Opdringerige man
zaterdag 28 februari 2026 om 08:25
Een klein jaar geleden kwam ik in de speeltuin een man tegen met wie ik jaren geleden een one night stand heb gehad. Hij was daar ook met zijn kinderen en we hadden een praatje over hoe het leven ging. Ik gescheiden, 2 kinderen, inmiddels een LAT relatie. Hij 2 kinderen, lag in scheiding. Een normaal gesprek maar mijn gevoel zat direct niet goed. Ik ben door hem eerder dan gepland weggegaan uit de speeltuin.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
zaterdag 7 maart 2026 om 10:31
Vind ik ook.
Als hij iets wil weten over de systematische onderdrukking en de dreiging met seksueel geweld waar veel vrouwen dagelijks mee te maken hebben, zou hij ook zelf zijn Google aan kunnen slingeren of een van zijn vriendinnen vragen of ze ooit bang zijn geweest voor een man.
In plaats van midden in een gesprek stappen dat niet over hem gaat en verwachten dat iedereen de aandacht op hem richt en hem overtuigt dat er überhaupt een probleem is.
zaterdag 7 maart 2026 om 10:36
Ik snap hem ergens wel. Wanneer je zelf nooit te maken hebt met dit gedrag weet je niet dat het zo groot is. Ik denk echt dat er mensen zijn die nog steeds vinden dat Lisa niet in haar eentje in het donker had moeten fietsen, want dan was het nooit gebeurt. Dat dit gedrag -afgezien van de moord dan he- voor veel vrouwen toch in elk geval dagelijkse praktijk is, waar ze in elk geval altijd rekening mee houden dat het kan gebeuren, gaat dan even langs ze heen.Dropdrop schreef: ↑07-03-2026 10:31Vind ik ook.
Als hij iets wil weten over de systematische onderdrukking en de dreiging met seksueel geweld waar veel vrouwen dagelijks mee te maken hebben, zou hij ook zelf zijn Google aan kunnen slingeren of een van zijn vriendinnen vragen of ze ooit bang zijn geweest voor een man.
In plaats van midden in een gesprek stappen dat niet over hem gaat en verwachten dat iedereen de aandacht op hem richt en hem overtuigt dat er überhaupt een probleem is.
zaterdag 7 maart 2026 om 10:56
Maar dat hij niet weet dat hij zo zwaar leunt op zijn mannelijke privilege betekent toch niet dat je hem er niet op kunt wijzen?ladadieladieda schreef: ↑07-03-2026 10:36Ik snap hem ergens wel. Wanneer je zelf nooit te maken hebt met dit gedrag weet je niet dat het zo groot is.
Geweld door mannen tegen vrouwen is duizenden jaren alleen het probleem van vrouwen geweest.
Je mocht er niet over praten, want dan was het jouw schuld dat het gebeurd was en was je de weinige rechten/ mogelijkheden die je had kwijt, want een slet. Je ouders/ man gooiden je op straat.
En nu nog wordt er eerst gewezen naar wat de vrouw allemaal fout heeft gedaan om het uit te lokken en dat ze het niet zo zwaar op moet vatten.
Terwijl andersom nooit gebeurt. Nooit worden mannen in het bos s nachts achtervolgd door vreemde vrouwen en vermoordt.
Nooit zitten mannen peentjes te zweten bij het clubje van hun kind of ze weer belaagd gaan worden door een geile cougar die ze charmant en vriendelijk weg moeten sturen, zodat de geile cougar niet agressief wordt.
Als hij daadwerkelijk geïnteresseerd is, kan hij heel makkelijk onderzoek doen.
zaterdag 7 maart 2026 om 12:27
Ik lees wat je schrijft en ik ben het met je eens.Dropdrop schreef: ↑07-03-2026 10:56Maar dat hij niet weet dat hij zo zwaar leunt op zijn mannelijke privilege betekent toch niet dat je hem er niet op kunt wijzen?
Geweld door mannen tegen vrouwen is duizenden jaren alleen het probleem van vrouwen geweest.
Je mocht er niet over praten, want dan was het jouw schuld dat het gebeurd was en was je de weinige rechten/ mogelijkheden die je had kwijt, want een slet. Je ouders/ man gooiden je op straat.
En nu nog wordt er eerst gewezen naar wat de vrouw allemaal fout heeft gedaan om het uit te lokken en dat ze het niet zo zwaar op moet vatten.
Terwijl andersom nooit gebeurt. Nooit worden mannen in het bos s nachts achtervolgd door vreemde vrouwen en vermoordt.
Nooit zitten mannen peentjes te zweten bij het clubje van hun kind of ze weer belaagd gaan worden door een geile cougar die ze charmant en vriendelijk weg moeten sturen, zodat de geile cougar niet agressief wordt.
Als hij daadwerkelijk geïnteresseerd is, kan hij heel makkelijk onderzoek doen.
Maar ik snap ook dat hier meeschrijven en hier vragen stellen -ook al vinden we ze dom, en zijn opmerkingen achterlijk- een vorm van onderzoek is. ik vind 'educate yourself' zeggen tegen mensen die vragen stellen, altijd een beetje arrogant. We willen dat anderen wijzer worden, maar ze daar dan mee helpen, dat willen we dan weer niet.
Omdat veel vrouwen zich schamen als hen dit overkomt, zoals je hier ook leest, is het ook iets waar heel vaak enkel door vrouwen onderling werd gesproken. Er zijn hooguit vaders die 'weten dat mannen roofdieren kunnen zijn' die geconfronteerd worden met de angst die voor veel vrouwen dagelijkse praktijk is, en niet een incident dat af en toe 1 vrouw overkomt.
Dus dat er mannen zijn die echt niet weten dat het een dagelijkse realiteit is voor bijna alle vrouwen geloof ik direct. Is dat naief van die mannen en hebben ze onder een steen gelegen? Zeker wel. Maar het is gemakkelijk je ogen te sluiten voor onrecht dat jou niet aangedaan wordt.
zaterdag 7 maart 2026 om 13:16
Die mannen hebben niet onder een steen gelegen, ze willen gewoon niet luisteren. Het is niet iets nieuws.
Dat is ook onderdeel van het probleem; niet willen luisteren naar vrouwen. Op geen enkel vlak. Mannen laten zich niets vertellen door vrouwen.
Dat zie je ook in de openingspost van dit topic. Daarom is dit hier ook relevant.
Dat is ook onderdeel van het probleem; niet willen luisteren naar vrouwen. Op geen enkel vlak. Mannen laten zich niets vertellen door vrouwen.
Dat zie je ook in de openingspost van dit topic. Daarom is dit hier ook relevant.
zaterdag 7 maart 2026 om 13:58
Nou, inderdaad. TO is echt duidelijk genoeg geweest. Meerdere keren zelfs.
En heel goed ook dat de andere moeder ook heel duidelijk is geweest.
Hier laat het bestuur het toch liggen.
Supertriest dat zo'n kerel een betonplaat voor zijn hoofd heeft. Misschien dan toch alle bewijzen verzamelen (sowieso altijd doen, heel naar dat het nodig is) en melden bij de politie?
En een vette klacht voor het bestuur.
@TO, je hebt het echt goed gedaan.
zaterdag 7 maart 2026 om 14:06
En @Sukkel; dat je overschrijdend gedrag om je heen niet ziet of dat je het gedrag niet herkent bij jouw vrienden; dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt...
Door zo te redeneren ('ik zie het niet, er gebeurt blijkbaar niks...'), verandert er niks voor vrouwen. Ga a.u.b. het probleem niet ontkennen of bagatelliseren; dat is juist datgene wat het extra schrijnend maakt.
Door zo te redeneren ('ik zie het niet, er gebeurt blijkbaar niks...'), verandert er niks voor vrouwen. Ga a.u.b. het probleem niet ontkennen of bagatelliseren; dat is juist datgene wat het extra schrijnend maakt.
zaterdag 7 maart 2026 om 14:17
Doe niet zo hysterisch. Hartstikke logisch dat Seniccrocodile326 in een klein dorp geen zin heeft in gezeik, echt ongepast om haar een schuldgevoel te gaan geven door te verzinnen dat ie misschien ook wel minderjarige meisjes lastigvalt.CocaCola schreef: ↑06-03-2026 18:48Jeetje TO. Ik heb een deel gelezen en kreeg er zelf gewoon buikpijn van.
Fijn dat je heel duidelijk en ook met steun van de andere mama hebt aangegeven dat je dit niet meer wilt.
Ik zou samen met alle andere moeders, 1 voor 1 klagen bij het zwembad over het gedrag van deze meneer. En dat geen enkele vrouw zich veilig voelt. Ik zou ook de politie bellen en nogmaals een melding maken. Elke keer als hij je benaderd maak je een melding.
Vraag desnoods of de politie een keertje tijdens de zwemles toevallig even binnen wil lopen.
En anders de viva knok ploeg oproepen. Als iedereen hier ineens voor het zwembad staat... nou dan schrikt hij wel.
Nee dit bovenstaande is natuurlijk hartstikke verkeerd, maar goed deze meneer is helemaal verkeerd bezig.
Bah wat een engerd.
Wel heeel erg knap van jou dat je het hier deelt met ons ♡ hopelijk stopt het nu!
En Seniccrocodile326 juist omdat je buurt zo klein is, is het juist zaak om open te zijn hierover. Wie weet hoeveel andere (misschien wel minder jarige meisjes uit dorp ook last van deze man hebben)
En je advies aan TO is ook al idioot. Nee, natuurlijk ga je geen andere moeders vragen om voor je te liegen.;Daarmee help je je zaak echt niet hoor, integendeel.
Overigens heb ik ook een hekel aan volwassen vrouwen die andere vrouwen 'mama' noemen - behalve als die andere vrouw ze heeft gebaard.
zaterdag 7 maart 2026 om 14:35
707+707,LolplusLolisHiHi schreef: ↑07-03-2026 14:17Doe niet zo hysterisch. Hartstikke logisch dat Seniccrocodile326 in een klein dorp geen zin heeft in gezeik, echt ongepast om haar een schuldgevoel te gaan geven door te verzinnen dat ie misschien ook wel minderjarige meisjes lastigvalt.
En je advies aan TO is ook al idioot. Nee, natuurlijk ga je geen andere moeders vragen om voor je te liegen.;Daarmee help je je zaak echt niet hoor, integendeel.
Overigens heb ik ook een hekel aan volwassen vrouwen die andere vrouwen 'mama' noemen - behalve als die andere vrouw ze heeft gebaard.
even voor de duidelijkheid:
semicrocodile heeft een probleem met de coach van haar zoon in een klein dorp,
workworkwork heeft/had een probleem met een man bij zwemles (het is afwachten of hij het nu begrepen heeft).
dreuvel wijzigde dit bericht op 07-03-2026 14:55
Reden: excuus, slecht gelezen
Reden: excuus, slecht gelezen
0.41% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 7 maart 2026 om 14:39
Eh, ja. Dat weet ik, dus geen idee waar je het over hebt.
zaterdag 7 maart 2026 om 15:12
Of hij herkent het niet als dusdanig, waar waarschijnlijk ook een groot deel van de crux zit.Tja-Tja schreef: ↑07-03-2026 14:06En @Sukkel; dat je overschrijdend gedrag om je heen niet ziet of dat je het gedrag niet herkent bij jouw vrienden; dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt...
Ik zat gisteren de voice te kijken, en besloot Willie eens te googlen. Ik kende de beste man helemaal niet namelijk. Toen ik op YouTube op zijn liedjes stuitte moest ik gelijk aan dit topic denken. Teksten als: "meisje, jij bent nu van mij. Jij komt niet meer van me af". Klinkt heel lief en romantisch enzo, maar ik kreeg er de kriebels van. Deze zanger bedoelde het misschien niet zo, maar er zijn er zat die letterlijk zo denken, en zich geen seconde afvragen wat de vrouw in kwestie ervan vindt. Alleen maar "ik wil, ik wil, en voel je vooral vereerd want ik bedoel het goed". Brr...
zaterdag 7 maart 2026 om 15:14
Echt, doe niet zo hysterischCocaCola schreef: ↑06-03-2026 18:48Jeetje TO. Ik heb een deel gelezen en kreeg er zelf gewoon buikpijn van.
Fijn dat je heel duidelijk en ook met steun van de andere mama hebt aangegeven dat je dit niet meer wilt.
Ik zou samen met alle andere moeders, 1 voor 1 klagen bij het zwembad over het gedrag van deze meneer. En dat geen enkele vrouw zich veilig voelt. Ik zou ook de politie bellen en nogmaals een melding maken. Elke keer als hij je benaderd maak je een melding.
Vraag desnoods of de politie een keertje tijdens de zwemles toevallig even binnen wil lopen.
En anders de viva knok ploeg oproepen. Als iedereen hier ineens voor het zwembad staat... nou dan schrikt hij wel.
Nee dit bovenstaande is natuurlijk hartstikke verkeerd, maar goed deze meneer is helemaal verkeerd bezig.
Bah wat een engerd.
Wel heeel erg knap van jou dat je het hier deelt met ons ♡ hopelijk stopt het nu!
En Seniccrocodile326 juist omdat je buurt zo klein is, is het juist zaak om open te zijn hierover. Wie weet hoeveel andere (misschien wel minder jarige meisjes uit dorp ook last van deze man hebben)
Als je nog de appjes etc hebt, bewaren en de volgende keer tegen meneer zeggen dat als hij niet ophoudt, je alles laat lezen aan zijn vrouw en de agent
In theorie heeft deze man (nog) niets strafbaars gedaan. Om hem dan aan de schandpaal te nagelen en het hele zwembad tegen hem op te zetten, slaat nergens op.
To is heel duidelijk geweest, luistert hij niet dan kan ze eventueel alsnognaar de politie.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 7 maart 2026 om 15:52
Andere moeders optrommelen om massaal hun beklag tegen deze man te gaan doen (terwijl ze hem waarschijnlijk niet eens kennen of ooit gesproken hebben) gaat inderdaad wél veelste ver.
Volgens mij spreek je dan simpelweg ook over valse aantijgingen.
En mede door dit soort acties worden de échte slachtoffers heel vaak niet meer geloofd denk ik.
Volgens mij spreek je dan simpelweg ook over valse aantijgingen.
En mede door dit soort acties worden de échte slachtoffers heel vaak niet meer geloofd denk ik.
zaterdag 7 maart 2026 om 17:53
Jullie hebben helemaal gelijk en ik reageer veel te overdreven.
Gelukkig is TO verstandiger geweest in haar aanpak en hopelijk houdt het op.
En wat betreft semicrocodile het is echt niet mijn bedoeling om een schuldgevoel aan te praten. Ik snap dat je niks durft, maar daardoor waant die gast zich waarschijnlijk wel beschermd genoeg om door te gaan.
Pff allemaal lastig hoor.
Iedereen hoort gewoon respect voor elkaar en de bijbehorende grenzen te hebben. En ik moet niet zo wraakzuchtig denken.
Gelukkig is TO verstandiger geweest in haar aanpak en hopelijk houdt het op.
En wat betreft semicrocodile het is echt niet mijn bedoeling om een schuldgevoel aan te praten. Ik snap dat je niks durft, maar daardoor waant die gast zich waarschijnlijk wel beschermd genoeg om door te gaan.
Pff allemaal lastig hoor.
Iedereen hoort gewoon respect voor elkaar en de bijbehorende grenzen te hebben. En ik moet niet zo wraakzuchtig denken.
zaterdag 7 maart 2026 om 18:13
Ja, dat is ook een probleem. En zeker ook eens dat songteksten nogal kriebelig zijn. Er is echt meer voorlichting nodig.
Maar vooral naar dat een 'nee' niet wordt geaccepteerd. Er is nog een lange weg te gaan.
zaterdag 7 maart 2026 om 21:32
Jij komt niet veel naar Vlaanderen vermoed ik.LolplusLolisHiHi schreef: ↑07-03-2026 14:17
zondag 8 maart 2026 om 02:28
Ja dit is het.Yejii schreef: ↑07-03-2026 13:16Die mannen hebben niet onder een steen gelegen, ze willen gewoon niet luisteren. Het is niet iets nieuws.
Dit is het HELEMAAL.
Maar ik ben er ook he-le-maal klaar mee.
Het is oorlog!
Overal!
Het is internationale vrouwendag!
Mijn ex is debiel!
Werk extreem!
Ik kan een boek schrijven.
Maar overleef per dag.
Korte samenvatting;
Ik vind vrouwen al jaren sowieso, hoe dan ook, maakt niet uit wanneer, voor altijd en altijd zeker weten het sterke, ja, schrik niet meelezende mannetjes....
Het sterkste geslacht.
Omdat dat gewoon zo is.
Ik heb nog maar weinig respect voor mannen. Ik behandel ze met respect, ja zeker. Natuurlijk. Kan goed doen alsof.
Maar meer omdat we in de 1e plaats mens zijn, volgens mij. Ik ben niet hard. Ben hard gemaakt. Naar mannen.
Ik ben niet gelovig.
Wel ontzettend gevoelig.
Ik geloof wel in iets.
Er is wel meer tussen hemel en aarde
Moeder Aarde.
Moeder Natuur
En de hemel geloof ik daar in neeh niet echt maar als ie er is
is het Liefde
en Hoop weten dat het goed komt
Alles wat mooi is en vertrouwd
Is vrouwelijk
En dat dan hele volksstammen liederen in kerken zingen en 1 of andere HIJ aanbidden is de wereld op zijn kop
Wie is HIJ ?!
Maria onbevlekt zwanger gemaakt
Dat staat in de Bijbel toch
Dus Jezus maakt alle vrouwen na Maria
Bevlekt
Is vies ofzo ?!
Wat zeg jij over vrouwen.
De man maakt de vlek.
zondag 8 maart 2026 om 02:38
Alles bij elkaar gelezen komt het wel een beetje freaky over zelfs alweer.Tja-Tja schreef: ↑07-03-2026 14:06En @Sukkel; dat je overschrijdend gedrag om je heen niet ziet of dat je het gedrag niet herkent bij jouw vrienden; dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt...
Van Sukkeltje.
Maar ja.
De naam zegt het ook ergens al wel.
Is wel een stukje zelfinzicht wat ik op zich kan waarderen maar ligt er ook gewoon wat te dik bovenop allemaal, ofzo.
Ik vertrouw op mijn intuïtie.
justagirly wijzigde dit bericht op 08-03-2026 02:50
11.48% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in