Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 534 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Mensen die op topics hier over tv programma’s zeggen dat de Belgische versie beter is dan de Nederlandse roepen bij mij ook altijd ergenis op. Geen idee eigenlijk waarom precies…
Mensen die op een verjaardag thee drinken.

Ik haat ze.

Ik weet niet eens waarom. Maar drink gewoon water of koffie of fris of bier ofzo. Thee. Nee.
O! Inhakend op die thee: er zijn mensen die het liefst heet water drinken. Een collega van mij neemt heet water wanneer anderen koffie of thee gaan drinken.
Ze vouwt dan haar handen om de kop heet water, sluit haar ogen, blaast wat damp weg en neemt dan genietend een teugje.

Ik kan het niet áánzien....
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 20:08
0.98% gewijzigd
Lieneke schreef:
16-03-2026 20:04
O! Inhakend op die thee: er zijn mensen die het liefst heet water drinken. Een collega van mij neemt heet water wanneer anderen koffie of thee gaan drinken.
Ze sluit dan haar handen om de kop heet water, sluit haar ogen, blaast wat damp weg en neemt dan genietend een teugje.

Dit begrijp ik helemaal!
Lieneke schreef:
16-03-2026 20:04
Ze sluit dan haar handen om de kop heet water, sluit haar ogen, blaast wat damp weg en neemt dan genietend een teugje.

:proud:
Tjezus, wat vals
Coniglio schreef:
16-03-2026 20:00
Mensen die op een verjaardag thee drinken.

Ik haat ze.

Ik weet niet eens waarom. Maar drink gewoon water of koffie of fris of bier ofzo. Thee. Nee.
Thee in de horeca of spa blauw vind ik nog veel erger.
Gelukkig kijk ik nooit zielsgelukkig naar een kop heet water, want verder drink ik echt overal en altijd thee ;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
16-03-2026 20:13
Gelukkig kijk ik nooit zielsgelukkig naar een kop heet water, want verder drink ik echt overal en altijd thee ;-D
Ha ik drink niet alleen overal thee maar ben ook weleens gewoon te lui om er een theezakje in te hangen :mrgreen:
MevrouwJack schreef:
16-03-2026 20:13
Ik kom er achter dat ik heel irritant ben.
Thee drinken op een verjaardag ✅
Heet water drinken ✅
Langzaam fietsen als ik voorrang heb ✅
"Iets met.." zeggen ✅ (loep maar)
Met blote armen lopen als het koud is ✅
In het "Maak een woord van minimaal de laatste 3 letters van het vorige woord"-topic erger ik me aan mensen die verkleinwoorden maken. Hoeveel woorden beginnen er met 'tje' of 'jes'. Precies: nagenoeg nul. Zo kom je toch steeds in dezelfde lus?!
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Mijn brein werkt overigens enkel op even cijfers en bij voorkeur veelvouden van 4.

Ik erger me dood als iemand de televisie of de radio zet op standje 13 of 17.
Hoe moeilijk kan het zijn om iets op 16 te zetten.

En nee, bij een kaartspel geef je iedereen ook geen 3 kaarten. Of 5 briefjes van 100 bij Monopoly.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind thee niet persé lekker, zonder suiker vind ik het helemaal niet te hachelen. Maar ik drink het als ik vriendinnen op bezoek heb. Al mijn vriendinnen en ook mijn zussen...ze willen altijd thee.
"Ha lekker, een kopje thee!" zeggen ze dan dankbaar als ik ze een mok aanreik.
Gelukkig heb ik een ontzettend leuke, opvallende theepot. Terwijl zij van hun thee genieten kijk ik met veel plezier naar mijn pot.

Omdat het lijkt of ik een echte theedrinker ben krijg ik vaak thee cadeau: verschillende smaakjes, mijn kast puilt ervan uit.

Als kind vond ik het wél lekker: niet te sterke thee met suiker en een koekje.
Dat was zo knus.
Lieneke schreef:
16-03-2026 20:28
Ik vind thee niet persé lekker, zonder suiker vind ik het helemaal niet te hachelen. Maar ik drink het als ik vriendinnen op bezoek heb. Al mijn vriendinnen en ook mijn zussen...ze willen altijd thee.
Gelukkig heb ik een ontzettend leuke, opvallende theepot. Terwijl zij van hun thee genieten kijk ik met veel plezier naar mijn pot.

Omdat het lijkt of ik een echte theedrinker ben krijg ik vaak thee cadeau: verschillende smaakjes, mijn kast puilt ervan uit.

Dat was zo knus.
Herkenbaar. Geen ergernis (voor mij), maar wel lastig. Ik :heart: thee, maar ik ben extreem kieskeurig als het op thee aan komt. Krijg ik bijvoorbeeld een extreem dure theedoos met prachtige doosjes, en ik lust er nul.
:-|
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
WoonWens schreef:
16-03-2026 20:33
Herkenbaar. Geen ergernis (voor mij), maar wel lastig. Ik :heart: thee, maar ik ben extreem kieskeurig als het op thee aan komt. Krijg ik bijvoorbeeld een extreem dure theedoos met prachtige doosjes, en ik lust er nul.
:-|

O ja! Ik drink het zelf niet, maar ik laat zussen en vriendinnen dan heel gastvrij een smaakje kiezen! :-D
Bottige puntbillen in een pastelkleurige broek met hoge taille. Ik kan geen plaatje vinden, maar als Grease weer eens voor de tigste keer op tv is dan moet je even opletten bij het laatste liedje (We go together). Daar dansen verschillende exemplaren voorbij in het ensemble. Ik weet niet waarom, maar ik moet er van knarsetanden.
Ik vind hier dingen van.
Wissewis schreef:
16-03-2026 20:24
Mijn brein werkt overigens enkel op even cijfers en bij voorkeur veelvouden van 4.

En nee, bij een kaartspel geef je iedereen ook geen 3 kaarten. Of 5 briefjes van 100 bij Monopoly.
Dat is ook gewoon raar. Ik wil mijn radio ook niet op 7 of 9.
Mannen in strakke broeken
Mensen die met hun mond open lopen
Mensen die roepen dat hun hond niks doet
Verkleinwoorden
Mensen die met een vocal fry praten
Buren die hout stoken bij windstil weer
Lieneke schreef:
16-03-2026 20:28

Dat was zo knus.
Toch niet van Blond Amsterdam hoop ik? Want daar heb ik een onberedeneerde pl**rishekel aan...😉
Sabeltandcavia schreef:
16-03-2026 20:44
Bottige puntbillen in een pastelkleurige broek met hoge taille. Ik kan geen plaatje vinden, maar als Grease weer eens voor de tigste keer op tv is dan moet je even opletten bij het laatste liedje (We go together). Daar dansen verschillende exemplaren voorbij in het ensemble. Ik weet niet waarom, maar ik moet er van knarsetanden.
Dat heb ik met de dikke billen in van die uberstrakke broeken in de sportschool. We zijn geen bavianen op een apenrots die elkaar moeten lokken met je kont.
Schoenen die naast de schoenenkast staan.......
Soms voelt het niet goed om een ander teleur te stellen, maar is het wel de beste keuze voor jezelf....
petronella72 schreef:
16-03-2026 20:57
Toch niet van Blond Amsterdam hoop ik? Want daar heb ik een onberedeneerde pl**rishekel aan...😉

Neeee, geen Blond!
Wissewis schreef:
16-03-2026 20:24

15. Of 10 of 5.
Thuiskomen ‘s avonds terwijl er een hele berg pubers binnen is die allemaal hun identieke sneakers op de mat hebben uitgetrapt en hun jas op de trap hebben gegooid. Ik moet me inhouden om niet de kamer in te stormen en vragen of ze allemaal niet opgevoed zijn. Dat doe ik niet, ik loop vriendelijk naar binnen en vraag of het gezellig is om me vervolgens mokkend terug te trekken op de slaapkamer.
Mensen die al hun vingers aflikken bij iets wat je met de hand eet.
Mannen met kleine ronde brilletjes in een knalkleur.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven