Man maakt me elke ochtend wakker
vrijdag 7 november 2025 om 22:54
Klein irritatietopic: vrijwel elke ochtend word ik wakker door mijn man. Hij slaapt slecht en is altijd heel vroeg wakker, ergens tussen 3.00 en 6.00 meestal. Hij probeert dan rustig te blijven liggen maar op een moment moet hij plassen en gaat hij naar de wc.
Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.
Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.
Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.
We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.
Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.
Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.
Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.
We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.
Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
zaterdag 8 november 2025 om 12:46
zaterdag 8 november 2025 om 14:39
Nou inderdaad. En ik heb mijn man ook weleens succesvol wakker gemaakt voor seks, maar volgens sommigen hier zou ik nu blijkbaar voor altijd mogen drammen ongeacht hoe vaak hij boos wordt en zegt dat hij niet meer wil dat ik het doe, want 'hij wilde het ook een keer wel'.Aneso schreef: ↑08-11-2025 12:07Quote van to
“ Voor de seks wacht hij meestal wel tot 5.30 ofzo, maar alsnog vind ik dat niet echt een relaxte tijd. Plus ik schrik me altijd suf als hij me wakker maakt. Ook niet fijn wakker worden. En mijn eerste emotie is dan vaak ‘boos’ en niet opgewonden“
Dit zou voor mij vrij duidelijk zijn hoor ondanks dat het wel eens uitdraait op seks.
zaterdag 8 november 2025 om 14:45
Ja, en blijkbaar is het feit dat een volslagen onbekende op een forum het wel fijn vindt om wakker gemaakt te worden voor seks ook een reden om niet boos te mogen worden, ook al zit je er zelf niet op te wachten.Prei schreef: ↑08-11-2025 14:39Nou inderdaad. En ik heb mijn man ook weleens succesvol wakker gemaakt voor seks, maar volgens sommigen hier zou ik nu blijkbaar voor altijd mogen drammen ongeacht hoe vaak hij boos wordt en zegt dat hij niet meer wil dat ik het doe, want 'hij wilde het ook een keer wel'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 8 november 2025 om 14:52
Ik zou echt not amused zijn als mijn man me wakker zou maken voor seks, ongeacht het tijdstip. Mijn nachtrust is me echt heilig. Wat betreft de rest zou ik overwegen om oordoppen te dragen. Ik gebruik zelf van die wasbolletjes van Ohropax, die vind ik echt ideaal. Ben zelf ook een lichte slaper, maar op deze manier slaap ik erg goed.
zaterdag 8 november 2025 om 15:50
Bagatelliseer je het nou?Lente19251003- schreef: ↑08-11-2025 06:47Dat wakker maken voor seks gebeurt gelukkig niet heel vaak hoor. Soms ga ik er wel in mee, soms zeg ik ook heel duidelijk nee. Vandaag is hij al heel stil naar beneden gegaan. Ik had gisteravond ook echt gezegd dat ik wil uitslapen (lukt niet, helaas!).
Wakker maken voor sex is echt een no go! Je bent toch duidelijk geweest dat je wil slapen op dat tijdstip..
zaterdag 8 november 2025 om 18:55
Nou dat. Je kunt ook best je neus even beschaafd snuiten als je toch op de krakende wc zit.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
zondag 9 november 2025 om 09:20
Mijn (ex-)man heb ik ooit een keer wakker gemaakt voor seks. Was op een zondagochtend, uurtje of 8, ik kwam uit de nachtdienst. Hij werd wakker op het point of no return zeg maar. En hij werd mij een partij kwaad! Nou nooit meer gedaan dus.Prei schreef: ↑08-11-2025 14:39Nou inderdaad. En ik heb mijn man ook weleens succesvol wakker gemaakt voor seks, maar volgens sommigen hier zou ik nu blijkbaar voor altijd mogen drammen ongeacht hoe vaak hij boos wordt en zegt dat hij niet meer wil dat ik het doe, want 'hij wilde het ook een keer wel'.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
zondag 9 november 2025 om 09:48
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de heftige reacties op het seks-stukje. Ik voel me vaak juist ook een beetje lullig dat ik hem dan afwijs. Nou vind ik seks sowieso ingewikkeld met 2 pubers die langer opblijven dan wij en nog weleens onze slaapkamer binnenstappen om even te kletsen (wel even kloppen, maar dan vrijwel direct binnenlopen), een drukke baan voor allebei, mantelzorgen en heel veel stress in ons leven. Maar slaap is dan des te belangrijker voor me. Voor mij veel belangrijker dan seks. Voor manlief niet altijd.
Het lijkt trouwens wel of hij stiekem dit topic heeft gelezen want de laatste dagen gaat hij naar beneden als hij wakker wordt, waardoor ik dus niet wakker word van hem. Heel erg fijn!
Het lijkt trouwens wel of hij stiekem dit topic heeft gelezen want de laatste dagen gaat hij naar beneden als hij wakker wordt, waardoor ik dus niet wakker word van hem. Heel erg fijn!
zondag 9 november 2025 om 09:53
Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
zondag 9 november 2025 om 10:20
Ik neig toch ook hiernaar. Misschien ook gekleurd door mijn ex. Maar hij leek het soms ook niet te kunnen hebben dat ik soms wat langer kon blijven liggen. Ging bij extra veel lawaai maken, me een kus geven als hij weg ging zodat ik weer wakker was.
Toen we net een baby hadden en ik nog thuis was, deed hij dat ook in de eerste weken na de geboorte. Vond hij ook dat ik te lang bleef liggen (na 5 keer voeden en verschonen in de nacht). Ging bij expres de gordijnen opendoen, hard praten, spullen op mij in bed gooien waar iets mee moest.
Of subtieler, maar met koffie naar mij toekomen op bed. Was ik weer vroeg wakker en moest ik ook nog dankbaar zijn.
En voor seks kan fijn zijn, maar dan is dat wederzijds.
zondag 9 november 2025 om 10:26
Maar dat kan ook met kleren aan in de woonkamer.Lente19251003- schreef: ↑09-11-2025 09:53Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 9 november 2025 om 10:28
Intieme terreur is dit. Iemand maakt zich de eigenaar van jouw lichaam en bepaalt voor jou of jij mag slapen of niet. Slaaponthouding is een populaire marteltechniek en dat is niet voor niets.Jahallo222 schreef: ↑09-11-2025 10:20Ik neig toch ook hiernaar. Misschien ook gekleurd door mijn ex. Maar hij leek het soms ook niet te kunnen hebben dat ik soms wat langer kon blijven liggen. Ging bij extra veel lawaai maken, me een kus geven als hij weg ging zodat ik weer wakker was.
Toen we net een baby hadden en ik nog thuis was, deed hij dat ook in de eerste weken na de geboorte. Vond hij ook dat ik te lang bleef liggen (na 5 keer voeden en verschonen in de nacht). Ging bij expres de gordijnen opendoen, hard praten, spullen op mij in bed gooien waar iets mee moest.
Of subtieler, maar met koffie naar mij toekomen op bed. Was ik weer vroeg wakker en moest ik ook nog dankbaar zijn.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 9 november 2025 om 10:37
Doet me denken aan toen ik nog kind was en bij een vriendinnetje ging logeren. Ik was altijd veel vroeger wakker en dan verveelde ik me. Dus wilde ik dat zij ook wakker werd. Ging ik per ongeluk expres hoesten of hard omdraaien. En als zij dan in beweging kwam: “Hey, ben jij ook wakker?”
Maar goed, dat gedrag heb ik na mijn 8ste niet meer vertoond.
Maar goed, dat gedrag heb ik na mijn 8ste niet meer vertoond.
zondag 9 november 2025 om 10:38
Lente19251003- schreef: ↑09-11-2025 09:48Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de heftige reacties op het seks-stukje. Ik voel me vaak juist ook een beetje lullig dat ik hem dan afwijs. Nou vind ik seks sowieso ingewikkeld met 2 pubers die langer opblijven dan wij en nog weleens onze slaapkamer binnenstappen om even te kletsen (wel even kloppen, maar dan vrijwel direct binnenlopen), een drukke baan voor allebei, mantelzorgen en heel veel stress in ons leven. Maar slaap is dan des te belangrijker voor me. Voor mij veel belangrijker dan seks. Voor manlief niet altijd.
Dat je hiervan schrikt zegt mij hoe hij jou in de tang heeft. Heeft ie knap gedaan.
zondag 9 november 2025 om 11:30
Waarom zou dat niet kunnen als ze eerst aankloppen?Lente19251003- schreef: ↑09-11-2025 09:53Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
Je kan nog steeds halsoverkop het seksen staken, een badjas aandoen en dan na 1 min. de puber binnenlaten. Dan ben je nog steeds gewoon bereikbaar. Of is zelfs dat niet snel genoeg en ren je eventueel ook direct de douche uit zodat de puber nog niet eens een minuut hoeft te wachten?
zondag 9 november 2025 om 11:44
Jahallo222 schreef: ↑09-11-2025 10:20Ik neig toch ook hiernaar. Misschien ook gekleurd door mijn ex. Maar hij leek het soms ook niet te kunnen hebben dat ik soms wat langer kon blijven liggen. Ging bij extra veel lawaai maken, me een kus geven als hij weg ging zodat ik weer wakker was.
Dit deed mijn ex ook. Terwijl hij dondersgoed wist dat ik (nachtdienst) nog maar 3/4 uur geslapen had.
zondag 9 november 2025 om 12:27
Dus.. Je staat dag en nacht klaar voor zowel je vent als je kind. Je zou van minder omvallen.
Ik heb een paar jaar gewerkt met een persoon met ook zo'n soort echtgenoot. Ze ging er op den duur finaal aan onderdoor. Stond om negen uur ''sochtends al te tuimelen op d'r benen.
Wees dat voor, ajb. Jij gaat nl de prijs betalen.
Ik heb een paar jaar gewerkt met een persoon met ook zo'n soort echtgenoot. Ze ging er op den duur finaal aan onderdoor. Stond om negen uur ''sochtends al te tuimelen op d'r benen.
Wees dat voor, ajb. Jij gaat nl de prijs betalen.
zondag 9 november 2025 om 12:50
Over een half uur ga ik naar bed, dus je kan nu nog je verhaal kwijt.Lente19251003- schreef: ↑09-11-2025 09:53Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
Serieus, je laat je door je kinderen van je slaap afhouden en door je man uit je slaap halen.
Hoe slaafs wil je zijn?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in