Rechtszaak Marco Borsato
dinsdag 28 oktober 2025 om 12:57
Assiral: Ik vind het jammer dat je zegt dat het een vooropgezet plan is van moeder en dochter. Het meisje was minderjarig toen dit rare gedrag begon... dus ja, als het al vooropgezet is dan kan je alleen moeder aanwijzen als schuldige. En niet een minderjarige.
Maar.... wat ik net al zei, dit is zijn verdediging en ook dit hoeft niet allemaal 100% waar te zijn. De verdediging zal twijfel willen zaaien.
En dat hij 5 jaar moest wachten, komt ook door zijn eigen advocaten. Dat kun je gewoon opzoeken.
Maar.... wat ik net al zei, dit is zijn verdediging en ook dit hoeft niet allemaal 100% waar te zijn. De verdediging zal twijfel willen zaaien.
En dat hij 5 jaar moest wachten, komt ook door zijn eigen advocaten. Dat kun je gewoon opzoeken.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 28 oktober 2025 om 12:59
Of hij haar nu wel of niet ongepast heeft aangeraakt die sexueel getinte appjes en het feit dat hij toegeeft meegegaan te zijn in in zijn ogen "losbandig" gedrag is voor mij al een teken aan de wand. Daarnaast had ik altijd een onsmakelijk gevoel bij hoe handtastelijk hij was met kinderen bij the Voice kids. Altijd maar dat gestreel.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:00
Ik denk dat het niet zo zwart wit is, daarom is de rechtszaak er natuurlijk ook. Het is duidelijk dat er een opmerkelijke dynamiek was in het gezin en dat Marco daarin meeging. Het is een soort giftige cocktail die veel te lang heeft geduurd. Enerzijds is het denk ik lastig te bewijzen of er strafbare feiten zijn gepleegd (maar misschien horen we daar zo meer over). Maar ik denk dat ieder weldenkend mens veel eerder een andere conclusie had getrokken in die gezinsdynamiek. Anderzijds ging Marco er veel te lang mee door, hij had duidelijk wel een soort messiascomplex. Maar of daarin dan strafbare feiten zitten weten we nog niet.Assiral schreef: ↑28-10-2025 12:40Ik ben blijkbaar een van de weinige die wel in zijn onschuld geloofd.
Ik heb al vanaf het begin het gevoel (en nee ik zeg niet dat dit de waarheid is) dat dit een vooropgezet spelletje is van moeder en dochter, en nu ik zijn verhaal lees, over de vage dynamiek in dat gezin geloof ik dat steeds meer.
Die man heeft zijn grootste straf al gehad, waarom zou hij nu dan niet toegeven als het wel zo is? Wat heeft hij nog te verliezen?
Die gevangenis straf is niks in vergelijking met 5 jaar zwijgen, je nergens kunnen vertonen, en een carrière die naar de klote is.
Eerlijk; gezichtsverlies, extreme media-aandacht en een gebroken carrière zijn geen straffen voor zo'n mogelijk strafbaar feit. Het zijn de gevolgen. Er is wel al bekend dat de rechtbank er wel rekening mee houdt. Maar je kan niet zeggen 'hij heeft al zoveel schade als BN'er, dat is wel straf genoeg'.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:04
Inderdaad.Pimpelmeesje87 schreef: ↑28-10-2025 13:00Ik denk dat het niet zo zwart wit is, daarom is de rechtszaak er natuurlijk ook. Het is duidelijk dat er een opmerkelijke dynamiek was in het gezin en dat Marco daarin meeging. Het is een soort giftige cocktail die veel te lang heeft geduurd. Enerzijds is het denk ik lastig te bewijzen of er strafbare feiten zijn gepleegd (maar misschien horen we daar zo meer over). Maar ik denk dat ieder weldenkend mens veel eerder een andere conclusie had getrokken in die gezinsdynamiek. Anderzijds ging Marco er veel te lang mee door, hij had duidelijk wel een soort messiascomplex. Maar of daarin dan strafbare feiten zitten weten we nog niet.
Eerlijk; gezichtsverlies, extreme media-aandacht en een gebroken carrière zijn geen straffen voor zo'n mogelijk strafbaar feit. Het zijn de gevolgen. Er is wel al bekend dat de rechtbank er wel rekening mee houdt. Maar je kan niet zeggen 'hij heeft al zoveel schade als BN'er, dat is wel straf genoeg'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:06
Tuurlijk, ben het met je eens dat als blijkt uit bewijzen dat er wel degelijk iets is gebeurt dat hij daar voor gestraft moet worden! Ik bedoelde het alleen meer in de richting van wat maakt die gevangenisstraf nu nog uit voor hem. Het lijkt mij dat als het wel waar is, hij vandaag de kans heeft om dat toe te geven, na jaren lang stilzwijgen. En dat doet hij niet…Pimpelmeesje87 schreef: ↑28-10-2025 13:00Ik denk dat het niet zo zwart wit is, daarom is de rechtszaak er natuurlijk ook. Het is duidelijk dat er een opmerkelijke dynamiek was in het gezin en dat Marco daarin meeging. Het is een soort giftige cocktail die veel te lang heeft geduurd. Enerzijds is het denk ik lastig te bewijzen of er strafbare feiten zijn gepleegd (maar misschien horen we daar zo meer over). Maar ik denk dat ieder weldenkend mens veel eerder een andere conclusie had getrokken in die gezinsdynamiek. Anderzijds ging Marco er veel te lang mee door, hij had duidelijk wel een soort messiascomplex. Maar of daarin dan strafbare feiten zitten weten we nog niet.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:08
Maar Assiral, zelfs als wat jij zegt waar is en dat dit alles een door moeder vooropgezet plannetje zou zijn, dan blijft toch staan dat een volwassen man direct afstand hoort te nemen van een dergelijke situatie? Dat een volwassen man geen seksueel getinte appjes over mooie billen en een goede vrijpartij als slaapmiddel stuurt aan een meisje of jonge vrouw waarvan hij ZELF aan het begin van deze dag stelde dat ze beschadigd is? Dat je niet bij een naakt meisje op bed gaat zitten om haar te troosten of foto's van haar gaat maken in een " boudoir-achtige setting" of lingerie voor haar gaat kopen?
Of er daaadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd zal nog moeten blijken, maar dat Borsato op zijn minst zijn morele kompas kwijt is en de schijn heeft gewoon een ouwe viespeuk te zien - daar kunnen we het wel over eens zijn, denk ik.
Of er daaadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd zal nog moeten blijken, maar dat Borsato op zijn minst zijn morele kompas kwijt is en de schijn heeft gewoon een ouwe viespeuk te zien - daar kunnen we het wel over eens zijn, denk ik.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:09
Dit heb ik dus ook.Maleficent schreef: ↑28-10-2025 11:54Ik was te jong om er wat van te vinden toen het gebeurde.
Met terugwerkende kracht vind ik André Hazes een pedo en snap ik de massale verering niet.
En ik krijg echt Hazes vibes bij de moeder van het meisje.
Ik vraag mij altijd af, stel hij heeft aan dat meisje gezeten zoals beschreven wordt. Zou hij dan glashard liegen of zou hij zichzelf hebben laten geloven dat het echt niet heeft plaatsgevonden. Want je moet nogal behoorlijk kunnen liegen. Niet alleen in de rechtzaal, maar ook tegen zijn hele gezin al die jaren. Zou je jezelf echt kunnen aanpraten dat het niet gebeurd is.
granny71 schreef: ↑28-10-2025 12:46Het is precies hetzelfde verhaal als met Andre Hazes en Rachel.
Toch wordt Andre nog steeds vereerd als Nederlandse volksheld en is Marco Borsato ineens de creep.
Let wel, ik vindt Andre en Marco allebei walgelijke figuren en de ouders van Rachel en dit meisje net zo schuldig als de mannen.
Niet door iedereen hoor. En dan nog: is dat een reden om nu niet massaal verontwaardigd te zijn?
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:11
en dat goed praten steeds als in, ja dat was daar normaal. Dat betekend nog niet dat jij daar in mee moet gaan. Als het een fan is met mentale issues weet ik niet zo goed hoe je over ' normaal' kan spreken en ze jou zien als een God.
Vraag me af dat als zijn dochter thuis zou komen bij een gezin waarvan de mannen hun leuter ' flashen' voor de ramen als ze weggaat of hij dat ook ziet als ' tja, zo waren ze daar nou eenmaal'
Vraag me af dat als zijn dochter thuis zou komen bij een gezin waarvan de mannen hun leuter ' flashen' voor de ramen als ze weggaat of hij dat ook ziet als ' tja, zo waren ze daar nou eenmaal'
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik denk dat als we honderd euro kregen voor iedere al dan niet veroordeelde crimineel die blijft ontkennen, we ons geen zorgen meer hoefden te maken over ons pensioen.
Alleen al voor datgene wat hij vandaag al WEL gewoon heeft toegegeven is hij bij mij al compleet uit de gratie. Het feit dat hij nooit aan de bel heeft getrokken ergens over de situatie van het meisje en daar is blijven komen daar nog bij. Ik geloof er geen reet van.
Geen enkele reden, werkelijk geen enkele reden om als volwassen man een kind van 15 te appen dat ze zichzelf moet gaan bevredigen. WTF?
En deze: "Had u toen niet moeten zeggen: ik stap hier uit, ik ga hier niet in mee?", vraagt ze de zanger. Volgens Borsato heeft hij dit bij de moeder weleens aangeven, maar de moeder duldde geen tegenspraak over de opvoeding van haar dochter."
Nee idioot. Dus omdat moeder geen tegenspraak duldde over de opvoeding ben je maar gewoon doorgegaan en gebleven? Ze had een mes op je strot gezet waardoor je er zelf niet uit kon stappen? Sure. Het is moeders schuld en zeker niet die van hem... engnek
Geen enkele reden, werkelijk geen enkele reden om als volwassen man een kind van 15 te appen dat ze zichzelf moet gaan bevredigen. WTF?
En deze: "Had u toen niet moeten zeggen: ik stap hier uit, ik ga hier niet in mee?", vraagt ze de zanger. Volgens Borsato heeft hij dit bij de moeder weleens aangeven, maar de moeder duldde geen tegenspraak over de opvoeding van haar dochter."
Nee idioot. Dus omdat moeder geen tegenspraak duldde over de opvoeding ben je maar gewoon doorgegaan en gebleven? Ze had een mes op je strot gezet waardoor je er zelf niet uit kon stappen? Sure. Het is moeders schuld en zeker niet die van hem... engnek
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:12
Helaas ken ik iemand (niet privé) die een kind misbruikt heeft. Hij is daarvoor veroordeeld, er was geen twijfel mogelijk. Maar hij (en zijn familie) blijven volhouden dat het niet waar is. Ik denk dat liegen voor die mensen natuurlijk geworden is, ze hebben zichzelf hergeprogrammeerd als het ware.Jemoederheethenk6 schreef: ↑28-10-2025 13:09Ik vraag mij altijd af, stel hij heeft aan dat meisje gezeten zoals beschreven wordt. Zou hij dan glashard liegen of zou hij zichzelf hebben laten geloven dat het echt niet heeft plaatsgevonden. Want je moet nogal behoorlijk kunnen liegen. Niet alleen in de rechtzaal, maar ook tegen zijn hele gezin al die jaren. Zou je jezelf echt kunnen aanpraten dat het niet gebeurd is.
Si abra la puerta hay lobos.
@Rabarbara: Oh zeker, hij is veel meer van zijn gevoel (vaak het seksuele gevoel) dan van zijn ratio...
Hij is bewust vele, vele jaren bij dit gezin over de vloer geweest. Een BN'er van zijn kaliber (destijds) hoeft echt niet persoonlijk in een woonkamertje te zitten met zijn fanclub. Als je merkt dat het niet gezond is in dat gezin, dan neem je afstand (want je bent volwassen en heb een machtspositie als artiest). Dan doe je die vergaderingen in een zaaltje, of schakelt je management in. Dan zorg je dat je niet in intieme situaties terechtkomt. Ga je een meisje niet meer op schoot nemen als het geen kind meer is (of überhaupt niet!) en niet op haar bed liggen als moeder al heeft gezegd dat ze naakt is. Laten we niet vergeten dat hij ook al toegegeven heeft dat hij ook seks met de moeder heeft gehad. Het was aan alle kanten foute boel. En nu neemt hij op geen enkele manier verantwoordelijkheid, je kunt er niets aan doen dat je lingerie voor een tiener komt, want dat moest.. echt lachwekkend, als het niet zo schadelijk was geweest voor het meisje.
Hij is bewust vele, vele jaren bij dit gezin over de vloer geweest. Een BN'er van zijn kaliber (destijds) hoeft echt niet persoonlijk in een woonkamertje te zitten met zijn fanclub. Als je merkt dat het niet gezond is in dat gezin, dan neem je afstand (want je bent volwassen en heb een machtspositie als artiest). Dan doe je die vergaderingen in een zaaltje, of schakelt je management in. Dan zorg je dat je niet in intieme situaties terechtkomt. Ga je een meisje niet meer op schoot nemen als het geen kind meer is (of überhaupt niet!) en niet op haar bed liggen als moeder al heeft gezegd dat ze naakt is. Laten we niet vergeten dat hij ook al toegegeven heeft dat hij ook seks met de moeder heeft gehad. Het was aan alle kanten foute boel. En nu neemt hij op geen enkele manier verantwoordelijkheid, je kunt er niets aan doen dat je lingerie voor een tiener komt, want dat moest.. echt lachwekkend, als het niet zo schadelijk was geweest voor het meisje.
meerdere mensen hebben destijds gezegd dat hij naast zijn schoenen is gaan lopen door zijn bekendheid. oa Henny Huisman.Jemoederheethenk6 schreef: ↑28-10-2025 13:09Ik vraag mij altijd af, stel hij heeft aan dat meisje gezeten zoals beschreven wordt. Zou hij dan glashard liegen of zou hij zichzelf hebben laten geloven dat het echt niet heeft plaatsgevonden. Want je moet nogal behoorlijk kunnen liegen. Niet alleen in de rechtzaal, maar ook tegen zijn hele gezin al die jaren. Zou je jezelf echt kunnen aanpraten dat het niet gebeurd is.
Blijkbaar gaan zulke mensen zichzelf zien als God. Wat zij doen is nooit verkeerd en ligt altijd aan een ander.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:13
In de gevangenis zitten alleen maar onschuldig veroordeelden.Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:06Tuurlijk, ben het met je eens dat als blijkt uit bewijzen dat er wel degelijk iets is gebeurt dat hij daar voor gestraft moet worden! Ik bedoelde het alleen meer in de richting van wat maakt die gevangenisstraf nu nog uit voor hem. Het lijkt mij dat als het wel waar is, hij vandaag de kans heeft om dat toe te geven, na jaren lang stilzwijgen. En dat doet hij niet…
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:14
het OM hoeft alleen Borsato maar te laten praten, dat is beter bewijs dan dat zij ooit kunnen voorleggen.MissUnderstood schreef: ↑28-10-2025 12:36Natuurlijk. Maar het OM heeft het bewijs ook nog niet gepresenteerd, en ik vermoed dat ze echt wel iets hebben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:15
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:19
En ja, ontkennen doen mensen niet alleen voor de buitenwereld, maar ook voor zichzelf, want echt eerlijk naar jezelf kijken: dat is ook niet prettig als dit je spiegelbeeld is.
Ik vind het aannemelijk dat de dingen echt gebeurd zijn, niet omdat Marco met opzet van plan was om dit meisje te misbruiken, maar omdat alle grenzen vervaagd zijn en hij niet over het morele besef beschikt om in te zien dat het fout was. Een meisje zonder vader figuur werd een jonge vrouw dat seksuele gevoelens bij hem losmaakte en waarin hij te ver ging.
Ik vind het aannemelijk dat de dingen echt gebeurd zijn, niet omdat Marco met opzet van plan was om dit meisje te misbruiken, maar omdat alle grenzen vervaagd zijn en hij niet over het morele besef beschikt om in te zien dat het fout was. Een meisje zonder vader figuur werd een jonge vrouw dat seksuele gevoelens bij hem losmaakte en waarin hij te ver ging.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:19
Rabarbara schreef: ↑28-10-2025 13:12Helaas ken ik iemand (niet privé) die een kind misbruikt heeft. Hij is daarvoor veroordeeld, er was geen twijfel mogelijk. Maar hij (en zijn familie) blijven volhouden dat het niet waar is. Ik denk dat liegen voor die mensen natuurlijk geworden is, ze hebben zichzelf hergeprogrammeerd als het ware.
Toegeven dat je zelf een pedoseksueel bent, of je vader of broer... Dan is ontkennen een stuk makkelijker.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:23
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in