Good Luck

16-07-2009 21:51 2988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je flipflappers zijn leuk geworden trouwens, heb ze vanavond gedrukt.
Ja, grotendeels Duits, maar ook wel veel Nederlands hoor, hij schakelt vrij makkelijk en weet goed tegen wie hij wat moet zeggen. We doen echt heel vaak: Kita Schmetterling, thuis vlinder, Kita Roller, thuis step, (dus de woordjes vertalen zeg maar). Dat vindt ie prachtig. En toen zei hij ineens: thuis mammaJinny, Kita Frau*naamjuf*. Lief he?

Bam, wil je mijn kindjes niet meer bij naam noemen? Ik ben erg herkenbaar denk ik..... Ik zeg meestal oudste en jongste.
Ja, hij ging toen heel snel Star. Het was echt het prototype tweetaligheid waar hij tegenaan liep. Mijn modelkind . (Ze zijn niet allemaal zo vlot met spreken als Ceetje he).
Ben benieuwd Bam naar de flappers

Zegt hij mama JInny? Da's lief.
Zal het proberen Jinny, heb het al veranderd.
quote:Jinny schreef op 25 juli 2009 @ 23:05:

Ja, hij ging toen heel snel Star. Het was echt het prototype tweetaligheid waar hij tegenaan liep. Mijn modelkind . (Ze zijn niet allemaal zo vlot met spreken als Ceetje he).Nee, maar die is motorisch niet zo heel erg handig zeg maar
Dank Bam! Is niet erg hoor, maar wil het een beetje vermijden, that´s all!

Nee, hij zegt Mamma en heel soms Jinny (vindt ie leuk klinken denk ik, met name als iemand Jinny heeft gezegd daarvoor), maar in dat zinsverband zei hij het dus wel.

En dat is echt heel lief, hij zegt ook heel soms niet Jinnyman maar ManJinny (snap je?).
quote:Star schreef op 25 juli 2009 @ 23:07:

[...]

Nee, maar die is motorisch niet zo heel erg handig zeg maar Ze kunnen niet alles hebben he? Die van mij mag motorisch wel wat onhandiger zijn. Zou een rust geven.
Jemig, ik zit oudste hier wel de hemel in te prijzen zeg. Nou ja, is ook wel eens leuk he, ik mopper vaak genoeg op hem.
Ik denk dat ik het wel snap, naam van Jinnyman omgedraaid dus?

Ceetje mag me geen Star noemen, vinnik niet leuk
quote:Jinny schreef op 25 juli 2009 @ 23:10:

Jemig, ik zit oudste hier wel de hemel in te prijzen zeg. Nou ja, is ook wel eens leuk he, ik mopper vaak genoeg op hem.

Mopper mag ook hoor

Weet je wat ik van de week ga doen met Cee (vind jij vast ook leuk denk ik zomaar), brooddegen en dan beschilderen. Vindt ze vast leuk.
Ik ook niet, ik wil mamma genoemd worden, maar het klinkt wel lief .

Ik ga mijn bed eens in. Ik ben moe (en nog altijd is die thee weg, echt vaag). Vanochtend zat ik ook om kwart over zes beneden. Man was laat thuis en die mocht uitslapen van mij.
Juul roept alleen man zijn naam als hij niet luistert.

Het is eerst papa, papa, paaaaaaaaaaaaaaaaapaaaaaa geen reactie, dan: Lieffie? Lieffieeeeeeeeee en als ie dan nog niet luistert KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES ;) (man zijn naam dan)
Hopelijk heb je een rustige nacht Jin! Welterusten.
Oh dat is echt helemaal retro zeg. Je mag me tzt wel een recept mailen. Cool! Kan ik misschien ook eens aan de kita voorstellen (maar weet nog niet zeker, wil juf niet in de weg lopen he)
dat is leuk Star.
quote:bambino schreef op 25 juli 2009 @ 23:13:

Juul roept alleen man zijn naam als hij niet luistert.

Het is eerst papa, papa, paaaaaaaaaaaaaaaaapaaaaaa geen reactie, dan: Lieffie? Lieffieeeeeeeeee en als ie dan nog niet luistert KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES ;) (man zijn naam dan) Grappig, heeft ie vast van zijn mama geleerd?
Aha, daar komt het kees vandaan.
Weltrustuh JInny.
quote:Star schreef op 25 juli 2009 @ 23:14:

[...]

Grappig, heeft ie vast van zijn mama geleerd? Ik roep nooit papa
Trusten!!!
Benodigdheden:

bloem

water

zout

plakkaatverf

lak

mengkom

deegrol

knoflookpers

mesje

kwastje

cocktail-prikker

evt. mixer

oven

bakpapier

Neem voor de goede verhouding:

3 kopjes bloem

1 kopje zout

1¼ kopje water

1 theelepel olie

Als dit te weinig is voor hetgeen je wilt maken, vermenigvuldig dan alle ingrediënten, maar zorg

dat de verhoudingen blijven kloppen.

STAP 1:

Meng de ingrediënten in een mengkom,

Dit kan met de hand, maar ook met een mixer.

Als het mengsel er niet als een gladde massa uitziet, voeg er dan scheutjes water aan toe,

tot het een stevige gladde massa is. Als de figuren te droog zijn kunnen ze gaan barsten.

Leg het bakpapier op de bakplaat.

boetseren

STAP 2:

Je kunt het deeg gaan bewerken alsof je met klei werkt en zo allerlei figuren maken.

Denk daarbij aan kabouters, engeltjes, beeldjes enz., maar ook kransen, letters en vlechtwerk.

Het deeg kan van tevoren gekleurd worden met plakkaatverf, meng dit door het deeg.haren maken

Je kunt de knoflook-pers gebruiken om haren te maken en met de cocktail-prikker kun je fijne accenten aanbrengen. Het kwastje wordt gebruikt om delen met water aan elkaar te plakken en de deegrol maakt het deeg mooi vlak.

Gebruik stukjes deeg of steentjes als steuntje.

Leg de figuren op de bakplaat.

STAP 3:steuntje

Het brooddeeg kan gebakken worden.

Zet de oven op 100° C en doe meteen het deeg in de oven. (dus niet voorverwarmen)

Laat het brooddeeg 1 uur op deze temperatuur bakken en dan

nog 1 uur op 150° C. Controleer of het deeg klaar is.

Het is de bedoeling dat het echt hard wordt, dus als je er op drukt of in knijpt

( met ovenwant ) en hard aanvoelt, dan is het deeg klaar.

Laat het goed afkoelen.

kleurtje

STAP 4:

Beschilder de figuren met plakkaat-verf en laat het weer goed drogen.

Tot slot nog even aflakken met hobbylak of hoogglanslak.

TIP: Als je het figuur wilt ophangen is het handig om van tevoren in het zachte deeg een ringetje te drukken, zodat het wordt meegebakken.
quote:Jinny schreef op 25 juli 2009 @ 23:14:

Aha, daar komt het kees vandaan.proesttt
O hmm, beetje onduidelijk zo:

http://www.homemadebyme.e ... oddeeg-figuren-maken.html

Maar goed, internet staat vol met recepten.
quote:bambino schreef op 25 juli 2009 @ 23:15:

[...]

Ik roep nooit papa Oh nee dat behoort echt in de categorie fout. Als je zodra je ouders bent geworden je eigen man ineens met pappa gaat aanspreken en hij dan tegen jou mamma. Brrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven