Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 1789 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2025 18:05
Ik ben van de lijn Rabarb: op zich vond ik haar perma niet terecht maar het is wel lekker rustig zo.
Gelukkig zijn we het hier wel over eens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Op het risico afgefakkeld te worden. Het lijkt, sorry Solo, en ik denk, dat er echt wel forummers zijn die bang, angstig, onwelwillend zijn om tegen je in te gaan. Je bent namelijk ook wel degelijk vaak in je stelligheid vervelend, zonder flexibel te zijn of iemand te geloven, zonder een heel epistel onderbouwd met voor jou voldoende bbewijs.simpeler gezegd. Je wantrouwt voor je vertrouwt.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
03-12-2025 19:28
Op het risico afgefakkeld te worden. Het lijkt, sorry Solo, en ik denk, dat er echt wel forummers zijn die bang, angstig, onwelwillend zijn om tegen je in te gaan. Je bent namelijk ook wel degelijk vaak in je stelligheid vervelend, zonder flexibel te zijn of iemand te geloven, zonder een heel epistel onderbouwd met voor jou voldoende bbewijs.simpeler gezegd. Je wantrouwt voor je vertrouwt.
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Als er iemand is die aan de lopende band op-de-mannetjes en andersoortige narigheden moet verdragen is het Solo wel. Ik herinner me nog glashelder die keer dat er weer eens napraat-beef was en Solo de hele avond door iedereen en zijn moeder werd afgezeken, nou die mensen waren echt niet bang hoor. De mods waren blijkbaar wel bang voor de afzeikers, want die grepen niet eens in maar dat is een ander verhaal.
Graftak!
Redhead70 schreef:
Pfffffffft.

Begin eens met: ik vind....

Echt hoor, hou het lekker bij jezelf.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2025 19:33
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Als er iemand is die aan de lopende band op-de-mannetjes en andersoortige narigheden moet verdragen is het Solo wel. Ik herinner me nog glashelder die keer dat er weer eens napraat-beef was en Solo de hele avond door iedereen en zijn moeder werd afgezeken, nou die mensen waren echt niet bang hoor. De mods waren blijkbaar wel bang voor de afzeikers, want die grepen niet eens in maar dat is een ander verhaal.
Ik heb later excuses gekregen van de mods.

David Dunning
Aha, het is weer die tijd van de maand?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
03-12-2025 19:35
Ik heb later excuses gekregen van de mods.
Dat is dan tenminste nog iets. Het was echt een schandalige vertoning.

En dan komt nu nog iemand je zomaar uit het niets vertellen dat iedereen bang voor je is ook. Echt wat een idioot gedoe.
Graftak!
canis-felis schreef:
03-12-2025 19:35
Aha, het is weer die tijd van de maand?
Ik heb de overgang achter de rug, dus ik dacht dat er geen 'tijd van de maand' meer was.

David Dunning
Solomio schreef:
03-12-2025 19:36
Ik heb de overgang achter de rug, dus ik dacht dat er geen 'tijd van de maand' meer was.
Voor redhead is er een tijd van de week volgens mij.
Graftak!
Solomio schreef:
Ik doelde op je "opponent".
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2025 18:17
Het hele leven is niet eerlijk. Anders had ik wel een reuzegoeie baan gehad en een kast van een huis :proud:
Eens :proud:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
canis-felis schreef:
03-12-2025 19:37
Ik doelde op je "opponent".
Ja, snapte ik.

Haha, ik probeer uit te leggen hoe ik mijn opmerking bedoelde, maar ik krijg het niet verwoord.
:roll:

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
03-12-2025 19:37
Voor redhead is er een tijd van de week volgens mij.

Borreltijd?
BeeDifferent schreef:
03-12-2025 19:43
Borreltijd?
Sommige mensen kunnen dat zonder borrel.

David Dunning
Gelukkig is dit topic nu ook traag.
Ik mis wel forummers. Star. Moi. Gelukkig heb ik mezelf gevonden.
Si abra la puerta hay lobos.
Redhead70 schreef:

Yes, hier één van die forummers. Ik heb ook wel eens Solo en LV geprobeerd uit te leggen welk effect hun posts kunnen hebben. Het resulteerde in ik die uiteindelijk op anoniem ging, omdat ik me vervolgens nergens meer in een topic kon vertonen of ik kreeg nare sneren. Ik 'durf' dus nu ook veel minder te posten dan vroeger. Terwijl ik toen veel actiever was en dus ook meer bijdroeg aan een levendig forum.
Redhead70 schreef:
Mensen die sorry posten en daarna vervolgens iets onaardigs posten kan ik niet serieus nemen. Dan is Sorry ongemeend vind ik.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Rabarbara schreef:
03-12-2025 19:44
Gelukkig is dit topic nu ook traag.
Ik mis wel forummers. Star. Moi. Gelukkig heb ik mezelf gevonden.
:proud:
En de flauwe venijnige reacties op Redhead's post bevestigen dit beeld ('ppfffft'......'tijd van de maand' .... 'tijd van de week' ..... 'opponent'....)
Tavistock schreef:
03-12-2025 19:47
Yes, hier één van die forummers. Ik heb ook wel eens Solo en LV geprobeerd uit te leggen welk effect hun posts kunnen hebben. Het resulteerde in ik die uiteindelijk op anoniem ging, omdat ik me vervolgens nergens meer in een topic kon vertonen of ik kreeg nare sneren. Ik 'durf' dus nu ook veel minder te posten dan vroeger. Terwijl ik toen veel actiever was en dus ook meer bijdroeg aan een levendig forum.
Waarom die behoefte?

En verder: denk je serieus dat je achtervolgd werd ofzo, omdat je iets onaardigs over LV of mij gezegd had?

David Dunning
Tavistock schreef:
03-12-2025 19:49
En de flauwe venijnige reacties op Redhead's post bevestigen dit beeld ('ppfffft'......'tijd van de maand' .... 'tijd van de week' ..... 'opponent'....)
Maar de post van Redhead vind je dan weer niet venijnig?

Bijzonder wel.
solomio wijzigde dit bericht op 03-12-2025 19:51
0.33% gewijzigd

David Dunning
Tavistock schreef:
03-12-2025 19:47
Was nergens voor nodig hoor, om op anoniem te gaan. Je kunt me ook gewoon direct aanspreken als ik je onbedoeld (!) kwets, dan ben ik echt de eerste om bakzeil te halen. Jammer dat je dat dan weer niet ziet.

Edit: dat uitroepteken staat er om je erop te wijzen dat ik er nooit op uit ben om mensen te kwetsen. Ik kan inderdaad behoorlijk bot zijn, maar ik schep er echt geen plezier in om mensen pijn te doen. Integendeel eigenlijk. Dus als ik te bot ben, zeg dat dan gewoon in plaats van dit passief agressieve gedoe.

En ik heb al helemaal nooit mensen opgezet om tegen je te sneren, als dat is wat je bedoelde te beweren. Als ik wil dat er tegen je gesneerd wordt kan ik dat zelf altijd nog wel, daar heb ik niemand anders voor nodig.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 03-12-2025 19:58
27.61% gewijzigd
Graftak!
Tavistock schreef:
03-12-2025 19:49
Heb jij recentelijk, volgens mij was het daadwerkelijk ongeveer een maand geleden (mede daarom mijn oneliner) hier meegelezen? Nee, gok ik zo? Juist uit het toetsenbord van Redhead is het een gotspe wat ze schrijft. En opponent tussen aanhalingstekens omdat discussiëren bijkans onmogelijk is met iemand die haar mening als feit poneert.
Solomio schreef:
Eerste kwartier en laatste kwartier (maan) heb je ook nog.

Heb nooit problemen met je posts, van LV ook niet.
Het is altijd duidelijk.

Ik wilde dat ik zo kon schrijven als jullie en zo zijn er nog een paar forummers.
Pieremachochel
Nee dat sorry is helemaal niet ongemeend van mijn zijde.en waar LV het over heeft en de sorry van de mods aan Solo geen idee. De tijd van de maand? Ik ben 55 en al jaren geen menstruatie meer. Dus dat mag ook wegblijven, over sneren gesproken. En ja ik benoem nu maar een simpel iets. Ik ging dasty kopen bij de zeeman alhier, ja die bestaat in Spanje en solo had behoefte aan de site plus de Spaanse uitleg, want dat kon niet waar zijn. Ze had ook kunnen zeggen. Goh wat leuk dat dat er bij jullie ook is. Nee het bestond niet want wibra tenzij.
En ik ben geen opponent en drink geen borrel.
Afkoelen heeft gewerkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven