Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Vuurvlinder | 30 | 1e | 26 okt | 5e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 8 nov | 3e | |
Sterren | 33 | 1e | 19 okt | 8e | - |
Toetie | 28 | 1e | 11 nov | 6e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | NTB | 4e | Lang spiraal gehad, korte 3e cyclus |
Snugbun | 31 | 1e | 1 nov | 2e | - |
Kaasplankje | 32 | 2e | 20 okt | 1e | Eerdere miskraam ![]() |
Marlijnemus | 31 | 1e | 17 okt | 3e | Medisch |
Framboosje123 | 44 | 3e | 9 nov | 7e | Miskraam in sept, "24 D&C ![]() ![]() |

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e echo 5-9 |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 5 sept 1e echo |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | Januari miskraam gehad ![]() |
Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | - |
Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | - |
Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | Miskraam in juni ![]() |
Nolanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 27 oktober eerste echo |
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 16-10-2025 20:11
62.78% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
woensdag 15 oktober 2025 om 15:40
Heftige verhalen Framboosje en Verbouwvrouw. Ik kan me voorstellen dat dit jullie traject nog emotioneler maakt.
Balen voor jou Sterren, maar ook herkenbaar. Even lief zijn voor jezelf en blijven duimen op een betere maand!
Nolan wat leuk dat je het nu kunt gaan vertellen!! Duurde dat voor je gevoel ook zo lang? Dat herinner ik me nog van onze eerste. En die symptomen zijn toch ergens ook een fijne bevestiging? Al hoop ik voor je dat de misselijkheid niet erger gaat worden.
Hoe zou het met Toetie zijn? Ik duim voor je dat de menstruatie is uitgebleven, net als voor de rest! Wel leuk dat we elkaar allemaal redelijk op de voet volgen met de NOD!
Balen voor jou Sterren, maar ook herkenbaar. Even lief zijn voor jezelf en blijven duimen op een betere maand!
Nolan wat leuk dat je het nu kunt gaan vertellen!! Duurde dat voor je gevoel ook zo lang? Dat herinner ik me nog van onze eerste. En die symptomen zijn toch ergens ook een fijne bevestiging? Al hoop ik voor je dat de misselijkheid niet erger gaat worden.
Hoe zou het met Toetie zijn? Ik duim voor je dat de menstruatie is uitgebleven, net als voor de rest! Wel leuk dat we elkaar allemaal redelijk op de voet volgen met de NOD!
donderdag 16 oktober 2025 om 05:09
@framboosje: balen van de menstruatie, maar het hoeft nog niet te laat te zijn! Ik had dat gevoel bij jouw verhaal ook dus ik dacht ik deel mijn ervaring ook. Ik lig ondertussen alweer een half uurtje wakker. Straks om 8.00uur hebben we de vitaliteitsecho. Zo spannend! De laatste echo die ik had was in de kliniek en dat was toen een ‘mooi kloppend hartje’ aldus de arts. Ik hoop dat de VK vandaag hetzelde beeld kan laten zien!
Ik ben enorm verkouden en aan het hoesten. Gisteravond had ik ineens oud bloed met afvegen dus gelijk paniek. Gelukkig bleef het bij 1x maar de stress zat er even goed in!
@sterren: balen, wees lief voor jezelf!!
@nolanollie: heel leuk om het te gaan vertellen! Wij hebben als voordeel dat iedereen verbouwingsfoto’s wil zien dus we stoppen daar hoop ik een echofoto tussen.
Ik ben enorm verkouden en aan het hoesten. Gisteravond had ik ineens oud bloed met afvegen dus gelijk paniek. Gelukkig bleef het bij 1x maar de stress zat er even goed in!
@sterren: balen, wees lief voor jezelf!!
@nolanollie: heel leuk om het te gaan vertellen! Wij hebben als voordeel dat iedereen verbouwingsfoto’s wil zien dus we stoppen daar hoop ik een echofoto tussen.
donderdag 16 oktober 2025 om 12:12
Pfff ik heb echt een mental break down. De miskraam hakt er echt ineens in. Ik heb info opgezocht op internet over zwanger worden op je 44e en daar word ik echt depressief van. De kansen zijn heel klein en kans op miskramen heel groot. Ik ben er heel erg van geschrokken en bang van geworden. Het komt hard binnen. Voorheen dacht ik dat lukt mij wel, zwanger worden. Ik ben een jaar geleden ook zwanger geworden spontaan dus ben gewoon vruchtbaar. Ik voel me ook helemaal niet oud, voel me nog gewoon een dertiger. Natuurlijk weet je dat je kansen afnemen maar ik ging er vanuit dat ik wel de uitzondering zou zijn en snel weer zwanger zou zijn (Katja Schuurman was ook zwanger op haar 44e, dus die had ik als voorbeeld). Maar heb gister nogmaals terug gerekend en besefte me dat ik er maar liefst 5 rondes over deed zwanger te worden en dat eindigde in een miskraam. En de klok tikt door. Op mijn 45e zal het echt onmogelijk worden. Ik ben best in paniek nu en ervan overtuigd dat de abortus geen miskraam was geworden. Het doet zoveel pijn. Ik zat huilend in de auto naar het werk. Ik heb ook zo’n spijt dat ik er niet eerder voor ben gegaan. Waarom zolang twijfelen, waarom niet al eind dertig voor een derde gegaan, en ik had direct na de abortus weer actie moeten ondernemen en ervoor gaan want toen had ik al spijt. Pffff ik weet me echt even geen raad meer. En voel me ook door niet iedereen begrepen. Ik was zondag naar de sauna met 2 vriendinnen en ipv me te steunen mbt de miskraam was eigenlijk hun voornaamste vraag waarom mijn man nu ineens wel voor een derde wil gaan (hij was degene die eerst écht geen derde wilde). Ik sloeg dicht en voelde me in de verdediging gedrukt, alsof ik me moest verantwoorden ofzo. Ze vroegen ook of ik hem soms had overgehaald. Gelukkig zijn er andere vriendinnen die me beter steunen hoor.
Sorry hoor voor mijn klaag verhaal, misschien moet ik hier niet mee schrijven en zitten jullie hier niet op te wachten, in een vrolijk zwangerschapstopic. Omdat ik veel ouder ben dan jullie en daarom per definitie het al lastig zal worden.
Sorry hoor voor mijn klaag verhaal, misschien moet ik hier niet mee schrijven en zitten jullie hier niet op te wachten, in een vrolijk zwangerschapstopic. Omdat ik veel ouder ben dan jullie en daarom per definitie het al lastig zal worden.
donderdag 16 oktober 2025 om 12:17
@nolanollie: leuk om te fantaseren om het straks iedereen te vertellen. Dan wordt het gelijk heel echt! Balen van de kwaaltjes, maar dan weet je wel dat echt zwanger bent en dat is ook wel weer fijn.
@verbouwvrouw: hoe ver ben je nu? En hoe is de echo gegaan?
@sterren: hoe is het nu met je? Ik voel met je mee.
@kaasplankje: hoe voel jij je, nu de NOD dichterbij komt?
@verbouwvrouw: hoe ver ben je nu? En hoe is de echo gegaan?
@sterren: hoe is het nu met je? Ik voel met je mee.
@kaasplankje: hoe voel jij je, nu de NOD dichterbij komt?
donderdag 16 oktober 2025 om 12:25
Framboosje, ook dit soort gevoelens mogen er zijn! Iedereen heeft een andere ervaring en zijn eigen pad - voel je absoluut niet bezwaard hier te spuien.
Het lijkt me erg heftig emotioneel, ik vind alleen een miskraam al lastig zat momenteel mbt rustig blijven tijdens deze zwangerschap, en als daar dan de rest van jouw emoties bijkomen is het helemaal niet gek dat je soms even niet weet waar het te zoeken. Vervelend ook dat je vriendinnen dan zo reageren, heb je verder wel kunnen ontspannen in de sauna? Heb je nog hulp gehad voor het verwerken van de abortus en de spijt daarover?
Het lijkt me erg heftig emotioneel, ik vind alleen een miskraam al lastig zat momenteel mbt rustig blijven tijdens deze zwangerschap, en als daar dan de rest van jouw emoties bijkomen is het helemaal niet gek dat je soms even niet weet waar het te zoeken. Vervelend ook dat je vriendinnen dan zo reageren, heb je verder wel kunnen ontspannen in de sauna? Heb je nog hulp gehad voor het verwerken van de abortus en de spijt daarover?
donderdag 16 oktober 2025 om 12:28
Sterren, logisch dat je er even doorheen zit en wees lief voor jezelf!
Verbouwvrouw, ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad.
Hier zijn de kwaaltjes heel wisselend. Wel constant heel moe. Vandaag voor de lunch een Mac Donalds in gedoken, ik wilde per se die friet! Maar de cola zero smaakt me voor geen meter. De rest van de week wel iets rustiger in m’n hoofd en minder “vorige keer ging het op deze termijn mis aaaah”. Nog twee weken duimen…
Verbouwvrouw, ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad.
Hier zijn de kwaaltjes heel wisselend. Wel constant heel moe. Vandaag voor de lunch een Mac Donalds in gedoken, ik wilde per se die friet! Maar de cola zero smaakt me voor geen meter. De rest van de week wel iets rustiger in m’n hoofd en minder “vorige keer ging het op deze termijn mis aaaah”. Nog twee weken duimen…
donderdag 16 oktober 2025 om 13:32
donderdag 16 oktober 2025 om 13:35
donderdag 16 oktober 2025 om 13:43
Heel herkenbaar, ik was in mijn vorige groepje een van de laatsten en vond dat ook best lastig. Doe wat voor jou goed voeltToetie schreef: ↑16-10-2025 13:35Verder schrijf en lees ik wat minder mee, ik merk dat ik juist meer stress krijg dat ik juist van ‘ons’ groepje als een van de laatste overblijf (niet snel zwanger ben). Hopelijk denk ik er over een paar weken weer anders over, maar ik was echt even aan het spiralen afgelopen maand.

donderdag 16 oktober 2025 om 16:02
donderdag 16 oktober 2025 om 17:34
Heftig dat niet al je vriendinnen je steunen, gelukkig zijn er wel een paar die wel zien wat je nodig hebt in deze tijd Framboosje!
Stom hè Toetie... moet zeggen dat ik dat ook steeds lastiger vindt. Heel veel al in de 1e of 2e ronde zwanger en wij al 2-3x zo lang bezig en nog geen resultaat. Heel begrijpelijk dat je wat afstand neemt, doe wat daarin goed voelt voor jezelf. Ik duin voor je dat deze ronde wel een positief resultaat mag geven
Spannend Dropmaan deze 2 weken nog! Kan me voorstellen dat je wat geruster bent als de echo helemaal goed is. Heb je genoeg afleiding de aankomende 2 weken?
Stom hè Toetie... moet zeggen dat ik dat ook steeds lastiger vindt. Heel veel al in de 1e of 2e ronde zwanger en wij al 2-3x zo lang bezig en nog geen resultaat. Heel begrijpelijk dat je wat afstand neemt, doe wat daarin goed voelt voor jezelf. Ik duin voor je dat deze ronde wel een positief resultaat mag geven

Spannend Dropmaan deze 2 weken nog! Kan me voorstellen dat je wat geruster bent als de echo helemaal goed is. Heb je genoeg afleiding de aankomende 2 weken?
donderdag 16 oktober 2025 om 18:31
@Framboosje wat ontzettend klote dat je je zo voelt. Het is zo moeilijk om niet heel erg te piekeren over de toekomst. En je vriendinnen maken het er niet veel beter op zeg. Dat vind ik wel lullig van ze. Zou je dat willen en/of aankaarten bij ze?
@Toetie en Vuurvlinder knuffel voor jullie! Lijkt me rot dat anderen inderdaad (veel) eerder zwanger zijn. Ik zou in dat geval ook wat meer wegblijven denk ik. De onzekerheid die je jezelf aanpraat is al erg genoeg.
@Dropmaan Spannend deze weken! Ik vond het al spannend, laat staan als je al eerder een miskraam hebt gehad. Dat van die mcdonalds frietjes herken ik. Daar heb ik ook op momenten echt zin in opeens haha. Maar dan wel echt met die fritessaus erbij. Die hoort bij de craving.
OT: Ik heb eergisteren de eerste echo gehad en alles was helemaal goed. Hartje klopte als een gek en het boontje bewoog al wat. Een hele mooie duidelijke echo. Ze schatte me een paar dagen langer dan ik zelf dacht. Over 1,5 week de termijnecho. Voel me een stuk rustiger sinds ik heb gezien dat het goed (en mijn vriend ook, die sliep er slecht van een paar nachten van te voren). Misselijkheid overdag is behapbaar geworden door het slikken van Suprimal voor het slapengaan.
@Toetie en Vuurvlinder knuffel voor jullie! Lijkt me rot dat anderen inderdaad (veel) eerder zwanger zijn. Ik zou in dat geval ook wat meer wegblijven denk ik. De onzekerheid die je jezelf aanpraat is al erg genoeg.
@Dropmaan Spannend deze weken! Ik vond het al spannend, laat staan als je al eerder een miskraam hebt gehad. Dat van die mcdonalds frietjes herken ik. Daar heb ik ook op momenten echt zin in opeens haha. Maar dan wel echt met die fritessaus erbij. Die hoort bij de craving.
OT: Ik heb eergisteren de eerste echo gehad en alles was helemaal goed. Hartje klopte als een gek en het boontje bewoog al wat. Een hele mooie duidelijke echo. Ze schatte me een paar dagen langer dan ik zelf dacht. Over 1,5 week de termijnecho. Voel me een stuk rustiger sinds ik heb gezien dat het goed (en mijn vriend ook, die sliep er slecht van een paar nachten van te voren). Misselijkheid overdag is behapbaar geworden door het slikken van Suprimal voor het slapengaan.
donderdag 16 oktober 2025 om 18:43
Dit gevoel herken ik. Ik heb geen idee in welke ronde ik nu zit, heb vier volwaardige pogingen gehad maar ik ben nu sinds september meer aan het bloeden dan niet, laat staan dat er sprake is van een poging. Ik was dus eerst na 21 en nu zelfs nog eerder en zonder eisprong deze maand ongesteld geworden. Ik ben blij voor de zwangeren, en snap ook dat je bij prille zwangerschap hier nog post maar ik vind het zelf wel confronterend en minder leuk om zelf nog mee te postenToetie schreef: ↑16-10-2025 13:35Verder schrijf en lees ik wat minder mee, ik merk dat ik juist meer stress krijg dat ik juist van ‘ons’ groepje als een van de laatste overblijf (niet snel zwanger ben). Hopelijk denk ik er over een paar weken weer anders over, maar ik was echt even aan het spiralen afgelopen maand.
lilaloopsie25 wijzigde dit bericht op 16-10-2025 18:50
8.54% gewijzigd
donderdag 16 oktober 2025 om 18:50
Ah Lilaloopsie dit soort maanden zijn echt super rot! En zeker als er dan vooral reacties komen op de zwangeren. Ergens is dat ook “makkelijker” om te reageren, merk ik, zeker nu ik zelf pril zwanger ben voelt het al snel als een dooddoener naar anderen. En dan helpt de “de helft van de schrijfsters is nog niet zwanger” is ook niet echt. In mijn eerste topic was het veel meer verdeeld - elke maand een of twee - terwijl het er hier inderdaad een boel aan het begin zijn.Lilaloopsie25 schreef: ↑16-10-2025 18:43Dit gevoel herken ik. Ik heb geen idee in welke ronde ik nu zit, heb vier volwaardige pogingen gehad maar ik ben nu sinds september meer aan het bloeden dan niet, laat staan dat er sprake is van een poging. Ik was dus eerst na 21 en nu zelfs nog eerder en zonder eisprong deze maand ongesteld geworden. Ik voel me ook een beetje buiten ‘de groep’ vallen omdat er niet echt reactie op mij komt en er vooral veel dames al zwanger zijn. Ik ben blij voor de zwangeren, en snap ook dat je bij prille zwangerschap hier nog post maar ik vind het zelf wel confronterend en minder leuk om zelf nog mee te posten
Ben je al bij de huisarts geweest / heb je overleg gehad rondom het vele bloeden?
donderdag 16 oktober 2025 om 19:53
Ach Framboosje! Laat je niet gek maken via wat je op internet leest en wat mensen zeggen. Mijn tante en nicht zijn ook zwanger geraakt op hun 45ste. Ik heb geen last van spuien hoor, lucht toch ff lekker op. We zitten toch allemaal in hetzelfde daar is dit forum voor
. Wat betreft je vriendinnen wat een nare vragen zeg.. alsof het enkel alleen nieuwsgierigheid is.
Snap wel dat het spannend is Dropmaan! En lekker de macdonalds frietjes hihi. Lekker genieten van je zwangerschap en lekker zulke dingen doen, je hebt groot gelijk. Wanneer was je echo?
Jammer toetie! Maar snap je wel. Heb er ook weleens last van.. je gunt het iedereen maar ook jezelf. Die tabel met rondes maakt het confronterend. wel fijn dat je weer een normale menstruatie had dat geeft rust!
! Lilaloopsie precies wat je zegt. Dit forum is wel veel in de eerste ronde. Ik heb meer dat mijn nieuwsgierig het wint en het leuk vind iedereen te volgen. Maar met elke poging word het wel steeds lastiger. Al vind ik het wel ergens fijn om te zeggen dat het niet is gelukt.. dat ik het dan kan delen. Maar zulke gekke menstruaties kan ik mij wel voorstellen heb dat in het begin ook gehad toen mijn spiraal eruit ging. Soms om de 15 dagen en 1 keer om de 10. Ineens was het weer normaal. Hopelijk bij jou ook snel.
Wij gaan beide een klein onderzoekje laten doen om wat dingetjes uit te sluiten. Ookal is het heel normaal hè niet binnen een jaar maar ik wil een beetje rust creëren voor mezelf. Word soms zo verdrietig ergens.. bleh.
Snap wel dat het spannend is Dropmaan! En lekker de macdonalds frietjes hihi. Lekker genieten van je zwangerschap en lekker zulke dingen doen, je hebt groot gelijk. Wanneer was je echo?
Jammer toetie! Maar snap je wel. Heb er ook weleens last van.. je gunt het iedereen maar ook jezelf. Die tabel met rondes maakt het confronterend. wel fijn dat je weer een normale menstruatie had dat geeft rust!
! Lilaloopsie precies wat je zegt. Dit forum is wel veel in de eerste ronde. Ik heb meer dat mijn nieuwsgierig het wint en het leuk vind iedereen te volgen. Maar met elke poging word het wel steeds lastiger. Al vind ik het wel ergens fijn om te zeggen dat het niet is gelukt.. dat ik het dan kan delen. Maar zulke gekke menstruaties kan ik mij wel voorstellen heb dat in het begin ook gehad toen mijn spiraal eruit ging. Soms om de 15 dagen en 1 keer om de 10. Ineens was het weer normaal. Hopelijk bij jou ook snel.
Wij gaan beide een klein onderzoekje laten doen om wat dingetjes uit te sluiten. Ookal is het heel normaal hè niet binnen een jaar maar ik wil een beetje rust creëren voor mezelf. Word soms zo verdrietig ergens.. bleh.
sterren wijzigde dit bericht op 16-10-2025 20:02
8.86% gewijzigd
donderdag 16 oktober 2025 om 20:02
Ach meiden, ik snap jullie gevoel echt heel erg goed! Ik weet ook niet zo goed wat het was die eerste paar maanden... Als jullie onze updates vervelend vinden dan ga ik er in elk geval mee minderen. Eerlijk zeggen!
Ook voor jullie is er hoop, een collega van mij was ronde 13 zwanger geraakt en is nu halverwege en een vriendin ronde 11... Ik duim in elk geval elke maand de vingerprint van mijn duimen af voor jullie!
Ach Framboosje
Ik vind het allemaal echt zo naar voor je! Maar bedenk dat 5 maanden tussen zwangerschappen echt heel normaal is hè! Ik snap dat je klokje tikt maar ik hoop dat je vertrouwen kan vinden in je lichaam. Het heeft het 3 keer eerder gedaan dus je kan het. 1 op 4 zwangerschappen eindigt in een miskraam dus die heb jij nu gehad. Op naar die positieve test! Denk aan jou...
En wellicht moet je er eens over na denken om met een professional te praten over je abortus en de spijt die je ervaart...
Ook voor jullie is er hoop, een collega van mij was ronde 13 zwanger geraakt en is nu halverwege en een vriendin ronde 11... Ik duim in elk geval elke maand de vingerprint van mijn duimen af voor jullie!
Ach Framboosje

En wellicht moet je er eens over na denken om met een professional te praten over je abortus en de spijt die je ervaart...
donderdag 16 oktober 2025 om 20:09
Oh, dat doe ik zo hoor! Ja, het is het mooiste wonder wat er is en wat bijzonder toch dat wij als vrouwen dit gewoon kunnen. Het geeft me altijd zo'n onwijs respect voor het vrouwenlichaam...
donderdag 16 oktober 2025 om 20:11
Ik zat nog even te zoeken, heb 29 augustus 2022 voor het eerst meegeschreven in een topic hier over zwanger worden en had 30 augustus 2023 voor het eerst een positieve test met dochter geboren in mei 2024. En nu dus twee keer direct zwanger, met 1 miskraam. Dus het is echt enorm onvoorspelbaar en zegt helemaal niks als je nu niet bij de eerste maanden “geluk” hebt!
Ik heb 30 oktober eerste echo, nog twee weken dus.
Ik heb 30 oktober eerste echo, nog twee weken dus.
donderdag 16 oktober 2025 om 21:05
Ja misschien is dat een goed idee. Het kan nogal deprimerend werken als je de meeste rondes hebt en de anderen “snel” zwanger zijn.
Ik wil de nog niet zwangeren ook wel even een hart onder de riem steken. Een vriendin van mij is ook ruim een jaar bezig geweest en ik zie dat vaker in mijn omgeving. De receptioniste bij de fysio is ook nog op haar 44e in verwachting geraakt en had een kerngezond kindje.
Ik duim dat het voor jullie allemaal maar snel mag gebeuren

donderdag 16 oktober 2025 om 21:56
Ach dames, ik snap het heel goed dat het confronterend is! Helemaal prima om de rondes er uit te halen! Ik voel me ook bijna schuldig dat het zo snel raak is als ik dergelijke verhalen lees en hoor om mij heen. Niet terecht, want ik kan er niks aan doen.. maar toch.. je gunt het iedereen!
Wij hebben vandaag een kloppend hartje gehad met ongeveer 7 weken.
Wij hebben vandaag een kloppend hartje gehad met ongeveer 7 weken.
donderdag 16 oktober 2025 om 22:18
Meiden ik voel me inmiddels wat minder paniekerig. Bedankt voor jullie lieve reacties. En zo fijn ook om succesverhalen te horen van andere vrouwen van 44 die toch zwanger werden!! Dat doet me echt zo goed, er is nog hoop!! Ik wil idd wel hulp zoeken. Want ik ben erachter gekomen dat ik veel teveel waarde hecht aan wat andere mensen zouden kunnen denken. Toen ik in augustus zwanger was, had ik een vroege afspraak bij de verloskundige ingepland en dacht ik echt: zie mij nou eens op mijn 44e nog naar de VK gaan, ze vindt me vast veel te oud. Toen ze me feliciteerde moest ik huilen, want ik had zoveel emoties waaronder angst, twijfel, schaamte. Bezig met haar oordeel over mijn leeftijd. Zo stom. De VK adviseerde me toen ook al om hulp te zoeken en aan mijn zelfbeeld te werken. Ik heb al wel een paar gesprekken gehad over de abortus verwerking, maar toen werd ik zwanger en ben ik daarmee gestopt. Ik heb die vrouw al wel weer een mail gestuurd want denk toch dat ik daarmee verder moet.
Ik snap verder helemaal dat het voor degenen die er langer over doen best confronterend kan zijn een tabel waarin je dan ziet hoelang je al bezig bent, en dat je dan nog niet in de onderste tabel staat tussen de rest van de zwangeren. Je hebt dan toch de angst dat je alleen overblijft in de bovenste tabel (ik tenminste). Ik snap ook wel dat je dan minder zin hebt om steeds te kijken, als je zelf veel aan t piekeren bent. Zelf heb ik twee keer eerder meegeschreven op dit forum bij mijn eerste twee zwangerschappen, en iedereen is telkens zwanger geworden. Sommigen wat langer en anderen heel snel. Dus heb echt hoop voor iedereen. Zwanger worden is iets heel moois, maar ook zo frustrerend en verdrietig als het langer duurt of als het eindigt in een miskraam.
Ik snap verder helemaal dat het voor degenen die er langer over doen best confronterend kan zijn een tabel waarin je dan ziet hoelang je al bezig bent, en dat je dan nog niet in de onderste tabel staat tussen de rest van de zwangeren. Je hebt dan toch de angst dat je alleen overblijft in de bovenste tabel (ik tenminste). Ik snap ook wel dat je dan minder zin hebt om steeds te kijken, als je zelf veel aan t piekeren bent. Zelf heb ik twee keer eerder meegeschreven op dit forum bij mijn eerste twee zwangerschappen, en iedereen is telkens zwanger geworden. Sommigen wat langer en anderen heel snel. Dus heb echt hoop voor iedereen. Zwanger worden is iets heel moois, maar ook zo frustrerend en verdrietig als het langer duurt of als het eindigt in een miskraam.
donderdag 16 oktober 2025 om 22:33

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in