat gewoon op de achterkant). Geen wereldramp, wel wat raar als je £30-40 vraagt en kind NIETS heeft met het onderwerp (vroeg mij zelfs af of het een doorgeef cadeau was van de recente verjaardagen).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 4 oktober 2025 om 13:45
Dat is jammer en gierig inderdaad. Voortaan heel duidelijk een bepaald kado vragen van rond hetzelfde bedrag?Baggal schreef: ↑04-10-2025 12:33Ik heb er nog wel een. Binnen de familie. Voor recentelijke verjaardagen werden cadeautjes gevraagd van £30-40 per kind en dat was helemaal prima. Wat ik dat wel een beetje ergerlijk vind is dat ons kind (zonder te vragen wat ons kind op prijs zou stellen) van dezelfde familie een boek kreeg waar ze niets mee heeft dat minder dan £10 kost (prijs staat gewoon op de achterkant). Geen wereldramp, wel wat raar als je £30-40 vraagt en kind NIETS heeft met het onderwerp (vroeg mij zelfs af of het een doorgeef cadeau was van de recente verjaardagen).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in