Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Nadinexxx schreef:
19-02-2026 12:42
Dit. Eerlijk gezegd vind ik een beetje uitleg ook wel op zn plaats voor zo ver dat nog niet gebeurd is. Hij is To kwijt, zijn katten ineens kwijt, het zou raar zijn als hij geen contact zou zoeken. Misschien is bellen geen optie omdat je dan een welles /nietes discussie krijgt, maar wellicht kan je nog een mail sturen met uitleg, of een brief. Hij heeft jouw overwegingen van de afgelopen maanden niet meegekregen, anders dan dat je zaken veranderd wilde zien. Maar dat is natuurlijk volledig aan To en hoe veilig of niet veilig dat voelt. Maar ik snap echt wel dat hij belt.

Is het inmiddels gelukt met je bed TO? En zijn de ikea spullen inmiddels binnen? Hopelijk kom je de komende dagen wat tot rust.

Ja doei. Ze heeft al meerdere keren met hem gebeld en aangegeven waarom ze weg is gegaan. Dat was al heel wat, gezien de omstandigheden. Toen wilde hij niet luisteren, pech dan, kans gehad. Als je partner zo bang voor je is dat ze maanden bezig is om haar vertrek te regelen omdat ze het niet durft te zeggen uit angst voor jou, dan zou je je kapot moeten schamen en eerst maar eens in de spiegel moeten kijken. Haar kant van het verhaal interesseert hem geen bal, alleen omdat meneer z'n ego gekrenkt is moet ze tekst en uitleg geven.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
19-02-2026 13:09
Ja doei. Ze heeft al meerdere keren met hem gebeld en aangegeven waarom ze weg is gegaan. Dat was al heel wat, gezien de omstandigheden. Toen wilde hij niet luisteren, pech dan, kans gehad. Als je partner zo bang voor je is dat ze maanden bezig is om haar vertrek te regelen omdat ze het niet durft te zeggen uit angst voor jou, dan zou je je kapot moeten schamen en eerst maar eens in de spiegel moeten kijken. Haar kant van het verhaal interesseert hem geen bal, alleen omdat meneer z'n ego gekrenkt is moet ze tekst en uitleg geven.
En die zal nooit afdoende zijn. Hij zal op haar inpraten toch weer terug te komen, het wordt anders blabla.

Gemiddeld moet een vrouw 7x bij een abusive man weggaan voordat ze echt weg bij hem blijft door o.a. dit soort adviezen.
Hij heeft zijn kans gehad, in de relatie, en die verspilt. Jammer voor hem. Lamaatje is hem niets, maar dan ook helemaal niets verschuldigd. Nu niet, nooit niet.
Look me in the eyes and tell me what you see.
TO, hoe is het? Is alles goed?
Ficus schreef:
19-02-2026 08:27
Wat ben je goed bezig to. Misschien is het een idee om nu een versnelling minder aan te nemen en iets meer rust in te bouwen?
Geniet van je eigen plek!
Heb vandaag alles op een stuk rustiger tempo gedaan. Wat gewerkt, vuilnis weg gegooit en alleen de lades voor onder m'n bed in elkaar gezet. Het is prima zo. Kasten in elkaar zetten en al het karton weggooien komt dit weekend wel :)

Niet quoten a.u.b.
Nyx• schreef:
19-02-2026 10:32
Hoe slaapt je bed Lamaatje? Komen de katten gezellig bij je liggen?
Ben je al een beetje buiten geweest om je omgeving te verkennen?
Ik merk dat de katten tot nu toe vooral het liefste liggen op de krabpaal die ik mee hem kunnen nemen of in het reismandje met hun dekentje. Komt misschien ook doordat dat bekend is voor ze en het bed nog helemaal nieuw, naast alle andere nieuwe spullen.

Ik kende de omgeving al een klein beetje, maar merk dat ik nog niet heel bekend ben in deze buurt. Moet mezelf er wel toe zetten om naar buiten te gaan iedere dag. Ik ga straks nog even naar de winkels om een vaas te halen. Heb van m'n werk een prachtige bos bloemen gekregen als felicitatie voor m'n nieuwe woning, maar heb dus geen vaas. In een emmer op het aanrecht staat ook zo stom ;-D

Niet quoten a.u.b.
Nadinexxx schreef:
19-02-2026 12:42
Dit. Eerlijk gezegd vind ik een beetje uitleg ook wel op zn plaats voor zo ver dat nog niet gebeurd is. Hij is To kwijt, zijn katten ineens kwijt, het zou raar zijn als hij geen contact zou zoeken. Misschien is bellen geen optie omdat je dan een welles /nietes discussie krijgt, maar wellicht kan je nog een mail sturen met uitleg, of een brief. Hij heeft jouw overwegingen van de afgelopen maanden niet meegekregen, anders dan dat je zaken veranderd wilde zien. Maar dat is natuurlijk volledig aan To en hoe veilig of niet veilig dat voelt. Maar ik snap echt wel dat hij belt.

Is het inmiddels gelukt met je bed TO? En zijn de ikea spullen inmiddels binnen? Hopelijk kom je de komende dagen wat tot rust.
Heb hem twee keer gebeld. Twee keer heeft hij opgehangen. Herken dit gedrag van toen we nog een relatie hadden. Hij liet mij toen ook nooit uitpraten en wilde toen ook nooit in gesprek gaan en luisteren. Eens houdt het op. Blijf niet aan de gang. En wat ik ook zeg, hij zal mijn redenen om weg te gaan toch niet aannemen.

Bed zit eindelijk helemaal in elkaar en staat nog steeds overeind gelukkig! IKEA heeft inmiddels alles geleverd, behalve 1 item. Na opnieuw bellen wordt die zaterdag bezorgt. Nu voornamelijk alleen nog papier/karton wegbrengen, drie kasten in elkaar zetten en alles opruimen. Denk dat ik zondag wel bijna klaar zal zijn :D

Niet quoten a.u.b.
Goed om elke dag even lekker buiten te wandelen. Kunnen je katten ook zonder jou op ontdekking ;)

Wat leuk zeg, een bos bloemen! Die verdienen zeker een vaas. Heb je al een mooie plek in gedachten?
Look me in the eyes and tell me what you see.
Nyx• schreef:
19-02-2026 19:31
Goed om elke dag even lekker buiten te wandelen. Kunnen je katten ook zonder jou op ontdekking ;)

Wat leuk zeg, een bos bloemen! Die verdienen zeker een vaas. Heb je al een mooie plek in gedachten?
De bloemen komen op het aanrecht in de keuken, de enige plek waar de katten er niet bij kunnen :P

Denk dat als m'n woning eenmaal klaar is ze heel veel leuke plekjes gaan ontdekken. Van m'n bed tot zo'n inzet voor katten in m'n kallax kast. Ben ze nu overigens ook steeds kwijt als ze op ontdekkingstocht gaan. Ze zitten steeds overal onder de dozen, onder m'n bed, stiekem de keuken ingeglipt etc. ;-D

Niet quoten a.u.b.
Besefde me daarnet dat ik nu precies 1 week weg ben bij m'n ex! :yes:

Mis alle drama, ruzies, angst en spanning als kiespijn. Mis hem nu ook niet als "gezellig" gezelschap in huis. Al komt dat nu ook sowieso omdat ik nu zo druk ben met m'n woning opknappen en aan alles wennen. Met een paar weken zal ik daar denk ik wel last van gaan krijgen hoor. Ook omdat ik nu heel bewust mensen moet opzoeken voor sociaal contact. Al kan het misschien nu ook anders zijn dan toen ik voorheen alleen woonde. Laatste periode voor het samenwonen was het nog corona en had ik ook geen huisdieren.

Ben in ieder geval heel blij dat de afgelopen week zo goed is verlopen. Met veel ups en downs, maar vooral he veel ups. Heb absoluut geen spijt van deze stap. Beste keuze die ik heb gemaakt in heel wat jaren!

Heb daarnet nog snel even wat lekkers gehaalt om het te vieren. Katten hebben voor het eerst sinds ik weg ben bij m'n ex weer natvoer gekregen, dus die zijn nu ook weer zielsgelukkig. Ik ga nu nog even lekker een serie kijken op bed met een kopje thee en wat lekkers en daarna heerlijk slapen in m'n fijne bed

Niet quoten a.u.b.
Dat klinkt geweldig Lama!!
Je mag echt zo trots op jezelf zijn hoe je alles geregeld het voor je katten en jezelf! Diep respect!
Dat klinkt als een fijne en verdiende rustige avond. Geniet van je bed en je eigen plek.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven