Held op sokken

13-10-2025 17:12 286 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al, ik ben een held op sokken. Het zit zo... ik ben inmiddels bijna 20 jaar vrijgezel en in die tijd wel eens wat gedatet, maar ook dat is al weer lang geleden. Ik vond het ook allemaal gedoe, in al die tijd heeft namelijk ook niemand mijn hart sneller doen kloppen. Tot nu. Mijn buurman. Gelukkig een stukje verderop en 2 etages hoger. Maar iedere keer als ik hem tegenkom, kom ik niet verder dan 'hoi'. En nu zoek ik advies. Hoe pak ik dit aan? Kaartje in de bus? Ik vind mezelf kansloos!!

Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Och jeetje, jammer dat het niks bleek te zijn voor jou.

Wel stoer dat je het hebt geprobeerd en kennis hebt gemaakt. Anders had je misschien nog maanden zitten denken: wat als..... Nu is het klaar en kun je verder.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Oh wat jammer. Maar goed dat je zo snel inziet dat het geen match is.

Op naar de volgende!
Hopelijk komt er snel een nieuwe date en kunnen we weer mee smullen.
Goed dat je het geprobeerd hebt en dat je ook weet dat het niets wordt wat jou betreft. Door zijn uitspraken zou ik er ook geen zin in hebben: wat een arrogantie en grootspraak van hem. Snap je helemaal!

Hopelijk komt er vanzelf een leuk exemplaar op je pad.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Aaaah, jammer! Maar beter er nu al achter komen dan over 3 maanden! En als hij zich nu al zelf uitnodigt voor kerst bij jou, dat zou mij ook veelste hard gaan. Alleen maar over fietsen praten en verder totaal geen raakvlakken werkt natuurlijk ook niet mee. Goed dat je naar je gevoel geluisterd heb!

Maar goed hoor dat je die stap heb gezet, het is de enige manier om er achter te komen en niet te blijven denken wat als......
Oh, wat jammer. Maar ik vind je nu nog stoerder dan eerst, goed gedaan!
Weet hij het ook al?
En wie weet staat nu inderdaad de deur van je hart op een flink kiertje. Dan kan de juiste persoon nu mooi langskomen. :)
Baggal schreef:
21-10-2025 19:15
Goed dat je het geprobeerd hebt en dat je ook weet dat het niets wordt wat jou betreft. Door zijn uitspraken zou ik er ook geen zin in hebben: wat een arrogantie en grootspraak van hem. Snap je helemaal!

Hopelijk komt er vanzelf een leuk exemplaar op je pad.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar om me dan als kinderlijk naïef weg te zetten is wel arrogant ja. Of zijn waarheid dé waarheid is.

Ik ben ook vegetariër. Als je dan tegen mij zegt dat ik heus vlees kan eten omdat die koeien toch al dood zijn, dan is je snappertje ook echt wel defect.
TheQuickBrownFox schreef:
21-10-2025 19:21

Maar goed hoor dat je die stap heb gezet, het is de enige manier om er achter te komen en niet te blijven denken wat als......
Zo is het. Hoi blijkt niet genoeg voor een langdurige romance 😉
Courage schreef:
21-10-2025 19:27
Oh, wat jammer. Maar ik vind je nu nog stoerder dan eerst, goed gedaan!
Weet hij het ook al?
En wie weet staat nu inderdaad de deur van je hart op een flink kiertje. Dan kan de juiste persoon nu mooi langskomen. :)
Nee. Ik heb het zondag maar een beetje over me heen laten komen. Want ik had om zijn uitspraken normaal gezien wel echt ruzie gemaakt. Maar omdat ik hier toch nog wel even moet wonen, heb ik het laten bezinken en zeg ik het hem op een later moment. Of ik neem de laffe weg dit keer en zeg het via app. Note to self: geen buurmannen meer leuk vinden 😉

En ja, mijn hart staat inderdaad wel op een grote kier. Dus hopelijk straal ik dat nu dan ook weer uit.
MockTurtle schreef:
21-10-2025 19:31
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar om me dan als kinderlijk naïef weg te zetten is wel arrogant ja. Of zijn waarheid dé waarheid is.

Ik ben ook vegetariër. Als je dan tegen mij zegt dat ik heus vlees kan eten omdat die koeien toch al dood zijn, dan is je snappertje ook echt wel defect.
O, wat een nare opmerking van hem over het vegetarisch zijn van jou! Goed dat je er klaar mee bent.
Zei hij dat over die dode koeien?
Of is dat meer in zijn algemeenheid wat jij als vegetariër te horen hebt gekregen?
Ieuew, wat een starre zuurpruim.
Courage schreef:
21-10-2025 19:52
Zei hij dat over die dode koeien?
Of is dat meer in zijn algemeenheid wat jij als vegetariër te horen hebt gekregen?
Dat zei hij. Zo'n beetje alles waar ik voor sta werd de grond ingetrapt. Waaronder dus mijn politieke voorkeur en mijn keuze om vegetarisch te eten. Maar hij is inderdaad niet de eerste die het nodig vindt om dat te zeggen.
Jeetje! Wat aanmatigend...!
Dat je zoiets tegen een vage kennis of collega zegt is nog tot daar aan toe (kan ook écht niet hoor), maar dat je dat tegen je date en potentiële partner durft te zeggen - dan ben je echt niet wijs. You dodged a bullet there!
Courage schreef:
21-10-2025 20:31
Dat je zoiets tegen een vage kennis of collega zegt is nog tot daar aan toe (kan ook écht niet hoor), maar dat je dat tegen je date en potentiële partner durft te zeggen - dan ben je echt niet wijs. You dodged a bullet there!
Nou, dat inderdaad. En toen hij zag dat ik het geen toffe opmerking vond, het afdoen met dat het maar een grapje was. Ik zit je maar te dollen, zei hij toen snel. Te laat.

Dus al met al geen match 😂
Courage schreef:
21-10-2025 20:31
Nou, dat inderdaad. En toen hij zag dat ik het geen toffe opmerking vond, het afdoen met dat het maar een grapje was. Ik zit je maar te dollen, zei hij toen snel. Te laat.

Dus al met al geen match 😂
Dubbel
MockTurtle schreef:
21-10-2025 19:31

Ja, bah. Ook zo weinig respectvol richting jou. Helemaal prima als je zelf graag de hompen vlees op je bord hebt liggen, maar laat die ander ook in haar waarde en respecteer dat soort dingen. Ik snap wel dat er geen vervolg komt (vanuit jou bezien).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat jammer TO. Maar wel erg duidelijk zo te lezen. Beter nu dan over een langere tijd.
Goed gedaan hoor!
Ja, ik vind het ook jammer. Ik had ook gehoopt dat het anders zou lopen. Maar blijkbaar doet mijn radar het nog niet helemaal goed en kreeg ik vlinders van de verkeerde.
Wat een foute opmerking over die koeien zeg. Behoorlijke afknapper, zeg ik als carnivoor. Ik heb alleen maar respect voor vegetariërs. Verder klinkt het ook niet erg gezellig. Geen leuke man.
MockTurtle schreef:
21-10-2025 21:39
Ja, ik vind het ook jammer. Ik had ook gehoopt dat het anders zou lopen. Maar blijkbaar doet mijn radar het nog niet helemaal goed en kreeg ik vlinders van de verkeerde.
Nou nee, zo’n crush op een wildvreemde kan je gewoon zelden vertrouwen. Ik heb er ook net één achter de rug waar ik even een kater aan overhield. Gelukkig gebeurt dit, bij mij althans, maar heel zelden.
Betrouwbaarder zijn vlinders die geleidelijk aan groeien door iemand te leren kennen.
Attraverso schreef:
22-10-2025 06:21
Nou nee, zo’n crush op een wildvreemde kan je gewoon zelden vertrouwen. Ik heb er ook net één achter de rug waar ik even een kater aan overhield. Gelukkig gebeurt dit, bij mij althans, maar heel zelden.
Betrouwbaarder zijn vlinders die geleidelijk aan groeien door iemand te leren kennen.
Daar heb je wel een punt. Jammer dat jij hetzelfde had. Rug recht en weer door!
MockTurtle schreef:
22-10-2025 07:09
Daar heb je wel een punt. Jammer dat jij hetzelfde had. Rug recht en weer door!
Doen we! Gelukkig gaan die hormonen na zo’n afknapper zeer snel terug liggen zoals je zelf ook merkt. 😀
Attraverso schreef:
22-10-2025 07:43
Doen we! Gelukkig gaan die hormonen na zo’n afknapper zeer snel terug liggen zoals je zelf ook merkt. 😀
Zo, dat kan je wel zeggen! Echt bizar voorbij ook. Gelukkig ook maar, anders werd het echt ingewikkeld 😉
MockTurtle schreef:
21-10-2025 21:39
Joh, je had hem nog nooit echt gesproken toch?
Dan kun je dit soort dingen gewoon niet weten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven