Lepeltje lepeltje

04-10-2025 22:29 143 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.

Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.

Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
Koop een knuffel voor hem. Jeetje wat een claimerig gedrag. Alsof jij verantwoordelijk bent voor zijn slaap.
Ik slaap het liefst alleen. Na bijna 20 jaar slecht geslapen door mijn ADHD en mijn partner en zijn gewoel en gesnurk heb ik besloten om voor mijn behoeftes te gaan en dus slapen we 4/5 dagen niet samen. En 2/3 nachten wel maar zeker niet lepeltje lepeltje. Gelukkig begreep mijn partner het toen ik eindelijk durfde te zeggen dat ik gewoon ziek werd van altijd samen slapen. Hij heeft een slaaponderzoek gedaan ( net als ik ) en hij heeft geen apneu maar wel een snurkbeugel nu maar is niet goed genoeg, hij blijft soms toch nog snurken.
Hij snapte het uiteindelijk wel helemaal, ik wilde stoppen met volgen wat anderen vinden wat een goede relatie zou moeten zijn. We zijn beiden veel minder moe en vinden elkaar leuker en liever ook nu.

Jouw slaapbehoeftes zijn net zo belangrijk, laat je niet als mij 20 jaar zijn behoeftes qua slaap opdringen, ook al klinkt het heel lief dat samen slapen en knuffelen, als jij zo te weinig goede slaap krijgt is het heel jammer maar kies voor je gezondheid.

En als hij daar een probleem van maakt, misschien is goed om te realiseren dat hij niet zo'n leuke vent is. Want dat is hij dus echt niet!
Poeh, ik probeer even te reageren op de meeste vragen.
Ik denk, maar dat weet ik niet meer, zijn al 15 jaar samen en 2 kids verder, dat ik het mogelijk vroeger wel fijn vindt.
Ik weet ook niet welk punt dit opeens een probleem is geworden eigenlijk.

Hij zegt altijd: je valt vanzelf wel in slaap. Dat zal ook heus kloppen, maar ondertussen jeuken mn benen en voel ik constant de drang om te bewegen.

Meestal zeg ik idd, laten we even zo liggen 10-15 min en dan wegdraaien, maar dan is het gezucht gesteun en gemopper dat ik dus alleen aan mijzelf denk en heus wel keer in slaap val.

Verder wil hij graag dagelijks seks, dit is voor mij ook niet haalbaar, ook daarover wel vaak discussie.
Hij geeft aan dat dat heel normaal is. Terwijl ik het niet haalbaar vindt en ook niet elke dag zin heb. Als we dit dan niet doen is hij ook wel wat korter af! Ik ga er vaak in mee, omdat ik geen zin heb in gezeur. Voel mij schuldig, maar weet heel goed dat met 2 jonge kinderen e.d. heel normaal is dat ik niet zoveel zin heb.

Verder heeft hij op veel dingen die ik doe/anders doe veel commentaar.
Zoals:
- teveel beleg op brood kinderen
- niet goed genoeg schoonmaken
- eten vaak niet lekker
- opvoeding niet zoals hij t graag ziet
- rij te hard/te zacht/te lomp etc

Het gaat dus niet heel lekker…
Je bent wel partners en slaapt daarom ook samen. Daar hoort dit voor hem bij. Heel koud reageren met slapen op eigen dekbed, matras en zonder lichamelijk contact met elkaar kan zorgen voor uit elkaar groeien. Hij heeft dit nodig om in verbinding te blijven met jou. Dat is voor iedereen anders. Bedenk dat hij dit ook elders kan gaan zoeken als de verbinding tussen jullie aan het verdwijnen is. Dat wil je voorkomen toch?
Bolina3310 schreef:
05-10-2025 13:02
Ik denk, maar dat weet ik niet meer, zijn al 15 jaar samen en 2 kids verder, dat ik het mogelijk vroeger wel fijn vindt.

Hij zegt altijd: je valt vanzelf wel in slaap. Dat zal ook heus kloppen, maar ondertussen jeuken mn benen en voel ik constant de drang om te bewegen.

Meestal zeg ik idd, laten we even zo liggen 10-15 min en dan wegdraaien, maar dan is het gezucht gesteun en gemopper dat ik dus alleen aan mijzelf denk en heus wel keer in slaap val.

Verder wil hij graag dagelijks seks, dit is voor mij ook niet haalbaar, ook daarover wel vaak discussie.
Hij geeft aan dat dat heel normaal is. Terwijl ik het niet haalbaar vindt en ook niet elke dag zin heb. Als we dit dan niet doen is hij ook wel wat korter af! Ik ga er vaak in mee, omdat ik geen zin heb in gezeur. Voel mij schuldig, maar weet heel goed dat met 2 jonge kinderen e.d. heel normaal is dat ik niet zoveel zin heb.

Zoals:
- eten vaak niet lekker

Tijd om dingen te delegeren.
Hij gaat vanaf nu:
-brood voor de kinderen maken
-schoonmaken
-koken
-de kinderen opvoeden
-altijd rijden.

Tja, in een goede relatie moet je vooral doen waar je goed in bent, toch?
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Nee, dat wil ik zeker niet, we hebben ook geen eigen dekens oid haha!
Ik wil prima hand op been of hand vasthouden oid. Maar ik beweeg gewoon wel graag van links naar recht of op mijn. Moet altijd nog even een houding vinden.
Bolina3310 schreef:
05-10-2025 13:02

Zoals:
- eten vaak niet lekker

:O
Is ie ook weleens leuk? Dit klinkt als een verwend kind dat vindt dat alles zo moet gaan als hij het wil.

En laat hem lekker zelf het brood smeren, schoonmaken en koken als hij het beter kan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:04
Je bent wel partners en slaapt daarom ook samen. Daar hoort dit voor hem bij. Heel koud reageren met slapen op eigen dekbed, matras en zonder lichamelijk contact met elkaar kan zorgen voor uit elkaar groeien. Hij heeft dit nodig om in verbinding te blijven met jou. Dat is voor iedereen anders. Bedenk dat hij dit ook elders kan gaan zoeken als de verbinding tussen jullie aan het verdwijnen is. Dat wil je voorkomen toch?

Zo zeg!
Hij heeft dit nodig, en zij dan? Heeft zij ook nog recht op iets dat zij nodig heeft.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
evelien2010 schreef:
Totale onzin!! Wat "erbij hoort" bepaal je samen. En "verbinding elders zoeken" is een keuze, als man die keuze maakt is dat volledig zijn verantwoordelijkheid.
En of slapen op eigen matras, met eigen dekbed en zonder lichamelijk contact "heel koud" is, bepaal jij natuurlijk ook niet!
Verbena schreef:
05-10-2025 13:07
Tijd om dingen te delegeren.
Hij gaat vanaf nu:
-brood voor de kinderen maken
-schoonmaken
-koken
-de kinderen opvoeden
-altijd rijden.

Tja, in een goede relatie moet je vooral doen waar je goed in bent, toch?
;-)

Het is grappig als niet zo treurig zou zijn. Die man gaat dit dus nooit doen.
Verbena schreef:
05-10-2025 13:09
Zo zeg!
Hij heeft dit nodig, en zij dan? Heeft zij ook nog recht op iets dat zij nodig heeft.
Inderdaad ja, wat een bullshit. Als je al niet meer zelf mag bepalen hoe je het liefst in slaap wil vallen maar het je gewoon gedicteerd wordt houdt het voor mij wel op hoor.
There is always something happening, and it's usually right now
evelien2010 schreef:
Tuurlijk, geloof je dit echt zelf?

Zijn behoeftes zijn niet belangrijker dan TO's slaap. Ook mag zij zelf bepalen hoeveel seks zij wil.
Zo worden mensen ziek. En elke dag seks afdwingen en ga jij dit tikken?

Als iemand dit echt zo voelt zou ik hem bevrijden en hem laten zoeken naar iemand die hem dat kan geven, ik ga het niet zijn.
MissNuada schreef:
05-10-2025 13:20
Tuurlijk, geloof je dit echt zelf?

Zijn behoeftes zijn niet belangrijker dan TO's slaap. Ook mag zij zelf bepalen hoeveel seks zij wil.
Zo worden mensen ziek. En elke dag seks afdwingen en ga jij dit tikken?

Als iemand dit echt zo voelt zou ik hem bevrijden en hem laten zoeken naar iemand die hem dat kan geven, ik ga het niet zijn.
Elke dag seks is wat anders. Dit verhaalt gaat over samen slapen en in slaap vallen. Je bent in een relatie en to wil die behouden. Hij zoekt verbinding in lichamelijk contact. Natuurlijk kan to apart slapen maar dan gaat het waarschijnlijk wel verkeerd met de relatie. Dit lijkt mij niet type dat toekan met apart slapen en wekelijks agenda seks. Ik zou als to zijne toch zijn telefoon en activiteiten wat beter in de gaten houden. Het zou mijn relatie ook niet zijn. Maar to heeft jonge kinderen en wil hem behouden.
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:28
Elke dag seks is wat anders. Dit verhaalt gaat over samen slapen en in slaap vallen. Je bent in een relatie en to wil die behouden. Hij zoekt verbinding in lichamelijk contact. Natuurlijk kan to apart slapen maar dan gaat het waarschijnlijk wel verkeerd met de relatie. Dit lijkt mij niet type dat toekan met apart slapen en wekelijks agenda seks. Ik zou als to zijne toch zijn telefoon en activiteiten wat beter in de gaten houden. Het zou mijn relatie ook niet zijn. Maar to heeft jonge kinderen en wil hem behouden.
Dat TO hem wil behouden heb je toch echt zelf verzonnen.

Het staat in ieder geval nergens in haar berichten.

Verder geef je rare en ook ongezonde adviezen.

Is 2010 misschien jouw geboortejaar? Dat zou wel iets verklaren.
paradise wijzigde dit bericht op 05-10-2025 13:54
4.57% gewijzigd
Het is altijd goed om dingen ook eens van de andere kant te bekijken. Die arme man heeft dus een vrouw die werkelijk nergens goed voor is, ze kan nog geen boterham smeren! Zielig.
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:28
Als verbinding ( :sick: kots) houden niet mogelijk is zonder dat je aan elkaar geplakt in bed moet liggen, hij zijn zin overal in probeert door te drijven (elke dag seks is normaal hoor!), overal en nergens commentaar op heeft en zijn vrouw om de haverklap afkamt is die relatie sowieso al verkeerd.
Echt hoor, wat een bullshit.
There is always something happening, and it's usually right now
Dagelijks seks is zeker ook zogenaamd voorwaarde voor hem voor een verbinding.

Maar ja, in een relatie zijn er nu eenmaal twee die moeten verbinden en allerlei eisen gaan lopen dicteren is voor de meeste mensen juist ondermijnend voor die verbinding (goh).
Hij klinkt absoluut niet als een leuke man. Wat een gezeur. Maar hij wil in verbinding blijven met jou. Veel vrouwen die na een lange relatie en kinderen opeens geen intimiteit meer willen. Ik begrijp dat wel in jouw geval. Maar dit type man gaat waarschijnlijk verder kijken. Is hij ook geheimzinnig over zijn telefoon en heb je een tracker in zijn auto liggen. De signalen die hij geeft zijn reden tot zorg.
evelien2010 schreef:

Dus als TO niet de hele nacht tegen haar man aangeplakt wil liggen, kan hij het "elders" gaan zoeken? Leef jij in LaLaLand?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:54
Hij klinkt absoluut niet als een leuke man. Wat een gezeur. Maar hij wil in verbinding blijven met jou. Veel vrouwen die na een lange relatie en kinderen opeens geen intimiteit meer willen. Ik begrijp dat wel in jouw geval. Maar dit type man gaat waarschijnlijk verder kijken. Is hij ook geheimzinnig over zijn telefoon en heb je een tracker in zijn auto liggen. De signalen die hij geeft zijn reden tot zorg.
Dit kan niet echt zijn..
Als je niet wil lepelen, kan je verwachten dat je man het elders gaat zoeken? Wat een bizar gedachtengang.
evelien2010 schreef:
Een tracker in zijn auto?

Waar heb je het allemaal over?
evelien2010 schreef:
Hij zoekt verbinding? Heb je de post van to van 13.02 uur wel gelezen? Als hij verbinding zoekt, heeft hij werkelijk de meest ineffectieve manier ter wereld gevonden. Zijn strategie:

- lepeltje-lepeltje eisen
- elke dag seks verwachten, haar gaslighten dat dat normaal is, kortaf doen als ze niet wil
- zo'n beetje alles wat ze doet bekritiseren

Lekker hoor, zo'n man die verbinding zoekt.....
Ik wil best even 2 minuten zo liggen, en daarna weer ieder op ons eigen helft.
We hebben zelfs 2 aparte dekens.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen
Dit is echt een enorme trigger voor mij.

Ik zou een borstvoedingskussen voor hem kopen en hem vooral zeggen dat dit is wat erin zit.
Oooh wacht, ik had niet verder gelezen dan de OP.

Wat een hork.

En elke dag seks niet haalbaar?
Hoezo?
Zou je het wel doen als het wel haalbaar was dan?

Als hier (elke dag) seks wordt geëist ben ik echt weg.
evelien2010 schreef:
. De signalen die hij geeft zijn reden tot zorg.
En de zorg is dat dit een idioot is met totaal debiele eisen.

Het signaal en de vraag is dus; wil je nog wel verder met zo'n persoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven