Texel in januari?
donderdag 13 november 2025 om 14:50
Hallo hallo,
voor een bevriende internationale familie ben ik op zoek naar tips voor de eerste helft van januari zo'n beetje, data zijn nog niet vast. Ze komen vanuit Antwerpen, hebben een peuter en een hondje mee. Ze kennen Nederland niet echt.
Wat ze zoeken:
- kind en hondvriendelijke accommodatie, mag luxe zijn
- aangezien het geen toeristenseizoen is, dat er toch een paar restaurantjes/winkeltjes open zijn - verder rustig, maar dat zal in januari wel zo zijn denk ik?
- goed bereikbaar met OV vanuit Antwerpen
- mooie landschappen met uitgerekte stranden; kind vindt paarden, schaapjes enz. fantastisch
- 'weg van de wereld' gevoel
Ik dacht eerst aan Ameland of Schiermonikkoog, maar dat is te ver voor ze. Zou Texel wat zijn? Of evt Zeeland, maar misschien ontbreekt daar het 'eiland' gevoel toch echt een beetje? Ik ben er niet bekend mee, dus echt alle tips zijn welkom
heel erg bedankt!!
voor een bevriende internationale familie ben ik op zoek naar tips voor de eerste helft van januari zo'n beetje, data zijn nog niet vast. Ze komen vanuit Antwerpen, hebben een peuter en een hondje mee. Ze kennen Nederland niet echt.
Wat ze zoeken:
- kind en hondvriendelijke accommodatie, mag luxe zijn
- aangezien het geen toeristenseizoen is, dat er toch een paar restaurantjes/winkeltjes open zijn - verder rustig, maar dat zal in januari wel zo zijn denk ik?
- goed bereikbaar met OV vanuit Antwerpen
- mooie landschappen met uitgerekte stranden; kind vindt paarden, schaapjes enz. fantastisch
- 'weg van de wereld' gevoel
Ik dacht eerst aan Ameland of Schiermonikkoog, maar dat is te ver voor ze. Zou Texel wat zijn? Of evt Zeeland, maar misschien ontbreekt daar het 'eiland' gevoel toch echt een beetje? Ik ben er niet bekend mee, dus echt alle tips zijn welkom
heel erg bedankt!!
donderdag 13 november 2025 om 18:26
donderdag 13 november 2025 om 18:35
Ik ook niet echt. Maar als je er dan toch bent, in januari, dan zou ik ze naar Oudeschild of den Burg sturen, qua pittoresk. De Koog en Cocksdorp vind ik een beetje troosteloos buiten het seizoen.
Landal Sluftervallei is ongetwijfeld hond- en kindvriendelijk maar ze hebben er die afschuwelijke verklede beer en zo’n patat- en ijswinkel waar je tegen een machine mag praten. Ik denk niet dat ze hier het ‘weg van de wereld’ gevoel zullen krijgen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in