Een droge woestijn
vrijdag 13 december 2024 om 07:59
Ik schrok best toen ik vorige week weer eens inlogde.
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.
Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.
Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 28 augustus 2025 om 15:26
frouwke schreef: ↑25-08-2025 15:10
Eigenlijk zijn we vooral met zijn vieren bezig geweest, niet echt geswapt (denk ik?), we waren allemaal met elkaar bezig, wel vrouwgericht want de mannen zijn hetero.
Zelf heb ik altijd gezegd dat ik ook (in elk geval seksueel) op vrouwen val, maar heb er nooit wat mee gedaan tot afgelopen weekend, dus dat was ook heel erg spannend om verder te ontdekken.
Maar we hebben het dus sowieso bij soft swap dingen gehouden, dat vind ik eigenlijk ook wel prima.![]()
Deze insteek -een soft swap / kwartet- staat ook wel op mijn wensenlijstje.
Echt leuk dat het leuk was en dat je in deze vorm ook spelen met een vrouw verder hebt kunnen ontdekken!
Ik heb dat zelf als eerste solo gedaan, dus 1 op 1 dates met vrouwen. Een trio met mijn man en een vrouw kwam pas wat later. Ook heel leuk, maar een hele andere sfeer dan de 1 op 1 met een vrouw.
Misschien komt de full swap voor jullie later nog eens.
donderdag 28 augustus 2025 om 15:51
Leuk frouwke!
Staat hier ook nog ooit op de planning. Hebben paar weken terug een feeld profiel aangemaakt maar nog niet heel actief wat mee gedaan. En vind apps wat dat betreft een beetje meh. Sowieso zijn we het 1000ste koppel dat in eerste instantie een vrouw erbij zoekt.
Er is irl wel een vrouw met interesse, vind haar mooi en leuk maar voel het toch niet helemaal, beetje te intens en ze hint voornamelijk op een bdsm setting en daar ben ik niet zo van voor zo'n eerste keer. Sluit het niet perse uit maar heb haar ook nog geen onzedelijk voorstel gedaan, zou ik allang gedaan hebben als ik het wel echt zag zitten.
Maar goed, wie weet waar we nog tegenaan lopen!
Staat hier ook nog ooit op de planning. Hebben paar weken terug een feeld profiel aangemaakt maar nog niet heel actief wat mee gedaan. En vind apps wat dat betreft een beetje meh. Sowieso zijn we het 1000ste koppel dat in eerste instantie een vrouw erbij zoekt.
Er is irl wel een vrouw met interesse, vind haar mooi en leuk maar voel het toch niet helemaal, beetje te intens en ze hint voornamelijk op een bdsm setting en daar ben ik niet zo van voor zo'n eerste keer. Sluit het niet perse uit maar heb haar ook nog geen onzedelijk voorstel gedaan, zou ik allang gedaan hebben als ik het wel echt zag zitten.
Maar goed, wie weet waar we nog tegenaan lopen!
vrijdag 29 augustus 2025 om 09:07
Idd je bent dan een van de vele koppels waar een vrouw uit kan kiezen. En volgens mij zijn vrouwen behoorlijk kritisch over met welk stel ze in zee willen. Ik haakte echt al gelijk af als er alleen maar stond: "wij zoeken een vrouw voor een spannende avond". Maar goed, ik ben dan ook iemand die iets meer inhoud en verbinding zocht.
vrijdag 29 augustus 2025 om 10:17
Ja, snap ik hoor. Dus verwacht daar verder ook niet zoveel van. We zien wel waar we tegenaan lopen in het echte leven!Choco-fan schreef: ↑29-08-2025 09:07Idd je bent dan een van de vele koppels waar een vrouw uit kan kiezen. En volgens mij zijn vrouwen behoorlijk kritisch over met welk stel ze in zee willen. Ik haakte echt al gelijk af als er alleen maar stond: "wij zoeken een vrouw voor een spannende avond". Maar goed, ik ben dan ook iemand die iets meer inhoud en verbinding zocht.
vrijdag 29 augustus 2025 om 12:32
Hier een drukke week gehad.
Dinsdag is de vrouw van dat stel teruggekomen
Donderdag mijn favoriete date-man
geen idee of we nog een keer gaan afspreken maar de vorige twee keren had ik daar ook twijfels over dus dat hoort er een beetje bij (het is de enige waarvan ik zelf heel graag nog een keer wil afspreken elke keer)
Dinsdag is de vrouw van dat stel teruggekomen
Donderdag mijn favoriete date-man
vrijdag 29 augustus 2025 om 15:49
Heel wat uitgespookt hier afgelopen maanden
eind Juni: Clubavondje zonder date, we zijn met 3 koppels en een vrouw alleen in het zwembad beland (softswap). En zijn geëindigd met een trio met die vrouw alleen. Andere koppel proberen we ooit weer een date mee te krijgen.
Juli: Clubavondje zonder date, met zn tweeën gebleven , niks gebeurt.
Augustus: Clubavondje met een nieuw koppel welk we sinds mei kennen, en swappen. Eerste club ervaring voor ze. Helaas was het niks voor ze, ze voelden zich nogal opgelaten en ze vonden het té indrukwekkend. Dus niks gebeurt die avond.
monsieurf wijzigde dit bericht op 29-08-2025 17:28
3.00% gewijzigd
vrijdag 29 augustus 2025 om 15:52
3 jaar geleden zijn we ook begonnen met de zoektocht naar een vrouw alleen voor een trio. Na half jaar zoektocht maar gestaakt, en overgegaan op swingen met koppels.Choco-fan schreef: ↑29-08-2025 09:07Idd je bent dan een van de vele koppels waar een vrouw uit kan kiezen. En volgens mij zijn vrouwen behoorlijk kritisch over met welk stel ze in zee willen. Ik haakte echt al gelijk af als er alleen maar stond: "wij zoeken een vrouw voor een spannende avond". Maar goed, ik ben dan ook iemand die iets meer inhoud en verbinding zocht.
Afgelopen jaar trio's gehad met 4 vrouwen, 2 uit de club, 1 van een koppel en 1 online.
Naar mijn idee maak je veel meer kans im de club, als je bekend bent, en het je "doel" niet is.
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:03
Mijn vriend swingen en clubs niet zitten. Lijkt mij wel leuk maar zit er dus niet in. Met ex heel regelmatig trio's gehad, een paar dates die hij eerder via tinder had maar ook regelmatig in het 'echt' ontmoet dus denk dat het wel komt op z'n tijd.
Denk drie via tinder, die in eerste instantie dus matches van alleen ex waren, en drie in het wild ontmoet.
Denk drie via tinder, die in eerste instantie dus matches van alleen ex waren, en drie in het wild ontmoet.
vrijdag 29 augustus 2025 om 17:27
Leg me eens uit, hoe omtmoet je een unicorn in het wild?Koettie schreef: ↑29-08-2025 16:03Mijn vriend swingen en clubs niet zitten. Lijkt mij wel leuk maar zit er dus niet in. Met ex heel regelmatig trio's gehad, een paar dates die hij eerder via tinder had maar ook regelmatig in het 'echt' ontmoet dus denk dat het wel komt op z'n tijd.
vrijdag 29 augustus 2025 om 18:40
Flirten in de kroeg, via via. Stonden bekend als een leuke open stel. En m'n ex was een knapperd, dat helpt ook!
Nog even nagedacht, vier in 'het wild'. Drie waren vrienden of vage kennis van ons, eentje vriendin van een collega van ex. En 3 via tinder/okcupid (via ex), waarvan een man. Maar die was eigenlijk vooral geïnteresseerd in ex, wel nieuwsgierig naar een vrouw. Was een gezellige avond maar echt seks is het nirt geworden want hij zei 'je bent te zacht darling, ben blijkbaar echt van de mannen'.
zondag 31 augustus 2025 om 08:53
Echt grappig en leuk dat dat dus echt kanKoettie schreef: ↑29-08-2025 18:40Flirten in de kroeg, via via. Stonden bekend als een leuke open stel. En m'n ex was een knapperd, dat helpt ook!
Nog even nagedacht, vier in 'het wild'. Drie waren vrienden of vage kennis van ons, eentje vriendin van een collega van ex. En 3 via tinder/okcupid (via ex), waarvan een man. Maar die was eigenlijk vooral geïnteresseerd in ex, wel nieuwsgierig naar een vrouw. Was een gezellige avond maar echt seks is het nirt geworden want hij zei 'je bent te zacht darling, ben blijkbaar echt van de mannen'.Hele leuke avond gehad alsnog.
Wij komen zelden in de kroeg, en als we er komen is er geen ruimte om te gaan verkennen/flirten met anderen
In de kennissen kring kennen we wel swingende vrouwen,maar dat is juist een no-go omdat we ze kennen
Verder werken we voor onszelf dus collega s hebben we ook niet echt
Echt knap zijn we ook niet
Kortom, wij, gaan ze in het wild niet tegenkomen
dinsdag 30 september 2025 om 08:46
Het begon bij mij weer een beetje te kriebelen om weer eens te gaan daten met een vrouw. Met in de verte misschien weer een keertje een vmv-trio.
Mijn voorkeur gaat dan wel uit naar eerst een paar 1 op 1 dates en natuurlijk moet er ook sprake zijn van een klik met de mannelijke wederhelft(en).
Maar ik ben er alweer van genezen.
Had een profiel aangemaakt op Feeld. Aangegeven op zoek te zijn naar een date met een vrouw. Krijg ik natuurlijk weer vooral likes van koppels. Daar kan ik dus niks mee.
Ik had dit keer vrij vage foto's geplaatst; wilde een beetje de kat uit de boom kijken.
Ik zag een paar profielen waar ik wel enthousiast van werd, dus wel een paar likes verstuurd. Drie keer een match. Wat best redelijk is want de keuze is gering.
Maar wat krijg ik te lezen nadat ik foto's stuurde van mezelf: "Leuke vrouw, maar je bent niet mijn type. Succes!"
Oh....ja dat kan natuurlijk. Ik zie ook zat profielen voorbij komen waarvan ik denk nee: nee niet mijn type.
Maar om dat dan te horen dat vind ik toch een beetje een teleurstelling. Want na 4 dagen op Feeld droogt het aantal likes op en blijft het bij eindeloos scrollen langs profielen zónder foto's of vrouwen die niet je type zijn.
Dus weg met mijn account.
Mijn voorkeur gaat dan wel uit naar eerst een paar 1 op 1 dates en natuurlijk moet er ook sprake zijn van een klik met de mannelijke wederhelft(en).
Maar ik ben er alweer van genezen.
Had een profiel aangemaakt op Feeld. Aangegeven op zoek te zijn naar een date met een vrouw. Krijg ik natuurlijk weer vooral likes van koppels. Daar kan ik dus niks mee.
Ik had dit keer vrij vage foto's geplaatst; wilde een beetje de kat uit de boom kijken.
Ik zag een paar profielen waar ik wel enthousiast van werd, dus wel een paar likes verstuurd. Drie keer een match. Wat best redelijk is want de keuze is gering.
Maar wat krijg ik te lezen nadat ik foto's stuurde van mezelf: "Leuke vrouw, maar je bent niet mijn type. Succes!"
Oh....ja dat kan natuurlijk. Ik zie ook zat profielen voorbij komen waarvan ik denk nee: nee niet mijn type.
Maar om dat dan te horen dat vind ik toch een beetje een teleurstelling. Want na 4 dagen op Feeld droogt het aantal likes op en blijft het bij eindeloos scrollen langs profielen zónder foto's of vrouwen die niet je type zijn.
Dus weg met mijn account.
dinsdag 30 september 2025 om 13:01
Wat jammer Choco-fan.
Hier is het momenteel een droge woestijn, na een positieve soa test EN positieve hpv-test dat mentaal nogal wat met me doet.
De SOA is inmiddels behandeld dus dat zou me niet meer moeten tegenhouden maar ik ben gewoon erg geschrokken en vraag me af wat is het me waard om hiermee door te gaan? Hoe zorg ik voor meer supertop ervaringen en minder meh, het was wel ok ervaringen?
Ergens kriebelt het wel ook weer een beetje maar tegelijkertijd ook weer niet. Opeens vind ik het zo'n gedoe om tijd te regelen (alles moet onder schooltijd, man moet er vrij voor regelen etc)
Ondertussen wel een leuke knuffel-en-zoen-FWB-weet-ik-veel-ik-geef-er-maar-een-naampje-aan, maar we zijn allebei geloof ik een beetje verlegen om de eerste stap te zetten naar meer dan knuffelen en ik vind het eigenlijk ook wel heel erg lekker dat het rustig aan gaat en dat er niet zo'n druk op staat. Ik besef me hierdoor eigenlijk dat ik vaak met dates via SDC best wel prestatiedruk voel, dat ik mezelf op een bepaalde manier 'moet' presenteren wat misschien helemaal niet altijd zo bij me past.
Nou, wat een verhaal weer
Binnenkort hopelijk weer eens een smeuïg verhaal
Hier is het momenteel een droge woestijn, na een positieve soa test EN positieve hpv-test dat mentaal nogal wat met me doet.
Ergens kriebelt het wel ook weer een beetje maar tegelijkertijd ook weer niet. Opeens vind ik het zo'n gedoe om tijd te regelen (alles moet onder schooltijd, man moet er vrij voor regelen etc)
Ondertussen wel een leuke knuffel-en-zoen-FWB-weet-ik-veel-ik-geef-er-maar-een-naampje-aan, maar we zijn allebei geloof ik een beetje verlegen om de eerste stap te zetten naar meer dan knuffelen en ik vind het eigenlijk ook wel heel erg lekker dat het rustig aan gaat en dat er niet zo'n druk op staat. Ik besef me hierdoor eigenlijk dat ik vaak met dates via SDC best wel prestatiedruk voel, dat ik mezelf op een bepaalde manier 'moet' presenteren wat misschien helemaal niet altijd zo bij me past.
Nou, wat een verhaal weer
vrijdag 3 oktober 2025 om 16:59
Ik en mijn man hebben sinds afgelopen april wat meer spanning in ons sexleven geblazen door een aantal keer naar een parenclub te gaan en hebben daarnaast 2x een erg leuk mvm trio gehad.. Komt zo'n beetje op 1x per maand dat we zoiets gedaan hebben..ik vind het een fijne frequentie (zou zelfs nog wel iets vaker willen) en vroeg me af hoe vaak jullie 'iets spannends' doen? En of je het bewust niet te vaak doet bv..?
En daarnaast, ons trio was 2x met dezelfde man, en mijn man twijfelt of hij het nog een keer met dezelfde wil. Hij is bang dat het te vertrouwd wordt (hij weet dat ik niets met die man wil, maar die man vindt mij wel erg leuk, hoewel ik daar echt niets mee zal doen).. Heeft iemand ervaring met voor langere tijd dezelfde 3e persoon erbij?
En daarnaast, ons trio was 2x met dezelfde man, en mijn man twijfelt of hij het nog een keer met dezelfde wil. Hij is bang dat het te vertrouwd wordt (hij weet dat ik niets met die man wil, maar die man vindt mij wel erg leuk, hoewel ik daar echt niets mee zal doen).. Heeft iemand ervaring met voor langere tijd dezelfde 3e persoon erbij?
vrijdag 3 oktober 2025 om 18:57
Daar heb je zeker gelijk in Frouwke, dat vinden we beiden ook belangrijk. Soms komt er alleen toch (begrijpelijk) een stukje onzekerheid en jaloezie omhoog bij mijn man..we kunnen daar wel goed over praten gelukkig dus wie weet over een tijdje..
... De spanning van een 'nieuwe' man heeft wat mij betreft ook wel wat, maar dat kan natuurlijk ook tegenvallen
vrijdag 3 oktober 2025 om 21:37
Heb met ex meerdere keren voor iets langere periode een vaste trio partner gehad. Eentje voor een maand of zes, daarna kreeg ze een relatie. Ander bijna en jaar en de laatste (en leukste) was een expat die onregelmatig in Nederland was. Vond een vaste ook wel fijn. Nummer twee kwam elke woensdag na werk, leuke tijden.
zondag 5 oktober 2025 om 13:49
Ik denk dat de meeste stellen, zelfs mensen die veel ervaring hebben met swingen of ethische non-monogamie, toch het liefste hun eigen relatie willen behouden en willen beschermen. Dat is ook heel begrijpelijk. Gevoelens zijn eng en zo'n derde persoon kan de boel onstabiel maken. Je wil ook gewoon dat het leuk blijft en als je niet openstaat voor meer dan seks dan zou ik niet altijd maar met dezelfde persoon afspreken en het ook niet gaan uitbreiden met gezelligheid of leuke dingen doen samen. Dan wordt het inderdaad te vertrouwd en/of er kan jaloezie en onzekerheid ontstaan.
zondag 5 oktober 2025 om 14:23
Ligt aan de relatie denk ik. Met derde trio mevrouw hadden we echt een hele leuke band en het was (nog) niet echt een relatie maar voelde wel als daten met zn drieën. Soms kwam ze eten als ik er niet was of ging ik met haar naar de kroeg, vond ex niets aan. Was een hele leuke tijd.
Inmiddels is ze getrouwd, woont in Duitsland en heeft ze een baby. We hebben nog regelmatig contact via de app.
Inmiddels is ze getrouwd, woont in Duitsland en heeft ze een baby. We hebben nog regelmatig contact via de app.
zondag 5 oktober 2025 om 14:51
Dat is wel fijn Koettie!
Ik denk ook dat zoiets kan en dat het zeker afhankelijk is van de personen zelf.
Ik had zelf een vrouwelijke fwb en mijn man vond haar ook erg leuk. Het klikte goed tussen ons drieen, ook een paar keer tussen de lakens. Een echte driehoek zag ik niet zitten, ik wilde niet dat er iemand gekwetst zou raken, maar er waren vanuit mijn kant ook geen verliefde gevoelens.
Op een gegeven moment kwam er een nieuwe man in haar leven en die zag deze "vriendschap" niet zo zitten. Wat ik ook wel begreep, het was voor hem helemaal nieuw. Zij was ook enorm verliefd en ze wilden zich dan ook echt focussen op elkaar.
Maar we hebben af en toe nog wel eens contact over de app, ook mijn man appt wel eens met haar.
Ik denk ook dat zoiets kan en dat het zeker afhankelijk is van de personen zelf.
Ik had zelf een vrouwelijke fwb en mijn man vond haar ook erg leuk. Het klikte goed tussen ons drieen, ook een paar keer tussen de lakens. Een echte driehoek zag ik niet zitten, ik wilde niet dat er iemand gekwetst zou raken, maar er waren vanuit mijn kant ook geen verliefde gevoelens.
Op een gegeven moment kwam er een nieuwe man in haar leven en die zag deze "vriendschap" niet zo zitten. Wat ik ook wel begreep, het was voor hem helemaal nieuw. Zij was ook enorm verliefd en ze wilden zich dan ook echt focussen op elkaar.
Maar we hebben af en toe nog wel eens contact over de app, ook mijn man appt wel eens met haar.
zondag 5 oktober 2025 om 15:23
Ik denk dat hoe jij het benoemt Choco-fan wel op ons van toepassing is, we willen niet dat het meer dan seks wordt en dan voelt het (voor mijn man iig) wel beter om niet te vaak met dezelfde man af te spreken. Voorlopig gaan we dat dus ook niet doen..gelukkig zijn er nog andere dingen als de parenclub waar we beiden erg van genieten en wie weet wie er nog op ons pad komt
..
Het voelt wel echt als een proces waar je beiden in zit en waar je moet uitvinden wat past bij jezelf en elkaar.. Ik wil zelf (in ieder geval op dit moment) niet dat hij iets met een andere vrouw doet en vind dat zelf weleens lastig. Mijn man gelukkig niet, is voor hem ook echt geen must maar ik voel me wel een beetje kortzichtig dat ik het veel lastiger vind dan hij..
Het voelt wel echt als een proces waar je beiden in zit en waar je moet uitvinden wat past bij jezelf en elkaar.. Ik wil zelf (in ieder geval op dit moment) niet dat hij iets met een andere vrouw doet en vind dat zelf weleens lastig. Mijn man gelukkig niet, is voor hem ook echt geen must maar ik voel me wel een beetje kortzichtig dat ik het veel lastiger vind dan hij..
zondag 5 oktober 2025 om 20:32
Ik vind dat niet kortzichtig hoor. Iedereen heeft een andere grens en ik vind het hele als jij het mag mag ik het ook principe absoluut niet opgaan in die situatie. Heb hiervoor jaren een open relatie gehad, laatste jaar poly en nu nog samen met mn 'nieuwe' vriend. En die ziet het niet zitten als ik wat met een ander doe. Andersom heb ik er geen probleem mee als hij het wel doet. Heeft ie één keer gedaan en hij voelde zich er helemaal niet fijn bij, meteen vet schuldgevoel. Het is niet voor iedereen hahaFemme45 schreef: ↑05-10-2025 15:23Ik denk dat hoe jij het benoemt Choco-fan wel op ons van toepassing is, we willen niet dat het meer dan seks wordt en dan voelt het (voor mijn man iig) wel beter om niet te vaak met dezelfde man af te spreken. Voorlopig gaan we dat dus ook niet doen..gelukkig zijn er nog andere dingen als de parenclub waar we beiden erg van genieten en wie weet wie er nog op ons pad komt..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in