Make up 40+
zaterdag 3 januari 2026 om 12:46
Ik ben inmiddels halverwege de 40 en heb me eigenlijk nooit veel opgemaakt. Ondertussen vind ik dat wel nodig. Niet dat ik er slecht uit zie, maar het verschil tussen net uit bed en opgemaakt is goed te zien. Echter, ik vind het lastig om goede en betaalbare make up te vinden. Nu gebruik ik mascara van L'Oreal, een eyeliner van Maybelline, een blush van Dior, primer van TooFace en nog een oogschaduw van Miss Helen (haha ja, zo lang doe ik er dus mee). Foundation doe ik niet aan. Dior vind ik fantastisch, maar te duur. De mascara en eyeliner ben ik tevreden over. De oogschaduw van Miss Helen vond ik heel fijn, maar dat hebben ze niet meer en bij de Kruidvat merken vind ik niet echt een goed kleurenpaletet dezelfde kwaliteit.
Wat gebruiken jullie? En wat zijn goede betaalbare merken? Ik kan wel wat tips gebruiken.
Wat gebruiken jullie? En wat zijn goede betaalbare merken? Ik kan wel wat tips gebruiken.
donderdag 8 januari 2026 om 08:35
De minerale bronzer Warmth van Bare Minerals is echt prachtig.
Als je een klein beetje met een blusherkwast langs je haargrens naar je jukbeenderen en dan in een bochtje langs je kaaklijn aanbrengt (een 3 en omgekeerde 3, als je dat snapt) staat het echt zó mooi.
Minerale poeder versmelt met je huid.
Niet te vergelijken met gewone poeder.
Er zitten ook maar 4 ingredienten in.
Als je een klein beetje met een blusherkwast langs je haargrens naar je jukbeenderen en dan in een bochtje langs je kaaklijn aanbrengt (een 3 en omgekeerde 3, als je dat snapt) staat het echt zó mooi.
Minerale poeder versmelt met je huid.
Niet te vergelijken met gewone poeder.
Er zitten ook maar 4 ingredienten in.
donderdag 8 januari 2026 om 15:33
Ik was ook altijd fan van minerale makeup maar de laatste jaren merk ik een verschil. Het zit gewoon minder mooi dan eerst. Dat zal ongetwijfeld aan mijn ouder wordende huid liggen maar het is wel jammer.
Die bronzer van bareMinerals is niet geschikt voor heel lichte huidtypes en zeker niet met grijs haar. Een subtiele bronzer vinden was een hele zoektocht voor mij.
Die bronzer van bareMinerals is niet geschikt voor heel lichte huidtypes en zeker niet met grijs haar. Een subtiele bronzer vinden was een hele zoektocht voor mij.
vrijdag 23 januari 2026 om 17:47
Ha, vandaag ben ik eens bij de Douglas geweest om me te laten opmaken. Met name met producten van Mac, maar ik vind het wel trekken, een droog gevoel opleveren. Heb dan ook een extreem droge huid, met inmiddels best wat kleine lijntjes.
Voor mij is een mooie huid met een beetje glow het belangrijkste, aangezien ik een aparte huidkleur heb (beetje Grieks / Slavisch in de winter
) en er heel gauw grauw en vaal uitzie.
Zelf gebruik ik heel ordinaire foundation van de Hema, met een druppel amandelolie erdoor voor het vettende.
Ik heb nu wel een beetje leren opmaken bij de douglas: waar concealer, blush en glow te plaatsen. Maar ik ben niet overtuigd van de producten.
Bovendien 'eet mijn huid alles op' en zag ik binnen een uur er niks meer van. Ik heb een paar mensen gevraagd, en die zagen ook niks aan me, na dit experiment...
Nu wil ik wel een naturelle look, maar niét binnen een uur terug naar grauw. En ik wil graag heel voedend en vet (ik gebruik al een dubbele laag erg vettende gezichtsverzorging als basis)
Heeft iemand een tip voor mij qua merk?
In ieder geval geen poeders meer voor mij, dat is duidelijk. Gebruik zelf ook alleen crème blush en bronzer. Maar verder? Welk merk?
Voor mij is een mooie huid met een beetje glow het belangrijkste, aangezien ik een aparte huidkleur heb (beetje Grieks / Slavisch in de winter
Zelf gebruik ik heel ordinaire foundation van de Hema, met een druppel amandelolie erdoor voor het vettende.
Ik heb nu wel een beetje leren opmaken bij de douglas: waar concealer, blush en glow te plaatsen. Maar ik ben niet overtuigd van de producten.
Bovendien 'eet mijn huid alles op' en zag ik binnen een uur er niks meer van. Ik heb een paar mensen gevraagd, en die zagen ook niks aan me, na dit experiment...
Nu wil ik wel een naturelle look, maar niét binnen een uur terug naar grauw. En ik wil graag heel voedend en vet (ik gebruik al een dubbele laag erg vettende gezichtsverzorging als basis)
In ieder geval geen poeders meer voor mij, dat is duidelijk. Gebruik zelf ook alleen crème blush en bronzer. Maar verder? Welk merk?
zondag 25 januari 2026 om 08:43
zondag 25 januari 2026 om 08:49
Cc cream van eborian! En dan de kleur clair. Past zich aan aan je huid.
Dit gebruik ik sinds vorige jaar en krijg nog steeds complimenten!
Voor blush van mac, en dan de stick.
Het schijnt dat als je een oudere huid hebt juist met wat frissere, dus geen matte producten moet werken.
Dit was voor mij ook echt een wereld van verschil!
Ook gebruik ik nu bruine mascara, maakt het allemaal minder hard.
Dit gebruik ik sinds vorige jaar en krijg nog steeds complimenten!
Voor blush van mac, en dan de stick.
Het schijnt dat als je een oudere huid hebt juist met wat frissere, dus geen matte producten moet werken.
Dit was voor mij ook echt een wereld van verschil!
Ook gebruik ik nu bruine mascara, maakt het allemaal minder hard.
zondag 25 januari 2026 om 10:46
Mijn advies is om lid te worden van een de 4 FB groepen van minerale make up. Ook wb de verzorging die je eronder doet lees je tips. Dat zorgt voor een mooie dekking of niet. En verzorging hoeft niet duur te zijn en ook niet bij deze merken gekocht te worden.
Bij alle merken kun je voor weinig geld foundation testers bestellen. Dit moet wel aangebracht worden met een kabukikwast. Mintenz en Minerallissima hebben mini kabukis voor een paar euro.
Ik ben overgestapt naar de 2-1 foundation van Minerallissima. Dekt heel goed en blijft natuurlijk ogen, geen plamuur laag te zien maar net voldoende dekking, het is een concealer en foundation in één.
Mintenz is heel uitgebreid in het assortiment van poeder tot creamproducten tot sticks. Deze zijn ook allemaal te combineren zoals je kan zien in hun lives op TT en FB. En verkoopt testers van alle producten op een paar na, mascara en oogpotlood oa.
Minerallissima verkoopt naast de 2-1 ook vloeibare foundation. Ze zijn stukken kleiner in het assortiment maar wel een heel fijn merk wat ook goed luistert naar de klant en niet aan overdreven marketing doet. Veel tevreden klanten in hun FB groep. En wat overzichtelijker als je gaat beginnen met minerale make up. Ook betaalbaar in kwasten etc.
Mintenz en Loye zijn heel goed in marketing wat je gaat voelen in je portemonnee. Ben altijd verbaasd te zien hoe veel producten mensen hebben. Heb ik het niet over een paar honderd euro.
Aanschaf is even slikken maar je hebt wel jaren plezier van de producten.
zondag 25 januari 2026 om 10:51
Jubelien schreef: ↑23-01-2026 17:47Ha, vandaag ben ik eens bij de Douglas geweest om me te laten opmaken. Met name met producten van Mac, maar ik vind het wel trekken, een droog gevoel opleveren. Heb dan ook een extreem droge huid, met inmiddels best wat kleine lijntjes.
Voor mij is een mooie huid met een beetje glow het belangrijkste, aangezien ik een aparte huidkleur heb (beetje Grieks / Slavisch in de winter) en er heel gauw grauw en vaal uitzie.
Probeer eens minerale make up met arganolie eronder. Zie mijn vorige post, er zijn FB groepen waar je tips kunt vragen. Ik gebruik ook arganolie en daaronder nog een hydraterend serum.
zondag 25 januari 2026 om 12:17
Dank Jules, ik ga eens kijken en lezen! Zelf gebruik ik elke ochtend al een rijke dagcrème waar ik een paar druppels amandelolie extra doorheen meng. Daar overheen dan weer een voedende zalf met calendula.
En dan drup ik in mijn foundation ook nog weer een extra druppel gezichtsolie.
Je zou toch denken dat ik bijna uitglij over mezelf...
maar nog voelt het te karig allemaal... probeer nu ook van binnenuit te voeden: veel goede vetten eten en drinken. In de winter bladder ik gewoon bijna af... en dan staat echt geen enkele make-up mooi... dus ik gebruik dan maar heel weinig.
Heel tegenstrijdig eigenlijk: wanneer ik het het meest nodig heb (s winters) maakt make-up de boel er niet florissanter op! Jammer is dat toch... en zo duidelijk hoe belangrijk een mooie huid is, voor je er wat op aanbrengt om de boel nóg mooier te maken...
En dan drup ik in mijn foundation ook nog weer een extra druppel gezichtsolie.
Je zou toch denken dat ik bijna uitglij over mezelf...
Heel tegenstrijdig eigenlijk: wanneer ik het het meest nodig heb (s winters) maakt make-up de boel er niet florissanter op! Jammer is dat toch... en zo duidelijk hoe belangrijk een mooie huid is, voor je er wat op aanbrengt om de boel nóg mooier te maken...
maandag 26 januari 2026 om 19:35
Mooi is ie he? Ik heb er ook lang over na moeten denken maar ik ben er zo blij mee. Ik heb de afgelopen maand al 2x iemand gehad die een opmerking maakte over mijn 'mooie huid'. En inderdaad, het is zo mooi subtiel. Ik gebruik het elke dag.GriebusDus schreef: ↑25-01-2026 08:43LadyDay, bedankt voor de tip over dat Hourglass palet. Heb na veel wikken en wegen m'n decembermeevaller aan het Deer-palet uitgegeven. Wauw, niet te geloven zeg. Alsof je jezelf airbrusht, terwijl je er tegelijkertijd helemaal niet zwaar opgemaakt uitziet. Ongelofelijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in