Maine coon en pers

21-01-2026 13:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Ik heb de kans gekregen om een Maine Coon over te nemen van een familielid. Dit familielid had de kat van straat gehaald en goed verzorgd. Thuis had hij echter al drie andere katten. De Maine Coon is een erg speelse kat en lokte daardoor een van de andere katten voortdurend uit om te spelen. De andere kat werd hier bang van. Na ongeveer een halfjaar geprobeerd te hebben om het goed te laten gaan, heeft mijn familielid mij gevraagd om de kat over te nemen.
Toevallig had ik een maand geleden al toegezegd om een Perzische kitten te nemen. Nu twijfel ik wat de beste keuze is: de kitten introduceren bij de Maine Coon, of toch de kitten afzeggen.
Wat ik van de Maine Coon weet: het is een speelse kat zonder agressie naar andere katten, maar hij lokt ze wel uit om te spelen. Hij kon prima opschieten met twee andere katten, ook al waren dat niet zijn beste maatjes.

De kitten zou ik per maart op gaan halen. Ik weet het karakter van deze kitten nu nog niet. Wat is verstandig om te doen, hebben jullie advies?
Lila-Linda schreef:
23-01-2026 11:28
Ik zou echt direct die kitten erbij zetten, de MC moet toch al wennen, die kitten kan er ook wel bij
Het scheelt zoveel verveling bij katten als ze een soortgenootje hebben. (en verveling uit zich vaak in probleemgedrag, dus niet alleen voor poes vervelend, ook voor jou)
Dit is mij juist afgeraden. De kat heeft al stress door de verhuizing. Door er nog een kitten bij te zetten, wordt de stress alleen maar meer...
Pablo12 schreef:
23-01-2026 12:53
Dit is mij juist afgeraden. De kat heeft al stress door de verhuizing. Door er nog een kitten bij te zetten, wordt de stress alleen maar meer...
de MC weet niet waar hij terechtkomt, en in zijn nieuwe huis is een kitten, en dat is leuker dan een mens
Echt het stressniveau wordt niet hoger, MC is andere katten gewend
kitten zou toch pas in maart komen?

Dan heb je eerst een tijdje mc alleen, om te wennen. Tegen de tijd dat hij gewend is en zich gaat vervelen, komt er een speelmaatje. Lijkt mij win/win.
Raar verhaal weer. Die pers was zeker heel duur.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
23-01-2026 19:00
Raar verhaal weer. Die pers was zeker heel duur.
Ben je serieus?
Ik vraag hier advies en denk om het welzijn van een kat die een behoorlijk lastig leven heeft gehad. En dan denk je dat ik een kitten niet neem vanwege de kosten?
Ja ik ben serieus.

Alles in je OP wijst erop dat die MC juist heel graag een speelkameraadje heeft, en wat doe jij: je zegt die kitten af. Raar toch.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
23-01-2026 20:11
Ja ik ben serieus.

Alles in je OP wijst erop dat die MC juist heel graag een speelkameraadje heeft, en wat doe jij: je zegt die kitten af. Raar toch.
Hij kon anders niet met één van de andere katten van mijn neefje, dus het is niet gegarandeerd dat het goed zou gaan met een kitten. Een kitten kan ook angstig van hem worden.
Prima dat je je mening hier geeft, maar ik vind het niet oke als je serieus denkt dat het mij om de kosten gaat, dat raakt mij. Ik heb alles voor mijn kat over namelijk.
Lady*Voldemort schreef:
23-01-2026 20:11
Ja ik ben serieus.

Waarom is dat raar? Het is gewoon een andere mening. Ik heb To ook geadviseerd kitten af te zeggen.
Pablo12 schreef:
23-01-2026 20:21
Hij kon anders niet met één van de andere katten van mijn neefje, dus het is niet gegarandeerd dat het goed zou gaan met een kitten. Een kitten kan ook angstig van hem worden.
Prima dat je je mening hier geeft, maar ik vind het niet oke als je serieus denkt dat het mij om de kosten gaat, dat raakt mij. Ik heb alles voor mijn kat over namelijk.
Nee, de andere kat kon niet met de MC
Wat heb je uiteindelijk gedaan TO?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven