Alternatief KitchenAid Artisan
woensdag 17 december 2025 om 13:31
Hee allemaal,
Ik wil graag een KitchenAid Artisan achtige machine, maar voor de hoeveelheid wat ik bak vind ik een KitchenAid Artisan echt veel te duur en ik heb het idee dat je voornamelijk voor de naam betaald.
Daarom ben ik opzoek naar een betaalbaar alternatief. De uitstraling vind ik niet belangrijk, de keukenmachine hoeft van mij niet op het aanrecht te blijven staan. Maar dan moet deze niet al te zwaar zijn zodat je hem ook makkelijk erbij kunt pakken.
Voor degene die er één hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoevaak gebruik je hem. Is het, het geld waard.
Ik wil graag een KitchenAid Artisan achtige machine, maar voor de hoeveelheid wat ik bak vind ik een KitchenAid Artisan echt veel te duur en ik heb het idee dat je voornamelijk voor de naam betaald.
Daarom ben ik opzoek naar een betaalbaar alternatief. De uitstraling vind ik niet belangrijk, de keukenmachine hoeft van mij niet op het aanrecht te blijven staan. Maar dan moet deze niet al te zwaar zijn zodat je hem ook makkelijk erbij kunt pakken.
Voor degene die er één hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoevaak gebruik je hem. Is het, het geld waard.
woensdag 17 december 2025 om 13:38
Een kitchenaid artisan is zo zwaar omdat er zo’n geweldige motor in zit. Dus als je een lichtere machine wil krijg je een minder goede.
Maar wat doe je ermee? Als je alleen maar eitjes klopt is elke mixer goed genoeg, als je flink deeg wil kneden heb je een zwaarder apparaat nodig.
Maar wat doe je ermee? Als je alleen maar eitjes klopt is elke mixer goed genoeg, als je flink deeg wil kneden heb je een zwaarder apparaat nodig.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
woensdag 17 december 2025 om 13:52
Ik heb een tweedehands Kenwood. Ik gebruik hem niet zo vaak (ook al heb ik een cateringbedrijf), maar de keren dat hij nodig is doet hij zijn werk perfect. Hij ziet er ongeveer net zo uit als de Kitchen Aid en is ook een zwaar ding. Ik heb er inmiddels al een jaar of vijf geleden iets van 25 euro voor betaald, haha, prima deal dus gebleken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 17 december 2025 om 14:04
Heel eerlijk, ik heb totaal nog geen idee. Het lijkt mij fijn om er een keer wat mee te bakken of er een keer brood mee te maken. Wellicht veranderd het als ik hem heb. Alleen dat kan ik nu nog niet inschatten. Nu heb ik alleen een kleine oude handmixermay_ka schreef: ↑17-12-2025 13:38Een kitchenaid artisan is zo zwaar omdat er zo’n geweldige motor in zit. Dus als je een lichtere machine wil krijg je een minder goede.
woensdag 17 december 2025 om 14:22
Ik had een Kenwood Patissier, was iets van € 139, die heeft hier zeker 14 jaar overuren gedraaid. Ik heb er ongelofelijk veel mee gemaakt, zeker 4 dagen per week heel intensief gebruikt, tig taarten mee gemaakt, brood en pizzadeeg gekneed. Op een gegeven moment ging de motor kapot.
Ik dacht laat ik weer een Kenwood kopen. Omdat ik vaak brooddeeg en pizzadeeg kneed en een wat grotere kom wilde, daarom voor een luxere Kenwood gekozen. Deze Kenwood valt me tegen.
Ik vind het digitale schermpje heel irritant, op de eenvoudige zat gewoon 1 functie, deed het altijd. Heb spijt van deze. Toevallig zag ik vorige week dat ze de Kenwood (heet nu geen Patissier meer maar is wel een zelfde soort) in de aanbieding hebben bij de Makro voor € 149.
Ik dacht laat ik weer een Kenwood kopen. Omdat ik vaak brooddeeg en pizzadeeg kneed en een wat grotere kom wilde, daarom voor een luxere Kenwood gekozen. Deze Kenwood valt me tegen.
Ik vind het digitale schermpje heel irritant, op de eenvoudige zat gewoon 1 functie, deed het altijd. Heb spijt van deze. Toevallig zag ik vorige week dat ze de Kenwood (heet nu geen Patissier meer maar is wel een zelfde soort) in de aanbieding hebben bij de Makro voor € 149.
woensdag 17 december 2025 om 14:42
Als je nu nog niet zoveel doet met een mixer en misschien een keer een brood wilt maken, zou ik er niet zoveel geld aan uitgeven. Kitchen Brothers is een nep-Kitchen Aid, minder dan honderd euro, prima voor een keertje slagroom of cakebeslag. En Lidl heeft af en toe van Silver Crest keukenmachines, die zijn ook niet slecht - zeker niet voor dat geld.
Stel je nou voor dat je de staande mixer vaak gebruikt, kun je altijd nog kijken naar een duurdere. En dan eventueel tweedehands?
Wat eten we vanavond?
woensdag 17 december 2025 om 15:46
Bij Albert Heijn koop je nu een nieuwe voor 299 euro.
Het verschil tussen nieuw en tweedehands is dan ook niet zo groot.
Wat eten we vanavond?
woensdag 17 december 2025 om 16:56
Weer jij toevallig welke dat is?.
woensdag 17 december 2025 om 17:42
Ik heb vorig jaar met Kerst van mijn zoon een Bosch gekregen, uit de MUM 2 serie, en ik bak veel, heel veel! En ik ben er heel erg tevreden over. Simpele bediening, maakt goed deeg en beslag. Mooie vormgeving. Ik weet natuurlijk niet wat hij ervoor betaald heeft, maar ik denk rond de 120 euro.
Aanrader! Komt ook goed uit consumententesten.
brooklyn28 wijzigde dit bericht op 17-12-2025 17:43
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.15% gewijzigd
woensdag 17 december 2025 om 18:13
Ik heb ook een MUM (mijne is uit de 4-serie) en ben ook heel tevreden!Brooklyn28 schreef: ↑17-12-2025 17:42Ik heb vorig jaar met Kerst van mijn zoon een Bosch gekregen, uit de MUM 2 serie, en ik bak veel, heel veel! En ik ben er heel erg tevreden over. Simpele bediening, maakt goed deeg en beslag. Mooie vormgeving. Ik weet natuurlijk niet wat hij ervoor betaald heeft, maar ik denk rond de 120 euro.
woensdag 17 december 2025 om 18:36
woensdag 17 december 2025 om 18:39
Dat zou wellicht een optie kunnen zijn. Vind het alleen zo'n vies idee. Ik heb ook geen idee of ze goed schoon te maken zijn.
woensdag 17 december 2025 om 19:17
woensdag 17 december 2025 om 19:31
Waarom?! Ik hou ook niet van tweedehands en een Kenwood is echt helemaal prima en ook betaalbaar. Heb jarenlang professioneel gebakken en een aantal van de chefs van de Bakkersschool die ik heb gedaan hadden ook altijd een Kenwood tijdens de lessen.Appletje schreef: ↑17-12-2025 19:17Het probleem dat ik heb ervaren met dit soort producten is dat de goedkopere (en lichter uitgevoerde) apparaten gewoon niet doen wat je wilt. En dan komt ie de kast niet meer uit. Weggegooid geld in dat geval. Ik denk dat je dan beter naar een tweedehands kitchenaid of magimix kunt gaan zoeken.
woensdag 17 december 2025 om 19:48
De Fentic keukenmachine komt overal als beste uit de test en is op bol.com ook de best beoordeelde. Staat specifiek bij (en ook in de reviews) dat hij makkelijk zware deegsoorten aankan.
Ik denk dat KitchenAid met name het beste pr team heeft.
Edit: en hij is ontzettend betaalbaar.
Ik denk dat KitchenAid met name het beste pr team heeft.
Edit: en hij is ontzettend betaalbaar.
karrota wijzigde dit bericht op 17-12-2025 20:52
7.58% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in