Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 335 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Hallodaar schreef:
23-11-2025 13:53
Valt het anderen ook nogal op dat de TO vooral bezig is met de mogelijke verwekker van deze vrucht?. Hoe zijn reactie zal zijn etc. Of hij de pappa wil zijn. Hem al steeds 'de vader' noemen, en ondertussen nauwelijks eigen man en kind ter sprake brengen..
Ik krijg er persoonlijk een beetje de rillingen van.
Sorry, maar je zult ermee getrouwd zijn en er al een kind mee hebben.
Ja, 100%
Lilly schreef:
23-11-2025 12:59
Ik kan de zwangerschap niet verbergen voor de vader, dat krijgt hij vroeg of laat te horen.
Van wie?
Als je de zwangerschap afbreekt, dan zijn er toch heel weinig mensen die er van weten?
Lilly schreef:
Ik kan de zwangerschap niet verbergen voor de vader, dat krijgt hij vroeg of laat te horen. En als hij vermoedens krijgt dat het van hem is en zijn kind wil zien dan komt het alsnog uit…als hij daar serieus werk van maakt. Hoe waarschijnlijk is dit scenario? Ik kan niet inschatten hoe hij zou reageren op dit nieuws en of hij een prominente rol zou willen in het kinds leven, dus dan zou ik het toch eerst aan hem moeten vertellen om daarachter te komen.

Gewoon opbiechten aan mijn man speelt momenteel ook door mijn hoofd, maar ik maak m’n gezin daar ook mee kapot.
Stel dat hij een prominente rol wil spelen, wat zeg je dan tegen je man.
Misschien heeft je minnaar het condoom wel expres kapot gemaakt omdat hij vader wil zijn.
Heeft hij niet tegen je gezegd dat je de map moet halen, wat zei hij toen het gebeurde.

Het lijkt wel of je je steeds verder in de nesten wil werken.
Lilly schreef:

Gewoon opbiechten aan mijn man speelt momenteel ook door mijn hoofd, maar ik maak m’n gezin daar ook mee kapot.
Welk gezin? Dat heb je al gedaan, je gezin kapot gemaakt. Je man weet het alleen nog niet.
Mijn man zou er veel verdriet van hebben als we gaan scheiden en de gevolgen daarvan voor ons kind. Ons zoontje is alles voor hem. Ik ga het eerst vertellen aan de vader en als hij er vrede mee heeft, kies ik denk ik toch ervoor het geheim te bewaren. 😣

Bedankt voor alle reacties.
framboosje123 schreef:
23-11-2025 10:38
Ik begrijp dat dit onderwerp veel emoties oproept, maar ik probeer vooral vanuit compassie en begrip te reageren. Dit is een super moeilijke keuze voor TO en dat snap ik heel goed. Oordelen is makkelijk, maar vaak weten we niet het hele verhaal of wat iemand doormaakt. Ik wil ruimte en steun bieden aan iemand die duidelijk al in de knel zit, ik zou absoluut niet in haar schoenen willen staan, lijkt me vreselijk. 🤷‍♀️
Ik zou ook niet in TO's schoenen willen staan, maar zou daar ook nooit in beland zijn. Daar is toch echt een aantal keuzes van TO zelf aan vooraf gegaan. En ze heeft al best een boel ruimte en steun voor zichzelf met haar minnaar op de tweede plaats. Haar eigen man, al geboren kind en de belangen van een eventueel ander kind lijken in die overwegingen amper tot niet voor te komen. Waar is haar compassie voor hen? Dus niet zo heel gek dat mensen haar daar hier wel op wijzen.
Wat een puinhoop.

Je licht minnaar in en man niet : minnaar wordt misschien ongelukkig van het niet opvoeden van zijn kind, kind voelt zich “ anders “ , komt er ooit achter wat jij verzwegen hebt en neemt je dat enorm kwalijk, net zoals je man.

Je licht man in : of hij smeert hem ( hoe sneu voor het kind van jullie beiden ) of hij blijft en neemt het kind twee misschien altijd wel een soort van kwalijk dat het bestaat.

Minnaar komt stiefvader spelen voor je oudste ( waar je altijd iets van vond ; ik heb wat eerdere reacties gelezen van je ) en voedt baby op.

Geen abortus zet in ieder geval nu , of later, heel wat levens op zijn kop : dat van jou, je man, het kind wat je al hebt , je minnaar en als je niets vertelt uiteindelijk ook van de baby want de kans dat het uitkomt is heel erg groot . ( wij deden op school bijv altijd die bloedtesten bij biografie om te zien welke bloedgroep je hebt ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lilly schreef:
23-11-2025 14:35
Mijn man zou er veel verdriet van hebben als we gaan scheiden en de gevolgen daarvan voor ons kind. Ons zoontje is alles voor hem. Ik ga het eerst vertellen aan de vader en als hij er vrede mee heeft, kies ik denk ik toch ervoor het geheim te bewaren. 😣

En je kind laten opgroeien met 1 grote leugen! Walgelijk!
carola_456 wijzigde dit bericht op 23-11-2025 14:41
0.12% gewijzigd
Lilly schreef:

Dan laat je je zoontje bij man en start je een nieuw leven met 'de vader'. Iedereen blij.
Honey, you should see me in a crown
Lilly schreef:

Goh.
En wat als de minnaar wél vindt dat hij vader wil worden? Dan maakt het verder allemaal niet uit hoe je man zich voelt en is scheiden ineens geen enkel probleem meer?
There is always something happening, and it's usually right now
Lilly schreef:

Wat ga je doen als je minnaar wel dat gezin met jou wil?
Aangezien je voor de optie koekoeksjong gaat lijkt het mij slimmer om tegen beide mannen je mond te houden.
TO: weet je het antwoord op de vraag waarom je geen Morning after pil hebt genomen?
Dat antwoord kan je mogelijk wel wat vertellen over wat jij nu eigenlijk wil
Lilly schreef:

Dat moest je dan bedacht hebben voor je herhaaldelijk vreemd ging.
Jammer dat je zoontje niet alles voor jou is en nu komt daar nog een kind bij waar jij niets om geeft.
Lilly schreef:

Zou jij geen verdriet hebben van een scheiding en van het verdriet wat jullie zoontje daardoor ondervind ?

Waarom denk jij dat dit geheim nooit uit zal komen ? Minnaar kan het aan iemand doorvertellen ( zijn familie , bijvoorbeeld ) , het kan een keer door een simpele bloedtest tot uiting komen.
Grobbekuiken_ schreef:
23-11-2025 14:43
Goh.
En wat als de minnaar wél vindt dat hij vader wil worden? Dan maakt het verder allemaal niet uit hoe je man zich voelt en is scheiden ineens geen enkel probleem meer?
Nee dan maakt het voor haar verder niet uit, want dan kan ze veilig bij hem intrekken i.p.v. op straat komen te staan.
Lilly schreef:

Vanwaar deze keuze? Je komt advies vragen en iedereen raad je dat af. Toch besluit je deze route te volgen.
Ik snap werkelijk niet dat je een scharrel, mogelijk de vader van je ongeboren baby, boven je man en jullie kind zet.

Jouw man verdient beter!
Carola_456 schreef:
23-11-2025 14:47
Nee dan maakt het voor haar verder niet uit, want dan kan ze veilig bij hem intrekken i.p.v. op straat komen te staan.
En je verwacht dat dit een succes gaat worden?
Af en toe met je benen in de lucht is echt iets anders dan 24/7 bij elkaar wonen.
andre wijzigde dit bericht op 23-11-2025 15:00
0.15% gewijzigd
Als het over 15 jaar uitkomt en je zoon, tweede kind , vriendinnen , man, schoonfamilie , wellicht zelfs eigen familie voelen zich zo bedonderd dat ze niks met je te maken willen hebben, kun je dan met droge ogen beweren dat het je dit waard is geweest?
Je zet het leven van een ongeboren vrucht boven het geluk en leven van je man en zoontje. Hoe leuk denk je dat je zoontje zijn jongere zus/broer zal vinden, als dat de reden is dat jij en je man uit elkaar gaan?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Lilly schreef:

Waar vrede mee heeft? Dat hij geen vader wordt, maar verwekker is. En je man mogelijk denkt dat het van hem is.

Vindt het vrij heftig en erg hypocriet dat je nu vooral denkt aan het kapot maken van je gezin en dit verschrikkelijk vindt, terwijl je hiervoor vooral dacht aan je eigen behoeftes te bevredigen en totaal niet aan je man en zoon. Stel je was niet zwanger geworden, ging je dan gezellig door met vreemdgaan?

Foute keuzes kunnen gebeuren, maar onderga dan ook de gevolgen. Het is niet dat ik jullie zoon een gescheiden gezin wens, zeker niet, maar dit alles heb je echt zelf veroorzaakt voor je gezin.

Maar als je kan leven met een levens lange leugen tegen 3 mensen (en daarnaast meer), dan is het ook jouw keuze. Gezellig door met het gezin dan.
sunflower_cookie wijzigde dit bericht op 23-11-2025 15:26
0.90% gewijzigd
Lilly schreef:

Je maakt een walgelijke, laffe en egoïstische keuze. Je denkt niet aan wat het beste is voor je ongeboren kind, je huidige kind en je man. Je denkt alleen aan wat voor de korte termijn voor jou het minste gevolgen heeft. Dat is mogelijk (waarschijnlijk zelfs) verwoestende gevolgen heeft voor de lange termijn van diverse mensen, kan je blijkbaar maar weinig schelen.

Heel erg moeilijk om mensen die dit soort dingen doen, het beste te wensen.
Attraverso schreef:
23-11-2025 14:20
Welk gezin? Dat heb je al gedaan, je gezin kapot gemaakt. Je man weet het alleen nog niet.
Eens. Te laat om je gezin niet kapot te willen maken. Dat wilde je blijkbaar wel, want dat is precies wat je doet.
Moet je je zoiets eens voorstellen :

Na een DNA-test komt Kevin erachter dat zijn vader niet zijn biologische vader is. Nu hij weet wie dat wél is, ontdekt hij nog iets schokkends: ‘Ik heb een relatie gehad met mijn halfzus.’
https://www.facebook.com/KRONCRV/posts/ ... 848919939/
Nanouk schreef:
23-11-2025 14:51
Vanwaar deze keuze? Je komt advies vragen en iedereen raad je dat af. Toch besluit je deze route te volgen.
Ik snap werkelijk niet dat je een scharrel, mogelijk de vader van je ongeboren baby, boven je man en jullie kind zet.

Jouw man verdient beter!
Ik ga mijn zoontje geen scheiding aandoen. Hij hoeft de prijs niet te betalen voor mijn fout. Beiden kinderen zullen opgroeien in een liefdevol gezin als ik voor deze optie kies. En ja mijn man is het grootste slachtoffer in dit verhaal, maar ik weet dat ook hij uiteindelijk het belang van ons kind voorop heeft. Wat later wel of niet uitkomt heb ik geen invloed op, maar ik zal voor nu het beste ervan moeten zien te maken.

Morgen praten met de vader. Hij is vrijgezel, wat de kans vergroot dat hij betrokken wil zijn bij het kind. En als dat het geval is zal ik waarschijnlijk alsnog alles moeten opbiechten. Maar dat is dan maar zo. Voel me nu al iets krachtiger in mijn keuze.
https://www.wendyonline.nl/angelique-kw ... -vader-is/

Ik zou toch eens wat meer van dit soort verhalen opzoeken, want dat soort kinderen voelen zich heel vaak anders .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven