Mode & Beauty alle pijlers

Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?

17-10-2025 11:58 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)

Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.

Hoe doen jullie dat?
Wat vind je precies lastig?
En waarom vraag je dit aan singles?
Ik geloof niet dat ik je vraag begrijp.
Gekleurde dagcrème, wat mascara en gewoon doucheschoon. Parfum draag ik niet dagelijks
Als ik thuis ben dan draag ik mijn huispakkie, ben geen single trouwens. Als ik weet dat er mensen komen of als ik weg moet dan kleed ik me leuk aan en maak ik me op.
Wat is het verschil tussen een single en iemand in een relatie?
Ik snap de vraag, als single, ook niet helemaal. Als ik thuis ben heb ik standaard comfortabele kleding aan en zodra ik de deur uitga trek ik iets alledaags aan. Make-up draag ik niet, behalve af en toe wat lippenbalsem en soms als ik een vlekje heb een klein beetje concealer. Mijn haar doe ik sowieso elke ochtend.
De fijnste relaties zijn, die waar je je ook als de ander er is, precies zo kunt kleden als je zelf wil
Ik doe het in een relatie niet anders dan toen ik single was. Soms maak ik er wat van, soms niet.
Gewoon doen wat jij wil?

Of denk je dat singles allemaal opgedirkt zitten te wachten op dat iemand ook single zomaar aanbelt en je dan niet op best ziet ofzo? Of zo je dat graag zien maar doet niemand dat?
Ik kleed me altijd aan zoals ik dat prettig vind, en dat is dus met leuke kleding, haar gefohnd en met make-up. Als ik ga poetsen dan heb ik een huispak aan en douche ik na de arbeid.
maar verder gewoon altijd verzorgd. Ik kleed me tenslotte voor mezelf, en niet voor de buitenwereld.
Itsnojoke schreef:
17-10-2025 12:00

Wat jij zegt.

Hoezo boeit het wat een ander in het weekend aan heeft? En waarom moeten dat singles zijn.

Verder is het topic over elegante huispakken misschien wel een tip voor je.
Lila-Linda schreef:
17-10-2025 12:04
De fijnste relaties zijn, die waar je je ook als de ander er is, precies zo kunt kleden als je zelf wil
Muah. Mijn man mag zich kleden zoals ie wil, maar ik waardeer het toch wel heel erg als hij af en toe nog een beetje extra zijn best voor mij doet hoor. En dat geldt andersom net zo.
ladadieladieda schreef:
17-10-2025 12:13
Ik kleed me altijd aan zoals ik dat prettig vind, en dat is dus met leuke kleding, haar gefohnd en met make-up. Als ik ga poetsen dan heb ik een huispak aan en douche ik na de arbeid.
maar verder gewoon altijd verzorgd. Ik kleed me tenslotte voor mezelf, en niet voor de buitenwereld.
Ik heb vandaag een thuiswerkdag en werk in een 'thuispak', net eens een heel elegant thuispak.
Echt anders, dan wat ik naar mijn werk aantrek. En ik kan echt genieten van het comfort van een joggingbroek en dikke slofsokken
ladadieladieda schreef:
17-10-2025 12:13
altijd verzorgd. Ik kleed me tenslotte voor mezelf, en niet voor de buitenwereld.

Als ik me écht alleen voor mezelf zou kleden liep ik altijd in een huispak en op sloffen, ook op mijn werk :proud:
Itsnojoke schreef:
17-10-2025 12:00
Misschien vindt TO dat je als je een partner heb je er altijd tip top verzorgd en modieus gekleed uit moet zien? Ik ga voor een partner geen andere ik van mezelf maken. Oh shit: nu begrijp ik waarom ik single ben.
Het verschilt. Ik ben er wel achter dat ik me beter voel als ik er een klein beetje aandacht aan besteed. Dus 's avonds na een lange dag vind ik mn joggingbroek heerlijk, maar de hele dag erin lopen maakt me niet blij (tenzij ik ziek oid ben).

Ik doe dus wel redelijk normale kleding aan, al is het misschien iets meer basic en comfortabel. Dus eerder een lekkere trui dan een blazer. Maar wel gewoon een leuke trui.

Make-up verschilt. Haar doe ik vaak wel (maar weinig werk).

Wat vind je dan precies lastig hieraan? Het gaat er toch om waar jij je goed bij voelt.
Geen grap, sinds ik een leuke/knappe overbuurman heb draag ik makeup als ik de kliko aan de straat zet en een strakke broek als ik olie moet bijvullen in de auto.

Misschien doet hij ook zoiets, want ik zag hem van de zomer telkens zonder shirt lopen en kwam hij ook in die hoedanigheid een praatje maken, en hij draagt tegenwoordig betere kleding en heeft iets met zijn haar gedaan.

Buurman is overigens niet single, maar ondertussen wonen er dus twee 24/7 goed uitziende mensen in de straat.
Ik kleed me gewoon aan. Misschien iets meer comfortabel als dat ik dat zou doen als ik weet dat ik iemand ga zien, maar wel gewoon oké. Je kunt gewoon ieder moment binnenlopen zonder dat ik me schaam voor mijn kleding.
Make up en haar ook gewoon zoals altijd.
Wat wel scheelt: ik ben niet zo gericht op mode en make up. Ik ben dagelijks vrij casual en eenvoudig gekleed.
Basisverzorging (douchen, schone kleding etc) is natuurlijk altijd gewoon zoals ik vind dat dat moet. Ik sla dat niet over omdat ik die dag niemand zal zien.

(Oké, eerlijk is eerlijk: ik draag in de winter graag zo'n enorme oversized hoodie van dekentjesmateriaal 😅. Maar die trek ik snel over mijn hoofd als de bel gaat).
moizer wijzigde dit bericht op 17-10-2025 12:50
14.12% gewijzigd
Ik loop altijd in m'n kloffie. Mag dat ook?
bijtie schreef:
17-10-2025 12:45
Geen grap, sinds ik een leuke/knappe overbuurman heb draag ik makeup als ik de kliko aan de straat zet en een strakke broek als ik olie moet bijvullen in de auto.

Misschien doet hij ook zoiets, want ik zag hem van de zomer telkens zonder shirt lopen en kwam hij ook in die hoedanigheid een praatje maken, en hij draagt tegenwoordig betere kleding en heeft iets met zijn haar gedaan.

Buurman is overigens niet single, maar ondertussen wonen er dus twee 24/7 goed uitziende mensen in de straat.
Oeps, laat maar. Ik vergat de laatste zin te lezen. Niet stoken in een relatie. Komt alleen maar ellende van! (Daarnaast zou ik geen man willen waarvan ik weet dat die zomaar zijn vrouw verlaat/bedriegt voor een buurvrouw in strakke broek).
moizer wijzigde dit bericht op 17-10-2025 12:54
Reden: Moet beter lezen
16.94% gewijzigd
Niet single en ik kleed me altijd normaal aan. Niet altijd leuk - wat dat ook moge zijn ;-) - maar ook geen huispak. Het woord alleen al.
moizer schreef:
17-10-2025 12:52
Ik zeg: Tijd voor een kopje koffie! 😜
(Of voor een borrelplankje, ook goed!)
Wil hij wel maar ben ik mee opgehouden, werd een beetje ongemakkelijk (voor mij).

Lees nu je edit, ja precies dat.
bijtie wijzigde dit bericht op 17-10-2025 12:55
6.67% gewijzigd
Ik (single) kleed me altijd gewoon normaal aan, doe m’n haar en make-up. Ook in het weekend als ik nergens heen hoef en ook op een thuiswerkdag. Ik voel me daar gewoon fijn bij.

Ik heb wel een huispak, die draag ik ‘s avonds vaak. Zodra ik de kinderen op bed heb kleed ik me om en hang ik daarin nog even rond. Van de hele dag rond slonzen in huispak word ik niet gelukkig, ik voel me dan sloom en lui. Maar als jij dat wel fijn vind, dan gewoon lekker doen! Zo veel mensen, zo veel wensen gelukkig!
Ik vraag me inderdaad ook wel af wat je er lastig aan vind.
Ik ben single met een thuiswerkbaan haha. Ik kleed me eigenlijk altijd gewoon normaal aan, ook als ik de deur niet uit hoef. Parfum draag ik altijd. Cremes ook.
Heel soms zit ik de hele dag in een chillpak op de bank.
Make-up draag ik sowieso niet en ik kam/doe altijd mijn haren.
Gewoon _melon met login problemen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven