Geld & Recht alle pijlers

Bespaartips

09-02-2026 22:53 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie nog goede bepaartips?
Of weten jullie hele leuke aanbiedingen?
Dit topic is geopend om elkaar te helpen.
TinyTiny schreef:
10-02-2026 15:40
Dat doe ik tegenwoordig met veel drogisterij artikelen, schoonmaakmiddelen, wc- en keukenrollen. Die koop ik echt groot in bij goede aanbiedingen. Doe ik alleen niet via de supermarkt, maar online webshops. Is de bezorging ook gratis.
Je moet alleen wel de ruimte hebben om de voorraden op te kunnen bergen. Bijkeuken staat hier regelmatig behoorlijk vol, totdat spullen weer opraken.

Bij wat voor webshops doe je dit?
Naïef - het blijft een compliment
Sabine schreef:
10-02-2026 15:59
Bespaartip voor schoonmaakmiddelen, shampoo enz. Die bestel ik online en zoek dan naar grote kortingen. Ik bestel dan gerust 50 flessen shampoo bijvoorbeeld en de korting is dan echt enorm.
Dat zijn ook alleen maar leuke tips als je geld zat hebt en een enorme bijkeuken om de boel op te slaan.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 10-02-2026 17:14
6.84% gewijzigd
Graftak!
Ik heb een keer mijn tv- en internetaanbieder gebeld dat ik niet tevreden was dat nieuwe klanten sneller internet voor een lagere prijs kregen (niet de eerste maanden maar gewoon de vaste prijs) en toen kon hij er niets aan veranderen. Toen zijn we overgestapt naar een andere en kregen we in de bedenktijd een telefoontje van de oorspronkelijke aanbieder dat het wel goedkoper kon. Toen hadden we een nog lagere prijs dan nieuwe klanten. Waarom dat niet meteen kon weet ik niet (was een andere afdeling volgens de beller), maar het kan dus ook komen over te stappen terwijl je eigenlijk wil blijven...
Sabine schreef:
10-02-2026 15:59
Bespaartip voor schoonmaakmiddelen, shampoo enz. Die bestel ik online en zoek dan naar grote kortingen. Ik bestel dan gerust 50 flessen shampoo bijvoorbeeld en de korting is dan echt enorm.
Wat doe je met 50 flessen shampoo? Ik gebruik er 2 misschien 3 per jaar..... . Je moet het ook nog eens opslaan.
Phlox24 schreef:
10-02-2026 17:48
Wat doe je met 50 flessen shampoo? Ik gebruik er 2 misschien 3 per jaar..... . Je moet het ook nog eens opslaan.
Ik gebruik er wel meer dan 3 per jaar, maar ook lang geen 50. En ik wil ook wel eens wisselen.
Kattentuintje schreef:
10-02-2026 17:02
kan zelfs via Bol
GroenTuintje schreef:
10-02-2026 11:51
Ja België is ook een goede optie :-D
Die willen een vast bedrag van 120 wegenbelasting per jaar gaan vragen aan “toeristen”.
Phlox24 schreef:
10-02-2026 17:48
Wij hebben 3 dochters :-D en genoeg ruimte om het netjes op te bergen. Het levert zo 100 euro per product op. Met weinig moeite.

3 flessen per jaar vind ik wel heel weinig trouwens.
Ik vind Vinted juist een goede bespaartip. Ik koop (zeker voor mijn kind) nooit meer nieuwe kleding. Kost echt een fractie van nieuw en er staat echt onwijs veel op wat zo goed als nieuw is.
bbubbels wijzigde dit bericht op 10-02-2026 18:32
10.38% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2026 17:13
Dat zijn ook alleen maar leuke tips als je geld zat hebt en een enorme bijkeuken om de boel op te slaan.
Je kan het ook ergens anders opslaan natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt. Al hebben er maar een paar mensen wat aan dan is dat ook prima lijkt me. En je kan ook minder flessen bestellen.
sabine wijzigde dit bericht op 10-02-2026 18:43
5.63% gewijzigd
Kattentuintje schreef:
10-02-2026 17:02
Verschillende. Soms Bol inderdaad, al heeft die soms ook juist hele hoge prijzen.
Plein.nl
Drogisterijkoopjes.nl
Soms heeft Wehkamp.nl ook hele goede aanbiedingen voor shampoo/wasgel
En nog wel meer. Ik zoek vooral de specifieke producten die ik wil en kijk regelmatig online als de voorraad weer slinkt gewoon op Google. Dan krijg je vanzelf de aanbieding linkjes. Als er dan een hele goede deal is, sla ik flink in. 50 flessen heb ik nog niet gehaald, maar haal er gerust 10-20 van een bepaald product. Kan ik weer een hele tijd vooruit.

En vaatwas tabletten ben ik overgestapt naar die van de Lidl. Hier vind ik specifiek het huismerk beter dan de A- merken en zelfs met zware korting op huismerken zijn ze nog een stuk duurder.
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2026 17:13
Andere plekken zijn er ook en iets beperktere voorraad kan natuurlijk ook.

Juist met minder geld kun je ook langzaam aan naar voorraadjes toe bouwen. Moet je alleen wel tussendoor wat je bespaart apart houden voor als je weer in wil gaan kopen.
TinyTiny schreef:
10-02-2026 18:40
Andere plekken zijn er ook en iets beperktere voorraad kan natuurlijk ook.

Juist met minder geld kun je ook langzaam aan naar voorraadjes toe bouwen. Moet je alleen wel tussendoor wat je bespaart apart houden voor als je weer in wil gaan kopen.
Als je vijftig euro per week te verspijkeren hebt niet hoor.
Graftak!
Hier hebben we stadsverwarming, daarmee kun je dus niet overstappen. Met Electra wel,maar dan geldt die bonus niet.

Bekijk ook Jr verzekeringen goed. Ben je niet dubbel of teveel verzekerd. Bijv als je veel minder km bent gaan rijden in je auto. Vaak krijg je korting als je meerdere verzekeringen bij een maatschappij hebt.

Spaardoelen stellen voor jezelf wil nog wel eens helpen om vol te houden.

Kleding van kind verkoop ik via Vinted. Veel is nog heel goed, maar gewoon te klein geworden. Online bestellen voor kind werkt minder goed, ze moet echt alles passen en heeft een eigen smaak.

Ook zoek ik vaak aanbiedingen voor uitjes of activiteiten. Bijv kinderfeestje via social deal.
Mijn bespaartips.

Auto de deur uit als je 'm niet echt nodig hebt. Een scooter of E-bike is veel goedkoper in gebruik. En anders de auto alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Wat ik bij de Action kan halen, haal ik bij de Action. Van wasmiddel tot onderbroeken, van waxinelichtjes tot keukenrollen. Tenzij er ergens anders een aanbieding is. Dat hou ik goed in de gaten.
Ik ga naar verschillende supermarkten voor verschillende dingen. Weet inmiddels precies wat ik waar halen moet om de gunstigste prijs te krijgen. Zoals zakjes liquid snacks voor de kat, die haalde ik eerst bij de A-supermarkt, nu bij de Lidl. Scheelt me op jaarbasis ruim veertig Euro.
Alleen een simkaart in plaats van een abonnement inclusief telefoon. Met zo min mogelijk belminuten, en wel onbeperkt internet. Kost nog geen tien Euro per maand. En om het jaar een nieuwe telefoon is niet nodig, die van mij werkt na vijf jaar nog steeds prima.
Zo veel mogelijk tweedehands, bij de kringloop of via Marktplaats. Boeken, spulletjes voor in huis... Ik kan echt blij worden van koopjes.
In plaats van flessen shampoo, conditioner en doucheschuim, gebruik ik "bars". Doe je veel langer mee, en is ook beter voor het milieu.
Make-up hoeft niet heel duur te zijn. Ik let er wel op dat het dierproefvrij is.
Open deur: alleen seizoensgroenten kopen. Of diepvriesgroenten- en fruit.
Het licht uitdoen in ruimtes waar je toch niet bent.
Was- en vaatwasmachine op het ecoprogramma laten draaien. Was hang ik zoveel mogelijk op. Vaat spoel ik voor onder de koude kraan.
Ik heb een museumjaarkaart, dat scheelt echt heel veel. Na 5x museumbezoek heb ik 'm er al uit.
De CV gaat 's nachts op 15 graden, overdag op 17 en 's avonds op 18/19. Prima te doen met warme kleren en een dekentje. Ook heb ik rolluiken laten installeren, dat scheelt in de winter enorm met de kou.
Spotify en "Nederland Ziet" abonnementen deel ik met iemand anders, scheelt de helft.
En verder op kortingsbonnen en aanbiedingen letten. Voor de bios, de dierentuin etc.
Mijn meubels zijn redelijk "tijdloos", als ik een andere sfeer wil, dan vervang ik accesoires.
Ik douche maar twee keer per week, de andere dagen volstaat een washandje prima.
Toen ik nog in Nederland woonde, heb ik een cursus "klusjes in huis" gevolgd. Nu hoeft niet voor elk wissewasje een monteur/klusjesman te komen.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Fantasy schreef:
10-02-2026 19:04
Ik ga naar verschillende supermarkten voor verschillende dingen. Weet inmiddels precies wat ik waar halen moet om de gunstigste prijs te krijgen. Zoals zakjes liquid snacks voor de kat,

De CV gaat 's nachts op 15 graden, overdag op 17 en 's avonds op 18/19. Prima te doen met warme kleren en een dekentje
Ik douche maar twee keer per week, de andere dagen volstaat een washandje prima.
Je kan je kat de deur nog uit doen. Of stoppen met dat beest snacks ( liquid snacks ?? ) te voeren.
Je kunt het regenwater nog opvangen en maar 1 keer het toilet doorspoelen per dag.
Ik vind jou wel heel Spartaans.
Is dat uit bittere noodzaak ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
10-02-2026 19:13
Je kan je kat de deur nog uit doen. Of stoppen met dat beest snacks ( liquid snacks ?? ) te voeren.
Je kunt het regenwater nog opvangen en maar 1 keer het toilet doorspoelen per dag.
O, dan ben ik nog Spartaanser :O
.
blijfgewoonbianca schreef:
10-02-2026 19:13
Spartaans? Nee hoor. Waarom zou ik meer betalen als het niet hoeft? Waarom zou ik de afwas met warm water voorspoelen, als het daarna toch de vaatwasser ingaat. Wat is er mis met een museumjaarkaart, goedkopere make-up of een conditionerbar ipv een fles? Een warme trui aan ipv de kachel op 21?

Ik heb een uitkering, die ik vrij hoog vind (2300 euro nette), woon hypotheekvrij, en hou zo'n 650 euro per maand over. Dat gaat naar de spaarrekening en naar de beleggingsrekening.

En die liquid snacks? Mijn kat krijgt medicijnen, dus twee keer per dag leg ik zo'n pilletje op een schoteltje, stamp 'm fijn en roer 'm door zo'n liquid snack. Anders krijg ik die pil echt niet bij haar naar binnen.

Het is mijn manier van besparen ja, en ik voel me daar goed bij. Niks Spartaans aan hoor.
Winkelen via cashbacksites. Vooral zorgverzekeringen, internet en energie gaat hard. Alleen dan heb ik al 100 eur extra per jaar, bovenop de korting.
Kleding koop ik bijna enkel inde uitverkoop of met korting. Via die cashbacksite nog eens 10% extra op dat merk. Voor kinderen koop ik ook kleding en schoenen in grotere maten. Pasgeleden echt hele toffe merkschoenen gekocht voor m’n kind, nu nog 1 maat te groot maar past straks wel. Normaal zijn die schoenen 100 euro, nu 40.
Via ING ook vaak goede deals te vinden.
Via zorgverzekering overigens ook. Ik sport nu bij sportschool met 30% korting via Just.
Kleding koop ik bijna nooit in de winkel. Veel duurder dan online. Scheelt soms zelfs de helft!
Beabob schreef:
10-02-2026 16:28
Ik bespaar het meeste op mijn boodschappen:

Eens per week inventariseer ik de inhoud van mijn koelkast, voorraadkast en vriezer op papier. Ook op de lijst gaan de goede kortingen (>30%). Op basis hiervan maak ik mijn weekmenu. Ik ben over het algemeen niet meer dan 100 per week kwijt voor een gezin van 4. Ik koop eens per jaar biologisch vlees in bulk voor €650.

Meestal heb ik wekelijks €60-€70 nodig voor de basis (brood, beleg, wat te snacken, avondeten en fruit) en sla ik verder goede aanbiedingen in voor de voorraadkast.

Ik vind de ultieme bespaartips:
Eet minder vlees (ik gebruik 300 gram gehakt en maak daar genoeg chilisaus mee voor 4 gezinsmaaltijden)
Kook in bulk
koop een (grote) vriezer

Ik heb nog jonge kinderen en vind verder tweedehandskleding, een cadeautjesdoos voor kinderfeestjes en schoonmaken met soda, azijn & groene zeep de grootste besparingstips.
300 gram gehakt voor 4 gezinsmaaltijden
En je gezin bestaat uit 4 personen.
Dus pp minder dan 19 gram vlees per portie
Jullie zijn bijna vegetariër
Ik heb er nog één. Schoonmaken met azijn, soda en groene zeep. En ook dat is beter voor het milieu.

En "bulk" koken natuurlijk.

Ex en ik zijn een tijdlang afhankelijk geweest van de voedselbank. Dan leer je wel om de tering naar de nering te zetten.

Edit: die waren al genoemd :)
TinyTiny schreef:
10-02-2026 18:37
Verschillende. Soms Bol inderdaad, al heeft die soms ook juist hele hoge prijzen.
Plein.nl
Drogisterijkoopjes.nl
Soms heeft Wehkamp.nl ook hele goede aanbiedingen voor shampoo/wasgel
En nog wel meer. Ik zoek vooral de specifieke producten die ik wil en kijk regelmatig online als de voorraad weer slinkt gewoon op Google. Dan krijg je vanzelf de aanbieding linkjes. Als er dan een hele goede deal is, sla ik flink in. 50 flessen heb ik nog niet gehaald, maar haal er gerust 10-20 van een bepaald product. Kan ik weer een hele tijd vooruit.

En vaatwas tabletten ben ik overgestapt naar die van de Lidl. Hier vind ik specifiek het huismerk beter dan de A- merken en zelfs met zware korting op huismerken zijn ze nog een stuk duurder.

Ah dank voor al je tips, ik ga eens neuzen!
Naïef - het blijft een compliment
Fantasy schreef:
10-02-2026 19:04
Mijn bespaartips.

Auto de deur uit als je 'm niet echt nodig hebt. Een scooter of E-bike is veel goedkoper in gebruik. En anders de auto alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Wat ik bij de Action kan halen, haal ik bij de Action. Van wasmiddel tot onderbroeken, van waxinelichtjes tot keukenrollen. Tenzij er ergens anders een aanbieding is. Dat hou ik goed in de gaten.
Ik ga naar verschillende supermarkten voor verschillende dingen. Weet inmiddels precies wat ik waar halen moet om de gunstigste prijs te krijgen. Zoals zakjes liquid snacks voor de kat, die haalde ik eerst bij de A-supermarkt, nu bij de Lidl. Scheelt me op jaarbasis ruim veertig Euro.
Alleen een simkaart in plaats van een abonnement inclusief telefoon. Met zo min mogelijk belminuten, en wel onbeperkt internet. Kost nog geen tien Euro per maand. En om het jaar een nieuwe telefoon is niet nodig, die van mij werkt na vijf jaar nog steeds prima.
Zo veel mogelijk tweedehands, bij de kringloop of via Marktplaats. Boeken, spulletjes voor in huis... Ik kan echt blij worden van koopjes.
In plaats van flessen shampoo, conditioner en doucheschuim, gebruik ik "bars". Doe je veel langer mee, en is ook beter voor het milieu.
Make-up hoeft niet heel duur te zijn. Ik let er wel op dat het dierproefvrij is.
Open deur: alleen seizoensgroenten kopen. Of diepvriesgroenten- en fruit.
Het licht uitdoen in ruimtes waar je toch niet bent.
Was- en vaatwasmachine op het ecoprogramma laten draaien. Was hang ik zoveel mogelijk op. Vaat spoel ik voor onder de koude kraan.
Ik heb een museumjaarkaart, dat scheelt echt heel veel. Na 5x museumbezoek heb ik 'm er al uit.
De CV gaat 's nachts op 15 graden, overdag op 17 en 's avonds op 18/19. Prima te doen met warme kleren en een dekentje. Ook heb ik rolluiken laten installeren, dat scheelt in de winter enorm met de kou.
Spotify en "Nederland Ziet" abonnementen deel ik met iemand anders, scheelt de helft.
En verder op kortingsbonnen en aanbiedingen letten. Voor de bios, de dierentuin etc.
Mijn meubels zijn redelijk "tijdloos", als ik een andere sfeer wil, dan vervang ik accesoires.
Toen ik nog in Nederland woonde, heb ik een cursus "klusjes in huis" gevolgd. Nu hoeft niet voor elk wissewasje een monteur/klusjesman te komen.
Dit is niet besparen maar fraude.
Fantasy schreef:
10-02-2026 19:31
Spartaans? Nee hoor. Waarom zou ik meer betalen als het niet hoeft? Waarom zou ik de afwas met warm water voorspoelen, als het daarna toch de vaatwasser ingaat. Wat is er mis met een museumjaarkaart, goedkopere make-up of een conditionerbar ipv een fles? Een warme trui aan ipv de kachel op 21?

Ik heb een uitkering, die ik vrij hoog vind (2300 euro nette), woon hypotheekvrij, en hou zo'n 650 euro per maand over. Dat gaat naar de spaarrekening en naar de beleggingsrekening.

En die liquid snacks? Mijn kat krijgt medicijnen, dus twee keer per dag leg ik zo'n pilletje op een schoteltje, stamp 'm fijn en roer 'm door zo'n liquid snack. Anders krijg ik die pil echt niet bij haar naar binnen.

Het is mijn manier van besparen ja, en ik voel me daar goed bij. Niks Spartaans aan hoor.
Helemaal niet voorspoelen. Echt nutteloze onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
smorre schreef:
10-02-2026 20:09
Dit is niet besparen maar fraude.
Dat is ook besparen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven