Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2041 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat raar zeg. Goed dat je nog kon annuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees net de recensies door en er staan een paar recensies tussen van mensen die het dus pas na ontvangst gemerkt hebben. En de advertentie stond er nu weer op dus gelijk gerapporteerd.

Heel apart dat ze zo moeilijk doen over bepaalde merken, maar dat dit schijnbaar gewoon mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 21:29
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Ik meld het gewoon met een extra foto.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?

Groetjes ..


Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
28-10-2025 22:09
Ik meld het gewoon met een extra foto.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?

Groetjes ..


Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet. 😞
Alle reacties Link kopieren Quote
Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted

"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.

Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 22:12
Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet. 😞
Kan gebeuren toch? Je meldt het in ieder geval.
Ik snap soms ook niet hoe ik iets over het hoofd heb gezien, en het pas zie als ik het product inpak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
29-10-2025 05:32
Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted

"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.

Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
Ah goed zo!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
28-10-2025 10:29
Ik vind het zo raar. Twee pakjes onderweg, met Mondial Relay en DpD. En allebei liggen sinds 22 oktober stil. Eentje vanuit Belgie of Frankrijk en de ander binnen Nederland.

Terwijl dingen die ik verstuur gewoon goed gaan.

Update: dpd is gaan bewegen, lijkt alsof het bij hun gewoon een week stilgelegen heeft.

Mondial heb ik gebeld (!) en die zijn een onderzoek gestart. Heel benieuwd wat daar uitkomt. Het is ook een item waar ik al maanden op zat te azen :|
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh fijn dat het pakketje van DPD weer in beweging is.
En wat frustrerend als je eindelijk een item hebt gevonden dat je heel graag wil, dat dat dan zoek lijkt te raken. Hopelijk komt het nog boven water voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
29-10-2025 07:56
Update: dpd is gaan bewegen, lijkt alsof het bij hun gewoon een week stilgelegen heeft.

Mondial heb ik gebeld (!) en die zijn een onderzoek gestart. Heel benieuwd wat daar uitkomt. Het is ook een item waar ik al maanden op zat te azen :|
Het maakt volgens mij weinig uit welke vervoerder je kiest, alleen dhl gaat meestal redelijk snel en zonder gedoe.

Mijn Vintedgo pakket staat nog steeds op dezelfde status
"Het pakket is onderweg naar pakketwinkel
07:40, maandag 13 oktober"

En het is een grote doos dus ik kan me niet voorstellen dat het ergens tussen is beland, of nog in een busje ligt. Ik denk haast dat ze het vergeten zijn om te scannen op het pakketpunt ofzo?
Maar de vraag is natuurlijk, welk pakketpunt hebben ze nu weer gekozen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had weer een pareltje vandaag: of ik twee items die samen 16 euro waren voor 11 euro wilde verkopen. Het is een merk dat populair is, dus nee. Het mooie is dan nog dat ze zelf items heeft staan voor de hoofdprijs. Wat denk je dan, wie niet waagt? :facepalm:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Cheshire-cat schreef:
29-10-2025 12:19
Ik had weer een pareltje vandaag: of ik twee items die samen 16 euro waren voor 11 euro wilde verkopen. Het is een merk dat populair is, dus nee. Het mooie is dan nog dat ze zelf items heeft staan voor de hoofdprijs. Wat denk je dan, wie niet waagt? :facepalm:
ik vind dit niet zo gek hoor. als je het een uur online hebt staan dan zou ik dit niet bieden, maar staan de items er al een paar weken dan zou ik denk ik ook 5 euro minder bieden met het idee op 13 á 14 euro uit te komen met jou
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
28-10-2025 21:29
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Dat is bij mij ook 2 keer gebeurd. Beide keren heb ik het opgestuurd met een berichtje dat ze de aankoop achteraf via de ik heb een probleem knop konden annuleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
29-10-2025 12:41
ik vind dit niet zo gek hoor. als je het een uur online hebt staan dan zou ik dit niet bieden, maar staan de items er al een paar weken dan zou ik denk ik ook 5 euro minder bieden met het idee op 13 á 14 euro uit te komen met jou
Team Cheshire-cat ;-) Daar ga ik dus echt niet in mee. Het fijne van Vinted vind (vond) ik dat er gewoon gekocht kan worden zonder gedoe van biedingen en berichten. De prijzen zijn daar meestal ook op aangepast. Als ik het sneller kwijt wil verlaag ik de prijs zelf wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
29-10-2025 09:37
Maar de vraag is natuurlijk, welk pakketpunt hebben ze nu weer gekozen..


Dat is inderdaad steeds weer als roulette. Ik ga komende dagen een pakketje ophalen op 20 minuten fietsen. En nee, ik woon niet ergens in het buitengebied, maar gewoon in een grote stad.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven