Visum Egypte
donderdag 15 januari 2026 om 14:20
Wij gaan naar Egypte en hebben via de officiële website van de Egyptische overheid een visum aangevraagd. Een lastig systeem waarbij alles nauwkeurig geregistreerd moet worden. Een van de handelingen die je moet doen is het uploaden van je paspoort. Dat is gelukt, ik heb de kwaliteit en het formaat wel moeten wijzigen omdat het niet teveel MB's mochten zijn. Het systeem accepteerde de kopieën en ik heb 50 dollar betaald. Binnen 1 uur krijg ik een automatische mail met de melding; visa declined due to poor quality of attached documents. Ik moet de aanvraag opnieuw doen en weer 50 dollar betalen. Ben ik die eerdere betaling kwijt? Als ik google lees ik dat je betaald voor de beoordeling en niet voor het visum maar dat is toch heel raar?
donderdag 15 januari 2026 om 14:28
donderdag 15 januari 2026 om 14:29
Kost een stuk meer en ik vind toch dat het langer duurt hoor.toulouse_74 schreef: ↑15-01-2026 14:22Geen idee, maar je kan het volgende keer net zo makkelijk op het vliegveld doen.
Kost even 5 minuutjes, je staat toch alsnog met zn allen in dezelfde rij voor de douane.
donderdag 15 januari 2026 om 14:29
Online is het $ 50 voor 2 visa.WaterGirl schreef: ↑15-01-2026 14:28€50 voor een visum is 2x zo veel als wanneer je dit op het vliegveld koopt. Of wanneer je dit door je reisorganisatie laat betalen.
Je kan dit heel eenvoudig zelf op het vliegveld regelen. Of voor een paar Euro meer door je reisorganisatie,
Een maand geleden nog zelf geeld op het vliegveld.
ter plaatse is het 70 euro voor 2 visa.
donderdag 15 januari 2026 om 14:30
donderdag 15 januari 2026 om 14:35
wij hebben tot nu toe 35 euro betaald nadat we lang in een rij stondengroenebroek schreef: ↑15-01-2026 14:30Gewoon op het vliegveld kopen. $25 p.p te betalen met euro's (ook €25 krijg je soms wat Egyptische ponden als wisselgeld terug).
Ga niet in de rij van je reisorganisatie staan (betaal je meestal rond de €30 voor je visum), maar geld opzoek naar het bank-loketje bij binnenkomst.
geen idee waar het bank-loketje is
donderdag 15 januari 2026 om 14:44
Sorry, nee, dat krijg je niet terug. En kan de volgende keer weer hetzelfde gaan. Ze beroepen zich op 'het beoordelen kost tijd van medewerkers en daar betaal je voor, jouw verantwoordelijkheid dat de documenten goed zijn'. (en ja, dat kunnen ze ook zeggen als de kwaliteit van je documenten prima was) Het kost minder op het vliegveld als het goed is, en daar heb je wel de zekerheid dat je hem gewoon krijgt.
donderdag 15 januari 2026 om 14:54
Helaas. Dit is een veel gehoorde klacht bij de online aanvraag.
Op het vliegveld kopen is echt veel simpeler. Betalen en klaar.....
Dit zou gewoon 25 dollar moeten kosten (in euro's betalen kan ook) (er is wel onlangs iets goedgekeurd dat de visum kosten kunnen stijgen, maar dat is volgens mij nog niet gebeurd).
Op het vliegveld kopen is echt veel simpeler. Betalen en klaar.....
Dit zou gewoon 25 dollar moeten kosten (in euro's betalen kan ook) (er is wel onlangs iets goedgekeurd dat de visum kosten kunnen stijgen, maar dat is volgens mij nog niet gebeurd).
donderdag 15 januari 2026 om 14:55
De vliegvelden op Hurghada en Sharm zijn echt zo klein, dat kom je vanzelf tegen..... En grote kans dat het er gewoon boven staat, of dat er iets op het raam staat waaruit je wel kunt begrijpen dat het een bank loketje is.
donderdag 15 januari 2026 om 15:48
donderdag 15 januari 2026 om 15:56
Dit is onze 5e Egypte-reis maar ik heb dat loket nooit gezien op het vliegveld van Hurghadaliane77 schreef: ↑15-01-2026 15:48In 2023 in Egypte geweest. Advies hier gelezen: op het vliegveld (in mijn geval Hurghada) en laat je niet overhalen/aanspreken bij binnenkomst, maar ga naar het loket achteraan (klein vliegveld, achteraan is niet een heel stuk lopen). € 25,- p.p. contant betaald en met een paar minuten geregeld.
donderdag 15 januari 2026 om 16:01
Die loketten veranderen nog wel eens van plaats.
Soms zitten ze achteraan, soms aan de zijkanten. Maar dus altijd met ergens het woord 'Bank' en een '$' of $25 op de ramen geplakt.
Ga kom vanaf 2010 meerdere keren per jaar in Egypte en op alle luchthavens zitten dit soort kantoortjes ergens (al dan niet verstopt) in de hal waar je vanuit het vliegtuig als eerste binnen komt.
https://www.youtube.com/watch?v=cao-pKCfQ7s filmpje over het bankloket op Hurghada (wel uit 2022) zodat je er een beeld bij hebt.
Soms zitten ze achteraan, soms aan de zijkanten. Maar dus altijd met ergens het woord 'Bank' en een '$' of $25 op de ramen geplakt.
Ga kom vanaf 2010 meerdere keren per jaar in Egypte en op alle luchthavens zitten dit soort kantoortjes ergens (al dan niet verstopt) in de hal waar je vanuit het vliegtuig als eerste binnen komt.
https://www.youtube.com/watch?v=cao-pKCfQ7s filmpje over het bankloket op Hurghada (wel uit 2022) zodat je er een beeld bij hebt.
donderdag 15 januari 2026 om 16:05
super dit, dankgroenebroek schreef: ↑15-01-2026 16:01Die loketten veranderen nog wel eens van plaats.
donderdag 15 januari 2026 om 17:03
Wij zijn 3x in hurghada geweest. Vorig jaar nog. Toen kwamen we erachter dat je direct wordt opgelicht door het visum bij de drukke, schreeuwende mannen te kopen. Direct links na ingang zaten een paar mensen die op de officiële manier visa verstrekken voor (veel) minder geld. Dat moet je maar net weten..
donderdag 15 januari 2026 om 18:35
Ik denk dat het niet zo'n geavanceerd systeem is als dat we hier gewend zijn en dat acceptatie door het systeem niet meer is dan dat het bestand in z'n geheel is aangekomen.
donderdag 15 januari 2026 om 23:32
Mintel88 schreef: ↑15-01-2026 17:03Wij zijn 3x in hurghada geweest. Vorig jaar nog. Toen kwamen we erachter dat je direct wordt opgelicht door het visum bij de drukke, schreeuwende mannen te kopen. Direct links na ingang zaten een paar mensen die op de officiële manier visa verstrekken voor (veel) minder geld. Dat moet je maar net weten..
Google je dat soort dingen dan niet even van te voren?
•
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in