Held op sokken

13-10-2025 17:12 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al, ik ben een held op sokken. Het zit zo... ik ben inmiddels bijna 20 jaar vrijgezel en in die tijd wel eens wat gedatet, maar ook dat is al weer lang geleden. Ik vond het ook allemaal gedoe, in al die tijd heeft namelijk ook niemand mijn hart sneller doen kloppen. Tot nu. Mijn buurman. Gelukkig een stukje verderop en 2 etages hoger. Maar iedere keer als ik hem tegenkom, kom ik niet verder dan 'hoi'. En nu zoek ik advies. Hoe pak ik dit aan? Kaartje in de bus? Ik vind mezelf kansloos!!

Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik word helemaal blij van iedereen!!! :bonk:
MockTurtle schreef:
14-10-2025 15:02
Ik word helemaal blij van iedereen!!! :bonk:

En wij van jou! :)
MockTurtle schreef:
14-10-2025 10:46
Ik denk dat ik inmiddels wel op het punt ben dat ik al teveel heb nagedacht. Maar soms ineens gebeurt het dan. Zo gaat het vaak bij mij. Maar dat ik er wat mee moet, dat staat als een paal boven water. Ik was echt helemaal vergeten hoe het is om je zo te voelen zeg!
Herken ik wel, ook lang gehad en die neiging heb ik soms nog wel eens hoor..

Ongeacht hoe dit af gaat lopen is het toch ook hartstikke leuk dat je je zo voelt/ iemand leuk vindt?! :flirting: (Ben zelf sinds een week of 5 totaal onverwacht stapelverliefd geworden en das voor de verandering ook nog hartstikke wederzijds.. :love:)

Wombat :rofl: Is ook een optie, je fiets mollen en dan naar de buurman met 2 vragen; of hij je fiets wil maken en of ie toevallig ook zin heeft om koffie te drinken. Of ga suiker lenen.. of gooi post van jezelf stiekem in zn brievenbus en bel later aan of er misschien post van jou bij hem ligt omdat de postbode in de war was en knoop zo een gesprekje aan, maar doe iets want ik wil ook wel weer viva forum love story nu ik net weer terug ben hier :proud:

Btw ik word ook blij van je.. (Maar goed ik heb zelf een snel groeiende vlindertuin en ik word nu overal blij van :proud:)
missholmes wijzigde dit bericht op 14-10-2025 21:12
30.27% gewijzigd
Zeker actie ondernemen hoor! Ik werd drie maanden geleden ook kneiterverliefd onverwacht en moest er ook wat mee. Heb ik gedaan en we zijn nu dik drie maanden verder en nog steeds heel gekn op elkaar. Maar ik weet nog heel erg goed hoe eng het was!
MissHolmes schreef:
14-10-2025 21:03
Herken ik wel, ook lang gehad en die neiging heb ik soms nog wel eens hoor..

Ongeacht hoe dit af gaat lopen is het toch ook hartstikke leuk dat je je zo voelt/ iemand leuk vindt?! :flirting: (Ben zelf sinds een week of 5 totaal onverwacht stapelverliefd geworden en das voor de verandering ook nog hartstikke wederzijds.. :love:)

Wombat :rofl: Is ook een optie, je fiets mollen en dan naar de buurman met 2 vragen; of hij je fiets wil maken en of ie toevallig ook zin heeft om koffie te drinken. Of ga suiker lenen.. of gooi post van jezelf stiekem in zn brievenbus en bel later aan of er misschien post van jou bij hem ligt omdat de postbode in de war was en knoop zo een gesprekje aan, maar doe iets want ik wil ook wel weer viva forum love story nu ik net weer terug ben hier :proud:

Btw ik word ook blij van je.. (Maar goed ik heb zelf een snel groeiende vlindertuin en ik word nu overal blij van :proud:)
Maar hoe fijn! Gefeliciteerd!
Happening schreef:
14-10-2025 21:12
Zeker actie ondernemen hoor! Ik werd drie maanden geleden ook kneiterverliefd onverwacht en moest er ook wat mee. Heb ik gedaan en we zijn nu dik drie maanden verder en nog steeds heel gekn op elkaar. Maar ik weet nog heel erg goed hoe eng het was!
Nog een happy ending! Hoe heb jij het aangepakt?
MockTurtle schreef:
14-10-2025 13:01
Ik denk dat het er een beetje aan ligt op welk moment ik hem tegenkom. Als hij bezig is met zijn fiets, kan ik daarop inhaken. Kom ik m gewoon tegen, zal ik er ern andere draai aan moeten geven.

Waar is die goede oude tijd gebleven dat dit me toch allemaal niet boeide en gewoon deed?
Bel aan met een collectebus .

Vraag of die weleens fietst voor een goed doel. Zeg dat je dat van plan bent ( leuk als je het ook nog meent en gaat doen ) en attendeer hem op:
https://deroselinde.nl/stap-en-trap/
Vraag je hem mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
14-10-2025 21:34
Bel aan met een collectebus .

Vraag of die weleens fietst voor een goed doel. Zeg dat je dat van plan bent ( leuk als je het ook nog meent en gaat doen ) en attendeer hem op:
https://deroselinde.nl/stap-en-trap/
Vraag je hem mee.
Top idee bgb ♥️
Pieremachochel
Leuk idee van BGB!

En wat aanspreken betreft: jezelf gewoon proberen in te beelden dat je iets vraagt aan een buurvrouw of aan iedere andere buurman, zodat het zo 'normaal' mogelijk klinkt.
Of stel je niet ten doel hem mee te vragen, maar hanteer als doel dat je na .... jaren toch maar weer eens het lef hebt getoond om een leuke man aan te spreken.
Hoe zijn reactie dan ook is: zelfs bij een afwijzing heb jij toch je doel gehaald dus succes verzekerd.
MockTurtle schreef:
14-10-2025 21:21
Maar hoe fijn! Gefeliciteerd!
Dank! En dat gun ik jou ook!!! Moet je alleen wel even iets voor doen en das ff spannend maar dat ga je overleven dus hup met de geit :rolling:
Update: ik heb gisteravond toch eigenwijs een kaartje door de bus gedaan. Vooral omdat ik niet wist wanneer ik hem weer zou treffen. Dus heb het lot maar even een handje geholpen. Een kaartje met dat het me leuk leek om een keer samen te wandelen of fietsen. En ik kreeg vanmorgen al reactie. Dat hij mij ook al een tijdje wilde aanschieten, maar dat het er niet van kwam. En we gaan vanavond wandelen, als het droog is.
:yes:

:cheer:

:high5:

:applause:

:cheer2:
Wat leuk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat leuk! En stoer!
Veel plezier vanavond.
Super leuk! Goed gedaan. :cheer:
Gewoon _melon met login problemen
Super!
MockTurtle schreef:
15-10-2025 12:04
Update: ik heb gisteravond toch eigenwijs een kaartje door de bus gedaan. Vooral omdat ik niet wist wanneer ik hem weer zou treffen. Dus heb het lot maar even een handje geholpen. Een kaartje met dat het me leuk leek om een keer samen te wandelen of fietsen. En ik kreeg vanmorgen al reactie. Dat hij mij ook al een tijdje wilde aanschieten, maar dat het er niet van kwam. En we gaan vanavond wandelen, als het droog is.

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
MockTurtle schreef:
whaaaaaaaaaaaaaaa Held!
MockTurtle schreef:
En ik kreeg vanmorgen al reactie. Dat hij mij ook al een tijdje wilde aanschieten, maar dat het er niet van kwam. En we gaan vanavond wandelen, als het droog is.
Buurman zat waarschijnlijk net zoals jij te bedenken hoe hij dit aan moest pakken.
Ik vind je wel een Betty Badass hoor! Gewoon een kaartje in de bus doen, vind ik echt heel stoer. Ik word er helemaal vrolijk van!
Catan schreef:
15-10-2025 12:33
Buurman zat waarschijnlijk net zoals jij te bedenken hoe hij dit aan moest pakken.
Waarschijnlijk zonder digitaal forumsupport!!

Jaaaaaaaahhh wat goed!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: Ben trots op je girl!!!
Aaah, schot in de roos dus!

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Wat leuk! :flirting:
:heart:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
🤩
Pieremachochel
MissHolmes schreef:
15-10-2025 12:59
Waarschijnlijk zonder digitaal forumsupport!!

Jaaaaaaaahhh wat goed!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: Ben trots op je girl!!!
Haha, ja! Met jullie support heb ik net dat extra zetje gekregen! En dan nu nog even droog blijven!

Iedereen echt super bedankt voor de steun en alle leuke tips!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven