Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
maandag 16 maart 2026 om 22:11
Jaaa! Ja ja! En de beste man heeft vast niemand iets misdaan, maar hij heeft iets dat ik zo cringe en irritant vind.
maandag 16 maart 2026 om 22:13
maandag 16 maart 2026 om 22:13
Ik vind dat hele topic ergerlijk, al jaaaaaaren
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 16 maart 2026 om 22:19
maandag 16 maart 2026 om 22:19
Met een vrouw + zo’n bril.
Gezellig setje
maandag 16 maart 2026 om 22:21
Ik vind hem wel vertederend. Juist omdat hij zo graag gezonde hersens wil promoten (en ook een beetje zichzelf). En omdat hij in een interview zei dat hij niet op de snelweg durft te rijden. Dat hoor je een man niet vaak zeggen.
Ehm, irritatie. Mensen die in de stiltecoupé praten en dat ik dan weer de juffrouw Mier moet uithangen.
Ehm, irritatie. Mensen die in de stiltecoupé praten en dat ik dan weer de juffrouw Mier moet uithangen.
maandag 16 maart 2026 om 22:35
Ik had een collega die bij het taart snijden op haar verjaardag na elke gesneden punt haar vingers aflikte, en dan vervolgens die punt taart met afgelikte vingers op een bordje schoof… zo vies!greenmoustache schreef: ↑16-03-2026 21:58Mensen die al hun vingers aflikken bij iets wat je met de hand eet.
En ook als ze in ordners iets moest zoeken, elke keer haar vingers likken om een blaadje om te slaan.
loulou39 wijzigde dit bericht op 16-03-2026 22:37
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
13.02% gewijzigd
maandag 16 maart 2026 om 22:45
maandag 16 maart 2026 om 22:48
En bij zo'n man hoort dan standaard een vrouw die minstens 15 maar meestal 25 jaar jonger is.
Met piekjes-haar bij die vrouw.
Want hij moet natuurlijk wel hip blijven voor die vrouw.
Het is overigens nog niet zo zeer een ergernis, maar gewoon een vaststelling in mijn omgeving.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 16 maart 2026 om 22:53
Mensen die zeggen: “o jee niet goed geslapen? je moet vroeg naar bed” als je gewoon een keer gaapt.
Ook als mensen zeggen “hé toch je bent of wordt verkouden” als je hoest of niest.
Ik heb een heel onredelijk boos gevoel bij mensen die medicatie voorgeschreven krijgen en vervolgens op internet alle negatieve ervaringen en bijwerkingen lezen en dan besluiten ze het niet in te nemen. Dikke prima hoor maar dan hebben ze het al opgehaald op ieders zorgkosten. Google gewoon voordat je het op haalt en te bang wordt omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om vooral negatieve ervaringen op internet te zetten.
En mensen die aandringen wanneer ik nee zeg op eten. “Ik ben maar 1 keer per jaar jarig”, “voor een keertje”, “ah wat ongezellig” nee als ik steeds blijf eten dan ga ik dood aan obesitas en kun jij een taartje eten op mijn begrafenis dat vind ik pas ongezellig!
Wat ik uiteraard niet uit spreek maar zeker wel denk.
Ook als mensen zeggen “hé toch je bent of wordt verkouden” als je hoest of niest.
Ik heb een heel onredelijk boos gevoel bij mensen die medicatie voorgeschreven krijgen en vervolgens op internet alle negatieve ervaringen en bijwerkingen lezen en dan besluiten ze het niet in te nemen. Dikke prima hoor maar dan hebben ze het al opgehaald op ieders zorgkosten. Google gewoon voordat je het op haalt en te bang wordt omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om vooral negatieve ervaringen op internet te zetten.
En mensen die aandringen wanneer ik nee zeg op eten. “Ik ben maar 1 keer per jaar jarig”, “voor een keertje”, “ah wat ongezellig” nee als ik steeds blijf eten dan ga ik dood aan obesitas en kun jij een taartje eten op mijn begrafenis dat vind ik pas ongezellig!
Wat ik uiteraard niet uit spreek maar zeker wel denk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 16 maart 2026 om 23:10
Ik krijg de kriebels van mannen met baarden en dat in combinatie met een bril vind ik nog erger.
maandag 16 maart 2026 om 23:52
Oops.. Ik lust geen koffie of bier, heb niet altijd zin in gewoon water en bij fris heb ik niet altijd zin om te vragen wat ze in huis hebben aangezien ik eigenlijk zelden nog cola drink. Dus tja dan wordt het thee aangezien iedereen dat wel in huis heeft meestal
Oja nog een ergernis: Sapjes of icetea met perzik of mint/munt, de gruwel. Helemaal als er dan ook nog prik op zit. Het eerste glas wat ik voorgeschoteld krijg drink ik uit beleefdheid op maar stap daarna snel over op iets anders.
dinsdag 17 maart 2026 om 00:14
Echt een ergenis voor mijzelf maar als bij de voetbal bij Elke! Vakantie de wedstrijden weer eens verplaatst moet worden omdat dezelfde teamgenootjes weer eens op vakantie zijn..Ik gun het ze echt hoor maar ik snap gewoon niet hoe iemand zoveel vakantiedagen heeft (en dat is niet 1 persoon maar meerdere ) om echt elke vakantie wel op vakantie te gaan .Laat staan dat ik het kan betalen maar daar gaat het niet om.Al zou ik willen ik heb geen idee hoe iedereen zoveel vakantiedagen heeft..
dinsdag 17 maart 2026 om 06:51
Er zijn best veel bedrijven met 36-uurs contracten waar je 40 uur per week mag werken. Dan bouw je over 9 weken 9 * 4 uur = 36 overuren op = 1 week verlof. En bij best wat werkgevers krijg je 5 weken verlof in plaats van de wettelijke 4 weken. Zo kun je met uren sparen en de gekregen uren prima uitkomen op 9 weken vakantie per jaar. Dat is nog aanpoten om dat weer op te maken in de voorjaarsvakantie (1 week), meivakantie (2 werken), zomervakantie (3 werken), herfstvakantie (1 week) en kerstvakantie (2 weken).
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in