Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik snap nu ook pas eindelijk waarom dit topic "competitieangst" heet en niet bindingsangst. Of verbindingsangst.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Fantasy schreef:
04-11-2025 22:04
Ik niet. Ik haal mijn eigenwaarde uit andere dingen. En ik zie de waarden van mensen ook in andere dingen. Wat voor opleiding een man heeft, zegt precies niets over hem.
Ik zeg nergens dat deze mensen geen waarde hebben. Ik zoek naar een match voor mezelf. Ik ga 10.000x liever om met iemand met een lvb die goudeerlijk is dan een multidatende doctorandus. Maar daten, nee.
Doctorandus ook :rofl:

Je bent echt grappig TO.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
Dankzij dit topic heb ik net wel even aan mijn man verteld dat hij bildung heeft. Met al zijn cursussen, verdiepingen op werkgebied etc. Maar ook dat hij maar een hbo opleiding heeft en niet hoogbegaafd, dus dat hij niet echt intelligent is.
Maar over een paar jaar is hij dat wel, want dan heeft hij een master, dus wat een fijn vooruitzicht voor mij!

Tip voor TO: neem een man op de groei. Die van mij begon met mbo en is nu bijna intelligent.
babygroot wijzigde dit bericht op 04-11-2025 22:15
11.78% gewijzigd
BabyGroot schreef:
04-11-2025 22:14
Dankzij dit topic heb ik net wel even aan mijn man verteld dat hij bildung heeft. Met al zijn cursussen, verdiepingen op werkgebied etc. Maar ook dat hij maar een hbo opleiding heeft en niet hoogbegaafd, dus dat hij niet echt intelligent is.
Maar over een paar jaar is hij dat wel, want dan heeft hij een master, dus wat een fijn vooruitzicht voor mij!

Kun je eindelijk een normaal gesprek met hem voeren. Heb jij eigenlijk al Bildung?
fantasy wijzigde dit bericht op 04-11-2025 22:15
0.10% gewijzigd
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Klinkt als een heel slechte Suske en Wiske, de datende doctorandus.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
04-11-2025 22:15
Klinkt als een heel slechte Suske en Wiske, de datende doctorandus.
De gemiddelde doctorandus is toch een jaar of zestig? Ik wens TO veel pleizier.
"Walchelijk!"
Fantasy schreef:
04-11-2025 22:15
Kun je eindelijk een normaal gesprek met hem voeren. Heb jij eigenlijk al Bildung?
Nee ik ben ook maar een domme hbo'er. Wel gymnasium gedaan, maar daarna verdween mijn bildung en ben ik gaan doen wat ik leuk vind ipv oneindige zelfontplooiing. Dus over 2 jaar zal manlief op fok wel een topic openen dat z'n vrouw is blijven hangen op hbo niveau en hij als nieuwe WO'er op een ander niveau leeft.
BabyGroot schreef:
04-11-2025 22:18
Nee ik ben ook maar een domme hbo'er. Wel gymnasium gedaan, maar daarna verdween mijn bildung en ben ik gaan doen wat ik leuk vind ipv oneindige zelfontplooiing. Dus over 2 jaar zal manlief op fok wel een topic openen dat z'n vrouw is blijven hangen op hbo niveau en hij als nieuwe WO'er op een ander niveau leeft.
Wellicht kun je hem dan aan TO voorstellen.
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2025 22:17
Op zich mag je hem sowieso voeren (als je een WO-master hebt, tenminste) en mensen die in 2005 of eerder afgestudeerd zijn, kunnen nog in de oude structuur (dus voor ba-ma) afgestudeerd zijn.
Minimaal 42 zou ik zeggen. En dan alleen bij nominaal afgestudeerden.
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2025 22:17

By the way, wat doe jij in dit topic? Jij wasvrouw jij!
ItsMineru schreef:
04-11-2025 22:10
Ik zeg nergens dat deze mensen geen waarde hebben. Ik zoek naar een match voor mezelf. Ik ga 10.000x liever om met iemand met een lvb die goudeerlijk is dan een multidatende doctorandus. Maar daten, nee.
Maar hoe zie je dat dan voor je? Je bent geen hoogvlieger in je werk, het ontbreekt je aan passie, je mist skills om met anderen in verbinding te komen en te blijven. Daar weegt die zogenaamde bildung niet tegenop.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Fantasy schreef:
04-11-2025 22:21
By the way, wat doe jij in dit topic? Jij wasvrouw jij!
Ik ben ingeschreven als gymnasiast
En dat was't.
"Walchelijk!"
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2025 22:24
Ik ben ingeschreven als gymnasiast
En dat was't.
Tssss....
Op zich natuurlijk geen rare wensen, een niet-simultaan datende man die een beetje snugger is en wat algemene ontwikkeling heeft.
Fantasy schreef:
04-11-2025 22:19
Wellicht kun je hem dan aan TO voorstellen.
Maar hij is helaas nog steeds niet hoogbegaafd. Dus jammer voor hem, hij zal het met mij moeten blijven doen.
KamilleT schreef:
04-11-2025 22:26
Op zich natuurlijk geen rare wensen, een niet-simultaan datende man die een beetje snugger is en wat algemene ontwikkeling heeft.
Oh maar daar valt ook niemand over. Maar er zit een heel groot verschil tussen een beetje snugger en hoogbegaafd met minimaal 1 wo opleiding en "Bildung".
Ook grappig om te zien dat TO overgaat op Duits, als blijkt dat al dat Engelse gezever niet op waarde wordt geschat. Maar ik trap er niet in hoor, leider Erdnussmuss.
"Walchelijk!"
Moiren schreef:
04-11-2025 22:21
Maar hoe zie je dat dan voor je? Je bent geen hoogvlieger in je werk, het ontbreekt je aan passie, je mist skills om met anderen in verbinding te komen en te blijven. Daar weegt die zogenaamde bildung niet tegenop.
Maar: het vergt wel bildung om door te gaan daar waar je passie niet ligt, omdat je er ooit voor gestudeerd hebt.

Ha!
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2025 22:32
Ook grappig om te zien dat TO overgaat op Duits, als blijkt dat al dat Engelse gezever niet op waarde wordt geschat. Maar ik trap er niet in hoor, leider Erdnussmuss.
Schade Orangenmarmelade!
Ik ben sowieso voor meer Duits überhaupt. Op dit forum.
Leider Hühnerdrath.
ItsMineru schreef:
04-11-2025 22:10
Koppel dat daten en met wie anderen daten toch eens los. Ontmoet mensen, heb gesprekken, heb het gezellig. Ga naar de opera, het filmhuis, een boekbespreking, museum, maak een cultuurreis door Europa. Wat kan jou het schelen dat die mannen andere vrouwen ook/net zo/nog veel interessanter vinden. Er zijn ook gewoon veel leuke, aardige, interessante mensen. En ook absoluut met jouw interesses. Is het dan echt zo erg als je de ene avond met de één naar een restaurant en een operavoorstelling gaat en een week later met een ander gaat lunchen en daarna een museum bezoekt?

Zie dat toch niet zo als multidaten. Je ontmoet mensen!
Fantasy schreef:
04-11-2025 22:46
Leider Hühnerdrath.
Dommage fromage!
Rabarbara schreef:
04-11-2025 22:50
Dommage fromage!
Die is uit de ouwe doos, zeiden we vroeger op school altijd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven