Opdringerige man
zaterdag 28 februari 2026 om 08:25
Een klein jaar geleden kwam ik in de speeltuin een man tegen met wie ik jaren geleden een one night stand heb gehad. Hij was daar ook met zijn kinderen en we hadden een praatje over hoe het leven ging. Ik gescheiden, 2 kinderen, inmiddels een LAT relatie. Hij 2 kinderen, lag in scheiding. Een normaal gesprek maar mijn gevoel zat direct niet goed. Ik ben door hem eerder dan gepland weggegaan uit de speeltuin.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
vrijdag 6 maart 2026 om 12:43
Sukkel schreef: ↑06-03-2026 12:37daar ben ik mee bekend, maar dat zegt niets over hoe ze in het leven staan en waarom ze overgaan tot zo'n misdrijf. Ik ben ook geregeld gedumpt, maar mijn exen leven nog allemaal en zijn niet bang van mij. Waarom gaat de ene naar de kroeg om zich helemaal kapot te zuipen als ie gedumpt wordt en waarom gaat de ander over tot geweld? Wat zit daar achter?
Is daar al eens onderzoek naar gedaan?
Machtsgeilheid. Bezitsdrang. "Ze is van mij, niemand behalve ik mag haar hebben". En (in het geval van eerwraak zeker) de eigen "eer" willen 'herstellen'. Denk ik.
vrijdag 6 maart 2026 om 12:44
vrijdag 6 maart 2026 om 12:44
jullie maken geen "grapjes" over vrouwen onderling? Jullie reageren op andere mannen wanneer zij dat wel doen? Jullie spreken andere mannen er op aan als zij op een verkeerde manier over een vrouw praten?Sukkel schreef: ↑06-03-2026 11:21Je vergeet ongesteld volgens mij
Het is treurig idd, maar het stemt mij hoopvol dat ik met volle overtuiging kan zeggen dat de mannen in mijn omgeving alle echte kerels zijn; klein hartje, bang voor hun vriendin, gewoon zoals het hoort.
Ik durf er mijn auto om te verwedden dat geen van de mannen in mijn directe omgeving respectloos en overschrijdend gedrag vertonen.
Laten we de gedachte koesteren dat dit voor de meesten geldt....toch?
En wat bedoel je met dat jullie bang zijn voor jullie vriendin? En hoezo hoort dat zo?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 6 maart 2026 om 12:49
Dat is nogal een aanname over mensen die je in het geheel niet kent.Lila-Linda schreef: ↑06-03-2026 12:32Die leuke mannen in jouw omgeving zijn ook onderdeel van het probleem, die zijn (vooral in een groep) ook grensoverschrijdend.
daarmee zeg je dat er dus geen fatsoenlijke mannen zijn?
vrijdag 6 maart 2026 om 12:52
Ja, ok, dat snap ik, maar waar komt dat vandaan...dat verwrongen beeld? Bij het beëindigen van een relatie is verdriet een logische emotie, woede en jaloezie zijn ook goed te verklaren, maar waarom gaat iemand over tot geweld? Ik vraag me af of daar al eens goed naar gekeken is...wie weet is er dan ook iets aan te doen.Lalaloepsie schreef: ↑06-03-2026 12:43Machtsgeilheid. Bezitsdrang. "Ze is van mij, niemand behalve ik mag haar hebben". En (in het geval van eerwraak zeker) de eigen "eer" willen 'herstellen'. Denk ik.
vrijdag 6 maart 2026 om 12:54
Lila-Linda schreef: ↑06-03-2026 12:33Nou, ik zou niet met jouw vrienden in een auto stappen of een boswandeling maken
dat kan je gerust doen, behalve bij diegene die geen rijbewijs heeft, maar verder zijn het allemaal labradors.
vrijdag 6 maart 2026 om 12:58
vrijdag 6 maart 2026 om 12:58
Ik alle eerlijkheid...nee, dat doen we niet. Ik moet er ook bij zeggen dat het meestal een gemixt (man/vrouw) gezelschap is. Dat zorgt natuurlijk voor een andere dynamiek.rosanna08 schreef: ↑06-03-2026 12:44jullie maken geen "grapjes" over vrouwen onderling? Jullie reageren op andere mannen wanneer zij dat wel doen? Jullie spreken andere mannen er op aan als zij op een verkeerde manier over een vrouw praten?
En wat bedoel je met dat jullie bang zijn voor jullie vriendin? En hoezo hoort dat zo?
Het komt daarom echt nooit voor dat iemand te ver gaat...ik ben loop al tijdje mee en heb binnen mijn directe omgeving echt nog nooit iets dergelijks meegemaakt.
vrijdag 6 maart 2026 om 13:00
Ben je nou echt zo naïef? Denk je nou echt dat daar geen onderzoek naar is gedaan? Heb je dan echt zo'n totaal andere bubble dan de rest van de wereld waarin alle mannen galante heren zijn die zich nooit schuldig maken aan een negatieve gedachte of uitspraak naar of over een vrouw?Sukkel schreef: ↑06-03-2026 12:52Ja, ok, dat snap ik, maar waar komt dat vandaan...dat verwrongen beeld? Bij het beëindigen van een relatie is verdriet een logische emotie, woede en jaloezie zijn ook goed te verklaren, maar waarom gaat iemand over tot geweld? Ik vraag me af of daar al eens goed naar gekeken is...wie weet is er dan ook iets aan te doen.
vrijdag 6 maart 2026 om 13:01
Ik begeef mij dan ook in kringen waar men, diplomatiek gezegd, weinig opheeft met religie.Lalaloepsie schreef: ↑06-03-2026 12:56Uh, wat dacht je van 2.000 jaar patriarchale geloofsstromingen aan de macht?
vrijdag 6 maart 2026 om 13:02
Sukkel schreef: ↑06-03-2026 12:52Ja, ok, dat snap ik, maar waar komt dat vandaan...dat verwrongen beeld? Bij het beëindigen van een relatie is verdriet een logische emotie, woede en jaloezie zijn ook goed te verklaren, maar waarom gaat iemand over tot geweld? Ik vraag me af of daar al eens goed naar gekeken is...wie weet is er dan ook iets aan te doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2026 19:42
Reden: op de man
Reden: op de man
10.06% gewijzigd
@ Workworkwork. Goed gedaan zeg!
Hoop dat het nu inderdaad duidelijk is, n zo niet dan is de politie de volgende stap.
@ degene die lastig gevallen wordt via de app/ socials.
Sla de berichten voor jezelf op.
Je hebt m al duidelijk gemaakt dat je er niet van gedient bent. Hopelijk stopt t nu.
Ook voor jou, wellicht kan er iemand mee naar de wedstrijd. Is toch fijn als je t spannend vind.
En informeer eens voorzichtig bij die of gene wat zij van hem vinden. Wellicht heeft hij wel vaker dit soort kansloze acties.
Hoop dat het nu inderdaad duidelijk is, n zo niet dan is de politie de volgende stap.
@ degene die lastig gevallen wordt via de app/ socials.
Sla de berichten voor jezelf op.
Je hebt m al duidelijk gemaakt dat je er niet van gedient bent. Hopelijk stopt t nu.
Ook voor jou, wellicht kan er iemand mee naar de wedstrijd. Is toch fijn als je t spannend vind.
En informeer eens voorzichtig bij die of gene wat zij van hem vinden. Wellicht heeft hij wel vaker dit soort kansloze acties.
ja, ik denk het. Ik hoor natuurlijk wel de verhalen en zie ook wat er zoals gebeurt, maar dat wil niet zeggen dat ik het begrijp. En jij zegt dat er dus wel degelijk onderzoek naar gedaan is...wat is daar dan uit gekomen?rosanna08 schreef: ↑06-03-2026 13:00Ben je nou echt zo naïef? Denk je nou echt dat daar geen onderzoek naar is gedaan? Heb je dan echt zo'n totaal andere bubble dan de rest van de wereld waarin alle mannen galante heren zijn die zich nooit schuldig maken aan een negatieve gedachte of uitspraak naar of over een vrouw?
vrijdag 6 maart 2026 om 13:11
vrijdag 6 maart 2026 om 13:14
ja sorry, ik geloof niet meer in dit naïeve gedoe.
Het haalt ook de focus weg bij TO dus ik stop met deze discussie.
TO, hartstikke goed gedaan!
vrijdag 6 maart 2026 om 13:15
Wow...dit krijgt ineens een totaal onverwachte wending. Kennelijk zit het zo diep bij enkelen dat die niet meer in staat zijn nuances te zien.
Als mijn soortgenoten dat gedaan hebben is dat zeer betreurenswaardig, maar ik voel me niet aangesproken.
Ik hoop dat jullie nog vele fatsoenlijke mannen tegenkomen en dat jullie toch ook kunnen zien en begrijpen dat het voor velen echt onbetreden terrein is.
Als mijn soortgenoten dat gedaan hebben is dat zeer betreurenswaardig, maar ik voel me niet aangesproken.
Ik hoop dat jullie nog vele fatsoenlijke mannen tegenkomen en dat jullie toch ook kunnen zien en begrijpen dat het voor velen echt onbetreden terrein is.
vrijdag 6 maart 2026 om 13:42
Crocodile, kun je niet ‘per ongeluk expres’ een screenshot van zo’n vunzig appje naar een vriendin/kennis sturen? Met de opmerking erbij van ‘haha, wat een sukkel, kijk nou wat Robert me stuurde’?
Met een beetje geluk gaat het een eigen leven leiden en heb jij niet je angst getoond, maar het wel openbaar gemaakt.
Met een beetje geluk gaat het een eigen leven leiden en heb jij niet je angst getoond, maar het wel openbaar gemaakt.
vrijdag 6 maart 2026 om 13:45
Waarom zo’n rare omweg?ladadieladieda schreef: ↑06-03-2026 13:42Crocodile, kun je niet ‘per ongeluk expres’ een screenshot van zo’n vunzig appje naar een vriendin/kennis sturen? Met de opmerking erbij van ‘haha, wat een sukkel, kijk nou wat Robert me stuurde’?
Maak een afspraak met een bestuurslid en bespreek dit.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in