Een nieuw begin.
vrijdag 13 februari 2026 om 11:33
Hallo allemaal,
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.
Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.
Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
maandag 16 februari 2026 om 16:21
Mis niet alleen het dekbed zelf, maar ook het dekbedovertrek en een hoeslaken. En vind het zonde om met m'n inmiddels best vieze, stoffige slaapzak op een nieuw matras zonder hoeslaken te gaan liggen. Heb wel alvast een stoel in elkaar gezet, en dat voelt zo enorm luxe nu. Terwijl het dus eigenlijk maar een eetkamerstoel is
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 16:24
Heb net wel alvast alles wat ik wel heb gekregen gechecked en ben nu opnieuw aan het bellen. Want dit moet gewoon regelt worden. Punt. Kost ook zoveel tijd. Ben nu al 20m aan het bellen en het telefoontje van daarnet en het uitzoeken kostte ook al een uur. Had die tijd liever besteed aan het leggen van m'n vloer. Hopelijk zijn de bezorgers het gewoon vergeten en wordt het vanavond alsnog bezorgt. Of morgen dan uiterlijk. Want zoiets is altijd al vervelend, maar al helemaal in mijn situatie nu.
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 16:33
Het is inmiddels al opgelost. Wordt morgenavond alsnog bezorgt en heb een tegoedbon van €15,- gekregen. Prima oplossing. Had inderdaad nog naar de HEMA kunnen gaan, maar heb geen puf meer om zo eerst te douchen, omkleden en daar heen te gaan voordat de winkel gesloten is. Ga straks nog een stukje van m'n vloer afleggen en dan vanavond weer in de keuken slapen met de katten. Heb ik weer iets om morgen naar uit te kijken. Was het voor vandaag eindelijk weer kunnen zitten op een stoel, en morgen eindelijk weer liggen in een bedMielimburg schreef: ↑16-02-2026 16:23Even snel naar de hema voor een hoeslaken zodat je wel in slaapzak op bed kan slapen?
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 16:58
Haha, jij komt er wel hoor. ‘Vandaag kan ik zitten, en morgen heb ik zelfs een bed!’.
En dat je wel kan janken als je zo’n bestelling half krijgt, is echt niet meer dan normaal. Dat heb ik ook wel eens gehad midden in een verhuizing, en dan had ik helemaal niet die stress van alles daarvoor erbij, maar ‘alleen een verhuizing’.
Ook als je een paar dagen alleen wilt janken, dat mag helemaal. Je hoeft niet aan een stuk door blij en opgelucht te zijn. Je neemt ook afscheid van de relatie die je dacht te hebben, en dat is gewoon verdrietig. Maar het klinkt alsof je genoeg in staat bent om ook lichtpuntjes te zien, en dan komt het wel goed.
En dat je wel kan janken als je zo’n bestelling half krijgt, is echt niet meer dan normaal. Dat heb ik ook wel eens gehad midden in een verhuizing, en dan had ik helemaal niet die stress van alles daarvoor erbij, maar ‘alleen een verhuizing’.
Ook als je een paar dagen alleen wilt janken, dat mag helemaal. Je hoeft niet aan een stuk door blij en opgelucht te zijn. Je neemt ook afscheid van de relatie die je dacht te hebben, en dat is gewoon verdrietig. Maar het klinkt alsof je genoeg in staat bent om ook lichtpuntjes te zien, en dan komt het wel goed.
maandag 16 februari 2026 om 17:00
TO, petje af meid. Ik weet niet met hoeveel forummers we hier meelezen en meeleven maar je hebt er wel een heleboel "anomieme" vriendinnen bij.
Of ze wonen bij je in de buurt, of iets verder weg of net als ik heel veel weg (In Spanje) maar wat kun jij trots op je zelf zijn met wat je allemaal al hebt gedaan
Of ze wonen bij je in de buurt, of iets verder weg of net als ik heel veel weg (In Spanje) maar wat kun jij trots op je zelf zijn met wat je allemaal al hebt gedaan
maandag 16 februari 2026 om 18:17
Och wat zul je gebaald hebben, maar zo knap dat je dit ook weer positief kunt zien! Nog één nachtje dan, en dan kun je weer lekker in een bed slapen! Geniet van je stoel! Is het met de vloer gelukt?
Je bent echt hard aan het werk, mega knap! En inderdaad, je hebt er veel anonieme vriendinnen bij en volgens mij zijn we allemaal trots op je! Zet hem op!
Je bent echt hard aan het werk, mega knap! En inderdaad, je hebt er veel anonieme vriendinnen bij en volgens mij zijn we allemaal trots op je! Zet hem op!
maandag 16 februari 2026 om 19:32
Hey TO,
Ik heb je vorige topic ook gelezen, soms met buikpijn. Ik was zo bang dat er toch iets mis zou lopen. En als ik me al zo voelde...
Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik wat zou schrijven, maar ik wil je toch graag laten weten dat ik ontzettend trots op je ben, wat heb je het ontzettend goed gedaan.
Ik heb je vorige topic ook gelezen, soms met buikpijn. Ik was zo bang dat er toch iets mis zou lopen. En als ik me al zo voelde...
Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik wat zou schrijven, maar ik wil je toch graag laten weten dat ik ontzettend trots op je ben, wat heb je het ontzettend goed gedaan.
maandag 16 februari 2026 om 20:58
Ik merk dat ik nu niet meer altijd op alle individuele berichten reageer, maar vind het altijd zo fijn om te lezen dat jullie aan me denken, mij een sterke vrouw vinden etc. Waardeer het altijd echt enorm en lees het ook met regelmaat terug!VivaEspaña schreef: ↑16-02-2026 17:00TO, petje af meid. Ik weet niet met hoeveel forummers we hier meelezen en meeleven maar je hebt er wel een heleboel "anomieme" vriendinnen bij.
Of ze wonen bij je in de buurt, of iets verder weg of net als ik heel veel weg (In Spanje) maar wat kun jij trots op je zelf zijn met wat je allemaal al hebt gedaan![]()
Zoveel lieve en betrokken forummers. Voelt haast niet alsof ik dit alleen doe maar meer als een soort groepsproject bijna. Jammer genoeg gaat een VIVA house warming niet passen in m'n studio appartement, anders had ik jullie allemaal uitgenodigt!
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 21:00
De vloer in de keuken is gelukkig klaar nu. De rest van de woning is redelijk makkelijk zonder gekke hoeken. Alleen jammer dat het echt rotlaminaat is om te leggen. Zijn nu al planken met beschadigingen. Maar als straks m'n huis helemaal is ingericht, dan valt dat niet meer op gelukkigJadora schreef: ↑16-02-2026 18:17Och wat zul je gebaald hebben, maar zo knap dat je dit ook weer positief kunt zien! Nog één nachtje dan, en dan kun je weer lekker in een bed slapen! Geniet van je stoel! Is het met de vloer gelukt?
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 21:05
De twee eetstoelen die ik heb besteld voor bij m'n bureau/eettafel zijn echt heel tof! Heb ook een heel leuk oranje dienblad en een roze met oranje fruitschaal besteld van de week die vandaag is bezorgt. En van het weekend het vloerkleed die ik al even op het oog had met 30% korting kunnen bestellen!Mielimburg schreef: ↑16-02-2026 17:26Is er nog iets wel bezorgd waar je blij mee bent?? Je mooie kleed misschien? Een tafel?
Het huis gaat er zo leuk uit zien als alles straks klaar is. Dan is het echt m'n eigen plekkie. Een thuis voor de katten en mij.
Niet quoten a.u.b.
maandag 16 februari 2026 om 22:19
Ben zo blij dat ik alles kan gaan inrichten zoals ik het wil. Ik was toendertijd bij m'n ex ingetrokken en alle meubels en accesoires waren nog van hoe zijn moeder het ooit had ingericht (hij woonde eerst bij zijn moeder, maar daarna is zijn moeder ingetrokken bij haar partner en woonde hij alleen). Het was allemaal lichtgrijs, middengrijs, donkergrijs en nog meer grijs met een klein beetje bruin. Ik hou juist heel erg van kleur. Mocht bijna niets vervangen of toevoegen. Vond m'n ex niet nodig. Heb alleen ergens wat waxinelichthouders mogen neerzetten, een stapeltje koffietafelboeken en knalroze en paarse thee- en keukendoeken. Ben benieuwd of ie de thee- en keukendoeken wel gaat vervangen nu dat ik weg benKipzonderkop schreef: ↑16-02-2026 21:09Het klinkt heel gezellig. Doet me denken aan toen ik voor het eerst op kamers ging. De lol van 'alles naar mijn smaak'.
Is dit de eerste keer of heb je voor je ex ook een tijd alleen gewoond?
Ik heb voordat ik ging samenwonen met m'n ex jarenlang alleen gewoont. Dus kan me gelukkig ook prima redden in m'n eentje. Enige wat ik nu wel mis aan m'n ex is dat hij zo goed was in de glazen douchewand schoonmaken, dat is mij nog nooit zo goed gelukt helaas
Niet quoten a.u.b.
dinsdag 17 februari 2026 om 08:07
Bedankt voor de tips! Glazen douchewand direct na het douchen afnemen doe ik wel altijd. Scheelt inderdaad al een hele hoop. Maar echt mooi streeploos na het schoonmaken heb ik het nog nooit gekregen. Ik deed het altijd met eerst anti-kalkreiniger, afspoelen en daarna glassex en afnemen met een raamwisser. M'n ex mixte altijd ammoniak met glassex en anti-kalkreiniger en dan met een raamwisser, maar ik ga echt niet beginnen aan die chemische mix. Ga als ik straks alles in het woongedeelte op orde heb er maar eens goed voor zitten. Als m'n ex het kan, dan kan ik het ook. Of misschien zelfs wel beter
Dacht trouwens dat de badkamer volledig generoveerd was, maar de glazen douchewand zit dus wel helemaal onder de kalk ....
Niet quoten a.u.b.
Dacht trouwens dat de badkamer volledig generoveerd was, maar de glazen douchewand zit dus wel helemaal onder de kalk ....
Niet quoten a.u.b.
lamaatjee2 wijzigde dit bericht op 17-02-2026 08:09
1.52% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in