Werk & Studie alle pijlers

Praattopic: Solliciteren, vacatures en dromen....

28-09-2022 15:12 1330 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn vast meer mensen die aan het solliciteren zijn naar een nieuwe baan!

Ik vind het allemaal behoorlijk intens, het afwachten, het onderhandelen, goede hoop hebben of juist eventjes moedeloos zijn...

Wie wil er lekker meekletsen?
Yasminmax schreef:
03-10-2025 22:15
Jeetje wat verschrikkelijk jouw vorige baan @( Ben jij zelf weggegaan daar? Kan het me even niet meer herinneren.

Ja, het onderwijs is vast niet helemaal te vergelijken met andere sectoren, en het helpt niet mee dat ik niet bij dat start van het nieuwe schooljaar kon beginnen..

Het klopt dat op mijn vraag waar ik deze documenten vandaan kan halen, ik als opmerking terugkreeg dat zij hoopten dat ik de orde en structuur in het team kwam brengen. Eigenlijk werden alle ballen die ik opgooide weer teruggegooid naar mijzelf... Ik ben bang dat dit het gevolg is van het lerarentekort; de twee bevoegde collega's waarmee ik het sollicitatiegesprek had, daarvan is er eentje met langdurig ziekteverlof en de andere werkt nog geen halve dag. Verder een team met onbevoegde of "half"bevoegde collega's. Ik kon wel echt zien dat zij zich op hun manier inzetten voor de leerlingen hoor!

Maar je hebt gelijk, die eerste weken zijn ook gewoon overleven, dat kan ik nog niet zo goed accepteren... hopelijk kom ik snel in een fijne werkflow!
Ja die betreffende baan ben ik zelf na 5 weken weggegaan, er waren voor mij na een paar dit voelt niet ok voor mij punten (zoals het contract wat ze wilde omzetten naar bepaalde tijd ipv het afgesproken onbepaalde tijd, en manier van terechtwijzen collega’s). Ik werd daar per week ongelukkiger.

Lastig inderdaad dat door het schrijnend tekort aan leraren, andere sectoren ook, de kwaliteit van het werk achteruit gaat, niet alles lekker op orde is en je weinig ingewerkt kan worden. En daarbij dat is een taak voor jouw en die ook etc etc.

Die flow komt vast met de tijd! Bij mij duurt het meestal wel paar maanden voor ik mijn weg gevonden heb, je je thuis gaat voelen tussen je collega’s en je functie beetje kent, taken op een rijtje hebt.
Zo te lezen heeft het team je wel hard nodig, komt vast goed 😊
Yasminmax schreef:
03-10-2025 22:15
Jeetje wat verschrikkelijk jouw vorige baan @( Ben jij zelf weggegaan daar? Kan het me even niet meer herinneren.

Ja, het onderwijs is vast niet helemaal te vergelijken met andere sectoren, en het helpt niet mee dat ik niet bij dat start van het nieuwe schooljaar kon beginnen..

Het klopt dat op mijn vraag waar ik deze documenten vandaan kan halen, ik als opmerking terugkreeg dat zij hoopten dat ik de orde en structuur in het team kwam brengen. Eigenlijk werden alle ballen die ik opgooide weer teruggegooid naar mijzelf... Ik ben bang dat dit het gevolg is van het lerarentekort; de twee bevoegde collega's waarmee ik het sollicitatiegesprek had, daarvan is er eentje met langdurig ziekteverlof en de andere werkt nog geen halve dag. Verder een team met onbevoegde of "half"bevoegde collega's. Ik kon wel echt zien dat zij zich op hun manier inzetten voor de leerlingen hoor!

Maar je hebt gelijk, die eerste weken zijn ook gewoon overleven, dat kan ik nog niet zo goed accepteren... hopelijk kom ik snel in een fijne werkflow!
Pittig! In wat voor onderwijsfunctie zit je? Ik vrees voor t zelfde per 1 december, schop onder de kont en voor de klas want wel les is beter dan niets 😉
Hijo, ik zeg je eerlijk, ben zelf een keer vanaf 1 januari ergens gestart en dat was geen pretje. De gouden weken zijn dan echt voorbij en probeer dan maar eens als nieuwtje de autoriteit over een klas te krijgen.

Ik ben gewoon een bescheiden lesboer in het voortgezet onderwijs, vers van de opleiding.

Moest afgelopen woensdag gelijk 6 lesuren per dag voor 6 verschillende klassen, waarvan de helft examenklassen, ik moet er nog van bijkomen ;-D

Hier van me afschrijven en jullie reacties helpt wel :heart:
Onderwijs is absoluut niet mijn tak, respect dat jullie voor de klassen staan. En er zullen vast klassen zijn die lastiger zijn dan de andere.
Vers van de opleiding is dan extra opleiding geweest yasminmax? Of geheel nieuw in deze tak?

Sowieso is soms anoniem ventileren fijn, juist ook als het niet lekker loopt, je twijfelt waar het aan ligt of zoals nu net start en echt die eerste weken weer door moet met inkomen, je plek vinden.
ik ben ondertussen aan het aftellen - zie op mijn huidige baan allemaal sollicitanten door de deur lopen voor mijn huidige functie (is normaal maar voelt toch vreemd) en ik vrees dat ik niet meer ga kunnen overdragen gezien de korte termijn
tegelijkertijd krijg ik de jitters voor de nieuwe job en een beetje imposter syndroom (boh kan ik dat allemaal wel) en stress over de al/niet juiste keuze
ik kan niet wachten tot ik een maandje of drie weer bezig ben en dan hopelijk wat nieuwe stabiliteit heb
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven