Mode & Beauty alle pijlers

Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?

17-10-2025 11:58 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)

Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.

Hoe doen jullie dat?
Het gaat er denk ik vooral om dat jij jezelf bent. Ik ben geen single maar ik ben altijd netjes gekleed en make up op. Dat doe ik niet voor een ander, ik vind het zelf leuk en voel mij slonzig in een kloffie. Ook als niemand mij ziet, en het interesseert mij ook geen fluit wat een ander er van vind hoe ik er uit zie. Gewoon waar jij je lekker in voelt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Wat vind je lastig en wat is er anders als je niet single bent?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
GebruikerOnbekend123 schreef:
17-10-2025 12:54
Ik (single) kleed me altijd gewoon normaal aan, doe m’n haar en make-up. Ook in het weekend als ik nergens heen hoef en ook op een thuiswerkdag. Ik voel me daar gewoon fijn bij.

Ik heb wel een huispak, die draag ik ‘s avonds vaak. Zodra ik de kinderen op bed heb kleed ik me om en hang ik daarin nog even rond. Van de hele dag rond slonzen in huispak word ik niet gelukkig, ik voel me dan sloom en lui. Maar als jij dat wel fijn vind, dan gewoon lekker doen! Zo veel mensen, zo veel wensen gelukkig!
Precies dit! Zolang ik in mijn pyjama of joggingbroek rondhang lijk ik nog niet echt aan te staan, te starten met de dag. Dus trek ik ook echt gewone kleren aan.
Muv als ik echt flink ga poetsen. Dat doe ik het liefst in pyjama, omdat ik ervan ga zweten en ik geen chloorvlekken in mijn kleren wil. Kan ik daarna lekker douchen en aankleden en ben ik weer fris.
Leyap88 schreef:
17-10-2025 12:50
Ik loop altijd in m'n kloffie. Mag dat ook?

Wat is een kloffie?
MissNuada schreef:
17-10-2025 12:10
Of denk je dat singles allemaal opgedirkt zitten te wachten op dat iemand ook single zomaar aanbelt en je dan niet op best ziet ofzo? Of zo je dat graag zien maar doet niemand dat?
Je leest hier op het forum hoe dat gaat, die doen dan eerst een kaartje in de bus :biggrin: dus dan heb je nog tijd om wat te fatsoeneren
BeeDifferent schreef:
17-10-2025 13:06
Wat is een kloffie?
kloffie zelfst.naamw.
Afbreekpatroon: 'klof - fie
Verbuigingen: kloffies (meerv.)

kleding;
kostuum;
dracht;
uitrusting
Voorbeelden: `Het militaire kloffie paste soms van geen kanten.`,
`Men vond het ongepast dat hij in zijn ouwe kloffie naar de nieuwjaarsreceptie was gekomen.`
BeeDifferent schreef:
17-10-2025 13:06
Wat is een kloffie?
Voor mij zou dat jeans en een trui/vest en sneakers oid zijn.

Dan heb ik nog de categorie uit/feestje met laarzen/schoenen/pumps.

En de categorie trainingsbroek en shirt.

Meestal zit ik in de categorie kloffie trouwens al dan niet met oogpotlood e/o mascara.
Ruin it yourself.
bijtie schreef:
17-10-2025 13:09
kloffie zelfst.naamw.
Afbreekpatroon: 'klof - fie
Verbuigingen: kloffies (meerv.)

kleding;
kostuum;
dracht;
uitrusting
Voorbeelden: `Het militaire kloffie paste soms van geen kanten.`,
`Men vond het ongepast dat hij in zijn ouwe kloffie naar de nieuwjaarsreceptie was gekomen.`

Een kloffie kan dus gewoon alles zijn. Dus diegene die in haar kloffie loopt zegt net niks.
Kloffie is Bargoens voor kleding. Oude kloffie is oude kleding dus.
BeeDifferent schreef:
17-10-2025 13:11
Een kloffie kan dus gewoon alles zijn. Dus diegene die in haar kloffie loopt zegt net niks.
Ja dat is waar. Ik zeg dat ik "in mijn kloffie" ben als ik geen representatieve kantoor-/werkkleding aan heb. Kan alsnog vanalles zijn.

Een ander zegt juist "in mijn (nette) kloffie" als ze naar een bruiloft gaan of sollicitatiegesprek.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 13:15

Dat snapte ik ook wel. Mijn punt was de post die ik quote:

Leyap88 schreef:
17-10-2025 12:50
Ik loop altijd in m'n kloffie. Mag dat ook?

Welk kloffie? Je oude? Je nette?
Moiren schreef:
17-10-2025 13:05
Wat vind je lastig en wat is er anders als je niet single bent?
Als ik alleen thuis ben en ga bankhangen ziet mijn kloffie er anders uit dan wanneer ik met partner thuis ben en ga bankhangen. Ik gok dat TO ook daarop doelt.
Ohhhh wat een geneuzel weer, iedereen.

"Hoezo is er een verschil als je single bent?"

Die mensen zijn duidelijk al veel te lang in een relatie en zijn de joys van het single zijn vergeten of zo.

Ik doe sowieso nooit make-up op tenzij bruiloft of zo. Op de zeldzame dagen dat ik helemaal niet naar buiten hoef (met een kater of zo) dan chill ik gewoon in pyjama / badjas op de bank de hele dag met m'n haar door de war. Als ik moet thuiswerken trek ik wel vanaf de eerste meeting normale kleren aan.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 13:15
Je dagelijkse kloffie bijvoorbeeld.
Ruin it yourself.
Pinaco schreef:
17-10-2025 13:26
Als ik alleen thuis ben en ga bankhangen ziet mijn kloffie er anders uit dan wanneer ik met partner thuis ben en ga bankhangen. Ik gok dat TO ook daarop doelt.
Werkelijk? Hoezo?
Ruin it yourself.
Taskmaster schreef:
17-10-2025 13:29

Die mensen zijn duidelijk al veel te lang in een relatie en zijn de joys van het single zijn vergeten of zo.

:HA:

Te debiel deze opmerking.
Taskmaster schreef:

Ik doe sowieso nooit make-up op tenzij bruiloft of zo. Op de zeldzame dagen dat ik helemaal niet naar buiten hoef (met een kater of zo) dan chill ik gewoon in pyjama / badjas op de bank de hele dag met m'n haar door de war. Als ik moet thuiswerken trek ik wel vanaf de eerste meeting normale kleren aan.
Dat doe ik als single echt nooit en deed ik in een relatie ook nooit.
Ruin it yourself.
Taskmaster schreef:

Dat je je nog tussen het gepeupel begeeft!
Moiren schreef:
17-10-2025 13:33
Dat doe ik als single echt nooit en deed ik in een relatie ook nooit.

Je mist alle joys blijkbaar.
BeeDifferent schreef:
17-10-2025 13:33
Je mist alle joys blijkbaar.
Ja blijkbaar. Zit ik weer van Jan Lul gedoucht en aangekleed in schone kleding en met een schone onderbroek op de bank terwijl ik vandaag geen afspraken heb.
Ruin it yourself.
Wat vind je lastig, en wat heeft single ermee te maken? Ik woon samen en loop erbij zoals ik wil. Dat is als ik thuis ben een legging of een joggingbroek en een trui. Geen make-up, maar dat draag ik sowieso nauwelijks (en steeds minder). Mijn haar zit eigenlijk altijd lelijk dat heb ik opgegeven.

Wel elke dag gedoucht en schoon, tanden gepoetst.
Pinaco schreef:
17-10-2025 13:26
Hier nul verschil, dat maakt dus voor mij dus geen bal uit. Nooit gedaan ook.
Ook niet buitenhuis, partner of geen partner beiden heeft nul impact op mijn uiterlijk en kledingkeuze.
Taskmaster schreef:

Joys?
care_ schreef:
17-10-2025 12:38
Het verschilt. Ik ben er wel achter dat ik me beter voel als ik er een klein beetje aandacht aan besteed. Dus 's avonds na een lange dag vind ik mn joggingbroek heerlijk, maar de hele dag erin lopen maakt me niet blij (tenzij ik ziek oid ben).

Ik doe dus wel redelijk normale kleding aan, al is het misschien iets meer basic en comfortabel. Dus eerder een lekkere trui dan een blazer. Maar wel gewoon een leuke trui.

Make-up verschilt. Haar doe ik vaak wel (maar weinig werk).

Wat vind je dan precies lastig hieraan? Het gaat er toch om waar jij je goed bij voelt.
Precies dit, in mijn single tijd. Heel soms een joggingbroek, maar dan voelde ik me niet zo prettig.
Momenteel trek ik altijd gewone kleding aan, want we gaan met de kinderen eigenlijk elke dag wel de deur uit.
De kleding is wel iets meer casual dan een werkdag
Als ik de deur niet uit hoef en geen bezoek verwacht, loop/hang ik lekker rond in comfy broek en trui/vest. Haal borstel door mijn haar en doe dagcrème op. That's it.

Hoop van harte dat ik dit binnen een relatie ook zo zou kunnen doen (ben al heel lang (bewust) single).

Als ik toch ff de deur uit moet of er dient zich bezoek aan, ben ik meestal ook binnen 10/15 minuten wel klaar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven