Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 3156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
..
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:20
99.77% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
Die rozen: ik heb geen idee of je moeder de link legt. Maar je vader weet het. Dondersgoed. Het is niet jouw brein, het is zijn verziekte brein.

En een overgangspakketje met glijmiddel en een vibrator van je ouders krijgen is onaardig, geen leuk cadeau en ronduit grensoverschrijdend.

Het is niet jouw verziekte brein Selune. Je voelt je grens heel goed aan en deze klopt.

Heb je de rozen, glijmiddel e. Vibrator in de kliko gegooid toen ze weg waren?

(En als ik dit weg moet halen doe ik het. Maar jouw vader is net zo verziekte bezig als de stalker van Olle. Het niet los kunnen laten. De steken onder water. De dingetjes die alleen jullie twee weten, zoals de rozen, als manipulatie en herinnering. Alleen jouw vader heeft geen contactverbod. Wat hij absoluut wel verdient. Maar wat hij je, zelfs nu, nog aan doet lieve Selune... het is het werk van een man die echt niet in orde is... en wat gun ik jou echte, volwaardige liefde en gezien worden...)
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
En verder: wat pittig dat man nu ook nog ziek geworden is. Dat je niet alleen jezelf staande moet zien te houden maar ook nog voor hem moet zorgen.

Geeft het ook een klein beetje afleiding of komt het er alleen maar bovenop?
Lieverd, zou jij je kind dat geven?
Wat moet je je rot en bang en gekleineerd gevoeld hebben... :hug:
De bedoeling achter de bloemen kan ik niet raden.
Het klinkt als een 'geintje' 'omdat we haar vroeger ook altijd rozen gaven'.
Een rotgeintje wat mij betreft, en nogal brutaal.
Het kán niet dat hij dat vergeten is.
Zo specifiek, met die kleurcodes...

Wat een rotstreek....
En tegelijk zo duidelijk. Jij kon en kunt hier niets aan doen...
Ze kennen blijkbaar geen schaamte en voelen zich nog steeds onschendbaar.

Wat zal je meisje bang geweest zijn.
Ik zou willen dat er iemand voor haar opkwam. Die rozen stukgeslagen had in zijn gezicht. En dan de deur voor hun neus weer dichtgedaan had.
En als ze boos of shockeerd doen: zeggen dat ik ze anders ook wel een verrassing wil bezorgen die ze nòg lekkerder vinden binnenkort. Dat ik daarvoor even de politie moet bellen.
En of ze afwachten, of nu weggaan.

Je bent het zo waard, dat iemand zich een keer boosmaakt om je. Ze een halt toe roept.
Jou in bescherming neemt, zelfs als je vindt dat dat niet nodig is. Juist als je vindt dat dat niet nodig is.
En daarna kom ik een tijdje naast je zitten en herhaal een uur lang alleen maar 'het was niet jouw schuld. Jij bent oke. Je kon er niets aan doen. Het was niet jouw schuld.'
Hooguit loop ik even weg om een deken of een kop thee te halen voor je.

Dit was niet oke.
Het was in en in gemeen. En het was niet jouw schuld. Jij bent oke. Het was niet jouw schuld.
Over die andere dingen dan bloemen kan ik niet eens wat zeggen.
In jullie relatie totaal niet grappig. Eerder ziek en kwetsend en macht laten voelen?
Maar die rozen...
Mijn hart huilt zo hard voor je.
Selune je ziet het niet verkeerd.
Dat ze toch kwamen terwijl jij probeerde af te zeggen is al over jouw grens. Die rozen zie jij niet fout, dat daar zo'n lading aan hangt komt door wat je vader deed. Dat daar zo'n systeem in zat is echt ziek. Dat wis je niet uit met tijd, dus het is logisch dat je maag er nu van omdraait. Ik ben er woedend over in jouw plaats, mag dat?
Die andere cadeautjes: niet grappig of aardig. Ik zou het totaal niet leuk vinden, van wie het ook kwam. En gezien de geschiedenis is het niet gewoon 'gewoon' maar ver over de grens.
Je overdrijft niet en het is niet jouw brein dat ziek is op die manier.
This is an unacceptable timeline
Wat zeg je dat mooi en respectvol Tyche...
Selune, wat een verschrikkelijke cadeaus. Echt heel erg en heel grensoverschrijdend. Geen wonder dat je daar niet goed van wordt. Dit ligt echt absoluut niet aan jou.
..
99.48% gewijzigd
Ik ben zo moe van de angzt en de herbelevingen.
Van het slecht en nutteloos zijn.
En tegelijkertijd moet ik me niet aanstellen en was er niets.
Maar het lukt niet meer.
Er was iets. En misschien viel het niet mee.
En ik weet niet hoe k daarmee om moet gaan.

En dat er zo lief gereageerd wordt op Selune raakt iets in me. Ik zie bij haar zo duidelijk dat het niet oke was. Gemeen. En de lieve reacties erop.
En het maakt me trillerig.
..
93.55% gewijzigd
Misschien dat het dat is, dat ik bijna de paniek voel van het dreigende.
Je hoeft niet meer mee. Je hoeft geen verrassingen meer. Wie kan ze tegenhouden?
Een sterke buurman, een huisvriend? De beste vriend van je man?
De wijkagent?

Het hoeft niet meer. Je mag nu veilig zijn. Het meisje beschermen.
O God ik begrijp je angst zo zo zo goed.
Ook hoe stom die ergens voelt.
Hier zo hetzelfde.

Ik wilde dat ik kon zeggen dat je veilig was nu.
Maar ik kan alleen zeggen dat het niet jouw schuld was. Je voelt je vies, maar je bent nog net zo mooi en lief als voor. Altijd geweest.
Ik walg niet van je, ik zie je. Ik loop niet weg.
Het was niet jouw schuld. Jij bent oke. Ik wil je nog graag kennen
Nee dat doe je niet.
Ik ben zo zo zo blij dat je schrijft.
Blijf.
Alsjeblieft
Lieve Selune,

Puur dadergedrag. Van zowel je vader als je moeder.

Jij hebt hier geen schuld aan. Geen aandeel in.

Zulke presentjes horen in die rode bak die ik hier thuis heb staan, voor zwaar chemisch afval.

Wat heb ik met je te doen, wat word je alleen gezet. Wat is het stressvol voor je om je af te moeten vragen 'ben ik nou gek dat ik dit niet fijn vind.'

En wat dapper van je dat je hier durft na te vragen.

Dat nu ook nog man ziek is, je voor je zoon die anders teveel zorgen heeft moet blijven zorgen. Poeh.

Goed dat je hier bent voor steun.

Jammer dat je je schoonpa moet missen. Wat ik me herinner had hij hierin je willen beschermen. En dat alleen al had zoveel uitgemaakt. Hem even om je heen.
hanke321 wijzigde dit bericht op 13-11-2025 22:13
1.34% gewijzigd
Wis niet, alsjeblieft.
Ik had het misschien niet moeten zeggen. Maar het raakt me gewoon enorm.
Te zien hoe er gereageerd wordt.
Te bedenken dat het misschien, heel misschien, bij mij ook gemeend is.

Sorrie, ik ben echt ego...
Juist mooi hoe jullie door elkaar durven delen.

Dus Selune, hiermee raak je juist iets wat misschien wel nodig is, kan de ander verder. En Avo, door jouw delen is Selune niet alleen.
Lieve Selune, wil je geloven dat je niet overgevoeligheid bent? Ik heb nooit handen gevoeld op een plek waar ze niet horen van mijn vader of stiefvader. Nooit. Niet als klein meisje, niet als jonge vrouw, niet als volwassene. Het is niet gepast. Het is belachelijk. Het is grensoverschrijdend. En met jouw verleden is het psychopatisch en manipulatief.

Vertrouw je lijf lieve Selune. Je bent geen aanstelster. Je bent niet lichtgeraakt of overgevoelig. Je luistert naar iemand die nooit te vertrouwen was.

En ik snap zo goed dat je met dit soort acties, juist nu, in deze donkere tijd, je nooit tot rust kan komen....
Niet ego Avo. Ik vind het eigenlijk heel fijn om te zien dat iemand het begrijpt, ook het stukje van het niet kunnen zien. Maar ik wil je geen pijn doen. Jou niet. Jullie niet. Ik wil nooit meer iemand pijn doen.
Je doet me geen pijn.
Niemand niet.
Misschien huilt mijn hart via jou een beetje om het buurmeisje.
Misschien.
Helpt dat?
..
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:21
99.34% gewijzigd
Dat helpt iets Avo. Elkaars buurmeisjes zien. Dank je wel.
Het geldt ook voor jou avo. Het was niet jouw schuld. Je bent niet te veel. Je bent niet waardeloos. En dat meen ik, altijd gemeend. In al die jaren dat we samen hier schrijven heb je nog nooit iets gedeeld dat me ook maar een seconde deed denken dat je het had verdiend, of dat het jouw schuld was.

Jij doet ook niemand pijn Selune. Wat pijn doet is wat jullie is aangedaan, en de schade ervan. Ik voel mee met je angst en twijfel en radeloosheid maar het is niet overdreven of te veel.
En het is belangrijk en zó knap dat je deelt. Dat je ons toelaat zodat we kunnen begrijpen en kunnen proberen die stem van schuld en schaamte tegen te spreken. Zodat anderen die iets herkennen in je verhaal zich minder alleen voelen, minder gek.
Kreeg net een appje van een vriendin dat de afspraak die we al lang geleden gemaakt hebben voor de geboortedag van oudste niet door kan gaan. En ze heeft een hele goede reden. En voelt zich er rot over en stelt iets nieuws voor. En toch voel ik me vreselijk afgewezen. Niet gezien. Onzichtbaar samen met oudste. Slaat nergens op, maar het doet allemaal pijn.

Ik voel me zo vreselijk wankelen en wil zo graag bij iemand verdwijnen. Vastgehouden worden zonder bijbedoelingen en veilig zijn. Of veilig voelen. Ik voel het niet. Ik ben zo naar over alles.
selune wijzigde dit bericht op 13-11-2025 22:35
0.82% gewijzigd
Echt niet Selune. Echt, echt, echt niet.

Net als dat ik van iedereen, mar dan ook echt van iedereen een vibrator een grensoverschrijdend cadeau zou vinden. Man zou dat nog mogen, misschien. Maar echt niemand anders.

Maar ouders? Als grapje, bij de overgang? En dan nog met rozen die echt wel zo bedoeld waren?

Ik denk dat jij, bij alles wat voelt als grensoverschrijdend, niet gek bent. Niet overgevoelig. En dat zelfs iemand zonder jouw verleden, zonder triggers, een 'normaal' iemand zeg maar, dit niet normaal zou vinden.

En ik vind het zo verdrietig dat je jezelf nooit echt vertrouwt. Ik herken dat stukje. Dat de manipulatie er zo in is geramd dat er altijd zijn stem boven de jouwe is. Zijn woord boven jouw gevoel.

Maar hij heeft geen gelijk. Jij mag gelijk hebben, als het gaat over jouw lijf en jouw grenzen.

Jij weet dat zoveel beter dan hij. En ik gun het je dat je mag stoppen met twijfelen.

Maar zelfs na al die jaren weet hij je constant uit het lood te slaan. En dat is heel begrijpelijk, als ik dat zo lees. Ook dat ligt niet aan jou. Niet aan jouw overgevoeligheid. Dat ligt aan hem.
En nee dat is niet normaal. En niet per ongeluk.
Het is afschuwelijk en het is dus ook proportioneel om daar heftige gevoelens over te hebben. Die aanrakingen zijn strafbaar hè. Dat is niet voor niets. Dat is omdat experts weten hoe groot de inbreuk daarvan is. En als het dan ook nog je vader is komt er nog een laag bovenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven