Tips gezocht: Goed dekbed

22-01-2026 10:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw dekbed voor mezelf en de keuze online is eindeloos.
Ik vind dat veel van de dekbedden er online erg dun uit zien, ik hou wel van een dik dekbed. Misschien een met zomer en winter deken die aan elkaar gemaakt kunnen worden.

Iemand die toevallig zeer tevreden is over zijn dekbed en een tip kan geven?
Wij hebben jarenlang een echt texeler dekbed gehad.
Deze was toe aan vervanging. Nu het 4 seizoenen dekbed van cloudpillo.
Tot nu toe nog steeds t dunne gedeelte op.
Wat een fijn dekbed
Calamitycat schreef:
22-01-2026 19:56
Hoe breed is je bed dan dat je een dekbed van 140 breed wil? Mijn bed is 140 breed maar het dekbed 200x220 en dat slaapt toch echt het lekkerst, 140 zou veel te smal zijn.

Hier 2x 140 x 220. Ieder zijn eigen dekbed, ook omdat ik het veel sneller warm heb.
Hier ook groot fan van dekbed van wol. Gekregen toen ik uit huis ging en dat is jaren geleden.
Wintervariant is warm genoeg voor extreem koud maar ook goed voor zachte winters.
Dunne zomervariant (van texelana) ook heerlijk en goed voor elk type zomer, voelt heel luxe aan een zeker niet zweterig.

Helaas buiten je budget dus misschien iets voor een verlanglijstje of even doorsparen?
Ze gaan echt heel lang mee.
Ik heb een hollowfibre dekbed van Beckett & Lane, die zijn duur maar daar kan je soms net geluk mee hebben bij Zalando Lounge. Hollowfibre is heel licht, dus in de winter als ik beide delen gebruik dan is het echt een soort hele grote wolk waar je onder ligt. Ademt prima dus geen zweterig gedoe. Maar ondanks de enorme fluf zou ik hem niet direct omschrijven als dik, wel als warm.

Als je het makkelijk koud hebt zou je ook kunnen denken aan een verzwaringsdeken of beddengoed van flanel.
Hier ook wol, vierseizoenen. Nooit meer anders.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven